- Радник у сфері публічних закупівель - https://radnuk.com.ua -

Нотатки закупівельника: важливе при формуванні вимоги про усунення невідповідностей протягом 24 годин

У чинній редакції Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі — Закон) (із змінами), яка набула чинності у квітні 2020 року (її ще називають другою закупівельною революцією), мабуть, однією з найбажаніших норм стала можливість виправляти помилки в тендерних пропозиціях упродовж 24 годин (статті 26 та 29 Закону). Нагадаємо, що потрібно врахувати, щоб закупівля пройшла успішно і без порушень.

  1. Оскільки «невідповідність документів учасника» та «відсутність будь-якого із документів» — це різні поняття, то практичне застосування даної норми Закону доcі не тільки викликає розходження думок та позицій серед закупівельної спільноти, а й, як видно з наведених висновків моніторингу, не дає можливості сформувати єдину позицію навіть у межах одного контролюючого органу. Більше читайте у статті «Яку позицію обирає ДАСУ щодо „24 годин“: Мінекономіки чи АМКУ?».
  2. Втрата часу та надання замовником 24 годин на усунення невідповідностей у випадку, якщо все одно тендерна пропозиція не відповідає вимогам тендерної документації з інших підстав. Чи існує інший шлях? Читайте у статті «“24 години” чи одразу відхилення».
  3. Відсутність документа, який вимагали, не є невідповідністю, оскільки за відсутності такого документа унеможливлюється будь-яка перевірка відповідності встановленій вимозі. Читайте статті «Важливі питання щодо виправлення протягом 24 годин розглядаємо з представником Мінекономіки» та «Закон надає 24 години на виправлення. Коли відхиляти за ч. 1 ст. 31 Закону?».
  4. Щоб учасник мав можливість виправити невідповідності в інформації та / або документах, замовник повинен виявити такі невідповідності. При цьому законодавець розмежовує документи та / або інформацію, ПОДАНІ учасником, та інформацію та / або документи, подання яких є ВИМОГОЮ тендерної документації. За таких умов Закон передбачає можливість виправлення недоліків як у документах, наданих учасником, так і в документах, які вимагав замовник у тендерній документації. Читайте більше у статті «Інтерв’ю з представником АМКУ щодо неоднозначного трактування виправлення помилок учасниками протягом 24 годин».
  5. Електронна система закупівель не надає учаснику технічної можливості скористатися нормою «24 години на виправлення» та дозавантажити документи. Учасник зможе завантажити відповідні файли виключно в разі, якщо замовник, керуючись частиною 16 статті 29 Закону, розмістить в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей у складі тендерної пропозиції учасника. Читайте докладніше у статті «Зверніть увагу! Учасник самостійно не може скористатися нормою „24 години на виправлення“ та дозавантажити документи».
  6. У складі пропозиції скаржника відсутній статут із змінами (у разі їх наявності) або інший установчий документ, що не відповідає умовам тендерної документації в цій частині. Що щодо цього каже практика? Читайте у статті «Відсутність статуту у складі тендерної пропозиції – чи підстава для відхилення?».

Насамкінець доповнимо статтю зразком Протоколу про затвердження вимоги про усунення невідповідностей. До речі, про технічні особливості формування вимоги про усунення невідповідностей детально розповіли у статті «Двадцять чотири години на виправлення помилок: що потрібно знати».