>
Тел.: +38(044)451-85-71
email: radnukdz@gmail.com
Передплатний індекс 89613

Календарь

ПНВТСРЧТПТСБВС
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      

Новини

27.07.2017

Підсумки навчання 20-21 липня 2017 року на тему:

 «Закон України “Про публічні закупівлі” від теорії до практики. Особливості роботи з майданчиками та веб-порталом prozorro.gov.ua»

Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
27.07.2017
Читати всю статтю ...

З наступного року заклади охорони здоров'я будуть звітувати за зібрані благодійні внески з фізичних та юридичних осіб

25 липня Міністерство охорони здоров’я України підписало наказ №848

Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
27.07.2017
Читати всю статтю ...

26.07.2017

3-4 та 10-11 серпня м. Київ.

Навчання та підвищення кваліфікації для замовників 

Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
26.07.2017
Читати всю статтю ...

Міністерство юстиції внесло зміни в порядок реєстрації юросіб

25 липня набув чинності наказ Міністерства юстиції України від 30.06.2017 № 2063/5

Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
26.07.2017
Читати всю статтю ...

НКРЕКП зобов'язав ліцензіатів, які здійснюють розподіл електричної енергії користуватись ProZorro

раніше НКРЕКП вже внесло аналогічну вимогу до ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виробництва та постачання електричної енергії

Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
26.07.2017
Читати всю статтю ...

Підсумки семінару від 20 травня м. Львів

  20 травня 2016 року в самому серці міста Львова редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» провела черговий семінар-тренінг на тему«Публічні «державні» закупівлі України – 2016: як правильно провести допорогові та над порогові закупівлі за новим Законом в системі ProZorro». 

Замовникам, що приєднуються до норм Закону про публічні закупівлі з 1 серпня 2016 року, невимовно пощастило, адже вони зможуть проаналізувати досвід своїх колег у застосуванні електронної системи для проведення процедур закупівлі. Замовники, що керуються Законом про публічні закупівлі, набувають автоматично статусу першовідкривачів надпорогових електронних закупівель та крок за кроком відкривають для себе нові механізми закупівель.

Першою тематикою заходу були допорогові електронні закупівлі. На сьогоднішній день, у вільному доступі знаходиться безліч допоміжної інформації стосовно функціонування електронної системи закупівель як для замовників так і для учасників. А як щодо практики? На прикладі електронного майданчика «SmartTender.biz» лектор розкрила всі «лайфхаки» проведення допорогових електронних закупівель актуальні для замовників та учасників.

Майданчик «SmartTender.biz» один із перших отримав 4 рівні попередньої акредитації наказ № 570 від 31 березня 2016 року.

Майданчик «SmartTender.biz»:

?    Забезпечує відкритість і прозорість процедури без необхідностіприсутності на торгах;

?    Ви розширюєте і зможете розвивати свій бізнес не виходячи з офісу;

?    Завдяки безкоштовній розсилці Ви будете завжди в курсі торгів;

?    Найкращі умови роботи: зручний, зрозумілий і доступний інтерфейс;

?    Надає: чесну конкуренцію; вихід на замовників з інших регіонів; можливість брати участь в торгах з будь-якої точки світу, не виходячи зі свого офісу.

У ході семінару детально було розглянуто та проаналізовано:

?    особливості проведення допорогових закупівель; 

?    основні  нововведення Закону «Про публічні закупівлі»;

?    провадження діяльності тендерним комітетом або уповноваженою особою;

?    особливості участі та проведення торгів за Законом про публічні закупівлі (відкриті торги, відкриті торги з публікацією на англійській мові та переговорна процедура);

?    особливості підготовки документів та встановлення вимог за статтею 16 і 17 Закону.

Після виступів лекторів відбулось живе обговорення  в інтерактивному режимі всіх питань слухачів семінару. З найактуальніших можна виділити наступні:  



1.    Строк для зберігання документів у сфері закупівель

Єдине положення Закону, яке містить вимоги, щодо зберігання документів, це пункт 5 частини 3 статті 12 Закону, - що електронна система закупівель повинна відповідати вимогам щодо наявності системи збереження даних, що здійснює зберігання протягом не менш як 10 років усіх документів, що надійшли від замовників, учасників, органу оскарження та були створені під час оцінки тендерних пропозицій, та забезпечує автоматичне резервування і відновлення даних. 

Будь-які паперові документи, що створюються у процесі роботи будь-якої організації мають свій термін зберігання.

Слід зважати на:

?    наказ Міністерства юстиції України від 12.04.2012 № 578/5 «Про затвердження Переліку типових документів, що створюються під час діяльності державних органів та органів місцевого самоврядування, інших установ, підприємств та організацій, із зазначенням строків зберігання документів»;

?    наказ Мінюсту від 18.06.2015  № 1000/5 «Про затвердження Правил організації діловодства та архівного зберігання документів у державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях».

Додатково кожен з слухачів отримав дані нормативні акти на свою електронну пошту.


2.    Особливості внесення змін до істотних умов договору за пунктом 2 частини 5 статті 40 Закону України «Про здійснення державних закупівель»

Відповідно до роз’яснення Мінекономрозвитку від 07.04.2015 (детальніше у випуску журналу «Радник в сфері державних закупівель» № 5 (44) за травень 2015 року на стор. 29-32) згідно з частиною першою статті 40 Закону договір про закупівлю укладається в письмовій формі відповідно до положень Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.

Згідно з пунктом 2 частини п’ятої статті 40 Закону істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадку зміни ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі.

При цьому норма пункту 2 частини п’ятої статті 40 Закону поширюється на договори про закупівлю, у разі якщо предметом закупівлі є товар.Разом з тим, виходячи зі змісту частини першої статті 653 Цивільного кодексу України, у разі зміни договору зобов’язання сторін змінюються відповідно до змінених умов.  

Таким чином, у залежності від коливання ціни товару на ринку сторони протягом дії договору про закупівлю можуть вносити зміни декілька разів у частині ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків кожного разу з урахуванням попередніх змін, внесених до нього, сукупність яких може перевищувати 10 відсотків від ціни за одиницю товару, визначеної сторонами на момент укладання договору про закупівлю та за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної у договорі, і виконати свої зобов’язання відповідно до такого договору з урахуванням зазначених змін.

Ураховуючи викладене, при кожному внесенні змін до договору про закупівлю у вищезазначеному випадку шляхом укладання додаткової угоди до договору, сторони договору зобов’язані належним чином виконувати умови такого договору з урахуванням змінених його умов кожного разу. Водночас внесення таких змін до договору про закупівлю повинно бути обґрунтованим та документально підтвердженим.

Тож, по-перше, у разі внесення багаторазово змін до договору про закупівлю на суму до 10 % його вартості сторони відраховують 10 % не від основного договору, а від договору з урахуванням усіх попередньо внесених змін. По-друге, між кожною з таких змін сторони повинні здійснити поставку товару на умовах кожної додаткової угоди.

Слід також наголосити, що внесені зміни до ціни за одиницю товару не можуть призвести до збільшення суми, визначеної в договорі, що закономірно призведе до пропорційного зменшення кількості закуповуваного товару. 

Отже, це означає, що неможливо застосувати пункт 2 частини 5 статті 40 Закону України «Про здійснення державних закупівель» до договору, предметом якого є закупівля однієї одиниці товару.


3.    Стосовно закупівлі бланків дипломів

Відповідно до пункту 13 частини 3 статті 2 Закону про публічні закупівлі дія цього Закону не поширюється на випадки, якщо предметом закупівлі є бланки документів, що посвідчують особу та підтверджують громадянство України, - паспорти, бланки документів, що посвідчують особу та підтверджують її спеціальний статус, бланки інших документів, що відповідно до законодавства України потребують використання спеціальних елементів захисту, марки акцизного податку, що виготовляються підприємствами, що належать до сфери управління Національного банку України, а також товари і послуги, необхідні для їх виготовлення.

Відповідно до пункту 1.2.1 Порядку замовлення документів про освіту державного зразка, видачі та обліку їх карток затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 10.12.2003 № 811документ  про  освіту  державного   зразка   (далі   - Документ)    -    це    персональні    дані    про   освітній   чи освітньо-кваліфікаційний  рівень  випускника  навчального  закладу України,  які  занесені  в централізований банк даних Міністерства освіти і науки України та відтворені в пластиковій картці (далі  - Картка).

Отже, якщо картка мітитиме спеціальні елементи захисту до неї може бути застосовуватись норма пункту 13 частини 3 статті 2 Закону про публічні закупівлі.


4.    Щодо внесення змін до документації

Відповідно до частини 2 статті 23 Закону про публічні закупівлі Замовник має право з власної ініціативи чи за результатами звернень або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації. 

У разі внесення змін до тендерної документації строк для подання тендерних пропозицій продовжується в електронній системі закупівель таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації до закінчення строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше ніж сім днів.

Зміни, що вносяться замовником до тендерної документації, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у вигляді нової редакції тендерної документації додатково до початкової редакції тендерної документації. 

Замовник разом із змінами до тендерної документації в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться. Положення тендерної документації, до яких вносяться зміни, відображаються у вигляді закреслених даних та повинні бути доступними для перегляду після внесення змін до тендерної документації.

Отже замовнику необхідно розмістити тендерну документацію та перелік змін через електронний майданчик у систему. 

Звертаємо Вашу увагу, що замовник самостійно змінює строк подання тендерних пропозицій таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації до закінчення строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше ніж сім днів.

Після чого система встановлює дату аукціону та після аукціону відбувається автоматичне розкриття тендерних пропозицій.

В разі завершення процедури оскарження центральна база даних (далі – ЦБД) планує аукціон через 1-2 робочі дні після розблокування процедури закупівлі.

В процедурах закупівлі очікувана вартість яких перевищує пороги встановлені частиною 4 статті 10 Закону про публічні закупівлі, орієнтовна (початкова) дата аукціону формується системою на перший робочий день після 35 календарних днів з дати закінчення строку подання пропозицій. А вже після кваліфікації всіх учасників ця дата може бути змінена та аукціон відбудеться раніше.


5.    Особливості оцінки учасників платників податку на додану вартість

Актуальним питанням і досі залишається участь та подальша оцінка пропозицій учасників платників податку на додану вартість.

Згідно положень роз’яснення Мінекономрозвитку від 08.06.2015 року (детальніше у випуску журналу «Радник в сфері державних закупівель» № 12 (50) за грудень 2015 року на стор. 42)відповідно до пункту 14 частини першої статті 1 Закону найбільш економічно вигідна пропозиція — пропозиція, що відповідає всім критеріям та умовам, визначеним у документації конкурсних торгів, та визнана найкращою за результатами оцінки конкурсних пропозицій відповідно до статті 28 цього Закону. При цьому при розгляді та оцінці пропозицій конкурсних торгів замовник забезпечує однаковий підхід до учасників.

Різної методики щодо учасників одних і тих же торгів бути не може однозначно. 

Отже,  радимо не оцінювати пропозицію постачальника, який не є платником ПДВ, на інших умовах, аніж учасників платників податку на додану вартість.

При провадженні діяльності у сфері публічних (державних) закупівель замовники керуються базовими принципами, що закріплені в статті 3 Закону, а саме: добросовісна конкуренція серед учасників, недискримінація учасників, об’єктивна та неупереджена оцінка пропозицій, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, максимальна економія та ефективність та інші.

Тому, щоб дотримуватись даних принципів та проводити процедуру закупівлі відповідно до норм чинного законодавства, замовники оцінюють пропозиції учасників, якщо один із них є платником ПДВ, а інший не є платником податку на додану вартість, цілком однаково. 

А отже, якщо пропозиція учасника, неплатника ПДВ, відповідає всім вимогам, установленим у документації, та є найбільш економічно вигідною, то радимо акцептувати дану пропозицію.

Також звертаємо увагу, що в пункті 9 частини 2 статті 22 Закону про публічні закупівлі, встановлено, що тендерна документація повинна містити перелік критеріїв та методику оцінки тендерних пропозицій із зазначенням питомої ваги критеріїв. Опис методики оцінки за критерієм "ціна" повинен містити інформацію про врахування податку на додану вартість (ПДВ).

Додатково кожен слухач отримав інформація про особливості оцінки платників податку на додану вартість.


В роздатковому матеріалі слухачі отримали приклад тендерної документації (за Законом про публічні закупівлі), документації конкурсних торгів (за Законом про здійснення державних закупівель, враховуючи функціонування відкритих реєстрів), приклад антикорупційної програми, документи по кожній процедурі, включаючи протоколи з результатом поіменного голосування членів комітету, реєстри та інші.

Також слухачі отримали текст Закону України «Про публічні закупівлі» з коментарями редакції журналу «Радник в сфері державних закупівель» та усі нові нормативні документи по Закону про публічні закупівлі, зручні таблиці для легкого проведення процедури відкритих торгів та переговорної процедури відповідно до положень даного нормативно-правового акту. 

Додатково кожний учасник семінару на свою електронну пошту отримав наступну інформацію щодо актуальних питань, які були озвучені на даному заході:

1.    Роз’яснення Мінекономрозвитку щодо поняття додаткові кошти – журнал «Радник в сфері державних закупівель» № 1 (40) за січень 2015 року стор. 43-45;

2.    Інформація про платників і неплатників ПДВ;

3.    «Оцінка за неціновими критеріями згідно із Законом України «Про публічні закупівлі» – журнал «Радник в сфері державних закупівель» № 5 (56) за травень 2016 року стор. 16-21;

4.    Роз’яснення Мінекономрозвитку від 07.04.2015 – журнал «Радник в сфері державних закупівель» № 5 (44) за травень 2015 року стор. 29-32;

5.    Наказ Міністерства юстиції України від 12.04.2012 № 578/5 «Про затвердження Переліку типових документів, що створюються під час діяльності державних органів та органів місцевого самоврядування, інших установ, підприємств та організацій, із зазначенням строків зберігання документів»;

6.    Наказ Мінюсту від 18.06.2015  № 1000/5 «Про затвердження Правил організації діловодства та архівного зберігання документів у державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях»;

7.    Презентацію про оприлюднення договору.

8.    Презентацію про річний план. 


Дякуємо всім учасникам семінару за участь, пунктуальність та плідну співпрацю!!!!!

В зв’язку з великим об’ємом матеріалу по новому закону редакція журналу вирішила приділити більшу уваги навчанню у сфері публічних закупівель. Відповідно будуть набиратися невеликі групи для повноцінного засвоєння інформації кожним членом групи. Отже зважайте на обмеженість місць та завчасно подавайте заявки. 

МИ НАВЧАЄМО, А НЕ ЗБИРАЄМО МАСОВКИ

Детальна інформація на нашому офіційному сайті http://radnuk.com.ua/ у розділі «Семінари» та за телефоном (044) – 451-85-71. 

25.05.2016