- Радник у сфері публічних закупівель - https://radnuk.com.ua -

Будь-яка інформація, подана учасником після кінцевого строку її подання, не є складовою тендерної пропозиції

Моніторинг:№ UA-M-2021-07-02-000046
Оголошення: № UA-2021-03-01-002198-a

За результатами моніторингу встановлено таке: «…що замовником у пунктах 8, 9 Додатка 7 до тендерної документації встановлена така вимога: Переможець процедури закупівель у строк, що не перевищує 10 днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель копію останньої річної фінансової звітності акціонерного товариства або копію останньої затвердженої фінансової звітності товариства з обмеженою чи додатковою відповідальністю (у якій зазначена інформація про вартість чистих активів) (з відміткою відповідного органу ДПС або Державної служби статистики України, або з наданням сканованої копії відповідної квитанції (якщо фінансова звітність подавалась у електронному вигляді)), а також у вищезазначений строк надати замовнику шляхом направлення на електронну адресу договірну ціну з кошторисами для перевірки та узгодження.

При цьому замовником у пункті 3 розділу 5 «Розгляд та оцінка тендерної документації» тендерної документації установлено, що тендерна пропозиція переможця підлягає відхиленню у випадку ненадання у визначений тендерною документацією строк документів (інформації) згідно з вимогами цієї тендерної документації.

<…> встановлення в тендерній документації вимоги про надання переможцем протягом десяти днів з дня оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель копії останньої річної фінансової звітності та направлення на електронну адресу для перевірки та узгодження договірної ціни з кошторисами є порушенням частини 8 статті 12 та абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону».

Коментар редакції: дійсно, статтею 44 Закону України «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю» (далі — ЗУ «Про ТОВ та ТДВ») та статтею 70 Закону України «Про акціонерні товариства» (далі — ЗУ «Про АТ») значним правочином є правочин, де визначений порядок надання згоди органами товариства на їх вчинення залежно від вартості предмета правочину чи інших критеріїв, які встановлюються статутом та / або законодавством. Товариство може самостійно визначати критерії таких правочинів та процедуру їх укладання.

Вказані норми регламентують загальний порядок надання дозволу на укладення значного правочину, якщо інше не вказано статутом, за якими посадова особа (директор) товариства з обмеженою відповідальністю має право укласти договір, вартість предмета якого перевищує 50-відсоткову вартість чистих активів товариства при наявності відповідної згоди / рішення загальних зборів учасників (частина 2 статті 44 ЗУ «Про ТОВ та ТДВ»).

Для акціонерних товариств існує такий загальний порядок вчинення значних правочинів, за яким посадова особа (директор) має право укласти договір у разі (частини 1–2 статті 70 ЗУ «Про АТ»):

Водночас абзацом 1 частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон)  визначено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Одночасно частиною 8 статті 12 Закону визначено, що подання інформації під час проведення процедури закупівлі / спрощеної закупівлі здійснюється виключно в електронному вигляді через електронну систему закупівель.

Згідно з частиною 2 статті 41 переможець процедури закупівлі / спрощеної закупівлі саме під час укладення договору про закупівлю повинен надати:

Згідно з пунктом 3 частини 1 статті 31 Закону замовник відхиляє тендерну пропозицію переможця виключно у випадках, якщо переможець процедури закупівлі:

Враховуючи зазначене, у разі ненадання переможцем процедури закупівлі документів (або виявлення невідповідностей у таких документах), що вимагалися тендерною документацією та які були подані після кінцевого строку подання тендерних пропозицій, замовник не може відхилити його пропозицію на підставах, що передбачені пунктами 1, 2 частини 1 статті 31 Закону.

Додатково читайте на порталі RADNUK.COM.UA такі корисні статті:


Додатково пропонуємо переглянути вебінар на тему: Як підготувати тендерну пропозицію