Журнал 'Радник в сфері державних закупівель'2 — Нормативна база2 — ДПI iнформує2 — РУБРИКА «ПИТАННЯ-ВІДПОВІДІ»2 — Центри сертифікації ключів 3
>
Тел.: +38(044)451-85-71
email: radnukdz@gmail.com
Передплатний індекс 89613

Календарь

ПНВТСРЧТПТСБВС
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    
       

Новини

23.01.2018

Президент підписав Закон про внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі»

та деяких інших Законів України щодо здійснення моніторингу закупівель

Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
23.01.2018
Читати всю статтю ...

Прозорість з наслідками, або Граблі «відкритої ціни»

випуск журналу № 1 (76) за січень 2018 року, стор. 34–37.

Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
23.01.2018
Читати всю статтю ...

22.01.2018

Все, що потрібно знати про тендер: хто? як? коли?

SMART-регіони: лайфхаки у ProZorro м. Чернівці

Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
22.01.2018
Читати всю статтю ...

Поради_від_Радника

Відкриті єдині державні реєстри:

Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
22.01.2018
Читати всю статтю ...

Лист МЕРТУ № 3304-06/1900-06 від 17.01.2018

Щодо учасників нерезидентів

Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
22.01.2018
Читати всю статтю ...

Питання-відповіді щодо безкоштовного отримання електронно-цифрового підпису та електронних послуг, що надають органи Міндоходів:

1. Які документи необхідно подати фізичній  особі для отримання ЕЦП?

Відповідь:Фізичній особі необхідно подати наступні документи:  

- заповнена та підписана Реєстраційна картка (для фізичної особи/фізичної особи - підприємця) у двох примірниках;

- копія паспорту заявника (копії 1-4 сторінок), засвідчена власноручним підписом власника паспорту (в разі, якщо через релігійні переконання фізична особа відмовилась від ідентифікаційного коду, копія сторінки паспорту з відміткою про таку відмову);

- копія облікової картки платника податків (довідки про присвоєння ідентифікаційного коду ДРФО).


2. Який термін дії посилених сертифікатів ключів?

Відповідь: Міністерство доходів і зборів України подовжило термін дії посилених сертифікатів ключів до двох років.

Відповідні зміни запроваджені наказом Міндоходів України від 01.11.2013 № 79 "Про формування посилених сертифікатів ключів з подовженим строком дії".

З 1 листопада 2013 року всім клієнтам Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту Міндоходів України формують посилені сертифікати ключів строком дії до двох років.

Електронні ключі, видані раніше, продовжують діяти один рік.


3. В «Електронному кабінеті платника» запроваджено сервіс: «Звітність», які можливості він забезпечує платникам?

Відповідь: Сервіс «Звітність» забезпечує користувачу можливість:

- створення пакету податкової звітності (декларації з додатками) або імпорту з бухгалтерських програм;

- перевірки створеної або зімпортованої звітності на наявність арифметичних помилок;

- вибору органу Міндоходів до якої має бути подана звітність;

- подання звітності в режимі реального часу з отриманням квитанції про її прийняття/неприйняття;

- перегляду поданої звітності (незалежно від способу її подання) тощо.


4. Яким чином завантажити власний посилений сертифікат відкритого ключа?

Відповідь: Посилені сертифікати відкритих ключів необхідно завантажити з офіційного інформаційного ресурсу АЦСК ІДД Міндоходів www.acskidd.gov.ua (Розділ «Пошук сертифікатів») та зберегти їх на локальний диск у каталог «My Certificates and CRLs» або іншу папку обрану в якості файлового сховища. Для пошуку посиленого сертифіката відкритого ключа слід використовувати поля «Код ЄДРПОУ»/ «Код платника податків» або скористатись меню «Допомога» програмного забезпечення «ДПС Захист звітності» (описано в п. 2.1 та 5.2 Інструкції з експлуатації ПЗ ”ДПС Захист звітності”).


5. Які документи необхідно подати фізичній  особі-підприємцю для отримання ЕЦП?

Відповідь:  Фізичній особі –підприємцю необхідно подати  наступні документи:

- заповнена та підписана Реєстраційна картка (для фізичної особи/фізичної особи - підприємця), за необхідності з Додатком до розділу 2 реєстраційної картки, у двох примірниках;

- копія паспорту заявника та підписувача (копії 1-4 сторінок), засвідчена власноручним підписом власника паспорту (в разі, якщо через релігійні переконання фізична особа відмовилась від ідентифікаційного коду, копія сторінки паспорту з відміткою про таку відмову);

- копія облікової картки платника податків заявника та підписувача (довідки про присвоєння ідентифікаційного коду ДРФО).


6. Які документи необхідно подати юридичній особі  для отримання ЕЦП?

Відповідь:  Для юридичної особи необхідно подати  наступні документи:

- заповнена та підписана Реєстраційна картка (для юридичної особи), за необхідності з Додатком до розділу 2 реєстраційної картки, у двох примірниках;

- оригінал статуту юридичної особи (положення про установу, філію) або його нотаріально засвідчена копія (надається виключно для ознайомлення);

- документи, що підтверджують повноваження керівника заявника (копія наказу про призначення тощо);

- документи, що підтверджують належність підписувача до юридичної особи – заявника та його повноваження, засвідчені печаткою та особистим підписом керівника юридичної особи;

- копії паспортів заявника та підписувачів (копії 1-4 сторінок), засвідчені власноручними підписами власників паспортів (в разі, якщо через релігійні переконання фізична особа відмовилась від ідентифікаційного коду, копія сторінки паспорту з відміткою про таку відмову);

- копія облікової картки платника податків* (довідки про присвоєння ідентифікаційного коду ДРФО керівника та головного бухгалтера) у разі, якщо формуються сертифікати для керівника та бухгалтера.

Центр сертифікації ключів при ЦОП ДПІ у Печерському районі ГУ Міндоходів у м. Києві функціонує за адресою: м. Київ, вул. Лєскова, 4. Телефон консультанта-модератора: 201-89-04.


7. Що це таке «Пакет звітних документів»?

Відповідь: Відповідно до наказу Міндоходів від 09.10.2013 № 561 «Про внесення змін до формату (стандарту) електронного документа звітності платників» з 1 листопада 2013 року запроваджено пакетне приймання звітності в електронному вигляді паралельно з існуючою технологією.

Пакет звітних документів – це певний перелік документів одного типу чи різних типів, що подаються суб’єктом в одному звітному періоді. Пакет повинен містити основний документ звітності та необхідні додатки до нього. Фізично пакетом документів є набір ХМL-файлів, які називаються згідно з форматом (стандартом) електронної звітності.


8. За якими телефонами можна проконсультуватись щодо роботи в «Електронному кабінеті платника»?

Відповідь: Консультування платників щодо роботи в електронному кабінеті платника здійснюється за телефонами гарячої лінії (044-323-01-11, 067-555-01-11, 0665550111).


9. Які можливості надає сервіс «Електронний кабінет платника»?

Відповідь: За допомогою даного сервісу платник податків має змогу:

підготувати, заповнити та надіслати податкову звітність  в електронному вигляді;

переглядати дані про стан розрахунків з бюджетом (картки  особових рахунків).

Вхід до Електронного кабінету платника податків здійснюється за адресою kpp.minrd.gov.uа або по гіперпосиланню «Електронний кабінет платника податків» на веб-порталі Міндоходів шляхом авторизації за допомогою особистого електронного ключа цифрового підпису.

На сьогодні в Електронному кабінеті платника впроваджено сервіси: «Звітність», «Розрахунки з бюджетом», «Податковий календар» та «Облікові дані».


10. Як дізнатися, що податкова звітність в електронному вигляді була отримана контролюючим органом?

Відповідь: Відповідно до «Інструкції з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв’язку», затвердженої наказом ДПС України від 10.04.2008 р № 233 перша квитанція є підтвердженням платнику податків передачі його податкових документів в електронному виді  до  контролюючого органу засобами телекомунікаційного зв’язку. Ця квитанція надсилається контролюючим органом на електронну адресу платника податків, з якою було надіслано податкову звітність. Другий примірник першої квитанції в електронному виді зберігається в органі Міндоходів. Якщо на електронну адресу платника податків не надійшла перша квитанція, то податковий документ вважається неодержаним

Підтвердженням платнику податків прийняття його податкових документів  до бази даних є друга квитанція в електронному виді у текстовому форматі, в якій визначаються реквізити прийнятого податкового документа в електронній формі, відповідність податкового документа в електронній формі затвердженому формату (стандарту) електронного документа, результати перевірки ЕЦП, інформація про платника податків, дата та час приймання, реєстраційний номер, податковий період, за який подається податкова звітність, та дані про відправника квитанції. Другий примірник другої квитанції в електронному вигляді зберігається в органі Міндоходів.


11. Який порядок, термін отримання та збереження платником першої та другої квитанцій при подачі звітності в електронному вигляді?

Відповідь: Відповідно до розділу ІІІ Інструкції з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв’язку, затвердженої наказом ДПА України від 10.04.08 року №233, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 16.04.08 за №320/15011, платнику податків надсилаються квитанції:

- перша квитанція є підтвердженням платнику податків передачі його податкових

документів в електронному вигляді до органу доходів і зборів засобами

телекомунікаційного зв’язку. Ця квитанція надсилається органами доходів і зборів на електронну адресу платника податків, з якої було надіслано податкову звітність. Другий примірник першої квитанції в електронному вигляді зберігається в органі доходів і зборів. Якщо на електронну адресу платника податків не надійшла перша квитанція, то податковий документ вважається неодержаним;

- підтвердженням платнику податків прийняття його податкових документів до бази даних органу доходів і зборів є друга квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, в якій визначаються реквізити прийнятого податкового документа в електронній формі, відповідність податкового документа в електронній формі затвердженому формату (стандарту) електронного документа, результати перевірки ЕЦП, інформація про платника податків, дата та час приймання, реєстраційний номер, податковий період, за який подається податкова звітність, та дані про відправника квитанції. На цю квитанцію накладається ЕЦП органу доходів і зборів, здійснюється її шифрування та надсилання платнику податків засобами телекомунікаційного зв’язку. Другий примірник другої квитанції в електронному вигляді зберігається в органі доходів і зборів.

Архів надісланих до органу доходів і зборів файлів податкових документів із накладеними на них ЕЦП Платника податків та отриманих електронних квитанцій зберігається протягом строку, передбаченого законодавством для зберігання податкової звітності на паперових носіях, тобто 1095 днів з дня подання податкової звітності.


12.    Які послуги надає Акредитований центр сертифікації ключів?


Відповідь:Акредитований центр сертифікації ключів Інформаційно – довідкового департаменту надає наступні послуги електронного - цифрового підпису:

- реєстрація заявників;

- надання у користування надійних засобів електронного - цифрового підпису;

- допомога при генерації відкритих та особистих ключів;

- обслуговування посилених сертифікатів ключів заявника (сертифікація відкритих ключів заявників, розповсюдження та зберігання посилених сертифікатів ключів, управління статусом посилених сертифікатів ключів та розповсюдження інформації про статус сертифікатів ключів);

- надання послуг фіксування часу;

- консультативні послуги за зверненнями підписувачів.


13. Які дії необхідно виконати, якщо виникає помилка «Невірний пароль або ключ пошкоджено» при підписанні документів?

Відповідь:Перш за все, потрібно перевірити який ключ ЕЦП використовується першим? (вірна послідовність підписів Бухгалтер-директор-електронна печатка). У випадку якщо ключ обрано вірно, слід звернути увагу на правильність введення паролю, а саме регістр вводу паролю, мову клавіатури тощо (створений пароль може містити особливі символи, які відрізняються за розташуванням на клавіатурі). Варто також пересвідчитись, чи змінювалось ім’я файлу особистого ключа? (у разі зміни ім’я файлу особистий ключ буде пошкоджено, тому необхідно звернутися до представництва АЦСК ІДД Міндоходів, в якому отримували послуги ЕЦП, подати заяву на скасування посиленого сертифіката, згенерувати новий особистий ключ та отримати відповідний йому посилений сертифікат відкритого ключа).


14. Який термін отримання та збереження платником першої та другої квитанцій при подачі звітності в електронному вигляді?

Відповідь: Відповідно до розділу ІІІ Інструкції з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв’язку, затвердженої наказом ДПА України від 10.04.08 №233, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 16.04.08 за №320/15011, платнику податків надсилаються квитанції:

перша квитанція є підтвердженням платнику податків передачі його податкових документів в електронному вигляді до органу Міндоходів засобами телекомунікаційного зв’язку. Ця квитанція надсилається органами Міндоходів на електронну адресу платника податків, з якої було надіслано податкову звітність. Другий примірник першої квитанції в електронному вигляді зберігається в органі Міндоходів. Якщо на електронну адресу платника податків не надійшла перша квитанція, то податковий документ вважається неодержаним;

підтвердженням платнику податків прийняття його податкових документів до бази даних Міндоходів є друга квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, в якій визначаються реквізити прийнятого податкового документа в електронній формі, відповідність податкового документа в електронній формі затвердженому формату (стандарту) електронного документа, результати перевірки ЕЦП, інформація про платника податків, дата та час приймання, реєстраційний номер, податковий період, за який подається податкова звітність, та дані про відправника квитанції. На цю квитанцію накладається ЕЦП органу Міндоходів, здійснюється її шифрування та надсилання платнику податків засобами телекомунікаційнго зв’язку. Другий примірник другої квитанції в електронному вигляді зберігається в податковому органі.

У разі надходження податкового документа в електронному вигляді до органів Міндоходів до 16 години платнику податків протягом двох годин з моменту прийняття (неприйняття) надсилається друга квитанція, в іншому випадку – протягом перших двох годин наступного робочого дня.

Архів надісланих до органу Міндоходів файлів податкових документів із накладеними на них ЕЦП Платника податків та отриманих електронних квитанцій зберігається протягом строку, передбаченого законодавством для зберігання податкової звітності на паперових носіях, тобто 1095 днів з дня подання податкової звітності.


15.  Які принципи роботи  інформаційно-довідкового ресурсу “ЗІР”?

Відповідь: Через загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс “ЗІР” можна отримати відповіді (офіційну позицію Міндоходів України) щодо проблемних питань податкового та митного законодавства.

Сервіс “Дізнайся більше про свого бізнес-партнера” допоможе оцінити податкові ризики діяльності з вашим партнером по бізнесу, який може, приміром, не бути платником ПДВ, бути відсутнім за визначеною в установчих документах адресою та ін.

Електронні сервіси “Реєстр платників ПДВ”, “Анульовані свідоцтва платників ПДВ” допоможуть дізнатися про те, чи є дійсним у контрагента свідоцтво платника ПДВ, про дату початку дії свідоцтва, а також інформацію про анулювання реєстрації платника ПДВ.

“Перевірка свідоцтва платника єдиного податку” – за допомогою цього сервісу можна впевнитись в тому, що свідоцтво платника єдиного податку є дійсним.

Нагадуємо, Центр сертифікації ключів в ЦОП ДПІ у Печерському районі ГУ Міндоходів у м. Києві знаходиться за адресою: м. Київ, вул. Лєскова, 4.  Телефон консультанта-модератора: 201-89-04.


16. Як отримати інформацію з Реєстру страхувальників?

Відповідь: На веб-порталі Міністерства нещодавно запрацював новий сервіс – «Реєстр страхувальників».

Відтепер платники єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування можуть оперативно отримати дані про взяття на облік, реєстраційний номер платника єдиного внеску та його клас професійного ризику виробництва.

Для отримання інформації з Реєстру страхувальників достатньо знати ім`я, прізвище та по батькові платника, його податковий номер або серію та номер паспорта.

Інформація з реєстру страхувальників буде оновлюватись щодекадно до 1, 11, 21 числа кожного місяця.

Скористатись сервісом вже можна на офіційному веб-порталі Міндоходів за посиланням http://minrd.gov.ua/esv.


17. Документи, які необхідно подавати до Міндоходів для проведення електронної перевірки.  

ДПІ у Печерському районі ГУ Міндоходів у м.Києві повідомляє, що для проведення електронної перевірки платник може подати до органів Міндоходів в електронній формі документи, пов’язані з обчисленням та сплатою податків і зборів, а саме:

- Журнал господарських операцій;

- Книгу обліку доходів (для платників єдиного податку першої і другої груп та платників єдиного податку третьої  і п’ятої груп, які не є платниками податку на додану вартість), яка надається платником для проведення електронної перевірки;

- Книгу обліку доходів і витрат (для платників єдиного податку третьої  і п’ятої груп, які є платниками податку на додану вартість), яка надається платником для проведення електронної перевірки.

Перераховані формати документів затверджені наказом Міндоходів України від 31.12.2013 року № 898, який набрав чинності 07.03.2014 року. До того ж наказом затверджено Порядок подання документів в електронній формі для проведення електронної перевірки.

Документи для проведення електронної перевірки можуть бути надіслані до органу Міндоходів, в якому платник податків перебуває на податковому обліку, за 10 календарних днів до очікуваного початку проведення електронної перевірки.

Додатково повідомляємо, що з 1 січня 2014 року Податковим кодексом України запроваджено механізм проведення електронних перевірок платників податків, які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності.


18. Як можна переглянути реєстраційний номер посиленого сертифіката електронного цифрового підпису, отриманого в Акредитованому центрі сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту?

Відповідь: Для перегляду реєстраційного номеру посиленого сертифіката відкритого ключа електронного цифрового підпису, отриманого від Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту, його необхідно завантажити на комп’ютер. Після чого, відкривши файл посиленого сертифіката на вкладці «Зміст», знайти поле «Серійний номер», у якому і міститься реєстраційний номер посиленого сертифіката.

Також, переглянути реєстраційний номер посиленого сертифіката можна за допомогою надійного засобу електронного цифрового підпису «ІІТ Користувач ЦСК – 1». Інсталяційний файл та настанову користувача «ІІТ Користувач ЦСК – 1» можна завантажити з офіційного інформаційного ресурсу АЦСК ІДД за посиланням http://acskidd.gov.ua у розділі «Програмне забезпечення» у вкладці «Інше».


19. Чи має право платник податків подати фінансову звітність в електронній формі та чи буде він отримувати при цьому квитанції?

Відповідь: Відповідно до пункту 46.2 статті 46 Податкового кодексу України платник податку на прибуток подає разом з відповідною податковою декларацією квартальну або річну фінансову звітність (крім малих підприємств) у порядку, передбаченому для подання податкової декларації.

Згідно з підпунктом «в» пункту 49.3 статті 49 Податкового кодексу податкова декларація подається засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством.

Відповідно до розділу ІІІ Інструкції з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв’язку, затвердженої наказом ДПА України від 10.04.08 №233, платнику податків надсилаються квитанції:

- перша квитанція, що є підтвердженням платнику податків передачі його податкових документів в електронному вигляді до органу доходів і зборів засобами телекомунікаційного зв’язку. Ця квитанція надсилається органами доходів і зборів на електронну адресу платника податків, з якої було надіслано податкову звітність. Другий примірник першої квитанції в електронному вигляді зберігається в органі доходів і зборів. Якщо на електронну адресу платника податків не надійшла перша квитанція, то податковий документ вважається неодержаним;

- підтвердженням платнику податків прийняття його податкових документів до бази даних органу доходів і зборів є друга квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, в якій визначаються реквізити прийнятого податкового документа в електронній формі, відповідність податкового документа в електронній формі затвердженому формату (стандарту) електронного документа, результати перевірки ЕЦП, інформація про платника податків, дата та час приймання, реєстраційний номер, податковий період, за який подається податкова звітність, та дані про відправника квитанції. На цю квитанцію накладається ЕЦП органу доходів і зборів, здійснюється її шифрування та надсилання платнику податків засобами телекомунікаційного зв’язку. Другий примірник другої квитанції в електронному вигляді зберігається в органі доходів і зборів.

Враховуючи вищенаведене, платник податків має право подати фінансову звітність в електронній формі. У разі подання платником податків фінансової звітності в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв’язку йому будуть надсилатися квитанції: перша та друга. Інформацію про оновлені версії форм фінансової звітності (баланс, звіт про фінансові результати, звіт про рух грошових коштів, звіт про власний капітал, баланс суб’єкта малого підприємництва) можна знайти на офіційному веб-порталі Міндоходів в рубриці Головна/Електронна звітність/ Платникам податків про електронну звітність/ Інформаційно-аналітичне забезпечення/Реєстр електронних форм податкових документів.


20. Де можна отримати програму для подання Звіту за єдиним внеском у електронному вигляді?

Безкоштовне програмне забезпечення, яким можна скористатися під час подання звітності з ЄСВ, за допомогою безкоштовних ключів, виданих Акредитованим центром сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту Міндоходів, можна завантажити з таких ресурсів:

- Програмне забезпечення для формування, підписання та подання звітності «М.Е.Doc.» – http://me-doc.com.ua;

- АРМ «Єдиний внесок» (тільки для формування звітності, підписання електронної звітності можливе в ПЗ «М.Е.Doc) – http//www.pfu.gov.ua;

- Програмне забезпечення для формування та подання звітності «iFin Zvit» - http//zvit.ifin.ua.


ДПІ у Печерському районі ГУ Міндоходів у м. Києві



09.07.2014 16:48