- Радник у сфері публічних закупівель - https://radnuk.com.ua -

Зарахування активів до малоцінних та що необхідно передбачити замовнику при плануванні закупівель

Питання від читача:

«Доброго дня! Прошу надати відповідь на таке питання: «За результатами спрощеної закупівлі пропозиція учасника менше 6 000 грн. Замовнику були виділені кошти за КЕКВ 3110, казна відмовляється реєструвати договір. Що в такому випадкові робити замовнику?»

Відповідь від експерта:

— Доброго дня! Відповідно до п. 3.2.3 Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку в державному секторі 121 «Основні засоби» суб’єкти державного сектору зараховують до малоцінних необоротних матеріальних активів предмети вартістю (без ПДВ), що не перевищує 6 000 грн, а з урахуванням ПДВ 20 % — не більше 7 200 грн (6 000 + 6 000 * 20 %).

За економічною сутністю видатків придбання малоцінних предметів розпорядники бюджетних коштів здійснюють за КЕКВ 2210 «Предмети, матеріали, обладнання та інвентар», а ті предмети закупівлі, які належать до основних засобів, тобто вартість яких перевищує 6 000 грн без ПДВ, — за КЕКВ 3110 «Придбання обладнання і предметів довгострокового користування».

У даному випадкові, якщо очікувана вартість одиниці предмета закупівлі (без ПДВ) за результатами аукціону під час проведення спрощеної закупівлі стала менше ніж 6 000 грн, то видатки потрібно здійснювати за КЕКВ 2210.

Відповідно до ч. 1 ст. 48 Бюджетного кодексу України розпорядники бюджетних коштів беруть бюджетні зобов’язання та здійснюють платежі тільки в межах бюджетних асигнувань, установлених кошторисами. Своєю чергою органи Державної казначейської служби України, згідно зі ст. 112 Бюджетного кодексу України, здійснюють контроль за відповідністю бюджетних зобов’язань розпорядників бюджетних коштів до бюджетних асигнувань. Зважаючи на зазначене, якщо розпорядник приймає рішення про прийняття пропозиції учасника, у якій запропонована ціна за одиницю товару є нижчою 6 000,00 грн без ПДВ, у зв’язку з чим змінюється його економічна сутність (перестає бути основним засобом), то розпорядник може в такому разі здійснити перерозподіл коштів між КЕКВ (наприклад, зменшити суму за КЕКВ 3110 і додати потрібну суму за КЕКВ 2210). Такий перерозподіл оформлюють документом «Довідка про зміни до кошторису на поточний рік», затвердженим головним розпорядником коштів, який містить відповідну суму зі знаком «-» за тим КЕКВ, з якого потрібно «зняти» кошти, та зі знаком «+» за КЕКВ, на який потрібно «посадити» кошти та який дійсно відповідає економічній сутності предмета закупівлі.

Шановні замовники, плануючи закупівлі враховуйте, що майданчики надають можливість обирати декілька КЕКВ для одного предмету закупівлі. У випадку ж необхідності здійснити оплату товарів, робіт або послуг не за тим КЕКВ, за яким було заплановано її спочатку, то необхідно внести відповідні зміни до кошторису видатків та затвердити за цим КЕКВ необхідно суму.

Для вчасного підписання та реєстрації договору в органах ДКСУ пропонуємо мати запас вільних асигнувань по КЕКВ 2210 для зміни їх цільового призначення з подальшим винесенням на затвердження змін до КЕКВ 3110.

Пропонуємо також розглянути на порталі RADNUK.COM.UA статтю на тему «Планування однієї закупівлі за декількома КЕКВ [1]».