>
Тел.: +38(044)451-85-71
email: radnukdz@gmail.com
Передплатний індекс 89613

Новини

ОСТАННІ НОВИНИ:

17.10.2018cal

17.10.2018

#Поради_від_Радника


Закупівля постачання та розподілу електричної енергії. Чи потрібно встановлювати кваліфікаційні критерії?

Рейтинг: 0
Коментарі: 0
Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
Читати всю статтю ...
16.10.2018cal

16.10.2018

Підсумки семінару для замовників на тему:


 Купуємо електричну енергію по-новому: від переговорної процедури до відкритих торгів

Рейтинг: 0
Коментарі: 0
Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
Читати всю статтю ...
10.10.2018cal

10.10.2018

Лист МЕРТУ № 3304-04/44053-06 від 08.10.2018


Щодо застосування нецінових критеріїв оцінки

Рейтинг: 0
Коментарі: 0
Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
Читати всю статтю ...
17.05.2018 11:42   Татьяна
На торгових площадках не розрізняється поняття «очікуваної вартості» та «критерію оцінки пропозицій» в частині включення/не включення податку на додану вартість. Якщо предмет закупівлі підлягає оподаткуванню ПДВ, то відповідно при розміщенні Замовником інформації про очікувану вартість необхідно (обов’язкове для заповнення) зазначити відмітку «з ПДВ». В такому випадку в системі PROZORRO та в ЗВІТІ проти ціни пропозицій буде зазначено наступне: UAH з ПДВ. При одночасній участі в процедурі закупівлі учасників платників ПДВ та не платників ПДВ, виникає ситуація, що проти ціни пропозиції учасника – не платника ПДВ в системі PROZORRO та в ЗВІТІ проти ціни пропозицій буде зазначено наступне: UAH з ПДВ – що не відповідає дійсності. Приклад: Очікувана вартість закупівлі 500 000,00 тис. грн. із зазначенням відмітки «з ПДВ» Ціна тендерної пропозиції учасника – платника ПДВ: 400 000,00 грн. з ПДВ. Ціна тендерної пропозиції учасника – не платника ПДВ: 350 000,00 грн. без ПДВ. В системі PROZORRO та в ЗВІТІ проти ціни пропозицій буде зазначено наступне: Ціна тендерної пропозиції учасника – платника ПДВ: 400 000,00 UAH з ПДВ. Ціна тендерної пропозиції учасника – не платника ПДВ: 350 000,00 UAH з ПДВ. Переможцем За результатами оцінки електронною системою закупівель найбільш економічно вигідною буде визнана пропозиція, що подана учасником – не платником ПДВ з 350 000,00 UAH з ПДВ (це й повинно бути ціною договору), тоді як фактична ціна пропозиції такого учасника 350 000,00 грн. без ПДВ. Наслідком цього, є недотримання приписів статті 36 Закону України «Про публічні закупівлі» ,згідно якої умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі або ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури. Чи правомірними будуть дії замовника, в частині укладання договору з переможцем - – не платником ПДВ по ціни «без ПДВ», тоді як в системі PROZORRO та в ЗВІТІ проти ціни такого переможця буде зазначено: UAH з ПДВ Також, прошу повідомити, чи існують рекомендації яким чином забезпечити рівну участь в одній процедурі учасників платників ПДВ та не платників ПДВ.
Ответ: Доброго дня. Дійсно система Прозоро працює таким чином, що у випадку визначення замовником очікуваної вартості з ПДВ, у звіті про результати проведення процедури закупівлі буде зазначено вартість пропозиції учасника-переможця з урахуванням ПДВ не залежно від того чи є цей переможець платником ПДВ. З цією проблемою стикаються всі учасники процесу закупівель. Особливо гостро це питання стояло при реєстрації зобов’язань в казначействі. ДП “Прозоро” визнало цю проблему і листом від 08.11.2016 № 206/880/10 повідомило державну казначейську службу України про дану проблему та повідомило про опрацювання зміни функціоналу для можливості внесення коригувань при оприлюдненні звіту про результати проведення процедури закупівлі. Проте до сих пір відповідний функціонал не розроблено. Після оприлюднення даного листа органи казначейства почали здійснювати реєстрацію бюджетних зобов’язань без додаткових вимог до замовників в частині відображення в звіті ПДВ. Слід зазначити, що рекомендацій щодо забезпечення рівної участі в одній процедурі платників і неплатників ПДВ не має. Проте слід зважити на те, що Закон про публічні закупівлі не дає можливості застосування дискримінаційного підходу для зрівняння цих учасників- шляхом проведення аукціону без ПДВ. Відповідно до вимог ст.21 Закону України «Про публічні закупівлі» оголошенні про проведення процедури відкритих торгів обов'язково необхідно зазначити очікувану вартість закупівлі товарів, робіт або послуг із зазначенням інформації про включення до очікуваної вартості податку на додану вартість (ПДВ) та інших податків і зборів. Замовник керується безпосередньо інформацією про предмет закупівлі: - якщо товар підлягає оподаткуванню ПДВ, то в річному плані/додатку до річного плану і в оголошенні зазначається інформація про включення до очікуваної вартості ПДВ та інших податків і зборів, якщо товар підлягає не оподаткуванню ПДВ, то врічному плані/додатку до річного плану і в оголошенні зазначається інформація про не включення до очікуваної вартості ПДВ. Слід зазначити, що єдиним документом для визначення з/без ПДВ є норми Розділу V Податкового кодексу України. АМКУ вже не одноразово визнавало вимоги тендерних документацій про оцінку учасників в залежності від статусу учасника (платник/не платник ПДВ) дискримінаційними Крім того, якщо участь в процедурі закупівлі буде приймати особа, що перебуває на спрощеній системі оподаткування, яка обрала сплату єдиного податку за ставкою у розмірі 5 відсотків, що передбачає включення ПДВ до складу єдиного податку, то у випадку якщо замовник застосує підхід формування очікуваної вартості без ПДВ, він буде дискримінаційним по відношенню до такого учасника адже він також платить ПДВ в складі єдиного податку. Отже єдиним критерієм оцінки учасників (для постійнодіючого ринку) є ціна і участь в закупівлі можуть приймати як платники так і неплатники ПДВ. При цьому, з метою забезпечення рівної можливості їх участі в закупівлі, замовник не має право встановлювати інших підхід для визначення переможця аукціона ніж запропонована учасником вартість/ціна незалежно від їх податкового статусу. Інформацію з даного питання можливо знайти на сторінці 45 журналу “Радник в сфері державих закупівель” № 12(63) грудень 2016 та сторінці 40 журналу “Радник в сфері державих закупівель” № 11(62) грудень 2016. Акція - «Зберіть усю колекцію електронних журналів «Радник в сфері державних закупівель»». Оформивши доступ до програми «Радник – Інфо» на весь 2018 рік за 1800 грн та отримай усі попередні електронні номери з 2011 року у подарунок. Детальніше за номером (044) 451-85-71.