- Радник у сфері публічних закупівель - https://radnuk.com.ua -

Мінекономіки: особливості визначення потреби бюджетними установами та підприємствами

Успішному проведенню кожної закупівлі передує планування публічних закупівель та інші передумови здійснення закупівель, визначені статтею 4 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).  Отже, планування замовником обсягів і джерел видатків, здійснення підготовки до проведення закупівель, складання річного плану та внесення до нього змін є основними складовими здійснення закупівель та передують безпосередньому проведенню закупівель. Мінекономіки як уповноважений орган для замовників підготувало лист-роз’яснення «Щодо передумов здійснення закупівель»№ 3304-04_55366-06 від 10.09.2020, який охоплює особливості планування  як для розпорядників бюджетних коштів, так і підприємств. Роглянемо основні моменти.

Передумови планування розпорядниками бюджетних коштів

У своєму листі Мінекономіки звертає увагу, що відносини, які виникають у процесі складання, розгляду, затвердження, виконання бюджетів регулюються бюджетним законодавством, зокрема Бюджетним кодексом України (далі – БКУ), тому під час планування розпорядники бюджетних коштів керуються:

Отже, здійсненню закупівель передує визначення відповідних бюджетних асигнувань відповідно до визначених бюджетних призначень.

Організація роботи, пов’язана із складанням кошторису

Порядок складання, розгляду, затвердження та основні вимоги до виконання кошторисів бюджетних установ, затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2002 № 228 (далі – Порядок), п.11 та 12 якого визначено, що головні розпорядники:

Основою для складання розрахунків до кошторису бюджетної установи  слугують розрахунки до бюджетного запиту, які  повинні бути обґрунтовані відповідними розрахунками за кожним кодом економічної класифікації видатків бюджету або класифікації кредитування бюджету і деталізовані за видами та кількістю товарів (робіт, послуг) із зазначенням вартості за одиницю. Обґрунтування потреби у закупівлі товарів, робіт або послуг, очікуваної вартості зазначених товарів, робіт або послуг та необхідного обсягу відповідних видатків на наступний рік фактично здійснюється бюджетними організаціями в попередньому році на етапах складання проектів кошторисів та розрахунків до бюджетних запитів.

Підсумок: уповноважена(і) особа(и) та/або тендерний(і) комітет(и) замовника:

Планування закупівель та інших передумов здійснення закупівель підприємствами

Щодо особливостей планування закупівель підприємствами Мінекономіки звертає на наступні складові процесу планування:

Висновок: уповноважена(і) особа(и) або тендерний(і) комітет(и) підприємства-замовника можуть визначити потреби щодо здійснення закупівель підприємства на наступний рік, зокрема шляхом отримання інформації від структурних підрозділів (фахівців) підприємства, та попередньо визначити очікувану вартість закупівель, які планується здійснити.

Детальніше та з повним змістом листа Мінекономіки «Щодо предумов здійснення  закупівель» № 3304-04/55366-06 від 10.09.2020 ознайомлюйтесь  на порталі RADNUK.COM.UA.

Додатково радимо ознайомитись на порталі RADNUK.COM.UA з наступними публікаціями: