- Радник у сфері публічних закупівель - https://radnuk.com.ua -

Чи поширюється дія Закону на випадки відшкодування (компенсації) витрат

Закон в чинній редакції не визначає мінімальну граничну межу суми  від якої слід проводити чи оприлюднювати інформацію про  проведення закупівлі. Як рекомендує Мінекономіки, замовнику слід оприлюднювати звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, починаючи з вартості 0,01 грн. Отже, питання у яких випадках використання коштів є закупівлею у розумінні Закону, а коли – ні, стає ще більш актуальним серед закупівельної спільноти. Тож сьогодні з’ясовуватимемо чи є предметом закупівлі в розумінні Закону відшкодування витрат за перевезення пільгової категорії громадян залізничним транспортом?

Для отримання відповіді на поставлене питання слід пам’ятати, що не кожне використання (витрачання) коштів є закупівлею у розумінні Закону.

Так, відповідно до пункту 6 частини 1 статті 1 Закону договір про закупівлю – господарський договір, що укладається між замовником і учасником за результатами проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та передбачає платне надання послуг, виконання робіт або придбання товару.

Отже, визначальною ознакою закупівлі є її двосторонній, оплатний характер, тобто в результаті закупівлі замовник отримує послуги, роботи чи товари.

А як бути, якщо видатки здійснюються замовником саме як відшкодування (компенсація) витрат і не передбачають укладання договору про закупівлю та чи розповсюджуються норми Закону на здійснення таких видатків. Чи потрібно оприлюднювати інформацію про закупівлю в системі ProZorro?

Відповідь на це питання отримуємо із листа-відповіді Мінекономіки № 1829/2020.

Так, на  електронний запит Управління праці та соціального захисту населення Олевської РДА Житомирської області щодо відшкодування витрат за перевезення пільгової категорії громадян залізничним транспортом у 2020 році, передбачених із місцевого бюджету у сумі 3000,00 грн., Мінекономіки повідомляє наступне: у разі якщо видатки здійснюються замовником саме як відшкодування (компенсація) витрат і не передбачають укладання договору про закупівлю, норми Закону на здійснення таких видатків не розповсюджуються.

З огляду на зазначене окремо звертаємо Вашу увагу:

Платежі, які за своєю суттю є фінансовими зобов’язаннями органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування та видатки на фінансування яких включені до державного чи місцевого бюджетів, передбачені Бюджетним кодексом України або спеціальним законодавством, і за своєю суттю є бюджетним відшкодуванням або компенсацією вартості товарів або послуг  – не є  закупівлею у розумінні Закону України «Про публічні закупівлі». Не передбачено вимог щодо оприлюднення інформації про закупівлю в електронній системі  закупівель у зв’язку із відшкодуванням (компенсацією) витрат.

Детальніше щодо практичних випадків відшкодування (компенсації) витрат, які непідпадають під дію закупівельного законодавствачитайте у статі: «Відшкодування витрат, пов’язаних з відпуском лікарських засобів»  на порталі RADNUK.COM.UA.

Та детально про авансові звіти читайте у статті « Звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель: видатки за авансовим звітом» на порталі RADNUK.COM.UA.