>
Тел.: +38(044)451-85-71
email: radnukdz@gmail.com
Передплатний індекс 89613

Новини

24.05.2018

II професійна премія«ZAKUPKI.КРАЩI»

Рушійна сила ринку закупівель – це ти!

Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
24.05.2018
Читати всю статтю ...

21.05.2018

#Поради_від_Радника

 Хто повинен ініціювати укладення договору про закупівлю?

Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
21.05.2018
Читати всю статтю ...

Уряд врегулював питання використання Prozorro для закупівель енергосервісу

На Урядовому порталі опубліковано прийняту 16 травня постанову Кабінету Міністрів України від 16.05.2018 № 380

Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
21.05.2018
Читати всю статтю ...

18.05.2018

Президент підписав Указ № 126/2018 від 14 травня 2018 року

Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 2 травня 2018 року «Про застосування та скасування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)

Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
18.05.2018
Читати всю статтю ...

17.05.2018

Відповідь розпорядника інформації про те, що

інформація може бути одержана запитувачем із загальнодоступних джерел, або відповідь не по суті запиту вважається неправомірною відмовою в наданні інформації

Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
17.05.2018
Читати всю статтю ...
16.05.2018 17:47   Татьяна
За результатами проведеної процедури закупівлі «відкриті торги» між замовником та підрядником укладено договір підряду в капітальному будівництві. Договори підряду сторони укладають за порядком, визначеним Загальними умовами укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затвердженими постановою КМУ від 01.08.2005 № 668 (далі— Загальні умови). Ціну договору визначено як «динамічну». У розділі «Проведення розрахунків за виконані роботи» Загальних умов знаходимо вимогу, що оплату за виконані роботи проводять у порядку, визначеному договором підряду. Так, за динамічної договірної ціни прямі витрати під час визначення вартості виконаних робіт розраховують на підставі нормативних витрат трудових і матеріально-технічних ресурсів, виходячи з фізичних обсягів виконаних робіт та уточнених цін ресурсів, прийнятих в договірній ціні. Відповідно до пункту 7 частини четвертої статті 36 Закону істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов'язань сторонами у повному обсязі, крім випадків зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, регульованих цін (тарифів) і нормативів, які застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни. Зміна істотних умов договору про закупівлю у випадках, встановлених пунктом 7 частини четвертої статті 36 Закону, може здійснюватись виключно у разі, якщо договором про закупівлю передбачений відповідний порядок зміни ціни, зміни у вищезазначених випадках можуть відбуватися як в бік збільшення, так і в бік зменшення, ціна договору про закупівлю може змінюватися в залежності від таких змін без зміни обсягу закупівлі. Чи мають право сторони договору встановити в договорі підряду в капітальному будівництві, укладеному за результатами проведення відкритих торгів, закупівлю порядок зміни ціни у випадку: - зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, - зміни курсу іноземної валюти, - зміни регульованих цін (тарифів) і нормативів, які застосовуються в договорі про закупівлю.
Ответ: Доброго дня. Перш за все необхідно відмітити, що внести зміни в частині збільшення вартості договору підряду на підставі п.7 ст.36 Закону про публічні закупівлі, є дуже проблематичним. Перш за все необхідно відмітити, що вартість будівництва визначається на підставі ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 Правила визначення вартості будівництва. Відповідно до цього ДСТУ витрати пов'язані з інфляційними процесами. які враховуються у вартості будівництва, визначаються розрахунково. При цьому витрати пов’язані з інфляційними процесами не належать до коштів на покриття ризиків всіх учасників будівництва.Кошти на покриття додаткових витрат, пов'язаних з інфляційними процесами, розраховуються виходячи з термінів будівництва, виду будівництва, структури робіт, вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, врахованих у локальних кошторисах (кошторисних розрахунках), та прогнозного зростання їх вартості, яке визначається на підставі прогнозних рівнів інфляції на наступні періоди, що встановлюються Кабінетом Міністрів України. Відповідно до пп.6.2.12 ДСТУ до складу ціни пропозиції учасника торгів (договірної ціни незалежно від її виду: тверда чи динамічна) включаються кошти на покриття додаткових витрат, пов'язаних з інфляційними процесами, призначені на відшкодування збільшення вартості трудових та матеріально- технічних ресурсів, спричинене інфляцією, яка може відбутися протягом будівництва. Згідно пп. 6.3.2.1 ДСТУ вид договірної ціни встановлюється за узгодженням сторін (замовник та підрядник) з урахуванням положень законодавства. Згідно пп. 6.3.2.2 ДСТУ твердий кошторис (тверда договірна ціна) встановлюється незмінним на весь обсяг будівництва з наданням виконавцем робіт гарантій, в тому числі фінансових, щодо реалізації проектних рішень в установлені строки за фіксовану ціну. Уточнення твердих договірних цін можливо лише у випадках, якщо: а) замовник змінює в процесі будівництва проектні рішення, що призводить до зміни обсягів робіт та вартісних показників; б) виникають обставини непереборної сили - надзвичайні обставини та події, які не можуть бути передбачені сторонами під час укладання договору; в) змінюється законодавство з питань оподаткування та з інших питань, обов'язкове застосування положень якого призводить до зміни вартості робіт. Згідно пп. 6.3.2.3 ДСТУ приблизний кошторис (динамічна договірна ціна) встановлюється відкритим і може уточнюватися протягом всього строку будівництва, при цьому маса прибутку, врахована в договірній ціні до початку будівництва, не уточнюється, крім випадків, наведених у 6.3.2.2. Отже наведене нам дає можливість встановити той факт, що в процедурі відкритих торгів вартість будівництва встановлюється на підставі твердої договірної ціни, оскільки в ч.4 ст. 36 Закону про публічні закупівлі відсутні підстави для зміни ціни в порядку виконання. Це також стосується і передбаченої п.7 ч.4 ст.36 цього Закону зміни ціни у випадку зміни індексу споживчих цін. По-перше, індекс споживчих цін (індекс інфляції) на період будівництва вже повинен бути закладений як в ПКД так і в вартість пропозиції учасника процедури закупівлі. По-друге, індекс споживчих цін застосовується у випадку наявності товарів/робіт/послуг в «споживчому кошику». Проте будівництва в споживчому кошику не має. На сьогодні склалася непроста ситуація зі споживчим кошиком, що є підставою для перегляду індексу споживчих цін. 25.04.2018 р. Окружний адміністративний суд міста Києва ухвалив рішення у справі 826/3639/17 яким визнано незаконною та нечинною постанову Кабінету Міністрів України № 780 від 11.10.2016 “Про затвердження наборів продуктів харчування, наборів непродовольчих товарів та наборів послуг для основних соціальних і демографічних груп населення”. Отже необхідно буде розгляд індексу споживчих цін вести на підставі постанови КМУ від 14.04.2000 № 656. Проте це не змінює висновку про те, що при здійсненні будівництва не можливо застосувати збільшення вартості договору на підставі зміни споживчих цін.Також не можливо змінити вартість договору на здійснення будівельного підряду у випадку зміни регульованих цін (тарифів) і нормативів, які застосовуються в договорі про закупівлю. При будівництві фактично не застосовуються регульовані ціни (тарифи) і нормативи.Вбачається, що Ваше питання виходить з того, що Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України визначило орієнтовний розмір кошторисної заробітної плати у 2018 році на рівні 5500-7800 гривень. Він використовується при визначенні вартості об’єктів будівництва, що фінансуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, а також кредитів під державні гарантії. Розмір кошторисної зарплати у будівництві враховується замовниками (інвесторами) при визначенні вартості будівництва на стадії розроблення проектної документації. По кожному конкретному об’єкту замовники будівництва приймають рішення щодо рівня кошторисної заробітної плати у складі вартості будівництва, виходячи з його виду та особливостей здійснення будівельних робіт на об’єкті. Визначена вартість будівельних робіт стосується нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту та технічного переоснащення. Отже, зважаючи на те, що даний орієнтовний розмір кошторисної заробітної плати не є регульованою ціною (тарифом) чи нормативом, і враховуючи, що він застосовується лише для складання ПКД, здійснити збільшення вартості договору будівельного підряду не є можливим. Досить цікавим, проте мало застосовується можливість зміни вартості вартості договору у зв’язку зі зміною курсу іноземної валюти саме для будіельних робіт. Відповідно до ст.524 ЦКУ зобов'язання має бути виражене у грошовій одиниці України - гривні. Сторони можуть визначити грошовий еквівалент зобов'язання в іноземній валюті. Отже, в договорі будівельного підряду сторони можуть визначити грошовий еквівалент зобов'язання в іноземній валюті, а розрахунки вести в гривні. Проте слід врахувати, що видатки у зв’язку з коливанням курсу валюти повинні бути передбачені в кошторисі. Акція - «Зберіть усю колекцію електронних журналів «Радник в сфері державних закупівель»». Оформивши доступ до програми «Радник – Інфо» на весь 2018 рік за 1800 грн та отримай усі попередні електронні номери з 2011 року у подарунок. Детальніше за номером (044) 451-85-71.