Законодавством встановлено, що рішення уповноваженої особи оформлюються протоколом із зазначенням дати прийняття рішення, який підписується уповноваженою особою. Тому протоколи в робочому житті відіграють вагому роль.
Які протоколи потрібно формувати:
- при здійсненні прямої закупівлі, ми показали в статті «Які протоколи потрібно складати під час укладання прямих договорів за пунктом 11 Особливостей»;
- при здійсненні закупівлі через електронний каталог, ми показали в статті «Які протоколи потрібно складати уповноваженій особі в запиті пропозицій постачальників (ЗПП)».
Далі сформуємо орієнтовний перелік протоколів щодо проведення відкритих торгів з особливостями.
Приклади протоколів уповноваженої особи у відкритих торгах: орієнтовний перелік
Етап проведення відкритих торгів | Найменування протоколу | Норма Закону | Примітки |
Загальна форма протоколу, яку замовник може використовувати в різних ситуаціях — Протокол уповноваженої особи (загальний). | |||
Оприлюднення річного плану закупівель (або змін до нього) | Якщо відкриті торги застосовуються без електронного аукціону:
Для відкритих торгів з аукціонами: | Частина 1 статті 4 Закону. Пункт 14 Особливостей | Законом не передбачено обов’язку оприлюднення в ЕСЗ такого протоколу. Складаємо та зберігаємо в установлені строки. |
Оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів | Пункт 1 частини 1 статті 10 Закону. Пункт 28 Особливостей | Законом не передбачено обов’язку оприлюднення в ЕСЗ такого протоколу. Складаємо та зберігаємо в установлені строки. На практиці процес затвердження річного плану закупівель та прийняття рішення про оприлюднення оголошення, тендерної документації та проєкту договору про закупівлю ухвалюється єдиним протоколом. Вказані дії не суперечитимуть законодавству. | |
Оприлюднення тендерної документації та проєкту договору про закупівлю | |||
Звернення до замовника щодо роз’яснення та / або з вимогою | Пункти 46, 54 Особливостей | Законом не передбачено обов’язку складати та оприлюднювати такий протокол в ЕСЗ. При цьому такі рішення УО, як надання відповідей та роз’яснень, рекомендуємо оформлювати у вигляді протоколу. | |
Внесення змін до ТД | Пункт 54 Особливостей | Законом не передбачено обов’язку оприлюднення такого протоколу в ЕСЗ. Складаємо та зберігаємо в установлені строки. Правомірно внести зміни в ТД вам допоможе стаття «Як внести зміни до тендерної документації: роз’яснюємо ключові моменти». | |
Відхилення учасника / переможця / тендерної пропозиції процедури закупівлі |
| Пункт 44 Особливостей | На цьому етапі УО формує протокол уповноваженої особи щодо розгляду тендерної пропозиції на відповідність усім критеріям та умовам, визначеним у тендерній документації. Залежно від результату розгляду та інших об’єктивних обставин на цьому етапі можливі наведені зліва протокольні рішення. Оприлюднення протягом одного дня з дня затвердження протоколу. |
| |||
| |||
Продовження строку розгляду тендерних пропозицій | Пункт 41 Особливостей. Частина 10 статті 29 Закону | Замовник оприлюднює повідомлення в електронній системі закупівель протягом одного дня з дня прийняття відповідного рішення. Закон при цьому не зобов’язує опубліковувати протокол. | |
Визначення переможця процедури | Пункт 41 Особливостей. Стаття 29 Закону | Оцінка тендерних пропозицій здійснюється відповідно до статті 29 Закону (положення частин другої, дванадцятої, шістнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) | |
Виправлення невідповідностей тендерної пропозиції | Пункт 43 Особливостей | У строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Закон при цьому не зобов’язує опубліковувати протокол. | |
Період оскарження (АМКУ та можливі рішення УО на цьому етапі) | Пункти 55-67 Особливостей. Стаття 18 Закону | Оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням Особливостей. | |
Перед укладенням договору про закупівлю | Протокол про перевірку переможця з підстав, визначених пунктом 47 Особливостей | Пункт 47 Особливостей | Прямої законодавчої вимоги формувати такий протокол немає. Утім, ми рекомендуємо складати такий протокол задля наявності документального підтвердження перевірки переможця за пунктом 47 Особливостей. |
Продовження строку на укладення договору про закупівлю | Пункт 49 Особливостей | Законом та Особливостями не визначено конкретного переліку випадків для продовження строку укладення договору про закупівлю, замовник самостійно визначає такі випадки та обґрунтовує їх. Законодавчої вимоги щодо опублікування протоколу немає. Також в ЕСЗ може бути відсутній окремий технічний функціонал для цього. Деякі замовники оприлюднюють такий протокол в ЕСЗ разом із договором про закупівлю з його невід’ємними додатками. | |
Відміна тендеру |
| Пункт 50 Особливостей | У разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення. |
Моніторинг процедури закупівлі (Держаудитслужбою) | Пункт 23 Особливостей. Стаття 8 Закону | ||
Законом не передбачено обов’язку оприлюднення таких протоколів в ЕСЗ. Складаємо та зберігаємо в установлені строки. |
Зверніть увагу: таблиця розроблена з огляду на аналіз закупівельного законодавства. Внутрішніми документами замовника може бути встановлено обов’язок уповноваженої особи щодо підготовлення / зберігання / оприлюднення протоколу в непередбачених у таблиці випадках. У такому разі уповноважена особа зобов’язана виконати таку вимогу.