- Радник у сфері публічних закупівель - https://radnuk.com.ua -

МЕРТУ оприлюднило роз’яснення щодо порядку підтвердження учасником невчинення антиконкурентних узгоджених дій

Двадцять першого жовтня 2014 року на офіційному веб-порталі Мінекономрозвитку було оприлюднено роз’яснення № 3302-05/36411-03 від 20.10.2014 щодо правильного встановлення замовником вимоги стосовно підтвердження учасником відсутності підстави для відхилення його пропозиції конкурсних торгів згідно з пунктом 3 частини першої статті 17 Закону України «Про здійснення державних закупівель» (далі — Закон).

Фактично нових пояснень порівняно з інформацією від АМКУ, яка опублікована в журналі «Радник в сфері державних закупівель» № 9 (36) за вересень 2014 року на сторінці 6, — у цьому роз’ясненні немає. Тож на виконання зазначених документів, а також зважаючи на роз’яснення АМКУ, опубліковане в журналі «Радник в сфері державних закупівель» № 6 (33) за червень 2014 року на сторінці 38, замовникам слід вимагати від учасників надання відповідного документа задля підтвердження відсутності підстави для відхилення його пропозиції конкурсних торгів згідно з пунктом 3 частини першої статті 17 Закону. З примірним прикладом такої вимоги замовника, а також зразком довідки учасника, яка має бути надана на виконання такої вимоги, знайомимо вас одразу після повного тексту роз’яснення Уповноваженого органу із цього питання.


Органи державної влади, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації та інші суб’єкти сфери державних закупівель

Щодо надання роз’яснення стосовно застосування
пункту 3 частини першої статті 17 Закону України
«Про здійснення державних закупівель»

Міністерство економічного розвитку і торгівлі України за результатами спільної наради за участю Антимонопольного комітету України, Державної фінансової інспекції України, Проекту гармонізації систем захисту конкуренції та систем державних закупівель в Україні з стандартами ЄС, повідомляє.

Закон України «Про здійснення державних закупівель» від 10.04.2014   № 1197-VІІ (далі — Закон) встановлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади.

Відповідно до пункту 2 частини другої статті 22 Закону документація конкурсних торгів повинна містити, зокрема вимоги, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформацію про спосіб документального підтвердження відповідності учасників встановленим вимогам згідно із законодавством.

Згідно з пунктом 3 частини першої статті 17 Закону замовник приймає рішення про відмову учаснику, учаснику попередньої кваліфікації в участі у процедурі закупівлі, попередній кваліфікації учасників та зобов’язаний відхилити пропозицію конкурсних торгів (кваліфікаційну, цінову пропозицію) учасника (учасника попередньої кваліфікації) у разі, якщо суб’єкт господарювання (учасник або учасник попередньої кваліфікації) протягом останніх трьох років притягувався до відповідальності за порушення, передбачене пунктом 4 частини другої статті 6, пунктом 1 статті 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, які стосуються спотворення результатів торгів (тендерів).

Статтею 51 Закону України «Про захист економічної конкуренції» передбачено, що порушення законодавства про захист економічної конкуренції тягне за собою відповідальність, встановлену Законом. Розділом VІІІ цього Закону серед видів відповідальності за порушення законодавства про захист економічної конкуренції передбачено накладення штрафу.

Рішення про накладення штрафу відповідно до статті 7 Закону України «Про Антимонопольний комітет України», статей 48 та 52 Закону України «Про захист економічної конкуренції» приймаються органами Антимонопольного комітету України.

Таким чином, у замовника виникають підстави для застосування пункту 3 частини першої статті 17 Закону, починаючи з дати прийняття органами Антимонопольного комітету України рішення про накладення штрафу на суб’єкта господарювання та визнання вчинення ним порушення законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченого пунктом 4 частини другої статті 6, пунктом 1 статті 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції», за умови прийняття таких рішень після набрання чинності Закону, тобто з 20.04.2014.

Разом з тим форма документального підтвердження відповідності учасників вимозі, встановленій у пункті 3 частини першої статті 17 Закону, законодавством не визначена.

Перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність зазначеній вимозі визначається замовником самостійно з дотриманням законодавства та принципів, установлених статтею 3 Закону.

Водночас інформуємо, що на офіційному веб-порталі Антимонопольного комiтету України (www.amc.gov.ua) у розділі «Діяльність у сфері державних закупівель» розмiщено Зведені відомості про рішення органів АМКУ щодо визнання вчинення суб’єктами господарювання порушень законодавства про захист економічної конкуренції у вигляді антиконкурентних узгоджених дій, які стосувалися спотворення результатів торгів (тендерів), а також щодо можливого подальшого судового розгляду цих рішень, їх перевірки, перегляду органами Антимонопольного комітету України.

Заступник директора департаменту
державних закупівель та державного замовлення

Лілія ДУДНИК


Таким чином, фактично Мінекономрозвитку у своєму роз’ясненні не вказує прямо на необхідність вимоги від учасника підтвердження факту його відсутності у Зведеному реєстрі, який розміщений на офіційному веб-порталі Антимонопольного комiтету України (www.amc.gov.ua) в розділі «Діяльність у сфері державних закупівель».

Проте зважаючи на те, що як Орган оскарження, так і Уповноважений орган у сфері здійснення державних закупівель поінформували замовників про необхідність брати до уваги відомості, що знаходяться в цьому Зведеному реєстрі, замовник при прийнятті рішення про допущення учасника до процедури оцінки повинен враховувати як інформацію, надану учасником у складі пропозиції конкурсних торгів, так й інформацію офіційного веб-порталу АМКУ. Тож з метою уникнення протиріч рекомендуємо замовникам серед вимог до учасників при проведенні конкурентних процедур закупівель вказувати, зокрема, і таку:

– учасник повинен надати довідку в довільній формі, в якій має підтвердити відсутність підстав для відхилення його пропозиції згідно з пунктом 3 частини 1 статті 17 Закону — з посиланням на відсутність інформації про нього в Зведених відомостях про рішення органів АМКУ щодо визнання вчинення суб’єктами господарювання порушень законодавства про захист економічної конкуренції у вигляді антиконкурентних узгоджених дій, які стосувалися спотворення результатів торгів (тендерів), розміщених на офіційному веб-порталі Антимонопольного комiтету України (www.amc.gov.ua) в розділі «Діяльність у сфері державних закупівель».

Учасник же на виконання вищезазначеної вимоги документації або запиту цінових пропозицій замовника може надати довідку, з примірним прикладом якої знайомимо вас далі.


Зразок

Комітету з конкурсних торгів

ДУ «Національний інститут трансплантології»

ДОВІДКА

про відсутність підстав для відхилення пропозиції згідно з пунктом 3 частини 1 статті 17 Закону

На виконання абзацу 10 пункту 6 розділу ІІІ документації конкурсних торгів Товариство з обмеженою відповідальністю «Укртехмонотрейд» підтверджує відсутність підстав для відхилення нашої пропозиції згідно з пунктом 3 частини 1 статті 17 Закону.

Протягом господарської діяльності ТОВ «Укртехмонотрейд» не притягувалося до відповідальності за порушення, передбачене пунктом 4 частини другої статті 6, пунктом 1 статті 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, які стосуються спотворення результатів торгів (тендерів).

Щодо ТОВ «Укртехмонотрейд» відсутня інформація в Зведених відомостях про рішення органів АМКУ щодо визнання вчинення суб’єктами господарювання порушень законодавства про захист економічної конкуренції у вигляді антиконкурентних узгоджених дій, які стосувалися спотворення результатів торгів (тендерів), розміщених на офіційному веб-порталі Антимонопольного комiтету України (www.amc.gov.ua) в розділі «Діяльність у сфері державних закупівель».

Директор

ТОВ «Укртехмонотрейд»    

                                                                             І. К. Канівенко