>
Тел.: +38(044)451-85-71
email: radnukdz@gmail.com
Передплатний індекс 89613

Новини

ОСТАННІ НОВИНИ:

17.10.2018cal

17.10.2018

#Поради_від_Радника


Закупівля постачання та розподілу електричної енергії. Чи потрібно встановлювати кваліфікаційні критерії?

Рейтинг: 0
Коментарі: 0
Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
Читати всю статтю ...
16.10.2018cal

16.10.2018

Підсумки семінару для замовників на тему:


 Купуємо електричну енергію по-новому: від переговорної процедури до відкритих торгів

Рейтинг: 0
Коментарі: 0
Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
Читати всю статтю ...
10.10.2018cal

10.10.2018

Лист МЕРТУ № 3304-04/44053-06 від 08.10.2018


Щодо застосування нецінових критеріїв оцінки

Рейтинг: 0
Коментарі: 0
Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
Читати всю статтю ...
08.10.2018 14:34   Наталя
Підприємством на початку року були проведені торги на закупівлю бензину. Протягом періоду дії договору ціни змінювались в бік збільшення. Чи потрібно проводити нові відкриті торги, якщо ціна зросла більш ніж на 10%
Ответ: Добрий день! По-перше, кількість проведення процедур закупівель впродовж року за одним і тим самим предметом закупівлі Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) не обмежена. При здійсненні будь-якої закупівлі замовник в першу чергу керується власною потребою, тобто необхідними йому обсягами. Якщо обсягів, на які вже здійснено закупівлю, недостатньо, замовник має право закуповувати нові, необхідні йому обсяги. Це питання планування закупівель замовником. Додаткову інформацію щодо планування ви можете прочитати у наступних публікаціях: «Роз’яснення МЕРТУ про здійснення закупівель по тимчасовому кошторису, про непердбачувані закупівлі та про планування» – випуск журналу № 10 (61), стор. 38-41; «Рекомендації щодо планування. Особливості планування закупівель замовниками» – випуск журналу № 4 (67) за квітень 2017 року, стор. 34-37; «Плануємо на початку та протягом року. Найголовніші нюанси планування» – випуск журналу № 1 (76) за січень 2018 року, стор. 10-16; «Рекомендації щодо планування. Моніторинг цін при формуванні очікуваної вартості предмета закупівлі» – випуск журналу № 1 (76) за січень 2018 року, стор. 23-28. По-друге, при підвищенні ринкової ціни на товар, що є предметом договору, замовник може скористатися нормою п. 2 ч. 4 ст. 36 Закону (зміни ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку, за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі). Однак, застосування даної норми має певне обмеження, зокрема, навіть, якщо в певний період коливання ціни на товар було більше, аніж 10%, замовник не має права підвищувати вартість за одиницю товару більше ніж на 10%. З метою уникнення зловживань з боку постачальника та на виконання норми п. 7 ч. 2 ст. 22 Закону, замовник повинен передбачати у договорі про закупівлю порядок зміни його умов, а також у разі недотримання контрагентом положень, укладеного договору, замовник може застосувати оперативно-господарські санкції до останнього. Однак, застосування норми п. 2 ч. 4 ст. 36 Закону, має, зокрема таке обмеження, як неприпустимість збільшення загальної вартості договору. Таким чином, користуючись нормою п. 2 ч. 4 ст. 36 Закону, замовникові доводиться зменшувати обсяги, завлені у договорі. У випадку, якщо обсягів, що залишаються за, укладеним раніше договором не вистачає, замовник має право провести нову закупівлю на власну потребу. Додаткову інформацію щодо підвищення ціни до 10 відсотків та про застосування оперативно-господарських санкцій ви можете прочитати у публікації: «Бізнес-клуб "ПоРадник для Учасника": "Ініціюємо підвищення ціни одиниці товару до 10 %. Нюанси та обмеження в Законі про публічні закупівлі та наявна судова практика"» – випуск журналу № 1 (76) за січень 2018 року, стор. 23-28; «Застосування оперативно-господарських санкцій при здійсненні публічних закупівель» – випуск журналу № 11 (61) за листопад 2016 року, стор. 26-29. По-третє, для прийняття рішення у який спосіб здіснювати нову закупівлю, рекомендується ознайомитися з рекомендаційним листом Уповноваженого органу від 14.09.2016 № 3302-06/29640-06 «Щодо планування» (детальніше див. випуск журналу № 10 (61) за жовтень 2016 року, стор. 38-42). У даному листі, зокрема, зазначено, що здійснення закупівель замовником у разі: 1) виникнення додаткової потреби у товарах, роботах чи послугах, яку замовник не міг передбачити; 2) виділення додаткових коштів; 3) перерозподілу коштів, зекономлених внаслідок проведення процедур закупівель; 4) коштів зекономлених у разі зміни ціни договору в бік зменшення у випадках, визначених у частині четвертій статті 36 Закону; 5) розірвання договору про закупівлю та необхідності здійснення нової закупівлі; 6) інших подібних випадках, можливе після вчинення замовником дій, передбачених частиною першою статті 4 Закону, тобто внесення змін до річного плану закупівель/додатка до річного плану, керуючись вартісними межами, встановленими у частині першій статті 2 Закону, оскільки, виходячи зі змісту пункту 18 частини першої статті 1 Закону та з урахуванням Бюджетного кодексу України (у разі, якщо замовником є розпорядник бюджетних коштів або одержувач бюджетних коштів), такий предмет закупівлі у вищевказаних випадках вважатиметься новим предметом договору. Разом з тим при здійсненні закупівель без проведення процедур закупівель, передбачених частиною 1 статті 12 Закону, товарів, робіт і послуг, вартість яких не перевищує межі, встановлені частиною 1 статті 2 Закону, замовник керується положеннями Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України, а також Бюджетного кодексу України (у разі, якщо замовником є розпорядник бюджетних коштів або одержувач бюджетних коштів), без урахування здійснених закупівель за тим же предметом у поточному році, за якими укладені відповідні договори. При цьому здійснення закупівель у вищезазначених випадках має бути обґрунтованим та документально підтвердженим. Увага! Передплату на 2019 рік відкрито! Оплативши журнал до 30.11.2018 року на весь 2019 рік, ви отримаєте в 2019 році дві версії журналу (друкований за 2019 рік та доступ до електронної версій з 2011-го по 2019-й рік включно).