>
Тел.: +38(044)451-85-71
email: radnukdz@gmail.com
Передплатний індекс 89613

Календарь

ПНВТСРЧТПТСБВС
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

Новини

ОСТАННІ НОВИНИ:

19.07.2018cal

19.07.2018

Пов’язані особи в публічних закупівлях: кого відхиляємо, а кого залишаємо?


Випадок 3. Учасники пов’язані між собою

Рейтинг: 0
Коментарі: 0
Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
Читати всю статтю ...
18.07.2018cal

18.07.2018

Уряд вніс зміни до Порядку подання фінансової звітності.


Документ приведено у відповідність до Закону України “Про внесення змін до Закону України “Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні”

Рейтинг: 0
Коментарі: 0
Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
Читати всю статтю ...
18.07.2018cal

#Поради_від_Радника


Чи можна тендерному комітетові засідати у вихідні дні (датувати протоколи вихідними)?

Рейтинг: 0
Коментарі: 0
Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
Читати всю статтю ...
17.07.2018cal

17.07.2018

Жертви змови на торгах: як поводитися?


Рейтинг: 0
Коментарі: 0
Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
Читати всю статтю ...
16.07.2018cal

16.07.2018

Увага!


З 17 липня наберуть чинності зміни до Порядку нормативної оцінки земель населених пунктів

Рейтинг: 0
Коментарі: 0
Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
Читати всю статтю ...

Про електронну звітність:

1. Який термін зберігання архіву файлів про подання звітності контролюючим органам в електронному вигляді (в тому числі якщо перевірка не проводилась 3 роки)?


Відповідь: Згідно із пунктом 44.3 статті 44 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) платники податків зобов’язані забезпечити зберігання документів, визначених у п.44.1 статті 44 Кодексу, а також документів, пов’язаних із виконанням вимог законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, не менш як 1095 днів з дня подання податкової звітності, для складення якої використовуються зазначені документи, а у разі її неподання з передбаченого Кодексу граничного терміну  подання такої звітності.


У разі ліквідації платника податків документи, визначені у пункті 44.1 статті 44 Кодексу, за період діяльності платника податків не менш як 1095 днів, що передували даті ліквідації платника податків, в установленому законодавством порядку передаються до архіву.


Відповідно до пункту 44.4 статті 44 Кодексу, якщо документи, визначені у пункті 44.1 статті 44 Кодексу, пов’язані з предметом перевірки, проведенням процедури адміністративного оскарження прийнятого за її результатами податкового повідомлення-рішення або судового розгляду, такі документи повинні зберігатися до закінчення перевірки та передбаченого законом строку оскарження прийнятих за її результатами рішень та/або вирішення справи судом, але не менше строків, передбачених пунктом 44.3 статті 44 Кодексу.


Відповідно до пункту 4 р.2 Інструкції з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв’язку, затвердженої наказом ДПА України від 10.04.08 року №233, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 16.04.08 року за №320/15011 (далі - Інструкція), податкові документи в електронному вигляді з обов’язковими реквізитами (у тому числі з електронним цифровим підписом платника податків (його посадових осіб)), подані відповідно до цієї Інструкції, згідно із законодавством є оригіналами, мають юридичну силу, повинні зберігатися та можуть використовуватися під час судового або досудового вирішення спорів.


Відповідно до статті 13 Розділу І Закону України від 22.05.03 року №851-IV «Про електронні документи та електронний документообіг» cтрок зберігання електронних документів на електронних носіях інформації повинен бути не меншим від строку, встановленого законодавством для відповідних документів на папері.


Отже, архів файлів про подання звітності контролюючим органам в електронному вигляді (в тому числі якщо перевірка не проводилась 3 роки) повинен зберігатися у платника податків не менш як 1095 днів з дня подання податкової звітності.



2. Чи повинні перша та друга квитанції надходити на кожен документ (декларацію та додатки до неї) у разі подання звітності в електронному вигляді ?


Відповідь: У зв’язку із внесенням змін у формат електронного документа податкової звітності запроваджено пакетне приймання звітності в електронному вигляді.


Пакет звітних документів - це певний перелік документів одного типу або різних типів, що подаються суб’єктом в одному звітному періоді. Пакет повинен містити основний документ звітності та необхідні додатки до нього. Фізично пакетом документів є набір XML - файлів, які називаються згідно формату (стандарту ) електронної звітності.

     У пакеті звітних документів всі файли містять посилання на зв’язок між собою:


• Основний документ (який може бути тільки один) - містить посилання на додатки;


• Додаток - містить посилання на основний документ.


Відповідно до р. ІІІ Інструкції з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв’язку, затвердженої наказом ДПА України від 10.04.2008 року №233, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 16.04.2008 року за №320/15011, платнику податків надсилаються квитанції:


перша квитанція є підтвердженням платнику податків передачі його податкових документів в електронному вигляді до органу доходів і зборів засобами телекомунікаційного зв’язку. Ця квитанція надсилається органами доходів і зборів на електронну адресу платника податків, з якої було надіслано податкову звітність. Другий примірник першої квитанції в електронному вигляді зберігається в органі доходів і зборів. Якщо на електронну адресу платника податків не надійшла перша квитанція, то податковий документ вважається неодержаним;


підтвердженням платнику податків прийняття його податкових документів до бази даних органу доходів і зборів є друга квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, в якій визначаються реквізити прийнятого податкового документа в електронній формі, відповідність податкового документа в електронній формі затвердженому формату (стандарту) електронного документа, результати перевірки ЕЦП, інформація про платника податків, дата та час приймання, реєстраційний номер, податковий період, за який подається податкова звітність, та дані про відправника квитанції. На цю квитанцію накладається ЕЦП органу доходів і зборів, здійснюється її шифрування та надсилання платнику податків засобами телекомунікаційнго зв’язку. Другий примірник другої квитанції в електронному вигляді зберігається в органі доходів і зборів.


З огляду на зазначене, перша квитанція, що підтверджує передачу платником податкового документа в електронному вигляді, та друга квитанція, що підтверджує прийом поданої звітності контролюючим органом, надсилаються на кожен документ (декларацію та додатки до неї), що входить до пакету звітних документів. При цьому у другій квитанції міститься посилання на основний документ та визначається його статус (Прийнято/ Не прийнято).



3. Чи може ФОП, яка отримала посилені сертифікати відкритих ключів для  подання звітності в електронному вигляді, скористатись цими ключами для подання звітності як ФО?


Відповідь: Відповідно до статті 1 Закону України від 22 травня 2003 року № 852-IV «Про електронний цифровий підпис» електронний підпис - це дані в електронній формі, які додаються до інших електронних даних або логічно з ними пов’язані та призначені для ідентифікації підписувача цих даних;


сертифікат відкритого ключа (далі - сертифікат ключа) - документ, виданий центром сертифікації ключів, який засвідчує чинність і належність відкритого ключа підписувачу.


Під час реєстрації для отримання сертифіката ключа заявник (фізична особа-підприємець) надає такі документи:


заповнена та підписана заява на реєстрацію встановленого зразку та дозвіл на використання персональних даних підписувача для реєстрації підписувача у реєстрі підписувачів АЦСК ІДД ДФС та формування посиленого сертифікату відкритого ключа;


паспорт або копію паспорту заявника (копії 1-4 сторінок), засвідчену власноручним підписом власника;


копія облікової картки платника податків (довідки про присвоєння ідентифікаційного коду ДРФО).


При ідентифікації фізичної особи, зокрема з’ясовують:


прізвище, ім’я та по батькові;


дату народження;


серію і номер паспорта (або іншого документа, який засвідчує особу), дату видачі та орган, що його видав.


Отже, ідентифікація фізичної особи стосується конкретно визначеної особи (прізвище, ім’я та по батькові; дата народження; серія і номер паспорта). Тому фізична особа -підприємець, яка отримала посилені сертифікати відкритих ключів, може скористатись цими ключами для подання звітності в електронному вигляді, зокрема податкової декларації про майновий стан і доходи, як фізична особа.



4. Де платнику можна отримати форму Примірного договору про визнання електронних документів для подання до контролюючих органів звітності в електронному вигляді?


Відповідь: Відповідно до підпункту 5.2 пункту 5 розділу ІІІ Інструкції з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв’язку, затвердженої наказом ДПА України від 10.04.2008 року № 233 (далі – Інструкція), платник податків отримує в контролюючому органі за місцем реєстрації або на офіційному веб-порталі ДФС України текст примірного договору про визнання електронних документів (далі – Примірний договір), безкоштовне спеціалізоване програмне забезпечення формування та подання до органів ДФС податкових документів в електронному вигляді.


Форма Примірного договору наведена у Додатку 1 до Інструкції.


На офіційному веб-порталі ДФС України (www.sfs.gov.ua) цю інформацію можна знайти за посиланням: http://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/nakazi/ в рубриці Головна> Про службу>Законодавство>Податкове законодавство>Накази>Наказ Державної податкової адміністрації України від 10.04.2008 № 233 «Про подання електронної податкової звітності»>Додаткові матеріали>Примірний договір.


ДФС спрощено процес укладання договорів про визнання електронних документів

(далі – Договір), надісланих в електронній формі, а саме, платником податків укладається один Договір з органом ДФС за основним місцем обліку, який надає право подавати електронні документи до будь-якого органу ДФС, в якому такий платник перебуває на обліку.


До Договору додаються посилені сертифікати відкритих ключів. Для формування та подання Договору розроблено електронний формат за кодом J(F)1391004.


Договір з органом ДФС за неосновним місцем обліку не укладається.



5. Що необхідно щоб розпочати подання податкової звітності в електронній формі платнику податків?


Електронний цифровий підпис (ЕЦП) дає можливість платникам податків оптимізувати процедуру подачі звітів, швидко та без перешкод звітувати до податкових, митних органів, не витрачаючи свій час, замовляти довідки, тощо.


Тож серед основних переваг представлення звітності в електронному вигляді варто виділити економію робочого часу та коштів на придбання бланків звітності, оперативне відстеження змін до форм звітності, уникнення втрат часу на черги при поданні звітності тощо.


Необхідними умовами для платника податків, який виявив бажання подавати податкову звітність в електронному вигляді, є наявність:


– комп’ютера з операційною системою Windows із доступом до мережі Інтернет;


– спеціалізованого програмного забезпечення для формування, підписання та подання податкової звітності до органів ДФС;


– чинних посилених сертифікатів ключів електронного цифрового підпису посадових осіб, які підписують звітність, що слугує аналогом власноручного підпису в електронному вигляді, який забезпечує цілісність документів, конфіденційність, достовірність даних та ідентифікацію особи, яка відправила документ.


Щоб розпочати подання податкової звітності в електронній формі платнику податків необхідно укласти Договір «Про визнання електронних документів» з контролюючими органами. Такий договір укладається в електронному вигляді за допомогою обраного платником податків програмного забезпечення (онлайн-сервісу) для підписання та подання електронної звітності.



6. Який порядок подання платниками податків податкової звітності в електронному вигляді?


Наказом ДПА України від 10.04.2008 року №233, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 16.04.2008 року за №320/15011, затверджено Інструкцію з підготовки та подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв’язку.


Відповідно до р. ІІІ Інструкції платник податків отримує в будь-якому включеному до системи подання податкових документів в електронному вигляді акредитованому центрі сертифікації ключів посилені сертифікати відкритих ключів посадових осіб підприємства, що мають право підпису (керівника, бухгалтера), та печатки підприємства. Платник податків фізична особа-суб’єкт підприємницької діяльності може обмежитись одним ключем ЕЦП. Особисті ключі знаходяться на ключових (електронних) носіях, що зберігаються в таємниці.


Крім того, платник податків отримує в органі доходів і зборів за місцем реєстрації або на офіційному веб-сайті ДФС України чи регіонального органу доходів і зборів:


- текст примірного договору про визнання електронних документів;


- безкоштовне спеціалізоване програмне забезпечення формування та подання до органів доходів і зборів податкових документів в електронному вигляді.


Інформація на офіційному веб-порталі ДФС України (www.sfs.gov.ua) знаходиться в рубриці Головна/Електронна звітність/Платникам податків про електронну звітність.



7.  Чи є обов’язковим для платників податків подання податкової звітності в електронному вигляді?


Відповідно до пункту 49.3 статті 49 Кодексу податкова декларація подається за вибором платника податків, якщо інше не передбачено Кодексу в один із таких способів:


а) особисто платником податків або уповноваженою на це особою;


б) надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;


в) засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством.


Разом з цим пунктом 49.4 статті 49 Кодекс визначено, що платники податків, що належать до великих та середніх підприємств, подають податкові декларації до контролюючого органу в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством.


Податкова звітність з податку на додану вартість подається в електронній формі до контролюючого органу всіма платниками цього податку з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством.


У разі розірвання контролюючим органом в односторонньому порядку договору про визнання електронних документів платник податків, договір з яким розірвано, має право до складання нового договору подавати податкову звітність у спосіб, визначений підпунктами «а» і «б» пунктом 49.3 статті 49 Кодексу.



8. Чи має право ФОП подавати звітність в електронному вигляді до контролюючого органу?


Підпунктом «в» п.49.3 ст.49 Податкового кодексу України передбачено, що податкова декларація подається засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством.


Фізична особа – підприємець має право подати звітність в електронній формі лише за формами податкової звітності, розміщеними на сайті ДФС України.


Реєстр форм звiтних документiв платникiв податкiв юридичних та фiзичних осiб для занесення до електронної бази звiтних документiв можна знайти на офіційному веб-порталі ДФС України (www.sfs.gov.ua) в рубриці Головна/Електронна звітність/Платникам податків про електронну звітність/Інформаційно-аналітичне забезпечення/Реєстр електронних форм податкових документів.




ДПІ у Печерському районі ГУ ДФС у м. Києві



06.12.2016 15:29