Учасники запитують, ми — відповідаємо

Редакція
463
24 Серпня 2018
Учасники запитують, ми — відповідаємо
463
24 Серпня 2018

«Доброго дня! Ми перемогли у відкритих торгах, за умовами яких очікувана вартість закупівлі складає 270 тис. грн з ПДВ. За умовами тендерної документації, учасники подають свої тендерні пропозиції з урахуванням всіх податків і зборів. Проте переможець є фізичною особою-підприємцем і не має статусу платника ПДВ. Зараз триває етап укладення договору, але замовник, вказуючи на те, що договір буде укладено з неплатником ПДВ, хоче вирахувати суму ПДВ від суми, з якою ми перемогли в аукціоні. Чи правомірні такі дії замовника? Дякую».

Добрий день! Ні, дії замовника неправомірні, ПДВ не потрібно вираховувати. Це твердження ґрунтується ось на чому. По-перше, порядок розгляду пропозицій учасників повинен бути передбачений в умовах тендерної документації замовника. Так, відповідно до вимог статті 22 Закону про публічні закупівлі тендерна документація повинна містити перелік критеріїв та методику оцінки тендерних пропозицій із зазначенням питомої ваги критеріїв. Опис методики оцінки за критерієм «ціна» повинен містити інформацію про врахування податку на додану вартість (ПДВ). У частині 1 статті 3 Закону передбачено, що публічні закупівлі відбуваються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням. Також відповідно до ч. 1 статті 5 Закону українські та іноземні учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах. Отже, замовник в умовах тендерної документації встановив вимогу до учасників подавати пропозиції з урахуванням всіх податків і зборів. Намагаючись вирахувати ПДВ, замовник, на нашу думку, порушує принципи здійснення публічних закупівель, встановлені Законом, дискримінуючи учасника/переможця, який не є платником ПДВ.

По-друге, у ч. 2 статті 32 Закону передбачено, що замовник укладає договір про закупівлю з учасником, якого визнано переможцем торгів, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та пропозиції учасника-переможця. Згідно з ч. 4 статті 36 Закону, умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару). Відповідно до статті 37 Закону договір про закупівлю є нікчемним у разі, зокрема, його укладення з порушенням вимог ч. 4 статті 36 цього Закону. Таким чином, замовник своїми діями порушує Закон, і в разі якщо після таких дій замовника між замовником і переможцем все ж буде укладено договір про закупівлю, такий договір буде нікчемним відповідно до статті 37 Закону, оскільки ціна договору відрізнятиметься від ціни пропозиції учасника-переможця.

Конкурентні процедури

Публікації, що стосуються будь-яких питань придбання товарів, робіт та послуг за процедурами публічних закупівель