>
Тел.: +38(044)451-85-71
email: radnukdz@gmail.com
Передплатний індекс 89613

Календарь

ПНВТСРЧТПТСБВС
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  
       

Новини

26.06.2017

#Поради_від_Радника

Чи має право замовник вносити зміни до тендерної документації в частині зміни предмета закупівлі та його очікуваної вартості?

Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
26.06.2017
Читати всю статтю ...

23.06.2017

Парламент прийняв Закон України «Про енергетичну ефективність будівель»

Верховна Рада України 22 червня 2017 року прийняла Закон України «Про енергетичну ефективність будівель», який визначено одним з ключових законів у реформі енергоефективності. 

Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
23.06.2017
Читати всю статтю ...

21.06.2017

Мінекономрозвитку закликає державні підприємства якомога швидше сформувати незалежні наглядові ради

20 червня відбувся одноденний семінар для представників державних підприємств

Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
21.06.2017
Читати всю статтю ...

20.06.2017

Висновок про оцінку впливу на довкілля замість державної екологічної експертизи.

З 18 червня набув чинності Закон України від 23.05.2017 № 2059-VIII “Про оцінку впливу на довкілля”.

Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
20.06.2017
Читати всю статтю ...

Підсумки навчання 30.05-01.06 м. Маріуполь

 Підсумки навчання 30.05-01.06 м. Маріуполь «Публічні «державні» закупівлі України – 2016, проведення закупівель в системі ProZorro»

30 травня - 01 червня 2016 року редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» провела змістовне навчання у місті Маріуполі на тему «Публічні «державні» закупівлі України – 2016, проведення закупівель в системі ProZorro». 

Квітень місяць функціонування системи електронних закупівель ProZorro фінішував, а отже ми маємо першу картину роботи норм Закону про публічні закупівлі. Ті відчайдушні замовники та учасники, які стали першопрохідцями застосування норм електронних закупівель за новим законодавством показали на своєму прикладі, що закуповувати через електронні майданчики можливо. 

Отже, проаналізувавши нормативну базу в сфері публічних закупівель та практику проведення перших закупівель через електронну систему редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» висвітлила основні питання оголошення замовниками та участі учасниками в публічних закупівлях.

Перший день був присвячений таким темам як: допорогові закупівлі в пілотному проекті «ProZorro», аналіз всього тексту Закону про публічні закупівлі, особливості діяльності тендерного комітету та уповноваженої особи і деталізований розгляд кожного з етапів проведення відкритих торгів – як основної процедури закупівлі.

На прикладі одного з провідних електронних майданчиків SmartTender.biz слухачі ознайомились з алгоритмом проведення допорогових електронних закупівель. SmartTender.biz надає своїм клієнтам якісний функціонал, висококваліфіковану технічну підтримку та надійний захист даних користувачів. SmartTender.biz за багато років плідної діяльності на ринку комерційних закупівель зарекомендував себе ефективним інструментом проведення закупівель. Як результат – даний електронний майданчик одним з перших пройшов авторизацію по всім рівням!

Другий день розпочався з оцінки за неціновими критеріями, після цього розглянули тему укладення договорів за результатами проведення процедури закупівлі. Далі аудиторію ознайомили з особливостями проведення всіх процедур: відкритих торгів за лотами, так званих «міжнародних» відкритих торгів, та переговорної процедури. 

Окремо розглянули питання оскарження та контролю у сфері закупівель. Також не забули й про звітування за використання публічних коштів на веб-порталі Є-data. 

Після виступів лекторів відбулось живе обговорення в інтерактивному режимі всіх питань слухачів семінару. З найактуальніших можна виділити наступні:

1. Типові договори у сфері закупівель

Частиною першою статті 36 Закону встановлено, що договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.

Статтею 184 Господарського кодексу України визначено особливості укладання господарських договорів на основі типових договорів та передбачено, що укладення господарських договорів на основі типових договорів повинно здійснюватися з додержанням умов, передбачених статтею 179 цього Кодексу, не інакше як шляхом викладення договору у вигляді єдиного документа, оформленого згідно з вимогами статті 181 цього Кодексу та відповідно до правил, встановлених нормативно-правовими актами щодо застосування типового договору.

Варто зазначити, що на даний час існують типові договори на закупівлю окремих товарів або послуг, у тому числі:

- Типовий договір про надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 20 травня 2009 р. № 529;

- Типовий договір про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 21 липня 2005 р. № 630;

- Типовий договір про постачання електричної енергії, затверджений постановою Національної комісії з питань регулювання електроенергетики України від 31.07.1996 № 28;

- Типовий договір транспортування природного газу, затверджений постановою Національної комісії з питань регулювання електроенергетики України від 30.09.2015 № 2497;

- Типовий договір постачання природного газу постачальником "останньої надії", затверджений постановою Національної комісії з питань регулювання електроенергетики України від 30.09.2015 № 2501;

- Типовий договір транспортування природного газу, затверджений постановою Національної комісії з питань регулювання електроенергетики України від 30.09.2015 № 2497;

- Типовий договір постачання природного газу постачальником "останньої надії",, затверджений постановою Національної комісії з питань регулювання електроенергетики України від 30.09.2015 № 2501.

2. Особливості залучення уповноваженої особи

Згідно зі статтею 1 Закону про публічні закупівлі, уповноважена особа (особи) — це службова, посадова та інша фізична особа замовника, визначена відповідальною за організацію та проведення процедур закупівлі згідно із цим Законом на підставі власного розпорядчого рішення або трудового договору (контракту). 

Отже, залежно від обсягів закупівель замовник має право визначити одну, двох або більше уповноважених осіб. – такої передумови у Законі нема, тому доцільно написати «залежно від потреби замовник має право…», адже це ширше поняття, яке може включати не лише обсяги закупівлі, а і спеціалізацію фахівців, об’єм роботи тощо.

При цьому повноваження уповноважених осіб визначені у статті 11 Закону, яка закріплює порядок утворення/визначення та фактично встановлює функції тендерного комітету й уповноважених осіб замовника.

Отже, після введення в дію Закону в замовника виникатимуть правові підстави для визначення уповноваженої особи як власним розпорядчим рішенням, так і шляхом укладення з такою особою трудового договору (контракту).

Водночас новою вимогою Закону є необхідність наявності в уповноваженої особи вищої освіти згідно зі статтею 11 Закону. При цьому стаття 24 Кодексу законів про працю України закріплює, що при укладенні трудового договору громадянин зобов’язаний подати, зокрема у випадках, передбачених законодавством, документ про освіту (спеціальність, кваліфікацію).

Вища освіта — це сукупність систематизованих знань, умінь і практичних навичок, способів мислення, професійних, світоглядних і громадянських умінь і рис, морально-етичних цінностей, інших компетентностей, здобутих у вищому навчальному закладі (науковій установі) у відповідній галузі знань за певною кваліфікацією на рівнях вищої освіти, що за складністю є вищими, ніж рівень повної загальної середньої освіти. Галуззю ж знань визначено основну предметну область освіти і науки, що включає групу споріднених спеціальностей, за якими здійснюється професійна підготовка (згідно з визначеннями, наведеними у Законі України «Про вищу освіту»).

Та оскільки Закон не містить конкретизації та будь-яких обмежень щодо галузевого спрямування такої вищої освіти, замовники матимуть право самостійно визначати, якого саме рівня та з якої галузі необхідна вища освіта уповноваженій особі в конкретному випадку, з огляду на специфіку предметів закупівель, що притаманні конкретній організації, їх обсяги тощо. 

Детальніше у випуску журналу «Радник в сфері державних закупівель» № 4 (55) квітень на стор. 30-33.

3. Документи, які не потрібно вимагати в документації

На практиці дуже часто трапляються ситуації, коли замовник у тендерній документації вимагає надання учасником у складі тендерної пропозиції документів, які не видають на території України у зв’язку зі внесенням змін до певних законодавчих актів. Нижче наводимо перелік таких документів:

- Довідка з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (довідка з ЄДРПОУ) .

Правова підстава - Постановою КМУ від 21.11.2013 № 842 внесено зміни до пункту 16 Положення про Єдиний державний реєстр підприємств та організацій України, затвердженого постановою КМУ від 22.01.1996 № 118, відповідно до яких інформацію з ЄДРПОУ надають органи статистики на запит суб’єкта у п’ятиденний строк у вигляді відомостей з ЄДРПОУ.

Документ, що його замінює: для юридичних осіб — відомості з ЄДРПОУ. Для фізичних осіб-підприємців — відомості про визначення класифікаційних даних.

- Свідоцтво про право сплати єдиного податку.

Правова підстава - Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо обліку та реєстрації платників податків та удосконалення деяких положень» від 24.10.2013 № 657-VII, який набув чинності 01.01.2014, внесено зміни до статті 299 Податкового кодексу України, відповідно до яких замість свідоцтва про право сплати єдиного податку органи Державної фіскальної служби видають витяг з реєстру платників єдиного податку.

Документ, що його замінює: витяг з реєстру платників єдиного податку.

- Свідоцтво про реєстрацію платника податку на додану вартість.

Правова підстава – Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо обліку та реєстрації платників податків та удосконалення деяких положень» від 24.10.2013 № 657-VII, який набув чинності 01.01.2014, внесено зміни до статті 183 Податкового кодексу України, відповідно до яких замість свідоцтва про реєстрацію платника податку на додану вартість органи Державної фіскальної служби видають витяг з реєстру платників податку на додану вартість.

Документ, що його замінює: Витяг з реєстру платників податку на додану вартість.

- Довідка про взяття на облік платника податків (довідка за формою 4-ОПП).

Правова підстава – наказом Міністерства фінансів України № 1146 від 06.11.2012 затверджено зміни до пунктів 3.8, 6.7 Порядку обліку платників податків і зборів. Відповідно до них відомості про взяття на облік юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців як платників податків і зборів в органах Державної фіскальної служби України підтверджуються витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Документ, що його замінює: Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

- Виписка/довідка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Правова підстава – відповідно до пункту 6 частини 2 статті 11 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» від 15.05.2003 (зі змінами), які набули чинності 01.01.2016, відомості, що містяться в Єдиному державному реєстрі, надають у вигляді витягів у паперовій та електронній формі, що містять відомості, актуальні на момент запиту або на визначену дату.

Документ, що його замінює: витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Детальніше у випуску журналу «Радник в сфері державних закупівель» № 5 (56) квітень на стор. 11-15.

4. Щодо проведення переговорної закупівлі за лотами відповідно до Закону «Про публічні закупівлі» 

Наразі відсутня можливість на майданчику smarttender.biz оголошувати переговорну закупівлю за лотами.

5. Щодо складання додатку до річного плану.

Звертаємо увагу, що на майданчику smarttender.biz не має можливості при поданні додатку до річного плану вбивати інформацію в одну ячейку декілька кодів класифікаторів. 

Детальнішу інформацію про складання додатку до річного плану за Законом «Про здійснення державних закупівель» Ви можете прочитати в Журналі № 1 (52) за січень 2016 на стор. 11- 13 (Додатково у вкладенні Ви можете ознайомитися з даною статею)

В роздатковому матеріалі слухачі отримали приклад тендерної документації за Законом про публічні закупівлі (враховуючи функціонування відкритих реєстрів), приклад антикорупційної програми, документи по кожній процедурі, включаючи протоколи з результатом поіменного голосування членів комітету, реєстри та інші.

Також слухачі отримали текст Закону України «Про публічні закупівлі» з коментарями редакції журналу «Радник в сфері державних закупівель» та зручні таблиці для легкого проведення процедури відкритих торгів та переговорної процедури відповідно до положень даного нормативно-правового акту. 

А також найбільш активніші учасники навчання в кінці отримали корисні подарунки від редакції журналу «Радник в сфері державних закупівель».

Додатково кожний учасник семінару на свою електронну пошту отримав наступну інформацію щодо актуальних питань, які були озвучені на даному заході:

1. Роз’яснення Мінекономрозвитку щодо поняття додаткові кошти – журнал «Радник в сфері державних закупівель» № 1 (40) за січень 2015 року стор. 43-45;

2. «Уповноважена особа – це..?» - журнал «Радник в сфері державних закупівель» № 4 (55) за квітень 2016 року стор. 30-33;

3. Стаття про складання додатку до річного плану за Законом «Про здійснення державних закупівель» Журналі № 1 (52) за січень 2016 на стор. 11- 13;

4. Накази Мінюсту про зберігання документів;

5. Презентації про класифікатор;

6. Презентації про скасовані документи, які не потрібно вимагати в документації;

7. Презентації про міжнародні відкриті торги;

8. Презентацію про повторне повідомлення про намір укласти договір;

9. Презентація про конкурентний діалог;

10. Презентація про типові договори.

 Отже, дякуємо всім учасникам навчання за участь та плідну співпрацю!

 В зв’язку з великим об’ємом матеріалу по новому закону редакція журналу вирішила приділити більшу уваги навчанню у сфері публічних закупівель. Відповідно будуть набиратися невеликі групи для повноцінного засвоєння інформації кожним членом групи. Отже зважайте на обмеженість місць та завчасно подавайте заявки.

МИ НАВЧАЄМО, А НЕ ЗБИРАЄМО МАСОВКИ

Детальна інформація на нашому офіційному сайті http://radnuk.com.ua/ у розділі «Семінари» та за телефоном (044) – 451-85-71.

07.06.2016