- Радник у сфері публічних закупівель - https://radnuk.com.ua -

Якщо в спрощеній закупівлі замовник не встиг надати відповідь на звернення

Питання від читача

— Добрий день! Замовником оголошена спрощена закупівля. В останній день періоду уточнень Учасник задав питання. Згідно Закону про публічні закупівлі Замовник відповідає протягом одного робочого дня. На наступний робочий день система не пускає надати відповідь. Представники майданчиків зазначають, що відповідь можна надати тільки в період уточнень. Відміняти закупівлю?

Відповідь експерта

Абзацом 1 частини 7 статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) передбачено, що у період уточнення інформації учасники спрощеної закупівлі мають право звернутися до замовника через електронну систему закупівель за роз’ясненням щодо інформації, зазначеної в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, щодо вимог до предмета закупівлі та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення спрощеної закупівлі.

Відповідно до вимог абзацу 3 частини 7 статті 14 Закону замовник протягом одного робочого дня з дня їх оприлюднення зобов’язаний надати роз’яснення на звернення учасників спрощеної закупівлі, які оприлюднюються в електронній системі закупівель, та/або внести зміни до оголошення про проведення спрощеної закупівлі, та/або вимог до предмета закупівлі.

З огляду на викладене, в Законі відсутні вимоги / положення, які прямо вказують на обов’язок замовника надати роз’яснення на звернення учасників спрощеної закупівлі саме в період уточнення інформації.

Разом з тим, в електронній системі закупівель технічно реалізована можливість з боку замовника надати роз’яснення на звернення учасників спрощеної закупівлі саме в період уточнення інформації.

Враховуючи викладене, якщо замовник не має можливості надати відповідь роз’яснення на звернення учасників спрощеної закупівлі, у тому числі у строк, визначений Законом, такий замовник відповідно до п.2 частини 17 статті 14 Закону повинен відмінити спрощену закупівлі з причини неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель.

На майбутнє при оголошенні спрощеної закупівлі замовник повинен врахувати, що технічний функціонал майданчиків передбачає можливість зазначення в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, окрім зазначення періоду уточнення інформації про закупівлю та кінцевого строку подання пропозицій, передбачити період (час) для надання роз’яснення на звернення учасників спрощеної закупівлі. На різних майданчиках така можливість реалізована в різні способи.

Так, наприклад, на майданчиках E-Tender та Zakupki.Prom.ua передбачена можливість, окрім зазначення дати завершення періоду уточнень та кінцевого строку подання пропозицій, вказати дату початку подання пропозицій, що дозволяє замовнику самостійно встановити собі період/час, протягом якого у замовника буде можливість надати роз’яснення на звернення учасників спрощеної закупівлі.

В той же час, на майданчику Держзакупівлі.Онлайн такий функціонал реалізований через можливість значення в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі додаткового часу для надання відповідей, який обирається в днях (від 1 до 5 днів).

На майданчику «Українська універсальна біржа», можливість Відповісти на питання у спрощеній закупівлі  є  до початку періоду «Подання пропозицій». Отже можна зробити розрив періодів. І в цей час у замовника є технічна можливість (присутня кнопка) надати відповідь на питання / вимогу. І це реальний вихід для замовника робити розрив між періодами, щоб виключити проблеми “останніх” питань.

Про спрощені  закупівлі читайте на порталі RADNUK.COM.UA  в статтях: