Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави й територіальної громади встановлює Закон України «Про публічні закупівлі» (у новій редакції Закону № 114-XI від 19.09.2019) (далі — Закон). Для чіткого визначення, чи можуть бути представництва чи філії учасниками процедур закупівлі / спрощених закупівель, необхідно проаналізувати норми законодавства.
Правові засади діяльності представництв та філій
Відповідно до вимог пункту 37 частини першої статті 1 Закону визначено, що учасник процедури закупівлі / спрощеної закупівлі (далі — учасник) — це фізична особа, фізична особа-підприємець чи юридична особа-резидент або нерезидент, у тому числі об’єднання учасників, яка подала тендерну пропозицію / пропозицію або взяла участь у переговорах у разі застосування переговорної процедури закупівлі.
Залежно від порядку створення, організаційно-правової форми правовий статус юридичних осіб та їхніх відокремлених підрозділів визначають Господарський, Цивільний кодекси України та інші спеціальні Закони.
Отже, згідно з вимогами частини шостої статті 55 Господарського кодексу України, суб’єкти господарювання, зазначені в пункті першому частини другої цієї статті, мають право відкривати свої філії, представництва, інші відокремлені підрозділи без створення юридичної особи, а саме: господарські організації — юридичні особи, створені відповідно до Цивільного кодексу України, державні, комунальні та інші підприємства, створені відповідно до цього кодексу, а також інші юридичні особи,...