>
Тел.: +38(044)451-85-71
email: radnukdz@gmail.com
Передплатний індекс 89613

Календарь

ПНВТСРЧТПТСБВС
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
       

Новини

ОСТАННІ НОВИНИ:

20.08.2018cal

20.08.2018

На ProZorro.Продажі відбувся перший успішний аукціон малої приватизації


 Першим лотом, який був проданий на ProZorro.

Рейтинг: 0
Коментарі: 0
Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
Читати всю статтю ...
20.08.2018cal

Укроборонпром розпочав модернізацію системи закупівель та продажів


По завершенні модернізації активи всіх підприємств-учасників концерну будуть продаватися виключно через систему електронних аукціонів ProZorro.

Рейтинг: 0
Коментарі: 0
Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
Читати всю статтю ...
15.08.2018cal

15.08.2018

Мінекономрозвитку оприлюднило лист рекомендаційного характеру


 від 07.08.2018 № 3304-04/33947-06 щодо відмови учаснику в участі у процедурі закупівлі  

Рейтинг: 0
Коментарі: 0
Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
Читати всю статтю ...
14.08.2018cal

14.08.2018

#Поради_від_Радника


Заборона здійснення державних закупівель як санкція.

Рейтинг: 0
Коментарі: 0
Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
Читати всю статтю ...
14.08.2018cal

Отримання позивачем індивідуальної податкової консультації


зміст якої відповідає нормам чинного законодавства

Рейтинг: 0
Коментарі: 0
Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
Читати всю статтю ...

Звіт про зустріч бізнес-клубу «ПоРадник для Учасника»


Вивчай все не з марнославства, 

а задля практичної користі.  

Георг Крістоф Ліхтенберг

Звіт про зустріч бізнес-клубу «ПоРадник для Учасника»

Шановні колеги! 01 лютого 2018 року в місті Києві відбулась перша в цьому році зустріч учасників бізнес-клубу «ПоРадник для Учасника», заснованого редакцією журналу «Радник в сфері державних закупівель». 

Темою нашого чергового кейсу стали: «Дискримінаційні вимоги тендерної документації - поради учасникам».

 Хід обговорення умовно було поділено на три блоки, під час яких ми:

 - визначились з тим, які вимоги можна вважати дискримінаційними у розумінні Закону про публічні закупівлі;

- розглянули практику оскарження в адмінколегії АМКУ дискримінаційних вимог;

-  напрацювали практичні поради щодо дій учасників по захисту свого права на участь в публічній закупівлі. 

 До обговорення цієї актуальної теми долучилась Світлана Панаіотіді - державний уповноважений Антимонопольного комітету України, член Постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.

Редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» висловлює щиру вдячність пані Світлані за те, що вона змогла знайти час в своєму щільному графіку роботи і прийняти участь у зустрічі бізнес-клубу «ПоРадник для Учасника», під час якої розповіла про практику розгляду Адмінколегією скарг учасників на дискримінаційні вимоги в тендерних документаціях, поділилась практичними порадами щодо підготовки таких скарг і надала відповіді на запитання учасників зустрічі.

Загалом обговорення було інформативним і жвавим. За той короткий час, що відведено регламентом на її проведення нам вдалось обговорити всі заплановані питання, розглянути близько десяти рішень Адмінколегії і поділитись власним досвідом. В цілому зустріч пройшла на «одному диханні», цікаво і корисно.

За підсумком зустрічі можна виділити наступні основні моменти. 

В першу чергу, зауважили про те, що замовник має право закупити те, що йому потрібно для виконання покладених на нього обов'язків. Для цього замовник самостійно розробляє та затверджує тендерну документацію і оприлюднює її для вільного доступу в системі Prozorro. 

Проте ці права замовника не повинні порушувати права учасника на участь у закупівлі.

Безпосередньо в Законі про публічні закупівлі визначено.

Стаття 3. Закону про публічні закупівлі:

«Закупівлі здійснюються із дотриманням принципу недискримінації учасників».

Стаття 5. Закону про публічні закупівлі:

«Вітчизняні та іноземні учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах.

Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом.

Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників».

Стаття 22. Закону про публічні закупівлі:

«Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників».

В той же час, Закон про публічні закупівлі не містить чіткого визначення щодо того, які вимоги є дискримінаційними. В зв'язку з цим і учасникам і самим замовникам, в тому числі з цієї об'єктивної причини, складно визначити яка норма є дискримінаційною, а які - ні.

При обговоренні, виходячи з аналізу законодавства, практики оскарження та судової практики, дійшли думки про наступне.

Дискримінація - це ситуація, за якою особа або група осіб зазнає обмежень у визнанні, реалізації або користуванні правами і свободами в будь-якій формі, крім випадків, коли таке обмеження має правомірну, об'єктивну обґрунтовану мету, способи досягнення якої є належними та необхідними.

Дискримінаційні вимоги - це вимоги, які не можна пояснити потребами замовника і вони не мають об'єктивного і достатнього виправдання.

Основні ознаки дискримінаційних вимог:

- відсутність причинно-наслідкового зв'язку між вимогою і предметом закупівлі; 

- штучно обмежують коло учасників;

- надають додаткові можливості для відхилення тендерних пропозицій «небажаних» учасників.

Найчастіше дискримінаційні вимоги в тендерній документації містяться у:

- кваліфікаційних критеріях, які замовник  встановлює до учасників закупівлі;

- технічних, якісних та кількісних характеристиках предмета закупівлі;

- вимогах щодо надання іншої інформації та процедурі розгляду пропозицій учасників.

Прикладом таких вимог при встановленні кваліфікаційних критеріїв з практики оскарження може бути.

Наявність обладнання та матеріально-технічної бази:

- вимога підтвердити наявність обладнання та матеріально-технічної бази, яку може виконати виключно виробник предмета закупівлі;

- обмеження щодо права володіння, користування і т.д. обладнанням і матеріально технічною базою (Рішення № 3111-р/пк-пз від 22.05.2017. Оголошення № UA-2017-03-30-002088-b).

Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід:

- вимоги щодо працівників, які працюють виключно в штаті учасника (якщо ця вимога не грунтується на вимогах певних нормативно-правових актів);

- дискримінаційною може бути визнана вимога щодо надання персональної інформації про працівників учасника, якщо власники персональної інформації не нададуть згоду на її обробку.

Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору:

- може бути визнана дискримінаційною вимога щодо надання більш ніж одного аналогічного договору (Рішення № 2240-р/пк-пз від 26.04.2017. Оголошення № UA-2017-03-10-000350-a);

- вимога надати аналогічні договори на певну суму (Рішення № 3440-р/пк-пз від 30.05.2017. Оголошення № UA-2017-04-19-000818-с);

- штучне і необґрунтоване звуження періоду, за який надається аналогічний договір, або вимога надати договір/договори за конкретні роки (Рішення № 3852-р/пк-пз від 14.06.2017. Оголошення № UA-2017-04-28-001361-b);

- вимоги, в яких замовник плутає аналогічність з ідентичністю (Рішення № 797-р/пк-пз від 23.09.2016. Оголошення № UA-2016-09-02-001082-с);

- обмеження щодо інших параметрів аналогічного договору (Рішення № 2240-р/пк-пз від 26.04.2017. Оголошення № UA-2017-03-10-000350-a), тощо.

Вимоги до технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, які на думку учасника є дискримінаційними щодо нього, доцільно оскаржувати, коли такі вимоги мають явний дискримінаційний характер або зазначеним вимогам відповідає продукція виключно одного виробника і учасник може це довести (Рішення № 41р/пк-пз від 10.06.2016. Оголошення № UA-2016-05-04-000047-с).

       Дискримінація у вимогах щодо надання іншої інформації пов'язана в першу чергою з вимогами замовників надавати підтвердження у строки та у формі, непередбачені Законом про публічні закупівлі, наприклад, щодо надання зразків (Оголошення № UA-2016-11-07-000641-b).

     А також порушенням вимог частини 4 ст. 16 Закону про публічні закупівлі, в якій зазначено: 

«Документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).

Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником».

        Дискримінація у процедурі розгляду пропозицій учасників найчастіше проявляється в спробах замовника по різному оцінювати учасників платників і не платників ПДВ (Оголошення № UA-2016-05-04-000047-c).

 З іншими прикладами рішень Адмінколегії АМКУ можна ознайомитись на моніторинговому порталі DOZORRO за посиланням: https://dozorro.org/amku-practice.

        В підсумку вважаємо за необхідне звернути увагу учасників на те, які механізми захисту їх прав надає Закон про публічні закупівлі.

- Якщо документація містить незрозумілі вимоги – учасник має право звернутись до замовника через електронну систему закупівель за роз'ясненням, в порядку визначеному в ст. 23 Закону про публічні закупівлі. 

- Якщо тендерна документація, на думку учасника, містить дискримінаційні вимоги – він має право звернутись до замовника з вимогою внести зміни до тендерної документації          (ст. 23 Закону про публічні закупівлі) або подати скаргу до Адмінколегії АМКУ в порядку визначеному в ст. 18 Закону про публічні закупівлі.

Враховуючи, що подання скарг в до Адмінколегії АМКУ є платним і кошти при будь-якому рішенні по скарзі не повертаються, рекомендуємо учасникам ознайомитись з порадами щодо підготовки скарг, які містяться у звіт по зустрічі бізнес-клубу «ПоРадник для Учасника» за 04.10.2017 (Опублікований 06.10.2017 року на сторінці ПоРадника в мережі FACEBOOK, яка доступна за посиланням: https://www.facebook.com/groups/poradnuk/.).

Також з переліком типових помилок учасників при подані скарги можна ознайомитись у блозі Світлани Панаіотіді на сайті інтернет-видання «Українська правда» за посиланням: https://www.pravda.com.ua/columns/2017/09/22/7156028/.

В кінці також вже традиційно було проведено розіграш подарунків від редакції журналу «Радник в сфері державних закупівель».

Щиро Вітаємо всіх переможців! 

Звертаємо Вашу увагу, що для онлайн-спілкування між учасниками Клубу створено групу «ПоРадник для Учасника» в мережі FACEBOOK, яка доступна за посиланням: https://www.facebook.com/groups/poradnuk/

На сторінці групи, Ви можете знайомитись з анонсами наших наступних зустрічей, звітами по зустрічам, що вже відбулись, а також з корисною інформацією щодо сфери публічних закупівель та порадами від фахівців журналу. Крім того, долучившись до групи ПоРадника, кожен матиме змогу ставити запитання або пропонувати для обговорення учасниками групи різні цікаві ситуації.

ДО НОВИХ ЗУСТРІЧЕЙ!
05.02.2018