- Радник у сфері публічних закупівель - https://radnuk.com.ua -

Усі можливі протоколи у спрощеній закупівлі в одному місці

Жоден з нас не хоче витрачати свій дорогоцінний час на непотрібні речі. Тому у цій статті розберемося з тим, які протоколи, у якій кількості та на якому етапі необхідно готувати уповноваженій особі замовника при проведенні спрощеної закупівлі.

Флешбек: загальні правила оформлення протоколу та практика складання протоколу в закупівлях без використання електронної системи закупівель детально описані на порталі RADNUK.COM.UA [1] в статті «Протоколи в закупівлях без використання електронної системи закупівель [2]».

Спочатку зобразимо вартісні межі спрощеної закупівлі (Рис. 1).

Рис.1

Детальний поетапний опис проведення спрощеної закупівлі — у статті «Алгоритм проведення спрощеної закупівлі [3]». Наразі ми  відтворимо алгоритм лише схематично (Рис. 2).  

Рис.2

Додатково пропонуємо переглянути вебінар на тему: Алгоритм проведення спрощеної закупівлі з 26.06.2021


На яких етапах проведення спрощеної закупівлі слід готувати паперовий протокол УО?

Виходячи з положень Закону України «Про публічні закупівлі» [4] (далі — Закон) та вищезазначеного алгоритму проведення спрощеної закупівлі, можемо зробити висновок, що уповноважені особи замовника готують паперовий протокол за таких обставин проведення спрощеної закупівлі:

  1. Оприлюднення річного плану закупівель (або змін до нього). Готуємо та зберігаємо Протокол затвердження річного плану (спрощена закупівля) [5].
  2. Оприлюднення оголошення про проведення спрощеної закупівлі. Протокол затвердження  Оголошення (спрощена закупівля) [6]. Здебільшого в одному протоколі замовники об’єднують затвердження річного плану закупівель (або змін до нього) та прийняття рішення про оприлюднення оголошення, проєкту договору та вимог до предмета закупівлі — це не є порушенням.
  3. У період уточнення інформації, зазначеної замовником в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, у разі отримання звернення учасника. Протокол готується з огляду на положення частини 7 статті 14 Закону та виходячи з обов’язку уповноваженої особи оформлювати протоколом кожне своє рішення.

    У цьому випадку замовник приймає рішення про оприлюднення відповіді (роз’яснення) на звернення учасника спрощеної закупівлі / оприлюднення відповіді (роз’яснення) та внесення відповідних змін / оприлюднення протоколу про роз’яснення на вимогу учасника:
    Протокол про відповідь на звернення.
    Протокол про відповідь на звернення та внесення змін (спрощена закупівля) [7].
    Протокол про роз’яснення на вимогу учасника.

    На цьому етапі замовник також має право з власної ініціативи внести зміни до оголошення про проведення спрощеної закупівлі та / або вимог до предмета закупівлі, але до початку строку подання пропозицій:
    Протокол про внесення змін з власної ініціативи (спрощена закупівля) [8].
  4. Розгляд пропозицій. Коли роботи багато, а часу не вистачає, Закон дозволяє продовжити строк розгляду пропозиції (частина 10 статті 29 Закону). Важливо! Станом на березень 2021 року відсутня технічна можливість продовжити строк розгляду пропозицій до 20 робочих днів — Протокол продовження строку розгляду пропозиції [9].

    Якщо після аукціону під час розгляду на відповідність умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі, пропозиція учасника відповідає усім вимогам, складаємо Протокол розгляду пропозицій, визнання переможця закупівлі [10] та оприлюднюємо його протягом одного дня з дня його затвердження (пункт 7 частина 1 статті 10 Закону).

    Якщо в нас є лише один учасник, пропозиція якого відповідає усім вимогам спрощеної закупівлі, готуємо Протокол розгляду пропозиції (без аукціону) та намір укласти договір про закупівлю [11].

    Якщо пропозиція учасника не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі, складаємо:
    Протокол відхилення пропозиції п. 1 ч. 13 ст. 14 Закону [12].
    Протокол відхилення пропозиції п. 2 ч. 13 ст. 14 Закону [13].
    Протокол відхилення пропозиції п. 3 ч. 13 ст. 14 Закону [14].
    Протокол відхилення пропозиції п. 4 ч. 13 ст. 14 Закону [15].
  5. Стаття 14 Закону надає три підстави для відміни торгів замовникам. У такому випадку готуємо Протокол відміни спрощеної закупівлі [16].

Окрім зазначеного, замовник у своїй діяльності під час проведення спрощеної закупівлі може залучати інших штатних (технічних) фахівців підприємства, організації, установи, наприклад з метою всебічної оцінки пропозиції учасника. У такому разі у пригоді стане Протокол розгляду технічної документації членами робочої групи [17].