- Радник у сфері публічних закупівель - https://radnuk.com.ua -

Приклад протоколу в разі виділення додаткових коштів (спрощена закупівля)

У цій статті дізнаємося, за яких умов замовник може правомірно використати додатково виділені кошти, та наведемо приклад протоколу замовника в разі отримання додатково виділених коштів, суми яких притаманні для спрощеної закупівлі.

Згідно з пунктом 22 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» [1] (далі — Закон про закупівлі / Закон) предмет закупівлі — товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції / пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку.

Відповідно до частини 10 статті 3 Закону замовник не має права ділити предмет закупівлі на частини з метою уникнення проведення процедури відкритих торгів / спрощених закупівель або застосування цього Закону, зокрема положень частини 3 статті 10 цього Закону, оскільки за такі дії передбачено відповідальність.

Таким чином, залежно від предмета закупівлі товарів, робіт або послуг, визначених у порядку, встановленому Уповноваженим органом, замовник здійснює таке придбання з дотриманням частини 1 статті 1, пунктів 1 і 2 частини 1 статті 3 та частини 3 статті 3 Закону.

У свою чергу, згідно з частиною 1 статті 4 Закону планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби в закупівлі товарів, робіт і послуг. Заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель. Водночас частиною 1 статті 4 Закону передбачена можливість внесення змін до річного плану закупівель. При цьому форма внесення змін до річного плану закупівель, періодичність і характер таких змін законодавством не визначені та не обмежені.

Таким чином, замовник може вносити зміни до річного плану закупівель відповідно до наявного фінансування, потреби у товарах, роботах, послугах тощо до здійснення відповідної закупівлі залежно від конкретних випадків.

Отже, у разі виділення додаткових коштів та необхідності здійснення нової закупівлі, які замовник об’єктивно не міг передбачити на момент здійснення первинної закупівлі, така закупівля можлива після вчинення замовником дій, передбачених частиною 1 статті 4 Закону, тобто після затвердження та оприлюднення в електронній системі закупівель змін до річного плану закупівель, оскільки такий предмет закупівлі у вищевказаному випадку вважатиметься новим предметом договору. Такої самої позиції дотримується Мінекономіки у своїй відповіді на запит за № 657/2020. 

У разі отримання додатково виділених коштів, сума яких дорівнює або перевищує 50 тис. грн та є меншою за вартість, що встановлена у пункті 1 (для звичайних замовників за умови, що вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 200 тис. грн, а робіт — 1,5 млн грн) і пункті 2 (для замовників в окремих сферах господарювання за умови, що вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 1 млн грн, а робіт — 5 млн грн) частини 1 статті 3 Закону, такі кошти (додатково виділені) «сумувати» за річним планом до суми, що виділена додатково, не потрібно.

Для здійснення спрощеної закупівлі в разі виділення додаткових коштів замовник повинен дотриматися трьох умов:

  1. сума додатково виділених коштів притаманна для здійснення спрощеної закупівлі (Таблиця);
  2. замовник повинен мати підтвердний документ, що кошти додатково виділені (листи / протоколи / рішення інше);
  3. замовник при освоєнні додатково виділених коштів повинен сформувати відповідний протокол (див. нижче).

Таблиця

Вид закупівліЗвичайні замовникиЗамовники в окремих сферах
Спрощена закупівляВід 50 до 200 тис. грн (1, 5 млн для робіт)Від 50 тис. до 1 млн грн (до 5 млн для робіт)

Щодо вищезазначеного зауважимо: у разі якщо вам виділили додаткові кошти до 50 тис. грн і ви провели спрощену закупівлю чи процедуру закупівлі, то адміністративна відповідальність за статтею 16414 КУпАП [2] на уповноважену, службову (посадову) особу замовника за такі дії не передбачена.

Додатково наводимо приклад протоколу в разі виділення додаткових коштів (спрощена закупівля) [3].

Радимо прочитати на порталі  RADNUK.COM.UA статтю  «Здійснення закупівель за рахунок зекономлених коштів [4]» та мати під рукою лист Мінекономіки від 03.09.2020 № 3304-04/54160-06 «Щодо планування закупівель» [5].

До речі, приклад протоколу щодо додатково виділених коштів, сума яких до 50 тис. грн, можна завантажити зі статті «Чи “сумувати” за одним кодом кошти за проведеною закупівлею та додатково виділені кошти? [6]».


Додатково пропонуємо переглянути вебінар на тему: Алгоритм проведення спрощеної закупівлі з 26.06.2021