- Радник у сфері публічних закупівель - https://radnuk.com.ua -

Режим онлайн під час розгляду скарг з публічних закупівель

Інтерв’ю підготувала заступник головного редактора
журналу “Радник в сфері державних закупівель” Ганна Довга

На виконання пункту 11 частини 3 статті 7 Закону України «Про Антимонопольний комітет України» [1], статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» [2] Антимонопольним комітетом України прийнято розпорядження від 09.02.2021 № 3-рп, яким затверджено Порядок участі суб’єкта оскарження та замовника в розгляді скарги шляхом застосування телекомунікаційних систем в інтерактивному режимі реального часу [3].

Порядок визначає процедуру участі суб’єкта оскарження (скаржника) та замовника в розгляді скарги шляхом застосування телекомунікаційних систем в інтерактивному режимі реального часу (онлайн) відповідно до положень Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон).

Щодо розгляду скарг з публічних закупівель Колегією в режимі онлайн допоможе розібратися голова АМКУ Ольга Піщанська.

Вимоги до заяви про участь суб’єкта оскарження та замовника в розгляді скарги шляхом застосування телекомунікаційних систем в інтерактивному режимі реального часу, у тому числі до змісту та форми такої заяви, встановлені у зазначеному вище Порядку.

Враховуючи норми вищезазначених актів, скаржник повинен врахувати таке:

  1. заява суб’єкта оскарження про участь у розгляді скарги шляхом застосування телекомунікаційних систем в інтерактивному режимі реального часу подається разом зі скаргою до Органу оскарження у формі електронного документа шляхом її завантаження через електронну систему закупівель у строк, встановлений статтею 18 Закону для подання скарги;
  2. у заяві обов’язково зазначається найменування того територіального відділення, у якому необхідно забезпечити участь заявника в проведенні засідання Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.

Наведемо примірний приклад заяви суб’єкта оскарження про участь у розгляді скарги шляхом застосування телекомунікаційних систем в інтерактивному режимі реального часу [4], який може коригуватися на розсуд безпосередньо скаржника.

Враховуючи норми вищезазначених актів, замовник повинен врахувати, що:

  1. заява замовника про участь у розгляді скарги шляхом застосування телекомунікаційних систем в інтерактивному режимі реального часу подається до Органу оскарження шляхом оприлюднення її через електронну систему закупівель протягом одного робочого дня із дня внесення скарги електронною системою закупівель до реєстру. Сполучення слів «протягом одного робочого дня із дня…» означає, що відповідно до статті 253 ЦК України [5] «з дня» означає з наступного за днем відповідної події, з якою пов’язано перебіг строку. Наприклад, якщо скаргу внесено до реєстру 03.09.2021, замовник максимум до 06.09.2021 має завантажити в електронну систему закупівель заяву про участь у розгляді скарги шляхом застосування телекомунікаційних систем в інтерактивному режимі реального часу, оскільки 04-05.09.2021 вихідні дні;
  2. у заяві обов’язково зазначається найменування того територіального відділення, у якому необхідно забезпечити участь заявника в проведенні засідання Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.

Перелік та місцезнаходження територіальних відділень Комітету, у яких може бути забезпечена участь суб’єкта оскарження та замовника в розгляді скарги шляхом застосування телекомунікаційних систем в інтерактивному режимі реального часу, оприлюднено на офіційному вебсайті Комітету [7] (Рисунок).

Рисунок

Таким чином, для участі в засіданні в інтерактивному режимі реального часу можна вибрати будь-яке територіальне відділення Комітету залежно від зручності його розташування.

Оскільки технічної і законодавчої можливості завантаження відповідної заяви для так званого іншого учасника процедури закупівлі (якщо оскаржується рішення замовника, прийняте щодо його тендерної пропозиції) не передбачено, такому учаснику варто бути особисто присутнім на засіданні Комітету. Для того щоб потрапити на розгляд відповідної скарги, представник учасника має при собі мати довіреність та документ, який посвідчує особу, наприклад паспорт.

Ще більше доцільної та практичної інформації читайте на порталі RADNUK.COM.UA [8] в електронній книзі, котрій немає аналогів на ринку публічних закупівель України, «Збірник рішень АМКУ як Органу оскарження [9]».

Також у комірку знань пропонуємо такі корисні статті на порталі RADNUK.COM.UA: