- Радник у сфері публічних закупівель - https://radnuk.com.ua -

24 години, щоб надати витяг з ЄДР: аналіз моніторингу закупівлі

Моніторинг № UA-M-2021-08-20-000003 [1]
Оголошення № UA-2021-07-05-005111-c [2]

За результатами моніторингу встановлено: «… у пункті 2 таблиці 2 Додатка № 1 до ТД для підтвердження повноваження посадової особи або представника учасника процедури закупівлі щодо підпису документів пропозиції замовник вимагає надати для учасників фізичних осіб — підприємців витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань.

Оскільки у тендерній пропозиції учасника ФОП ХХХ зазначеного документа не надано, замовником відповідно до вимог частини 16 статті 29 Закону розміщено в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей: надати витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань.

Станом на вказану дату вимогу замовника про усунення невідповідностей учасником ФОП ХХХ не виконано. Однак на порушення вимог частини 1 статті 31 Закону замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника ФОП ХХХ у зв’язку з тим, що учасник не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та / або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей».

Зобов’язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: вжити заходів щодо розірвання договору з дотриманням положень Господарського кодексу України [3] та Цивільного кодексу України [4] та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та / або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.

Заперечення замовника до висновку: інформація з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань [5] є відкритим реєстром. Замовник вважає поданий учасником ФОП ХХХ документ таким, що відповідає вимозі пункту 2 таблиці 2 Додатка № 1 до тендерної документації, оскільки інформація, зазначена у «витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань» (далі — ЄДР), міститься у «виписці з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців та «витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців». Актуальну та достовірну інформацію можна перевірити у режимі реального часу, адже ЄДР є відкритим реєстром.

Кінцевий строк оскарження висновку моніторингу закупівлі UA-2021-07-05-005111-c [2] 11.09.2021.

Коментар автора. Стосовно відкритих даних варто відзначити таке. Відповідно до частини 4 статті 22 Закону, тендерна документація не повинна містити вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно з Законом України «Про доступ до публічної інформації» [6] та / або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним [7].

Водночас частина 11 статті 26 Закону містить норму, згідно з якою документи, що не передбачені законодавством для учасників — юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб — підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції / пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). При цьому відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників — юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб — підприємців, у складі тендерної пропозиції / пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.

Практика АМКУ з подібного питання на порталі RADNUK.COM.UA [8] у статті «Щодо надання витягу з ЄДР замість довідки / витягу ЄДРПОУ [9]» та «Відкриті дані: рішення АМКУ [10]».

I все б було так, якби не одне «але»: першим рішенням замовника було повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей згідночастини 16 статті 29 Закону. При цьому учасник виправляє невідповідності в інформації та / або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. Учасник ФОП ХХХ не виконав такої вимоги.

Згідно з абзацом 6 пункту частини 1 статті 31 Закону, замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо учасник не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та / або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. Які законні дії замовника та учасника в цій ситуації?

З переліком відкритих даних можна ознайомитися на порталі RADNUK.COM.UA [11] у статтях: «Нові набори відкритих даних, які має врахувати кожен замовник [12]», «Нова інформація про учасників у відкритому доступі [13]», окрім цього можна використати розділ «Інструменти [14]» — «Реєстри ст. 17 [15]».