>
Тел.: +38(044)451-85-71
email: radnukdz@gmail.com
Передплатний індекс 89613

Календарь

ПНВТСРЧТПТСБВС
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      

Новини

27.07.2017

Підсумки навчання 20-21 липня 2017 року на тему:

 «Закон України “Про публічні закупівлі” від теорії до практики. Особливості роботи з майданчиками та веб-порталом prozorro.gov.ua»

Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
27.07.2017
Читати всю статтю ...

З наступного року заклади охорони здоров'я будуть звітувати за зібрані благодійні внески з фізичних та юридичних осіб

25 липня Міністерство охорони здоров’я України підписало наказ №848

Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
27.07.2017
Читати всю статтю ...

26.07.2017

3-4 та 10-11 серпня м. Київ.

Навчання та підвищення кваліфікації для замовників 

Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
26.07.2017
Читати всю статтю ...

Міністерство юстиції внесло зміни в порядок реєстрації юросіб

25 липня набув чинності наказ Міністерства юстиції України від 30.06.2017 № 2063/5

Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
26.07.2017
Читати всю статтю ...

НКРЕКП зобов'язав ліцензіатів, які здійснюють розподіл електричної енергії користуватись ProZorro

раніше НКРЕКП вже внесло аналогічну вимогу до ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виробництва та постачання електричної енергії

Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
26.07.2017
Читати всю статтю ...

Підсумки семінару від 26 травня м. Запоріжжя

 Підсумки семінару від 26 травня м. Запоріжжя на тему «Публічні «державні» закупівлі України – 2016: як правильно провести допорогові та над порогові закупівлі за новим Законом в системі ProZorro»


26 травня 2016 року редакцію журналу «Радник в сфері державних закупівель» гостинно зустрічав один з найбільших індустріальних центрів на півдні України – Запоріжжя, де відбувся черговий семінар-тренінг на тему «Публічні «державні» закупівлі України – 2016: як правильно провести допорогові та над порогові закупівлі за новим Законом в системі ProZorro». 

З 1 квітня 2016 року для першої хвилі замовників набув чинності Закон України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон про публічні закупівлі). Небагато відчайдухів-закупівельників розпочали процедури закупівлі одразу ж у квітні за механізмами Закону про публічні закупівлі. Інші ж замовники вивчають нові механізми Закону про публічні закупівлі, ознайомлюються з досвідом проведення таких процедур колегами та готуються до проведення їх самостійно. У своїх виступах лектори допомагали розібратись слухачам в новаційних порядках та нормах Закону про публічні закупівлі.

Першою тематикою заходу були допорогові електронні закупівлі. На сьогоднішній день, у вільному доступі знаходиться безліч допоміжної інформації стосовно функціонування електронної системи закупівель як для замовників так і для учасників. А як щодо практики? На прикладі електронного майданчика «SmartTender.biz» лектор розкрила всі «лайфхаки» проведення допорогових електронних закупівель актуальні для замовників та учасників. 

Майданчик «SmartTender.biz» один із перших отримав 4 рівні попередньої акредитації наказ № 570 від 31 березня 2016 року. 

Майданчик «SmartTender.biz»:

?    Забезпечує відкритість і прозорість процедури без необхідності присутності на торгах;

?    Ви розширюєте і зможете розвивати свій бізнес не виходячи з офісу;

?    Завдяки безкоштовній розсилці Ви будете завжди в курсі торгів;

?    Найкращі умови роботи: зручний, зрозумілий і доступний інтерфейс;

?    Надає: чесну конкуренцію; вихід на замовників з інших регіонів; можливість брати участь в торгах з будь-якої точки світу, не виходячи зі свого офісу.

    У ході семінару детально було розглянуто та проаналізовано:

?    особливості проведення допорогових закупівель; 

?    основні  нововведення Закону «Про публічні закупівлі»;

?    провадження діяльності тендерним комітетом або уповноваженою особою;

?    особливості участі та проведення торгів за Законом про публічні закупівлі (відкриті торги, відкриті торги з публікацією на англійській мові та переговорна процедура);

?    особливості підготовки документів та встановлення вимог за статтею 16 і 17 Закону.

У другій половині семінару було розглянуто особливості складання тендерної документації та алгоритми проведення процедур за Законом «Про публічні закупівлі». 

У кінці семінару про повноваження, моніторинг, перевірки центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю розповів - Олександр Підмогильний, начальник відділу моніторингу та перевірок державних закупівель Держфінінспекції в Запорізькій області.

Після виступів лекторів відбулось живе обговорення  в інтерактивному режимі всіх питань слухачів семінару. З найактуальніших можна виділити наступні:  


1.    Особливості оцінки учасників платників податку на додану вартість

Актуальним питанням і досі залишається участь та подальша оцінка пропозицій учасників платників податку на додану вартість.

Згідно положень роз’яснення Мінекономрозвитку від 08.06.2015 року (детальніше у випуску журналу «Радник в сфері державних закупівель» № 12 (50) за грудень 2015 року на стор. 42) відповідно до пункту 14 частини першої статті 1 Закону найбільш економічно вигідна пропозиція — пропозиція, що відповідає всім критеріям та умовам, визначеним у документації конкурсних торгів, та визнана найкращою за результатами оцінки конкурсних пропозицій відповідно до статті 28 цього Закону. При цьому при розгляді та оцінці пропозицій конкурсних торгів замовник забезпечує однаковий підхід до учасників.

Різної методики щодо учасників одних і тих же торгів бути не може однозначно. 

Отже,  радимо не оцінювати пропозицію постачальника, який не є платником ПДВ, на інших умовах, аніж учасників платників податку на додану вартість. 

При провадженні діяльності у сфері публічних (державних) закупівель замовники керуються базовими принципами, що закріплені в статті 3 Закону, а саме: добросовісна конкуренція серед учасників, недискримінація учасників, об’єктивна та неупереджена оцінка пропозицій, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, максимальна економія та ефективність та інші.

Тому, щоб дотримуватись даних принципів та проводити процедуру закупівлі відповідно до норм чинного законодавства, замовники оцінюють пропозиції учасників, якщо один із них є платником ПДВ, а інший не є платником податку на додану вартість, цілком однаково. 

А отже, якщо пропозиція учасника, неплатника ПДВ, відповідає всім вимогам, установленим у документації, та є найбільш економічно вигідною, то радимо акцептувати дану пропозицію.

Також звертаємо увагу, що в пункті 9 частини 2 статті 22 Закону про публічні закупівлі, встановлено, що тендерна документація повинна містити перелік критеріїв та методику оцінки тендерних пропозицій із зазначенням питомої ваги критеріїв. Опис методики оцінки за критерієм "ціна" повинен містити інформацію про врахування податку на додану вартість (ПДВ).

Додатково кожен слухач отримав інформація про особливості оцінки платників податку на додану вартість.


2.    Антиконкурентні узгоджені дії та відхилення пропозиції

Відповідно до Пункт 3 частини 1 статті 17  Закону про держзакупівлі замовник приймає рішення про відмову учаснику, учаснику попередньої кваліфікації в участі у процедурі закупівлі, попередній кваліфікації учасників та зобов’язаний відхилити пропозицію конкурсних торгів (кваліфікаційну, цінову пропозицію) учасника (учасника попередньої кваліфікації) у разі, якщо суб’єкт господарювання (учасник або учасник попередньої кваліфікації) протягом останніх трьох років притягувався до відповідальності за порушення, передбачене пунктом 4 частини другої статті 6, пунктом 1 статті 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді вчинення анти-конкурентних узгоджених дій, які стосуються спотворення результатів торгів (тендерів).

Відповідно до роз'яснення Мінекономрозвитку 04.11.2015 (детальніше у випуску журналу «Радник в сфері державних закупівель» № 4 (55) за квітень 2016 року на стор. 15), у разі набрання законної сили рішення суду про визнання недійсним (скасування) рішення про накладення штрафу на учасника та визнання вчинення ним порушення законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченого пунктом 4 частини другої статті 6, пунктом 1 статті 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції», пропозиція конкурсних торгів (кваліфікаційна, цінова пропозиція) такого учасника допускається замовником до оцінки».

Отже, радимо замовникам бути уважними та зважати на те, чи оскаржено рішення АМКУ стосовно притягнення учасника до відповідальності за порушення у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій. 


3.    Взаємодія тендерного комітету та уповноваженої особи

Відповідно до пункту 1.4. наказу Мінекономрозвитку України від 30.03.2016 р. № 557 «Примірне положення про тендерний комітет або уповноважену особу (осіб)» замовником не може бути одночасно визначено відповідальними за організацію та проведення одних і тих самих процедур закупівель тендерний комітет та уповноважену особу (осіб).

В такому разі, при залученні замовником до закупівельної діяльності тендерний комітет та уповноважену особу, радимо враховувати даний принцип. Спираючись на вищезазначену норму, замовники при формуванні тендерного комітету не включають співробітника, що набув статусу уповноваженої особи в цього ж замовника, до складу тендерного комітету.

Тобто, у замовника можуть провадити свою діяльність одночасно тендерний комітет та уповноважена особа, але одночасно проводити одну і ту саму процедуру закупівлі – ні.

Детальніше про правовий статус уповноваженої особи та особливості її залучення до закупівельної діяльності замовника у випуску журналу «Радник в сфері державних закупівель» № 4 (55) за травень 2016 року на стор. 30-34 (слухачі семінару-тренінгу додатково отримали  статтю на вказані електронні пошти).


4.    Як працює крок аукціону?

Відповідно до абзацу 6 пункту 6.1. наказ ДП «Зовнішторгвидав України» вiд 13.04.2016 № 35 «Про затвердження Порядку здійснення допороговuх закупівель» (далі — Наказ № 35) при визначенні умов Закупівлі Замовник має визначити такі параметри Закупівлі крок аукціону, який зазначається у гривнях і вираховується як відсоткове відношення до очікуваної вартості Закупівлі, та має знаходитись у діапазоні від 0,5% до 3% від очікуваної вартості Закупівлі.

Учасник може протягом одного раунду Аукціону один раз понизити ціну/приведену ціну своєї пропозиції не менше ніж на один крок від своєї попередньої ціни/приведеної ціни. (п.п. 8.1. Наказу 35).

Наприклад, початкова ціна учасника А – 49 500 грн, учасника Б – 49 000 грн. Мінімальний крок аукціону – 500 грн. 

І раунд: Учасник А ставить 49 000 грн. Учасник Б ставить – 48 500 грн.

ІІ раунд: Учасник А ставить 48 499 грн. Учасник Б ставить – 48 000 грн.

ІІІ раунд: Учасник А ставить 47 999 грн. Учасник Б ставить – 47 500 грн.

Отже, переможцем аукціону став учасник Б з ціною 47 500 грн.


На семінарі-тренінгу постало питання можливості зміни істотних умов договору в разі зміни учасником-контрагентом системи оподаткування. Редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» дослідить це питання та опублікує відповідну статтю у найближчому номері.

В роздатковому матеріалі слухачі отримали приклад тендерної документації (за Законом про публічні закупівлі), документації конкурсних торгів (за Законом про здійснення державних закупівель, враховуючи функціонування відкритих реєстрів), приклад антикорупційної програми, документи по кожній процедурі, включаючи протоколи з результатом поіменного голосування членів комітету, реєстри та інші. 

Також слухачі отримали текст Закону України «Про публічні закупівлі» з коментарями редакції журналу «Радник в сфері державних закупівель» та усі нові нормативні документи по Закону про публічні закупівлі, зручні таблиці для легкого проведення процедури відкритих торгів та переговорної процедури відповідно до положень даного нормативно-правового акту. А також найбільш активніші учасники семінару отримали корисні подарунки від редакції журналу «Радник в сфері державних закупівель».   

Додатково кожний учасник семінару на свою електронну пошту отримав наступну інформацію щодо актуальних питань, які були озвучені на даному заході:

1.    Роз’яснення Мінекономрозвитку щодо поняття додаткові кошти – журнал «Радник в сфері державних закупівель» № 1 (40) за січень 2015 року стор. 43-45;

2.    «Уповноважена особа замовника — це..?» – журнал «Радник в сфері державних закупівель» № 4 (55) за квітень 2016 року стор. 30-33;

3.    «Антиконкурентні узгоджені дії та відхилення пропозиції учасника» – журнал «Радник в сфері державних закупівель» № 4 (55) за квітень 2016 року стор. 12-16;

4.    Інформація про платників і неплатників ПДВ;

5.    Наказ Міністерства юстиції України від 12.04.2012 № 578/5 «Про затвердження Переліку типових документів, що створюються під час діяльності державних органів та органів місцевого самоврядування, інших установ, підприємств та організацій, із зазначенням строків зберігання документів»;

6.    Наказ Мінюсту від 18.06.2015  № 1000/5 «Про затвердження Правил організації діловодства та архівного зберігання документів у державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях»;

7.    Розпорядження КМУ від 07.11.2014 № 1085-р «Про затвердження переліку населених пунктів, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження, та переліку населених пунктів, що розташовані на лінії зіткнення».

Дякуємо всім учасникам семінару за участь, пунктуальність та плідну співпрацю!!!!!


В зв’язку з великим об’ємом матеріалу по новому закону редакція журналу вирішила приділити більшу уваги навчанню у сфері публічних закупівель. Відповідно будуть набиратися невеликі групи для повноцінного засвоєння інформації кожним членом групи. Отже зважайте на обмеженість місць та завчасно подавайте заявки. 


МИ НАВЧАЄМО, А НЕ ЗБИРАЄМО МАСОВКИ


Детальна інформація на нашому офіційному сайті http://radnuk.com.ua/ у розділі «Семінари» та за телефоном (044) – 451-85-71.

30.05.2016