- Радник у сфері публічних закупівель - https://radnuk.com.ua -

Чи потрібно учасникові- переможцю проводити закупівлю робіт із субпідряду?

Цікавим видається запитання щодо того, як має діяти учасник-переможець, який є виконавцем договору про закупівлю будівельних робіт на суму більше 10 мільйонів гривень та який при цьому підпадає під визначення «замовники» згідно з пунктом 9 частини 1 статті 1 Закону України «Про здійснення державних закупівель», при необхідності залучення субпідрядної організації для виконання зазначеного договору. Сума, яку буде виплачено субпідрядникові, становить 5 мільйонів гривень. А суть запитання полягає ось у чому: проводити процедуру закупівлі чи ні?

Зважаючи на спірність та неврегульованість цього питання законодавчими актами, редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» звернулась із запитом до Уповноваженого органу у сфері державних закупівель. Вичерпну відповідь читайте нижче.

Витяг з роз’яснення Мінекономрозвитку № 3302-05/18302-07 від 08.06.2015 
Пропозиція конкурсних торгів — це пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник подає замовнику відповідно до вимог документації конкурсних торгів (пункт 22 частини першої статті 1 Закону).
Перелік складових, які повинна містити документація конкурсних торгів встановлений у частині другій статті 22 Закону. Так, згідно з пунктом 19 частини другої статті 22 Закону у разі закупівлі робіт або послуг замовник встановлює у документації конкурсних торгів вимогу про зазначення учасником у пропозиції конкурсних торгів інформації (повне найменування та місцезнаходження) про кожного суб'єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт як субпідрядника в обсязі не менше ніж 20 відсотків від вартості договору про закупівлю.
Відповідно до статті 31 Закону у день визначення переможця замовник акцептує пропозицію конкурсних торгів, що визнана найбільш економічно вигідною за результатами оцінки. Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, пропозицію конкурсних торгів якого було акцептовано, відповідно до вимог документації конкурсних торгів та акцептованої пропозиції.
З огляду на викладене, у разі встановлення замовником у документації конкурсних торгів вимоги, передбаченої у пункті 19 частини другої статті 22 Закону, пропозиція конкурсних торгів переможця процедури закупівлі містить інформацію щодо повного найменування та місцезнаходження про кожного суб'єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт як субпідрядника, тобто ним визначений конкретний субпідрядник, та ураховуючи частину п'яту статті 40 Закону, відповідно до якої, зокрема умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту пропозиції конкурсних торгів переможця процедури закупівлі, у такому випадку необхідність у здійсненні процедур закупівель переможцем процедури закупівлі відсутня.

Коментар від редакції:

Отже, своїм роз’ясненням Мінекономрозвитку фактично наголошує, що умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту пропозиції конкурсних торгів переможця процедури закупівлі. Тож якщо учасник у документах пропозиції зазначив інформацію, що роботи, які є предметом закупівлі, він виконає самостійно, то такі умови повинні бути перенесені в договір про закупівлю та не можуть змінюватися.
Що ж до суті запитання, то Уповноважений орган повідомляє, що на отримані кошти для виконання договору про закупівлю, укладеного за результатами процедури закупівлі, учасник не виступає замовником та може укладати договір субпідряду без додаткового здійснення процедури закупівлі.