- Радник у сфері публічних закупівель - https://radnuk.com.ua -

Чи проводять моніторинг спрощених закупівель

Стаття 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) передбачає що моніторинг процедури закупівлі здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, та його міжрегіональні територіальні органи (далі — органи державного фінансового контролю). Моніторинг процедури закупівлі здійснюють протягом проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та його дії. Моніторинг процедури закупівлі не проводять на відповідність тендерної документації вимогам частини четвертої статті 22 цього Закону. Моніторинг процедур закупівель здійснюють також щодо процедур закупівель, особливості яких передбачені в законах, що визначені в частинах восьмій та дев’ятій статті 3 цього Закону.

Що таке процедура закупівель

Статтею 13 Закону визначено, що закупівлі можуть здійснювати в результаті застосування однієї з таких конкурентних процедур:

Також у частині 2 статті 13 Закону встановлено, що як виняток та відповідно до умов, визначених у частині другій статті 40 цього Закону, замовники можуть застосовувати переговорну процедуру закупівлі.

У частині 3 статті 13 Закону зазначено, що замовник здійснює процедури закупівлі, передбачені частиною першою цієї статті, у результаті використання електронної системи закупівель.

Отже, у переліку процедур закупівель немає спрощених закупівель.

Наступна стаття 14 Закону передбачає, що спрощену закупівлю замовник проводить із застосуванням електронного аукціону відповідно до статті 30 цього Закону.

Таким чином, Закон не передбачає проведення моніторингу спрощених закупівель.

Відповідальність

Звертаю увагу, що частиною третьою ст. 164-14 КУпАП з 19.04.2020 передбачено, що придбання товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель / спрощених закупівель відповідно до вимог закону є порушенням, яке призводить до відповідальності у вигляді накладення штрафу на службових (посадових), уповноважених осіб замовника від тисячі п’ятисот до трьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 25 500 грн до 51 000 грн).

Ті самі дії, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за такі ж порушення, від трьох тисяч до п’яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 51 000 грн до 85 000 грн).

Крім цього, частиною шостою ст. 164-14 КУпАП передбачено, що у випадку укладення договорів, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель/спрощених закупівель тягне за собою накладення штрафу на керівника замовника від двох до десяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 34 000 грн до 170 000 грн).

Отже, хоч моніторинг і не проводять стосовно спрощених закупівель, але при виявленні закупівлі без її проведення відповідно до чинного порядку настає ризик бути притягнутим до адміністративної відповідальності судом.

Таке порушення може бути виявлене не в ході проведення моніторингу, але під час іншого виду контрольного заходу — ревізії й теоретично при здійсненні перевірок закупівель на підставі п. 4 Порядку проведення перевірок закупівель Державною аудиторською службою, її міжрегіональними територіальними органами, який затверджений Постановою КМУ від 1 серпня 2013 року № 631.

Будьте уважні.

На порталі radnuk.com.ua розміщено два розділи, які стосуються перевірок та моніторингу, щоб бути в курсі останніх нововведень та змін, які виникають у ході перевірок слідкуйте за змінами разом з нами: