- Радник у сфері публічних закупівель - https://radnuk.com.ua -

Як передати обов’язок здійснення закупівель до ДП «Українські спеціальні системи»

Ми не плануємо нав’язувати замовнику те, що йому не потрібно.
Ми маємо разом з ним обрати найкраще для задоволення його потреб.
Ілля Лактін

Відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 24.03.2021 № 233-р, Державне підприємство «Українські спеціальні системи» визначено централізованою закупівельною організацією. Зазначеним розпорядженням передбачено, що ДП «Українські спеціальні системи» проводить тендери та закупівлі за рамковими угодами товарів і послуг (крім поточного ремонту) в інтересах замовника згідно з Законом України «Про публічні закупівлі» [1] (далі — Закон).

Про особливості та порядок здійснення закупівель ДП «Українські спеціальні системи» як централізованою закупівельною організацією поговоримо з Іллею Лактіним, керівником централізованої закупівельної організації у сфері цифровізації, ДП «Українські спеціальні системи».

Крім того, централізація закупівель дозволяє згрупувати потреби різних замовників і за рахунок цього економити кошти.

ДП «Українські спеціальні системи» як ЦЗО розпочало роботу тільки у 2021 році, тому ми робимо перші спроби групування закупівель. Сподіваюсь, що наступного року ЦОВВ зможуть відчути ще одну перевагу роботи з нами — економію.

Також закупівля техніки та, наприклад, програмного забезпечення потребує високого професіоналізму. ДП «Українські спеціальні системи» має багаторічний досвід закупівель у галузі цифровізації, якого немає у більшості інших державних установ та організацій.

Окрім того, ДП «Українські спеціальні системи» може організувати тендер, наприклад, на закупівлю розробки сайту, але це вже буде платна послуга. Її вартість буде залежати від суми закупівлі — від 0,5 % до 3 %. Також ДП «Українські спеціальні системи» може проводити закупівлі за гроші для організацій, які не входять до переліку, зазначеному в додатку до Розпорядження.

Але ми не плануємо нав’язувати замовнику те, що йому не потрібно. Ми маємо разом з ним обрати найкраще для задоволення його потреб. Тому закликаємо ЦОВВ до співпраці. Зокрема, до попереднього узгодження документації та технічних вимог ще до офіційного подання, щоб потім не втрачати час на виправлення. До того, щоб вони пояснювали нам, яка кінцева мета закупівлі, щоб брали активну участь, якщо йде процедура оскарження в АМКУ. Це суттєво спрощує та пришвидшує процедуру.

Також нагадаю, що ЦОВВ має право запитувати у переможців тендерів будь-яку додаткову документацію.

Відповідальності за порушення процедури немає, але за законом Казначейство не зможе оплатити рахунок. Як наслідок, якщо ЦОВВ не звернеться до нас до 20 жовтня, то у поточному році він не зможе провести закупівлі за тими кодами ДК, які закріплені за ЦЗО ДП «Українські спеціальні системи».

Якщо йдеться про добровільну закупівлю, то на початку закупівлі замовник ще має укласти з нами договір.

Що стосується економії, то станом на 24 серпня цього року попередня економія коштів у 39 річних планах закупівель склала 5,4 % на суму 6 млн гривень. Звичайно, це ще не ті показники, на які ми розраховуємо, але для першого неповного року роботи я вважаю їх непоганими і розраховую на їх покращення наступного року.

Також будьте на зв’язку з нами. Ми, так само як і ви, зацікавлені у найкращому результаті.

Інтерв’ю підготувала Селютіна Анна,
головний редактор журналу «Радник в сфері державних закупівель»

Залишайтесь з порталом RADNUK.COM.UA [5] та поглиблюйте свої знання такими статтями:

Також до вашої уваги цікава практика Органу оскарження: