- Радник у сфері публічних закупівель - https://radnuk.com.ua -

Перелік товарів, щодо яких замовники повинні застосовувати ступінь локалізації

Із 14.07.2022 окрім того, що закупівельна громада отримала нову підставу для визнання договору про закупівлю нікчемним, замовникам ще й слід пам’ятати про ступінь локалізації щодо певних товарів. Відразу зауважимо, немає значення, чи предметом закупівлі є безпосередньо «товар». Навіть якщо ви закуповуєте роботи або послуги, у складі яких цей товар поставляється, ви маєте враховувати ступінь локалізації до таких товарів, який наразі не повинен бути меншим ніж 10 %.

З 2023 року цей показник стане 15 %. А до 2028 року, а саме до дня завершення 10-річного строку дії пункту 61 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі»,— 40 відсотків.

Ступінь локалізації застосовуватиметься за умови, якщо вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень. При цьому вимоги щодо підтвердження критерію ступеня локалізації на визначені в Законі товари не застосовуватимуться для країн-партнерів за міжнародними багатосторонніми та двосторонніми договорами (угодами), у які включені положення про державні закупівлі та згоду на обов’язковість яких дала Верховна Рада України. Такі договори ми вже перелічили в таблиці в статті «Нові правила доступу до ринку публічних закупівель України для іноземних учасників».

21.07.2022 на офіційному сайті Мінекономіки оприлюднено лист № 3323-04/50717-06 «Щодо інформування про локалізацію у публічних закупівлях», у якому, зокрема, сказано, що наразі розроблено зазначений порядок, який перебуває на погодженні із заінтересованими органами. Утім, уже 03.08.2022 Уряд затвердив порядок дотримання вимог щодо ступеня локалізації виробництва, а саме постанову Кабміну від 02.08.2022 № 861 «Про затвердження порядків підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів та проведення моніторингу дотримання вимог щодо ступеня локалізації виробництва предметів закупівлі, внесених до переліку товарів, що є предметом закупівлі, з підтвердженим ступенем локалізації виробництва», що набула чинності 04.08.2022 та якою затверджено:

Група компаній «Радник» уже готує для вас усі необхідні роз’яснення та приклади документів у зв’язку з прийняттям постанови від 02.08.2022 № 861, які будуть опубліковані на порталі RADNUK.COM.UA найближчим часом. При цьому ми розмістили перелік товарів, що підлягають локалізації на цьому порталі!

Цікавий факт: Порядок підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів встановлює механізм підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, що є предметом закупівлі і визначені підпунктом 2 пункту 61 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) та додатковим переліком товарів, що затверджується Кабінетом Міністрів України відповідно до підпункту 3 пункту 61 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону. А це означає, що наявний перелік товарів у підпункті 2 пункту 61 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону про закупівлі не є вичерпним та може доповнюватись.

Редакція порталу RADNUK.COM.UA буде слідкувати щоб ви могли користуватись актуальним переліком у розділі “Правова база” – “Перелік товарів, щодо яких застосовується локалізація“.

Зважаючи, що станом на дату публікації цього матеріалу додаткового переліку товарів від Кабміну немає, далі зафіксуємо перелік товарів, щодо яких замовники вже повинні застосовувати ступінь локалізації:

  1. дизель-генераторні установки;
  2. генераторні установки з двигуном із іскровим запалюванням;
  3. турбогенераторні установки;
  4. трансформатори;
  5. трансформатори з рідинним діелектриком;
  6. трансформатори напруги;
  7. вимірювальні трансформатори;
  8. трансформатори живлення;
  9. електричні конденсатори;
  10. конденсатори постійної ємності;
  11. конденсатори змінної та регульованої ємності;
  12. автомобілі швидкої допомоги;
  13. транспортні засоби для перевезення пацієнтів;
  14. мототранспортні засоби для перевезення 10 і більше осіб;
  15. міські та туристичні автобуси;
  16. громадські автобуси;
  17. двосекційні автобуси;
  18. низькопідлогові автобуси;
  19. туристичні автобуси;
  20. мототранспортні вантажні засоби;
  21. автоцистерни;
  22. автоцистерни для перевезення паливно-мастильних матеріалів;
  23. самоскиди;
  24. фургони;
  25. великовантажні мототранспортні засоби;
  26. автокрани та вантажні автомобілі-самоскиди;
  27. вантажні автомобілі з підіймальними платформами;
  28. вантажні автомобілі-самоскиди;
  29. мототранспортні засоби спеціального призначення;
  30. пересувні бурові вежі;
  31. пожежні транспортні засоби;
  32. пожежні автомобілі з поворотною драбиною;
  33. пожежні автоцистерни;
  34. пожежні автомобілі;
  35. транспортні засоби аварійно-ремонтного призначення;
  36. підмітально-прибиральні машини;
  37. підмітально-збиральні машини з вакуумно-пневматичною системою;
  38. поливальні машини;
  39. сміттєвози та асенізаційні машини;
  40. сміттєвози;
  41. сміттєзбиральні машини;
  42. вантажоперевізні транспортні засоби;
  43. електробуси;
  44. кузови, причепи та напівпричепи;
  45. кузови транспортних засобів;
  46. причепи, напівпричепи та пересувні контейнери;
  47. причепи та напівпричепи;
  48. напівпричепи;
  49. причепи;
  50. причепи загального призначення;
  51. залізничні та трамвайні локомотиви і рейковий рухомий склад та супутні деталі;
  52. залізничні локомотиви та тендери;
  53. локомотиви;
  54. локомотивні тендери;
  55. рейковий рухомий склад;
  56. вантажні залізничні вагони;
  57. транспортні засоби для ремонту та обслуговування залізничних доріг;
  58. залізничні та трамвайні пасажирські вагони і тролейбуси;
  59. трамвайні пасажирські вагони;
  60. залізничні пасажирські вагони;
  61. тролейбуси;
  62. залізничні вагони;
  63. багажні вагони та вагони спеціального призначення;
  64. самохідні частини;
  65. вертольоти, літаки, космічні та інші літальні апарати з двигуном;
  66. вертольоти та літаки;
  67. вертольоти;
  68. двигуни для повітряних літальних апаратів;
  69. турбореактивні двигуни;
  70. турбогвинтові двигуни;
  71. реактивні двигуни;
  72. навчально-тренувальні літаки;
  73. пошуково-рятувальні вертольоти;
  74. турбіни та мотори;
  75. парові турбіни;
  76. гідравлічні турбіни;
  77. водяні колеса;
  78. насоси та компресори;
  79. насоси;
  80. насоси для рідин;
  81. відцентрові насоси та підіймачі рідин;
  82. підіймачі рідин;
  83. відцентрові насоси;
  84. компресори;
  85. газові компресори;
  86. роторні компресори;
  87. повітряні компресори;
  88. турбокомпресори;
  89. поршневі об’ємні компресори;
  90. машини спеціального призначення різні;
  91. гірничодобувне та будівельне обладнання;
  92. врубові та тунелепрохідні, бурильні чи прохідницькі машини для добування вугілля чи гірських порід;
  93. прохідні комбайни;
  94. прохідні машини;
  95. машини для земляних і землерийних робіт та їх частини;
  96. машини для земляних робіт;
  97. фронтальні ковшові навантажувачі зі зворотною лопатою;
  98. механічні лопати, екскаватори та ковшові навантажувачі, гірнича техніка;
  99. механічні лопати;
  100. механічні ковшові навантажувачі;
  101. землерийні машини;
  102. механічні екскаватори;
  103. машини для змішування гравію з бітумом.

Застереження для виробників товару: Порядок підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів встановлює, що заявка разом із калькуляцією собівартості товару в поточному році подається безоплатно виробником товару в електронній формі шляхом заповнення електронних форм з окремими полями на вебпорталі Уповноваженого органу з питань закупівель (далі — вебпортал) з накладенням електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису (далі — електронний підпис) керівника виробника товару або уповноваженої ним особи.

Тож, важливо, щоб виробник товару подавав вищезазначену заявку саме з накладеним кваліфікованим електронним підписом, а не удосконаленим.

Застереження для замовників: Порядок підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів встановлює, що учасник, з яким укладено договір про закупівлю предмета закупівлі, внесеного до переліку, одночасно з передачею товару надає замовнику підготовлену виробником товару фактичну калькуляцію (!) собівартості такого товару, що оприлюднюється замовником в електронній системі закупівель разом із звітом про виконання договору про закупівлю. Тобто замовникам, які закуповують вищевизначені товари, вже слід потурбуватись про встановлення відповідних вимог як у тендерній документації, так і бажано в проєкті договору про закупівлю.

Читайте також: