>
Тел.: +38(044)451-85-71
email: radnukdz@gmail.com
Передплатний індекс 89613

Календарь

ПНВТСРЧТПТСБВС
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

Новини

ОСТАННІ НОВИНИ:

18.07.2018cal

18.07.2018

Уряд вніс зміни до Порядку подання фінансової звітності.


Документ приведено у відповідність до Закону України “Про внесення змін до Закону України “Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні”

Рейтинг: 0
Коментарі: 0
Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
Читати всю статтю ...
18.07.2018cal

#Поради_від_Радника


Чи можна тендерному комітетові засідати у вихідні дні (датувати протоколи вихідними)?

Рейтинг: 0
Коментарі: 0
Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
Читати всю статтю ...
17.07.2018cal

17.07.2018

Жертви змови на торгах: як поводитися?


Рейтинг: 0
Коментарі: 0
Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
Читати всю статтю ...
16.07.2018cal

16.07.2018

Увага!


З 17 липня наберуть чинності зміни до Порядку нормативної оцінки земель населених пунктів

Рейтинг: 0
Коментарі: 0
Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
Читати всю статтю ...
16.07.2018cal

З 26 липня у ProZorro не буде можливості працювати зі старими версіями браузерів


 У користувачів зі старими версіями Інтернет-браузерів з 26 липня 2018 року буде відсутній доступ до Системи ProZorro у зв'язку з підвищенням рівня захисту.

Рейтинг: 0
Коментарі: 0
Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
Читати всю статтю ...

Консультують фахівці ДПІ у Печерському районі ГУ ДФС у м. Києві:

1. Про подання Податкової декларації з рентної плати 

Відповідно до п. 257.1 ст. 257 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) базовий податковий (звітний) період для рентної плати (далі – Плата) дорівнює календарному кварталу. 

На підставі п. 257.3 ст. 257 Кодексу платник Плати протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) кварталу, подає до відповідного контролюючого органу за формою, встановленою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, податкову декларацію, яка містить додатки: 

1) з рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин: 

за місцезнаходженням ділянки надр, з якої видобуті корисні копалини, у разі розміщення такої ділянки надр у межах території України; 

за місцем обліку платника рентної плати у разі розміщення ділянки надр, з якої видобуто корисні копалини, в межах континентального шельфу та/або виключної (морської) економічної зони України; 

2) з рентної плати за користування надрами в цілях, не пов'язаних з видобуванням корисних копалин – за місцезнаходженням ділянки надр; 

3) з рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України – за місцем податкової реєстрації; 

4) з рентної плати за спеціальне використання води – за місцем податкової реєстрації; 

5) з рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів – за місцезнаходженням лісової ділянки; 

6) з рентної плати за транспортування нафти і нафтопродуктів магістральними нафтопроводами та нафтопродуктопроводами, транзитне транспортування трубопроводами природного газу та аміаку територією України – за місцем його податкової реєстрації. 

Наказом Міністерства фінансів України від 17.08.2015 № 719 „Про затвердження форми Податкової декларації з рентної плати”, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 03.09.2015 за № 1051/27496 (далі – наказ № 719), який набрав чинності з дня його офіційного опублікування (Офіційний вісник України, 2015, № 75 (29.09.2015), ст. 2483) – 29 вересня 2015 року, затверджено форму Податкової декларації з Плати. 

Згідно з п. 46.6 ст. 46 Кодексу до визначення нових форм декларацій (розрахунків), які набирають чинності для складання звітності за податковий період, що настає за податковим періодом, у якому відбулося їх оприлюднення, є чинними форми декларацій (розрахунків), чинні до такого визначення. 

Таким чином, за новою формою, затвердженою наказом № 719, Податкова декларація з Плати буде подаватися за ІV квартал ц.р. та наступні податкові періоди. 

За ІІІ квартал ц.р. платники Плати залежно від об’єкта оподаткування звітуються за формами, затвердженими наказами ДПА України: 

від 24.12.2010 № 1011 „Про затвердження форм податкових розрахунків з рентної плати за транспортування нафти i нафтопродуктів магістральними нафтопроводами та нафтопродуктопроводами, транзитне транспортування трубопроводами природного газу та aміaкy територією України” (далі – форма № 1011), зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 20.01.2011 за № 81/18819; 

від 24.12.2010 № 1018 ,,Про затвердження форми Податкового розрахунку збору за користування радіочастотним ресурсом України” (далі – форма № 1018), зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 12.01.2011 за № 28/18766; 

та наказами Міністерства фінансів України: 

від 17.09.2012 № 1000 „Про затвердження форм податкових розрахунків з плати за користування надрами” (далі – форма № 1000), зареєстрованим у Miністерстві юстиції України 15.10.2012 за № 1732/22044; 

від 21.12.2012 № 1403 „Про затвердження форм податкових декларацій збору за спеціальне використання води” (далі – форма № 1403), зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 15.01.2013 за № 123/22655; 

від 21.12.2012 № 1404 ,,Про затвердження форми Податкового розрахунку збору за спеціальне використання лісових pecypcів” (далі – форма № 1404), зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 22.01.2013 за № 172/22704. 

Проте форми №№ 1011, 1018 передбачають базовий податковий (звітний) період – календарний місяць. 

У зв’язку з цим пропонуємо рекомендувати платникам Плати подати розрахунки за діючими формами №№ 1011, 1018 із зазначенням у рядку 1 „податковий період” цифри „9”, що буде означати подання розрахунків за ІІІ квартал 2015 року із граничним строком подання – 9 листопада 2015 року. 

Граничним строком сплати та датою проведення нарахування до ІКП для таких розрахунків є 19 листопада 2015 року. 

При цьому при заповненні розрахунків платники мають дотримуватися таких рекомендацій. 

Форма № 1018: 

 у рядку 2.1 „Нараховано збору усього за звітний місяць” розділу ІІ необхідно зазначати зобов’язання за звітний квартал; 

 у колонці 2.1 „Вид документа (ліцензія або дозвіл)” розділу І вказати ліцензію або дозвіл на радіочастотні ресурси три рази, окремо липень, серпень, вересень, у разі дії у відповідному місяці. 

Форма № 1011: 

 у рядку 4 „Податкове зобов’язання за звітний період” розділу ІІ необхідно зазначати зобов’язання за звітний квартал; 

 у рядку 3 „об’єкт оподаткування” додатка до Податкового розрахунку з рентної плати за транспортування нафти і нафтопродуктів магістральними нафтопроводами та нафтопродуктопроводами та у рядку 6 „об’єкт оподаткування” додатка до Податкового розрахунку з рентної плати за транзитне транспортування трубопроводами природного газу та аміаку територією України вказати об’єкт оподаткування за три місяці ІІІ кварталу цього року. 

Слід зазначити, що подані платниками податків, зокрема в електронному вигляді, розрахунки за формами №№ 1011, 1018, з показниками за окремі податкові (звітні) періоди липень, серпень, вересень 2015 року не підлягають рознесенню до ІКП. Отже, збереженим у центральній базі даних ІС „Податковий блок” зазначеним розрахункам підрозділами приймання та обробки податкової звітності має бути присвоєно статус „Історія подання” на підставі службових записок (із визначеним переліком таких розрахунків), наданих відповідальними за адміністрування податку підрозділами, згідно із резолюцією керівника (заступника керівника) контролюючого органу. 

Форми №№ 1403, 1404 передбачають базовий податковий (звітний) період – календарний квартал та подаються за звітний (податковий) період три квартали 2015 року. 

Згідно з п. 46.4 ст. 46 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), якщо платник податків вважає, що форма податкової декларації, визначена центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, збільшує або зменшує його податкові зобов’язання, всупереч нормам Кодексу з такого податку чи збору, він має право зазначити цей факт у спеціально відведеному місці в податковій декларації. 

У разі необхідності платник податків може подати разом з такою податковою декларацією доповнення до такої декларації у паперовому вигляді, складені за довільною формою, що вважатиметься невід’ємною частиною податкової декларації. Таке доповнення подається з поясненням мотивів його подання. 

 Водночас податковий розрахунок з рентної плати за видобування нафти та газового конденсату подається одним квартальним розрахунком, оскільки відповідно до п. 252.8 ст. 252 Кодексу фактична ціна реалізації для нафти та конденсату визначається за податковий (звітний) період станом на перше число місяця, що настає за податковим (звітним) періодом (лист ДФС України від 12.10.2015 №37619/7/99-99-15-04-01-17 "Про подання Податкової декларації з рентної плати" ).


2. Про реквізити платіжного доручення у разі перерахування коштів з власного поточного рахунка на електронний рахунок у системі електронного адміністрування податку на додану вартість 

Платникам податку автоматично відкриваються рахунки в системі електронного адміністрування податку на додану вартість, що передбачено пунктом 200 прим.1. 2 ст. 200 прим.1 Податкового кодексу України. 

Рахунок у системі електронного адміністрування податку (далі - електронний рахунок) - рахунок, відкритий платнику податку в Казначействі, на який таким платником перераховуються кошти з власного поточного рахунка у сумі, необхідній для досягнення розміру суми, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, а також у сумі, необхідній для сплати до бюджету узгоджених податкових зобов’язань. Кошти з такого рахунка підлягають перерахуванню до бюджету та/або на спеціальний рахунок. 

Казначейство відповідно до вимог ст. 69 Податкового кодексу України надсилає ДФС повідомлення про відкриття електронного рахунка платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня його відкриття. 

Після надходження такого повідомлення ДФС інформує платника податку про реквізити його електронного рахунка 

При заповненні реквізитів отримувача у платіжних дорученнях у разі перерахування коштів з власного поточного рахунка на електронний рахунок у системі електронного адміністрування податку на додану вартість: 

- у полі «Отримувач» необхідно заповнювати назву платника; 

- у полі «Код» необхідно заповнювати податковий номер платника податку, за яким ведеться облік у контролюючих органах; 

- у полі «Банк отримувача» необхідно заповнювати «Казначейство України (ел. адм. подат.)»; 

- у полі «Код банку» необхідно заповнювати «899998»; 

- у полі «№ рахунка» необхідно заповнювати номер рахунка, вказаний в електронному повідомленні або отриманий в Центрі обслуговування платників за основним місцем обліку. 

Поле «Призначення платежу» такого платіжного доручення необхідно заповнювати згідно з вимогами щодо заповнення реквізитів розрахункових документів, викладених у додатку 8 до Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті, затвердженої постановою Правління Національного банку України від 21 січня 2004 року № 22 (далі – Постанова № 22). 

Відповідно до п. 3.8 Постанови № 22 реквізит «Призначення платежу» платіжного доручення заповнюється платником так, щоб надавати повну інформацію про платіж та документи, на підставі яких здійснюється перерахування коштів отримувачу. Повноту інформації визначає платник з урахуванням вимог законодавства України. 

У разі перерахування коштів з власного поточного рахунка на електронний рахунок у системі електронного адміністрування податку на додану вартість у полі № 4 друкується роз’яснювальна інформація про призначення платежу в довільній формі. Наприклад: «перераховано з власного поточного рахунка на електронний рахунок». 

У розрахункових документах на сплату (стягнення) платежів до бюджету цей реквізит заповнюється з урахуванням вимог Порядку заповнення документів на переказ у разі сплати (стягнення) податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску, здійснення бюджетного відшкодування податку на додану вартість, повернення помилково або надміру зарахованих коштів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.07.2015 № 666, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 12.08.2015 за № 974/27419. 


3. Проценти за депозитними вкладами оподатковуються військовим збором 

Відповідно до підпункту 164.2.8 пункту 164.2 статті164 Податкового кодексу України (Кодекс) пасивні доходи (крім зазначених у підпункті 165.1.41 пункту 165.1 статті 165 Кодексу) включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку. 

Підпунктом 167.5.3 пункту 167.5 статті 167 Кодексу встановлено, що термін "пасивні доходи" означає, зокрема, доходи у вигляді процентів на депозитний (вкладний) банківський рахунок. Ставка податку для пасивних доходів, у тому числі нарахованих у вигляді процентів, становить 20 відсотків (пп. 167.5.1 п. 167.5 ст. 167 Кодексу). 

Таким чином, дохід платника податку у вигляді процентів, нарахованих на суму вкладного (депозитного) банківського рахунка, включається до загального місячного оподатковуваного доходу платника податку та оподатковується за ставкою 20 відсотків. 

Пунктом 161 підрозділу 10 розділу XX Кодексу передбачено, що тимчасово, до набрання чинності рішенням Верховної Ради України про завершення реформи Збройних Сил України, встановлюється військовий збір. 

Відповідно до пп. 1.1 п. 161 підрозділу 10 розділу XX Кодексу платниками збору є особи, визначені п. 162.1 ст. 162 Кодексу, а саме фізичні особи - резиденти, які отримують доходи з джерела їх походження в Україні. 

Об'єктом оподаткування військовим збором є доходи, визначені ст. 163 Кодексу (пп. 1.2 п. 161 підрозділу 10 розділу XX Кодексу). 

Відповідно до пп. 1.3 п. 16 1 підрозділу 10 розділу XX Кодексу ставка збору становить 1,5 відс. об'єкта оподаткування, визначеного пп. 1.2 п. 16 1 підрозділу 10 розділу XX Кодексу. 

Враховуючи викладене, оскільки до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включається дохід у вигляді процентів, нарахований на суму вкладного (депозитного) банківського рахунка, то такий дохід оподатковується військовим збором за ставкою 1,5 відсотки. 

  

4.Змінено розмір страхового внеску для фізичних осіб-підприємців 

20 вересня 2015 року набрав чинності Закон України від 17.09.2015 року №704-VIII «Про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2015 рік». Відповідно до внесених змін: 

прожитковий мінімум на одну працездатну особу встановлений: з 1 січня 2015 року – 1218,00 гривень, з вересня –1378,00 гривень. 

Відповідно змінюється максимальна величина бази нарахування ЄСВ, яка повинна дорівнювати 17-ти розмірам прожиткового мінімуму для працездатних осіб, тобто: 

з 01.01.2015 року по 31.08.2015 року становить 20706,00 гривень (1218,00 гривень х 17), 

з 01.09.2015 року – 23426,00 гривень (1378,00 гривень х 17).  

Змінився також і  розмір мінімальної заробітної плати. Таким чином, у 2015 році вона становить: з 1 січня – 1218,00 гривень, з вересня – 1378,00 гривень. 

У зв'язку з цим змінюється також розмір мінімального страхового внеску (сума ЄВ, що визначається розрахунково як добуток мінімального розміру зарплати на розмір внеску, встановлений законом на місяць, за який нараховується зарплата). 

Таким чином, розмір мінімального страхового внеску для фізичних осіб-підприємців та осіб, які провадять незалежну професійну діяльність, становить: 

з 01.01.2015 року по 31.08.2015 року - 422,65 гривень (1218,00 гривень х 34,7 %.), 

з 01.09.2015 року – 478,17 гривень (1378,00 гривень х 34,7 %). 


5. Звітувати за забруднення навколишнього середовища за новою формою необхідно вже за ІV квартал 

ДПІ у Печерському районі ГУ ДФС у м. Києві звертає увагу, що Міністерством фінансів України  наказом від 17.08.2015 р. № 715 затверджено нову форму Податкової декларації  екологічного податку та 9 додатків до неї. В новій  формі звітності передбачене місце для зазначення кодів забруднюючих речовин та відходів. З цією метою затверджено  кодифікатори  забруднюючих речовин, що викидаються в атмосферне повітря стаціонарними джерелами забруднення та скидаються у водні об’єкти, а також відходів, що розміщуються у спеціально відведених для цього місцях чи на об’єктах (додатки 7, 8, та 9). 

Наказ набирає чинності  з дня його офіційного опублікування, а саме з 25 вересня поточного року. 

Нагадаємо, що відповідно до п.46.6 Податкового кодексу України до визначення нових форм декларацій (розрахунків), які набувають чинності для складання звітності за податковий період, що настає за податковим періодом, у якому відбулося їх оприлюднення, є чинними форми декларацій (розрахунків), чинні до такого визначення. 

Звітувати ж за новою формою декларації платникам необхідно за результатами діяльності в ІV кварталі 2015 року. 


6. Припинення сплати авансових внесків з податку на прибуток 

Законом України від 17 липня 2015 року № 652-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування неприбуткових організацій», який набрав чинності з 13.08.2015 року, внесено зміни до п. 57.1 ст. 57 Податкового кодексу України (ПКУ). 

Зокрема, згідно з абзацом дев’ятим п. 57.1 ст. 57 ПКУ платник податку, який за підсумками першого кварталу (півріччя, трьох кварталів) звітного (податкового) року не отримав прибуток або отримав збиток, має право подати податкову декларацію та фінансову звітність за перший квартал (півріччя, трьох кварталів) звітного (податкового) року та не сплачувати авансові внески: за підсумками першого кварталу - з червня - грудня звітного (податкового) року та січня - травня наступного звітного (податкового) року; за півріччя - з вересня - грудня звітного (податкового) року та січня - травня наступного звітного (податкового) року; за три квартали - з грудня звітного (податкового) року та січня - травня наступного звітного (податкового) року. Податкові зобов’язання визначаються на підставі поданих податкових декларацій. 

Статтею 58 Конституції України визначено, що закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи. 

Отже, першим звітним (податковим) періодом, з якого платники податку на прибуток мають право застосувати норми абзацу дев'ятого п. 57.1 ст. 57 ПКУ, є звітний (податковий) період – три квартали 2015 року. Тобто платник податку на прибуток, який сплачує авансовий внесок та за підсумками трьох кварталів 2015 року не отримав прибуток або отримав збиток, має право подати податкову декларацію з податку на прибуток та фінансову звітність за три квартали 2015 року та не сплачувати авансові внески з грудня 2015 року та січня-травня 2016 року. 


7. Про електронне адміністрування ПДВ 

ДПІ у Печерському  районі ГУ ДФС у м. Києві нагадує, що після анулювання реєстрації платника податку залишок коштів на його рахунку у системі електронного адміністрування податку на додану вартість перераховується до бюджету, а такий рахунок закривається. Перерахування коштів до бюджету здійснюється на підставі реєстру, який центральний орган виконавчої влади, що забезпечує реалізацію податкової та митної політики, надсилає органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриті рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, в якому зазначаються назва платника, податковий номер та індивідуальний податковий номер платника і сума податку, що підлягає перерахуванню до бюджету. На підставі такого реєстру такий орган перераховує суми податку до бюджету. 

Питання електронного адміністрування ПДВ викладено у ст. 200 1 Податкового кодексу України. 


8. Чи є обмеження щодо кількості видів діяльності при подачі заяви на спрощену систему оподаткування? 

Відповідь: Відповідно до п. 299.1 ст. 299 Податкового кодексу України реєстрація суб’єкта господарювання як платника єдиного податку здійснюється шляхом внесення відповідних записів до реєстру платників єдиного податку. 

Згідно з п.п. 5 п. 298.3 ст. 298 Податкового кодексу України у заяві про застосування спрощеної системи оподаткування зазначаються обрані суб’єктом господарювання види господарської діяльності згідно з КВЕД ДК 009:2010. 

Класифікація видів економічної діяльності (КВЕД ДК 009:2010) затверджена наказом Держспоживстандарту України від 11.10.2010 року № 457. 

До реєстру платників єдиного податку вносяться, зокрема, відомості про види господарської діяльності (п. 299.7 ст. 299 Податкового кодексу України). 

Враховуючи вищевикладене, на підставі поданої фізичною особою - підприємцем заяви про застосування спрощеної системи оподаткування до реєстру платників єдиного податку вносяться відомості про види господарської діяльності, за умови, що ці види діяльності дають право застосовувати спрощену систему оподаткування. При цьому Податковим кодексом України не передбачено обмежень для фізичних осіб - підприємців щодо кількості видів діяльності, які можуть бути внесені до реєстру платників єдиного податку. 


9. Чи може фізична особа – підприємець перейти на спрощену систему оподаткування  протягом звітного року? 

Відповідь: Відповідно до пп.298.1.4 п.298.1 ст.298 Податкового кодексу України суб’єкт господарювання, який є платником інших податків і зборів, може прийняти рішення про перехід на спрощену систему оподаткування шляхом подання заяви до контролюючого органу не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку наступного календарного кварталу. 

Такий суб’єкт господарювання може здійснити перехід на спрощену систему оподаткування один раз протягом календарного року. 

Перехід на спрощену систему оподаткування суб’єкта господарювання може бути здійснений за умови, якщо протягом календарного року, що передує періоду переходу на спрощену систему оподаткування, суб’єктом господарювання дотримано вимоги, встановлені в п. 291.4 ст.291 Податкового кодексу України. 

До поданої заяви додається розрахунок доходу за попередній календарний рік, який визначається з дотриманням вимог, встановлених Главою 1 Розділу XIV Податкового кодексу України. 


10. ПДВ на постачання програмної продукції, ввезеної на матеріальному носії 

ДПІ у Печерському районі  ГУ ДФС  м. Києві повідомляє, що режим звільнення від оподаткування ПДВ, визначений пунктом 26 1 підрозділу 2 розділу ХХ Податкового кодексу України, застосовується до операцій з постачання програмної продукції незалежно від того, чи постачається така продукція на матеріальних носіях інформації, чи передається покупцеві іншим шляхом, у т. ч. із використанням мережі Інтернет, електронною поштою або іншими засобами передачі інформації. 

Тобто у разі якщо при постачанні програмної продукції вартість програмної продукції, яка зафіксована на матеріальному носії інформації, та вартість такого носія інформації визначені окремо, то: 

- операції з постачання програмної продукції звільняються від оподаткування ПДВ; 

- операції з постачання  матеріального носія інформації оподатковуються ПДВ у загальновстановленому порядку за основною ставкою. 

Водночас звертаємо увагу, що платники податків при здійсненні операцій з постачання систем та/або устаткування/обладнання, невід’ємною складовою яких є програмна продукція, зобов’язані нарахувати та сплатити ПДВ за такими операціями на загальних підставах, визначених для поставки товарів та послуг в Україні. 


11. Учасники АТО звільняються від сплати судового збору 

ДПІ у Печерському районі  ГУ ДФС у м. Києві звертає увагу, що 26 вересня 2015 року набув чинності Закон України від 03.09.2015 року № 670-VIII «Про внесення змін до Закону України «Про судовий збір» щодо звільнення від сплати судового збору учасників антитерористичних операцій та членів сімей загиблих». Відтепер судовий збір не справлятиметься за подання заяви про встановлення факту смерті особи, яка загинула або пропала безвісти в районах проведення воєнних дій або антитерористичних операцій. 

Крім того, від сплати судового збору під час розгляду справи в усіх судових інстанціях звільняються: позивачі - за подання позовів щодо спорів, пов'язаних з наданням статусу учасника бойових дій відповідно до пунктів 19, 20 частини першої статті 6 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту». 


12. Про порядок реєстрації книги обліку доходів в контролюючому органі 

ДПІ у печерському  районі ГУДФС у м. Києві повідомляє, що наказом Міністерства фінансів України від 19.06.2015 року р. № 579 затверджені Порядок ведення книги обліку доходів для платників єдиного податку першої, другої та третьої груп, які не є платниками податку на додану вартість, та Порядок ведення книги обліку доходів і витрат для платників єдиного податку третьої групи, які є платниками податку на додану вартість. 

Книга обліку доходів (книга обліку доходів і витрат) ведеться за вибором платника податку в паперовому або електронному вигляді (п. 2 Порядків). 

Відповідно до п. 3 вищезгаданих Порядків у разі обрання платником податку ведення книги обліку доходів (книги обліку доходів і витрат) в паперовому вигляді: 

- платник податку зобов’язаний подати до контролюючого органу за основним місцем обліку примірник книги обліку доходів (книги обліку доходів і витрат), на титульному аркуші якої зазначаються: прізвище, ім’я та по батькові, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта для фізичних осіб, які мають відмітку в паспорті про право здійснювати будь – які платежі за серією та номером паспорта, податкова адреса; 

- книга обліку доходів (книга обліку доходів і витрат) прошнурована, пронумерована безоплатно реєструється в контролюючому органі, зокрема засвідчується підписом керівника або заступника керівника контролюючого органу та скріплюється печаткою; 

- згідно з інформаційною карткою адміністративної послуги «Реєстрація книги обліку доходів та книги обліку доходів і витрат платникам єдиного податку», затвердженою наказом ДФС України від 13.01.15 р. № 7 «Про затвердження інформаційних карток адміністративної послуги», зареєстрована книга обліку доходів (книга обліку доходів і витрат) видається у день подання платником єдиного податку книги обліку доходів (книги обліку доходів і витрат). 

Пунктом 4 Порядків визначено, що у разі обрання платником податку ведення книги обліку доходів (книги обліку доходів і витрат) в електронному вигляді: 

- платник податку зобов’язаний отримати в Акредитованому центрі сертифікації ключів , включеному до системи подання податкових документів в електронному вигляді, посилені сертифікати відкритих ключів; укласти договір про визнання електронних документів з контролюючим органом за основним місцем обліку; сформувати та надіслати до такого контролюючого органу заяву про обрання способу ведення книги обліку доходів (книги обліку доходів і витрат) в електронній формі засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотримання умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством, використовуючи такий електронний сервіс; 

- контролюючий орган за основним місцем обліку реєструє заяву про обрання способу ведення книги обліку доходів (книги обліку доходів і витрат) в електронній формі в реєстрі поданих заяв та протягом 3 робочих днів формує і надсилає платнику податку повідомлення про реєстрацію книги обліку доходів (книги обліку доходів і витрат) із зазначенням реєстраційного номера такої книги та дати її реєстрації.  


13. Щодо визначення поняття «первинна реєстрація РРО» 

ДПІ  у Печерському районі ГУДФС у м. Києві повідомляє, що відповідно до п. 3 ст. 3 Закону України від 6 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій або безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов’язані застосовувати реєстратори розрахункових операцій, що включені до Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій, з додержанням встановленого порядку їх застосування. 

Згідно зі ст. 2 вищезгаданого Закону Державний реєстр РРО – перелік моделей РРО та їх модифікацій, які мають підтвердження відповідності вимогам діючих державних технічних регламентів та стандартів згідно із Законом України від 17.05.2001 р. № 2406-ІІІ «Про підтвердження відповідності», а також відповідають вимогам нормативних актів України, і такі РРО дозволені для застосування у сфері, визначеній Законом про РРО. 

Реєстр РРО складається з двох частин. До першої частини Реєстру РРО внесено інформацію про РРО, дозволені до первинної реєстрації. 

Первинна реєстрація РРО – реєстрація РРО уповноваженими державними органами вперше щодо цього РРО. Тобто первинній реєстрації підлягають моделі (модифікації) РРО, які не експлуатувалися (нові) та внесені до першої частини Реєстру РРО. 

Інформацію про РРО, первинну реєстрацію яких заборонено, містить друга частина Реєстру РРО.   


14. База оподаткування податком на доходи фізичних осіб для доходів, що отримані платником податку в іноземній валюті. 

Відповідно до пункту 164.3 статті 164 розділу IV Кодексу при визначенні бази оподаткування враховуються всі доходи платника податку, отримані ним як у грошовій, так і негрошовій формах. 

Згідно з пунктом 164.4 статті 164 Кодексу під час нарахування (отримання) доходів, отриманих у вигляді валютних цінностей або інших активів (вартість яких виражена в іноземній валюті або міжнародних розрахункових одиницях), такі доходи перераховуються у гривні за валютним курсом Національного банку України, що діє на момент нарахування (отримання) таких доходів. 

Враховуючи вищевикладене, базою оподаткування податком на доходи фізичних осіб для доходів, які отримані платником податку в іноземній валюті, є ці доходи, що перераховані у гривню за валютним курсом Національного банку України, який діяв на момент нарахування (отримання) таких доходів.

 

15. Чи повинна фізична особа при наданні податкової декларації про майновий стан і доходи надавати довідку про отримані у звітному році доходи з метою використання права на податкову знижку? 

Відповідь: Відповідно до підпункту «в» пункту 176.1 статті 176 Кодексу платники податків зобов’язані подавати податкову декларацію про майновий стан і доходи за встановленою формою.  

На вимогу контролюючого органу та в межах його повноважень, визначених законодавством, платники податку зобов’язані пред’являти документи і відомості, пов’язані з виникненням доходу або права на отримання податкової знижки, обчисленням і сплатою податку, та підтверджувати необхідними документами достовірність відомостей, зазначених у податковій декларації з цього податку. 

Враховуючи вищевикладене, фізична особа, яка зобов’язана подавати податкову декларацію про майновий стан і доходи, відповідно до вимог Кодексу, або має право скористатися податковою знижкою, повинна на вимогу контролюючого органу надати разом із такою декларацією довідку про отримані у звітному році доходи.      

При цьому, підпунктом  «в» пункту 176.2 статті 176 Кодексу передбачено, що особи, які відповідно до Кодексу мають статус податкових агентів, зобов’язані подавати на вимогу платника податку відомості про суму виплаченого на його користь доходу, суму застосованих соціальних податкових пільг та суму утриманого податку. 


ДПІ у Печерському районі ГУ ДФС у м. Києві

27.10.2015 17:16