- Радник у сфері публічних закупівель - https://radnuk.com.ua -

Що робити, якщо майданчик затримує роботу?

Жоден користувач електронної системи закупівель не застрахований від неочікуваних, технічних збоїв на авторизованих майданчиках, що у свою чергу може призвести до порушень або взагалі відміни процедури закупівлі. Куди звертатись з такого приводу? Це питання та приклад такого звернення розглянемо сьогодні.

Частина 6 статті 10 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) визначає, що доступ до інформації, оприлюдненої в електронній системі закупівель, є безоплатним та вільним. Інформація про закупівлю, визначена цим Законом, розміщується в електронній системі закупівель безоплатно через авторизовані електронні майданчики.

Авторизований електронний майданчик – авторизована Уповноваженим органом інформаційно -телекомунікаційна система, яка має комплексну систему захисту інформації з підтвердженою відповідністю згідно із Законом України «Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах», є частиною електронної системи закупівель та онлайн-сервісом, що забезпечує реєстрацію осіб, автоматичне розміщення, отримання і передання інформації та документів під час проведення закупівель, користування сервісами з автоматичним обміном інформацією, доступ до якого здійснюється за допомогою мережі Інтернет (пункт 1 частини 1 статті 1 Закону).

Частиною 6 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом міністерства економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 № 1082 зазначено, що:

Поряд з цим вимоги до функціонування системи, процедура авторизації електронних майданчиків, умови підключення та випадки відключення електронних майданчиків від електронної системи закупівель, вимоги до електронних майданчиків та відповідальність операторів авторизованих електронних майданчиків визначаються Порядком функціонування електронної системи закупівель та проведення авторизації електронних майданчиків, що затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 24 лютого 2016 року № 166 (далі – Порядок функціонування).

У той же час, статутними документами ДП «ПРОЗОРРО» зокрема визначено, що підприємство створено з метою здійснення діяльності, спрямованої на забезпечення функціонування та наповнення веб-порталу Уповноваженого органу управління з питань закупівель (наказ Мінекономіки від 08.10.2018 № 1458).

Таким чином, щодо виникнення непередбачуваних технічних питань користувачам системи необхідно звертатись до інформаційно-телекомунікаційної системи «Prozorro», як адміністратора системи. Такі затримки в роботі як для учасників, так і для замовників мають визначальний вплив на процедуру закупівлі в цілому. Відтак користувачам системи необхідно завчасно звертатись до адміністратора системи у разі суттєвої затримки функціонування електронного майданчика. Пропоную до увагу приклад такого звернення:

Приклад звернення до авторизованого майданчика [1]

Окрім того, оператор авторизованого/попередньо авторизованого електронного майданчика – юридична особа, зареєстрована в установленому законом порядку на території України, що має право на використання електронного майданчика, який авторизований/попередньо авторизований відповідно до вимог цього Порядку повинен забезпечити для усіх користувачів на безоплатній основі рівний доступ до інформації про закупівлі, включаючи надання можливості спостерігати за перебігом проведення аукціону в інтерактивному режимі реального часу, інформаційну підтримку, зокрема ознайомлення з переліком замовників, інформацією про закупівлі, точне визначення часу та дати подання і зміни будь-яких документів, які підлягають оприлюдненню.

Підсумовуючи можна зробити висновок, що учасники закупівельного процесу у разі виникнення об’єктивних технічних проблем з функціонуванням електронного майданчику та за відсутності їх вирішення у оператора авторизованого майданчика, можуть звертатись до ДП «ПРОЗОРРО», як адміністратора системи.

Більше зразків як для Учасників так і для Замовників ви знайдете на порталі RADNUK.COM.UA у розділі «ЗРАЗКИ ДОКУМЕНТІВ [2]».