- Радник у сфері публічних закупівель - https://radnuk.com.ua -

Складання протоколів про адмінправопорушення за статтею 164-14 КУпАП за новими правилами

Наказом Державної аудиторської служби України від 01.12.2016 № 168, що зареєстрований в Міністерстві юстиції України 21 грудня 2016 року за № 4674/29804, затверджено Порядок оформлення Держаудитслужбою та її міжрегіональними територіальними органами матеріалів про адміністративні правопорушення (далі за текстом — Порядок).

Цей Порядок розроблено на підставі норм Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі за текстом — КУпАП), Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та інших нормативно-правових актів. Він визначає процедуру складання Держаудитслужбою та її міжрегіональними територіальними органами (далі за текстом — орган державного фінансового контролю) протоколів про вчинення адміністративних правопорушень, у тому числі за статтею 164-14 КУпАП «Порушення законодавства про закупівлі».

Порядок набрав чинності з моменту його публікації в «Офіційному віснику України» 24.01.2017 (реквізити — 2017 р., № 7, стор. 274, стаття 229, код акта 84616/2017).

Загальні засади оформлення протоколів про адміністративні правопорушення за статтею 164-14 КУпАП:

Реалізація матеріалів справ про адміністративні правопорушення за статтею 164-14 КУпАП

Справи про адміністративні правопорушення, передбачені статтею 164-14 КУпАП, розглядає суд.

Справа про адміністративне правопорушення, яку передають до суду, повинна містити такі документи або копії цих документів, завірені підписом посадової особи та печаткою органу державного фінансового контролю:

  1. протокол;
  2. пояснення посадової особи, стосовно якої складено протокол (якщо його подано не на бланку протоколу);
  3. документи щодо обставин, які пом’якшують чи обтяжують відповідальність за адміністративне правопорушення (довідки про склад сім’ї, наявність на утриманні непрацездатних осіб тощо, якщо такі були надані особою, яку притягують до адміністративної відповідальності);
  4. матеріали, що підтверджують факт вчинення адміністративного правопорушення;
  5. опис документів.

Справу про адміністративне правопорушення застаттею 164-14 КУпАП передають до суду за місцем вчинення правопорушення рекомендованим листом з повідомленням про вручення або нарочним способом протягом трьох робочих днів з дня реєстрації протоколу.

Матеріали справи про адміністративне правопорушення, яку передають до суду, прошивають і нумерують за аркушами. В описі зазначають порядковий номер, повну назву документа, його дату, номери аркушів за порядком, а також загальну кількість документів і аркушів. Опис підписує посадова особа органу державного фінансового контролю, ставлять дату його складання.

У супровідному листі про передачу справи про адміністративне правопорушення за статтею 164-14 КУпАП до суду зазначають:

  1. обставини, суть адміністративного правопорушення та відомості про посадову особу, яка вчинила адміністративне правопорушення;
  2. яких заходів для усунення виявлених порушень вжила посадова особа об’єкта контролю, стосовно якої складено протокол;
  3. прохання повідомити органові державного фінансового контролю про результати розгляду справи про адміністративне правопорушення та про орган державної виконавчої служби, якому надіслано постанову на виконання.

В органі державного фінансового контролю залишаються копії всіх матеріалів справи про адміністративне правопорушення за статтею 164-14 КУпАП, яку передано до суду. До них долучають супровідний лист, додатково надані особою, яку притягали до адміністративної відповідальності, документи, пояснення, повідомлення про результати розгляду справи, сплату адміністративного штрафу тощо.

Діловодство у справах про адміністративні правопорушення за статтею 164-14 КУпАП

В органах державного фінансового контролю формують окремі справи на кожне адміністративне правопорушення за статтею 164-14 КУпАП, в яких накопичуються такі документи і матеріали:

  1. протокол;
  2. надані в письмовій формі особою, яку притягали до адміністративної відповідальності, пояснення, зауваження, заперечення, клопотання;
  3. інші документи, які можуть свідчити про характер вчиненого правопорушення, підтверджують (спростовують) факт вчинення правопорушення особою, стосовно якої було складено протокол;
  4. відомості про особу, стосовно якої було складено протокол, її майновий і сімейний стан, а також про обставини, що пом’якшують (обтяжують) відповідальність особи (у разі їх надання особою) чи виключають провадження у справі про адміністративне правопорушення;
  5. копія листа про повідомлення про розгляд справи про адміністративне правопорушення або викладена в письмовій формі відмова особи бути присутньою при розгляді порушеної стосовно неї адміністративної справи (клопотання про розгляд справи за її відсутності);
  6. постанова щодо справи про адміністративне правопорушення;
  7. скарга порушника (якщо скаргу було подано) і матеріали її розгляду;
  8. матеріали листування щодо виконання або примусового виконання постанови про накладення адміністративного стягнення;
  9. документ про сплату адміністративного штрафу (його копія);
  10. документи щодо примусового виконання постанови.

Кожній такій справі присвоюють номер за номером відповідного протоколу.

Ведення справи про адміністративне правопорушення забезпечує посадова особа органу державного фінансового контролю, яка склала протокол.

Контроль за формуванням справи про адміністративне правопорушення здійснює керівник того структурного підрозділу органу державного фінансового контролю, працівник якого склав протокол про адміністративне правопорушення за статтею 164-14 КУпАП.

З повним текстом Порядку детальніше можна ознайомитись за посиланням — http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/z1674-16.