Закон України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) вкотре вдосконалює процедури проведення публічних торгів, передбачає нові можливості для перемоги в тендері та знову змушує як замовників, так і учасників пристосовуватися до змін, які почали діяти з 19.04.2020. Однією з важливих новацій є новий тип закупівельної діяльності — спрощена закупівля. Тому в цій статті ми спробуємо розібратися з особливостями застосування замовниками вимог статей 16 та 17 Закону під час проведення спрощених закупівель та впливом на закупівлю таких нововведень, як «24 години на виправлення помилок» та «аномальна ціна».
Поняття спрощеної закупівлі
Чинна редакція Закону дещо змінила звичний для замовників поділ закупівель на понадпорогові та допорогові, суттєво знизивши вартісні межі та ввівши цілком нове поняття — спрощені закупівлі.
Відповідно до пункту 28 частини першої статті 1 Закону спрощена закупівля — це придбання замовником товарів, робіт і послуг, вартість яких дорівнює або перевищує 50 тисяч гривень та є меншою за вартість, що встановлена в пунктах 1 і 2 частини першої статті 3 Закону.
Виходячи із зазначеного, спрощені закупівлі здійснюють замовники, визначені пунктами 1–3 частини першої статті 2 Закону, за умови, якщо:
- вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 50 тисяч гривень та є меншою 200 тисяч гривень;
- вартість робіт...