- Радник у сфері публічних закупівель - https://radnuk.com.ua -

Переговорна процедура на підставі двох відмін: проводить тендерний комітет чи уповноважена особа?

Питання читача

Відповідь експерта

У пункті 1 частини 4 Розділу X ПРИКІНЦЕВІ ТА ПЕРЕХІДНІ ПОЛОЖЕННЯ Закону установлено, що замовник має право визначити уповноважену особу (осіб) та тендерний комітет (комітети), за умови що кожен із них буде відповідальним за організацію та проведення конкретних процедур закупівель. Отже, Закон забороняєтендерному комітету та уповноваженій особі проводити одну й ту ж саму процедуру закупівлі.

Відповідно до частини 1 статті 13 Закону закупівлі можуть здійснюватися шляхом застосування однієї з таких конкурентних процедур: відкриті торги, торги з обмеженою участю, конкурентний діалог. Згідно з частиною 2 статті 13 Закону як виняток та відповідно до умов, визначених у частині 2 статті 40 Закону, замовники можуть застосовувати переговорну процедуру закупівлі.

Водночас у пункті 2.4 Примірного положення про уповноважену особу, затвердженого наказом Міністерства економіки України від 08.06.2021 № 40, зазначено, що у разі функціонування тендерного комітету згідно з Законом замовником не може бути одночасно визначено відповідальними за організацію та проведення одних і тих самих процедур закупівель тендерний комітет та уповноважену особу (осіб). Це положення, хоч і примірне, тобто рекомендоване, але розроблене з урахуванням вимог Закону, а отже, тендерний комітет та уповноважена особа не можуть одночасно проводити одну й ту саму процедуру. Вище ми розібралися, які саме закупівлі відносяться до процедур.

Тобто Закон наводить чіткий перелік закупівель, які відносяться до процедур, і якщо замовник проводить перші відкриті торги на закупівлю вугілля, які не відбуваються, проводить другі відкриті торги на закупівлю вугілля, які також не відбуваються, а потім проводить переговорну процедуру закупівлі на підставі двох відмін, то це — три різні процедури закупівлі.

Важливо: в Законі та інших підзаконних нормативно-правових актах відсутні обмеження щодо проведення тендерним комітетом та уповноваженою особою різних процедур закупівель за одним і тим самим предметом закупівлі. А у випадку, якщо тендерний комітет провів дві процедури відкритих торгів на закупівлю вугілля, які не відбулися у зв’язку з відсутністю учасників, а уповноважена особа провела за результатами переговорну процедуру як виняток у разі, якщо було двічі відмінено процедуру відкритих торгів, то такі дії не вважатимуться проведенням одних і тих самих процедур закупівель. У цьому випадку тендерний комітет буде вважатися відповідальним за проведення двох відкритих торгів, а уповноважена особа — за проведення переговорної процедури, навіть якщо предмет закупівлі буде однаковий, а отже, і тендерний комітет, і уповноважена особа будуть відповідальні за проведення конкретних процедур закупівель, як і передбачено Законом.

Висновок: якщо двоє відкритих торгів, які проводив тендерний комітет у 2021 році для потреб 2022 року, не відбулися, то уповноважена особа має право провести переговорну процедуру за цим же предметом закупівлі на підставі двічі відмінених процедур відкритих торгів, навіть у 2022 році.

Також читайте на порталі RADNUK.COM.UA такі корисні статті: