- Радник у сфері публічних закупівель - https://radnuk.com.ua -

Які протоколи потрібно складати уповноваженій особі під час проведення відкритих торгів з особливостями

Законодавством встановлено, що рішення уповноваженої особи оформлюються протоколом із зазначенням дати прийняття рішення, який підписується уповноваженою особою. Тому протоколи в робочому житті відіграють вагому роль.

Які протоколи потрібно формувати:

Далі сформуємо орієнтовний перелік протоколів щодо проведення відкритих торгів з особливостями.

Приклади протоколів уповноваженої особи у відкритих торгах: орієнтовний перелік

Етап проведення відкритих торгів

Найменування протоколу

Норма Закону

Примітки

Загальна форма протоколу, яку замовник може використовувати в різних ситуаціях — Протокол уповноваженої особи (загальний).

Оприлюднення річного плану закупівель (або змін до нього)

Якщо відкриті торги застосовуються без електронного аукціону:

Для відкритих торгів з аукціонами:

Частина 1 статті 4 Закону. Пункт 14 Особливостей

Законом не передбачено обов’язку оприлюднення в ЕСЗ такого протоколу. Складаємо та зберігаємо в установлені строки.

Оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів

Пункт 1 частини 1 статті 10 Закону. Пункт 28 Особливостей

Законом не передбачено обов’язку оприлюднення в ЕСЗ такого протоколу. Складаємо та зберігаємо в установлені строки.

На практиці процес затвердження річного плану закупівель та прийняття рішення про оприлюднення оголошення, тендерної документації та проєкту договору про закупівлю ухвалюється єдиним протоколом. Вказані дії не суперечитимуть законодавству.

Оприлюднення тендерної документації та проєкту договору про закупівлю

Звернення до замовника щодо роз’яснення та / або з вимогою

Пункти 46, 54 Особливостей

Законом не передбачено обов’язку складати та оприлюднювати такий протокол в ЕСЗ. При цьому такі рішення УО, як надання відповідей та роз’яснень, рекомендуємо оформлювати у вигляді протоколу.

Внесення змін до ТД

Пункт 54 Особливостей

Законом не передбачено обов’язку оприлюднення такого протоколу в ЕСЗ. Складаємо та зберігаємо в установлені строки.

Правомірно внести зміни в ТД вам допоможе стаття «Як внести зміни до тендерної документації: роз’яснюємо ключові моменти».

Відхилення учасника / переможця / тендерної пропозиції процедури закупівлі

Пункт 44 Особливостей

На цьому етапі УО формує протокол уповноваженої особи щодо розгляду тендерної пропозиції на відповідність усім критеріям та умовам, визначеним у тендерній документації. Залежно від результату розгляду та інших об’єктивних обставин на цьому етапі можливі наведені зліва протокольні рішення.

Оприлюднення протягом одного дня з дня затвердження протоколу.

 

Продовження строку розгляду тендерних пропозицій

Пункт 41 Особливостей. Частина 10 статті 29 Закону 

Замовник оприлюднює повідомлення в електронній системі закупівель протягом одного дня з дня прийняття відповідного рішення. Закон при цьому не зобов’язує опубліковувати протокол.

Визначення переможця процедури

Пункт 41 Особливостей. Стаття 29 Закону

Оцінка тендерних пропозицій здійснюється відповідно до статті 29 Закону (положення частин другої, дванадцятої, шістнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються)

Виправлення невідповідностей тендерної пропозиції

Протокол про надання 24 годин на усунення невідповідностей

Пункт 43 Особливостей

У строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Закон при цьому не зобов’язує опубліковувати протокол.

Період оскарження (АМКУ та можливі рішення УО на цьому етапі)

Пункти 55-67 Особливостей. Стаття 18 Закону

Оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням Особливостей.

Перед укладенням договору про закупівлю

Протокол про перевірку переможця з підстав, визначених пунктом 47 Особливостей

Пункт 47 Особливостей

Прямої законодавчої вимоги формувати такий протокол немає. Утім, ми рекомендуємо складати такий протокол задля наявності документального підтвердження перевірки переможця за пунктом 47 Особливостей.

Продовження строку на укладення договору про закупівлю

Протокол про продовження строку на укладання договору

Пункт 49 Особливостей

Законом та Особливостями не визначено конкретного переліку випадків для продовження строку укладення договору про закупівлю, замовник самостійно визначає такі випадки та обґрунтовує їх.

Законодавчої вимоги щодо опублікування протоколу немає. Також в ЕСЗ може бути відсутній окремий технічний функціонал для цього. Деякі замовники оприлюднюють такий протокол в ЕСЗ разом із договором про закупівлю з його невід’ємними додатками.

Відміна тендеру

Пункт 50 Особливостей

У разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення.

Моніторинг процедури закупівлі (Держаудитслужбою)

Пункт 23 Особливостей. Стаття 8 Закону

Порядок проведення моніторингу закупівель

Законом не передбачено обов’язку оприлюднення таких протоколів в ЕСЗ. Складаємо та зберігаємо в установлені строки.

Зверніть увагу: таблиця розроблена з огляду на аналіз закупівельного законодавства. Внутрішніми документами замовника може бути встановлено обов’язок уповноваженої особи щодо підготовлення / зберігання / оприлюднення протоколу в непередбачених у таблиці випадках. У такому разі уповноважена особа зобов’язана виконати таку вимогу.