>
Тел.: +38(044)451-85-71
email: radnukdz@gmail.com
Передплатний індекс 89613

Новини

ОСТАННІ НОВИНИ:

18.10.2018cal

18.10.2018

Верховна рада України сьогодні, 18 жовтня, у другому читанні прийняла Кодекс з процедур банкрутства. 


 Документ підтримали 237 народних депутатів.   

Рейтинг: 0
Коментарі: 0
Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
Читати всю статтю ...
17.10.2018cal

17.10.2018

#Поради_від_Радника


Закупівля постачання та розподілу електричної енергії. Чи потрібно встановлювати кваліфікаційні критерії?

Рейтинг: 0
Коментарі: 0
Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
Читати всю статтю ...
16.10.2018cal

16.10.2018

Підсумки семінару для замовників на тему:


 Купуємо електричну енергію по-новому: від переговорної процедури до відкритих торгів

Рейтинг: 0
Коментарі: 0
Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
Читати всю статтю ...
09.08.2018 11:06   В'ячеслав
На початку року нашим закладом було двічі проведено відкриті торги по закупівлі лікарських засобів, але, в зв’язку з відсутністю учасників, торги двічі не відбулися. Тому було проведено переговорну процедуру та укладено договір на загальну суму 256276,70 гривень. На даний час до нас надійшов лист від постачальника з проханням виключити з специфікації одного із препаратів та зменшити суму договору, оскільки у нього не має змоги його постачати. Загальна сума даного препарату становить 282,00 грн. Також даним листом постачальник попереджує, що ціна на ще один препарат із специфікації збільшилась більш ніж на 10%, а саме на 39,7%. Загальна сума даного препарату становить 1857,51 грн. Оскільки вищезазначені препарати являються важливими для надання нашим закладом спеціалізованої медичної допомоги в повному обсязі, постало питання про закупівлю даних препаратів в іншого постачальника (загальна сума становить 2139,51 грн.). Питання: 1) яким чином здійснити закупівлю даних препаратів, якщо в річному плані по даному коду ДК процедура закупівлі - відкриті торги, а електронний майданчик дозволяє здійснювати закупівлі від 3000,00 грн.; 2)якщо, провівши моніторинг цін на ринку, виявилось, що ціна на другий препарат у нашого постачальника являється найнижчою, чи можливо укласти додаткову угоду про збільшення ціни на другий препарат на 39,7%?
Ответ: Доброго дня! З огляду на інформацію, зазначену у даному питанні вбачається за можливе надати наступну відповідь на поставлені питання. Щодо першого питання. Так, відповідно до статті 4 Закону про публічні закупівлі, закупівля здійснюється відповідно до річного плану. Тобто кожній закупівлі, незалежно від вартості передує включення цієї закупівлі до річного плану/додатку до річного плану. Отже кожну нову закупівлю потрібно відображати у річному плану/додатку до річного плану. Звертаємо Вашу увагу на лист Уповноваженого органу ( Мінекономрозвитку України) вих. № 3302-06/29640-06 від 14.09.2016. В даному листі зазначено, що здійснення закупівель замовником у разі: 1) виникнення додаткової потреби у товарах, роботах чи послугах, яку замовник не міг передбачити; 2) виділення додаткових коштів; 3) перерозподілу коштів, зекономлених внаслідок проведення процедур закупівель; 4) коштів зекономлених у разі зміни ціни договору в бік зменшення у випадках, визначених у частині четвертій статті 36 Закону; 5) розірвання договору про закупівлю та необхідності здійснення нової закупівлі; 6) інших подібних випадках, можливе після вчинення замовником дій, передбачених частиною першою статті 4 Закону, тобто внесення змін до річного плану закупівель/додатка до річного плану, керуючись вартісними межами, встановленими у частині першій статті 2 Закону, оскільки, виходячи зі змісту пункту 18 частини першої статті 1 Закону та з урахуванням Бюджетного кодексу України (у разі, якщо замовником є розпорядник бюджетних коштів або одержувач бюджетних коштів), такий предмет закупівлі у вищевказаних випадках вважатиметься новим предметом договору. Разом з тим при здійсненні закупівель без проведення процедур закупівель, передбачених частиною першою статті 12 Закону, товарів, робіт і послуг, вартість яких не перевищує межі, встановлені частиною першою статті 2 Закону, замовник керується положеннями Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України, а також Бюджетного кодексу України (у разі, якщо замовником є розпорядник бюджетних коштів або одержувач бюджетних коштів), без урахування здійснених закупівель за тим же предметом у поточному році, за якими укладені відповідні договори. При цьому здійснення закупівель у вищезазначених випадках має бути обґрунтованим та документально підтвердженим. Отже у випадку, якщо йтиме мова про кошти, вивільнені у результаті розірвання договору, та при цьому сума таких коштів, буде меншою від суми, зазначеної в абз. 2 та 3 ст. 2 Закону про публічні закупівлі, замовник має право укласти прямий договір та за необхідності оприлюднити звіт про укладений договір, або провести допорогову закупівлю в електронній системі закупівель, попередньо затвердивши рішенням тендерного комітету нову позицію додатку до річного плану закупівель. У випадку ж, якщо сума коштів, вивільнених в результаті розірвання договору буде більшою за вартість визначену в абз. 2 та 3 ст. 2 Закону про публічні закупівлі, замовнику необхідно буде проводити одну з процедур закупівель, передбачених статтею 12 даного Закону та до оголошення такої закупівлі необхідно буде затвердити та оприлюднити нову позицію річного плану відповідно до якої і проводитиметься нова процедура закупівлі. Також додатково звертаємо увагу, що наприклад на майданчику https://smarttender.biz/ можливо оголосити процедуру закупівлі наприклад відкриті торги на суму менше ніж 3000 грн. Щодо другого питання. Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, визначених в частині 4 цієї статті, зокрема у випадку: зміни ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку, за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі. Отже зміна ціни за одиницю товару можлива, але таким чином, щоб зазначена зміна не призвела до збільшення суми, визначеної в договорі. Це досягається шляхом зменшення кількості товару, що закуповується. Також зміни до ціни одиниці товару вносяться в межах коливання: тобто, якщо відбулось коливання ринкових цін (наприклад, збільшення) в межах 5 % - ціна за одиницю товару може збільшитись на 5 %, якщо відбулось коливання ринкових цін в межах 15 % - ціна за одиницю товару все одно може збільшитись лише на 10 % і ні в якому випадку не може перевищувати 10%. Щодо лікарських засобів, то максимально допустиме значення ціни фіксується у рестрі оптово-відпускних цін на лікарські засоби. Юридичні підстави ведення та використання реєстру: Постанова КМУ від 02.07.2014 № 240 "Про референтне ціноутворення на лікарські засоби та вироби медичного призначення, що закуповуються за кошти державного та місцевих бюджетів" та наказ МОЗ України від 18.08.2014 № 574 "Про затвердження Положення про реєстр оптово-відпускних цін на лікарські засоби і вироби медичного призначення, порядок внесення до нього змін та форм декларації зміни оптово-відпускної ціни на лікарський засіб та виріб медичного призначення", зареєстрований у Міністерстві юстиції України 09 вересня 2014 року за № 1097/25874. Також варто зазначити, що переліку органів, установ, організацій, які уповноважені надавати інформацію про коливання ціни товару на ринку Законом не визначено. Більш детальну інформацію щодо планування можливо прочитати на сторінках 34-37 журналу “Радник в сфері державних закупівель” № 4 (67) за квітень 2017р. та на сторінках 38-42 журналу “Радник в сфері державних закупівель” № 10 (61) за жовтень 2016р. Докладніше з питанням внесення змін до істотних умов договору також можна ознайомитись у попередніх випусках журналу «Радник в сфері державних закупівель»: стаття «Зміна істотних умов договору про закупівлю» - випуск журналу № 4 (55) за квітень 2016 року, стор. 8-11; стаття «Зміна істотних умов до договору відповідно до ст. 36 Закону України «Про публічні закупівлі» - випуск журналу № 10 (61) за жовтень 2016 року, стор. 35–37; стаття «Роз’яснення Мінекономрозвитку щодо зміни істотних умов договору про закупівлю» - випуск журналу № 12 (63) за грудень 2016 року, стор. 36–41; стаття «Роль ДП «Держзовнішінформ у публічних закупівлях» - випуск журналу № 4 (79) за квітень 2018 року, стор. 8–13 та в майбутніх випусках журналу “Радник в сфері державних закупівель”.