- Радник у сфері публічних закупівель - https://radnuk.com.ua -

Чи стає COVID-19 на заваді конкурентної процедури закупівлі: практика Органу оскарження

Рішення АМКУ № 13-р/пк-пз від 04.01.2021, оголошення № UA-2020-12-09-007314-a

Як ви вважаєте, чи є благодійна мета у здійсненні певних заходів для забезпечення організації в закладах освіти дистанційного навчання? Я більше схиляюся до відповіді «так». Але якщо заходи здійснюються через проведення переговорної процедури закупівлі, при цьому однією з підстав проведення є встановлення карантинних обмежень? Тут уже з’являються сумніви, правильно? А чи є це достатньою підставою, розглянемо на прикладі рішення АМКУ № 13-р/пк-пз від 04.01.2021, оголошення № UA-2020-12-09-007314-a.

Позиція скаржника

Скаржник зазначає, що підставою для проведення переговорної процедури закупівлі замовником визначено «Відсутність конкуренції з технічних причин». В обґрунтування щодо проведення даної переговорної процедури закупівлі замовником зазначено наступне:

«Відповідно до вимог та рекомендацій розпорядження КМУ від 25.03.2020 № 338-р “Про переведення єдиної державної системи цивільного захисту у режим надзвичайної ситуації” та постанови КМУ № 641 від 22.07.2020 “Про встановлення карантину та запровадження посилених протиепідемічних заходів на території із значним поширенням гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2” з метою забезпечення організації в закладах освіти Сокальського району дистанційного навчання КУ СРР ЛО “ЦОЗО” 17.11.2020 було оголошено закупівлю мультимедійного обладнання з відеокамерою та вбудованим комп’ютером. В зв’язку з поданням по зазначеній закупівлі тільки однієї тендерної пропозиції закупівля не відбулася.

Зважаючи на зростання кількості хворих на території України, є велика ймовірність введеннякарантину, що призведе до невиконання договору учасниками закупівлі, виникаєневідкладна потреба забезпечення в ЗЗСО Сокальського району ефективногодистанційного навчання, враховуючи неможливість виконання закупівлі визначеногомультимедійного обладнання та виконання умов договору іншими об’єктамигосподарювання (листи Дочірнього підприємства ”О“, ТОВ ”Орт“ та ТОВ ”Е“), на підставі пунктів 2, 3 статті 40 Закону України ”Про публічні закупівлі“ змушені провести переговорну процедуру з ТОВ ”Л“».

Мультимедійні панелі в Україні постачають десятки компаній, у тому числі й суб’єкт оскарження, які активно беруть участь у публічних закупівлях та пропонують аналогічний товар. Проте замовник жодним чином не довів та документально не підтвердив відсутності альтернативи на ринку.

Позиція Органу оскарження

Замовник не обґрунтував та документально не підтвердив наявність підстав для застосування переговорної процедури закупівлі з наведених вище підстав, що вплинуло на об’єктивність визначення переможця.

Враховуючи інформацію, наведену вище, Колегією були виявлені в діях замовника під час проведення зазначеної переговорної процедури закупівлі порушення, а саме безпідставне застосування процедури закупівлі, які вплинули на об’єктивність визначення переможця процедури закупівлі та які неможливо усунути через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель, що є підставою для відміни процедури закупівлі відповідно до вимог частини 8 статті 40 Закону.

Що варто знати про переговорну процедуру закупівлі, читайте у статті «Топ 8 порушень замовників у переговорній процедурі закупівлі». Щоб не порушувати законодавство про публічні закупівлі, слід ознайомитися з наступними статтями: