>
Тел.: +38(044)451-85-71
email: radnukdz@gmail.com
Передплатний індекс 89613

Новини

ОСТАННІ НОВИНИ:

15.08.2018cal

15.08.2018

Мінекономрозвитку оприлюднило лист рекомендаційного характеру


 від 07.08.2018 № 3304-04/33947-06 щодо відмови учаснику в участі у процедурі закупівлі  

Рейтинг: 0
Коментарі: 0
Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
Читати всю статтю ...
14.08.2018cal

14.08.2018

#Поради_від_Радника


Заборона здійснення державних закупівель як санкція.

Рейтинг: 0
Коментарі: 0
Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
Читати всю статтю ...
14.08.2018cal

Отримання позивачем індивідуальної податкової консультації


зміст якої відповідає нормам чинного законодавства

Рейтинг: 0
Коментарі: 0
Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
Читати всю статтю ...
13.08.2018cal

13.08.2018

Підсумки навчання 9-10 серпня м. Одеса


 "Прозорі закупівлі: від рішень Антимонопольного до судової практики та моніторингу”

Рейтинг: 0
Коментарі: 0
Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
Читати всю статтю ...
16.05.2018 16:22   Ірина
Доброго дня! Замовником розроблено проектно-кошторисну документацію, кошторисну частину якої розглянуто експертною організацією та отримано позитивний експертний звіт. В результаті проведеної закупівлі, з найнижчою ціною переможцем визначено підрядну організацію, яка для визначення вартості підрядних робіт застосувала розроблені нею та погоджені технічним комітетом стандартизації ТК 311 «Ціноутворення та кошторисне нормування у будівництві» СОУ Д.2.4-40090765-001:201Х «Ресурсні елементні кошторисні норми на ремонтно-будівельні роботи. Автомобільні дороги», в той час як проектна документація розроблена з застосуванням норм ДСТУ Б Д.2.4 «Ресурсні елементні кошторисні норми на ремонтно-будівельні роботи» Збірник 18 «Благоустрій». Чи має право замовник акцептувати пропозицію цього підрядника з договірною ціною, розрахованою із застосуванням норм означеного СОУ без коригування кошторисної документації та повторного проходження держбудекспертизи?
Ответ: Доброго дня. Державні стандарти України (ДСТУ) - це нормативні документи, які діють на території України і використовуються усіма підприємствами незалежно від форми власності та підпорядкування, громадянами-суб'єктами підприємницької діяльності, міністерствами (відомствами), органами державної виконавчої влади, на діяльність яких поширюється дія стандартів. ДСТУ для будь-якої держави світу є національним стандартом України, який затверджується Держспоживстандартом України. ДСТУ мають міжгалузеве використання і запроваджуються переважно на продукцію масового чи серійного виробництва, на норми, правила, вимоги, терміни та поняття, позначення й інші об'єкти, регламентування яких потрібно для забезпечення оптимальної якості продукції, а також для єдності та взаємозв'язку різних галузей науки, техніки, виробництва та культури.До державних стандартів прирівнюються державні будівельні норми і правила, а також державні класифікатори техніко-економічної та соціальної інформації. Республіканські стандарти колишнього УРСР застосовуються як державні стандарти України до часу їх заміни або скасування.Державні стандарти України містять обов'язкові та рекомендовані вимоги. До обов'язкових належать:вимоги, що забезпечують безпечність продукції для життя, здоров'я, майна громадян, її сумісність і взаємозамінність, охорону навколишнього природного середовища та вимоги методів випробувань цих показників; вимоги техніки безпеки та гігієни праці з посиланням на відповідні норми і правила;метрологічні норми, правила, вимоги та положення, що забезпечують достовірність і єдність вимірювань;положення, що забезпечують технічну єдність під час розроблення, виготовлення, експлуатації (застосування) продукції.Обов'язкові вимоги ДСТУ підлягають безумовному виконанню органами державної виконавчої влади, всіма підприємствами та громадянами-суб'єктами підприємницької діяльності, на діяльність яких поширюється дія стандартів.Рекомендовані вимоги ДСТУ є обов'язковими для виконання, якщо: це передбачено чинними актами законодавства;ці вимоги включено до договорів на розроблення, виготовлення та поставку продукції; виробником (постачальником) продукції документально заявлено про відповідність продукції цим стандартам.Стандарти організацій України (СОУ) розробляються на продукцію (процес, роботу, послугу), яку виробляють і застосовують (надають) лише на конкретному підприємстві. СОУ не повинні суперечити обов'язковим вимогам ДСТУ та ГСТУ. Об'єктами СОУ є складові продукції, технологічне оснащення та інструмент; технологічні процеси; послуги, які надають на певному підприємстві; процеси організації та управління виробництвом. СОУ- основний організаційно-методичний документ у діючих на підприємствах системах управління якістю продукції. Як СОУ можуть використовуватися міжнародні, регіональні та національні стандарти інших країн на підставі міжнародних угод про співробітництво. Згідно п.4.3 ДСТУ Б Д.1.1-1 2013 кошторисні норми поділяються на такі види: державні стандарти України (державні кошторисні норми); стандарти організацій України (у тому числі галузеві кошторисні норми); індивідуальні ресурсні елементні кошторисні норми. Державні кошторисні норми застосовуються всіма організаціями, установами і підприємствами незалежно від їх відомчої належності і форм власності при визначенні вартості будівництва будинків, будівель, споруд будь-якого призначення, лінійних об'єктів інженерно-транспортної інфраструктури, будівництво яких здійснюється із залученням державних коштів. До стандартів організацій України (в тому числі до галузевих кошторисних норм) належать кошторисні норми, які розробляються на спеціальні види робіт за відсутності відповідних норм у чинних збірниках ресурсних елементних кошторисних норм. Норми застосовуються в тій організації або галузі, для якої вони розроблені. Ці норми можуть застосовуватися іншими організаціями за умови, що технологія та організація робіт згідно з проектними рішеннями, витрати трудових та матеріально-технічних ресурсів не відрізняються від прийнятих у відповідних нормах, передбачених стандартами організації України. Стандарти організації України (в тому числі галузеві кошторисні норми) не повинні суперечити державним стандартам або дублювати їх. Щодо визнання переможцем учасника який визначив вартість на підставі СОУ, то у замовника може виникнути ряд проблем. По-перше, необхідно коригування проектної документації та проведення нової експертизи. Таким чином необхідне погодження проектної документації з застосуванням СОУ проектною організацією, замовником і підрядником. Внесення змін до проекту і нова експертиза призведе до нових витрат, з урахуванням яких пропозиція учасника вже може призвести не до економії коштів, а на їх збільшення у порівнянні з пропозицією інших учасників. По-друге, а якщо проектна організація не погодить зміни або за результатами експертизи проект не буде затверджено? Тоді замовник втратить час на визначення другого учасника переможцем або здійснення нової закупівлі . Щодо визнання даного учасника переможцем необхідно вивчити умови тендерну документацію. Якщо в умовах тендерної документації не було умови про те, що вартість визначається на підставі ДСТУ, то підстав для відхилення не має. У тому випадку якщо дана вимога була в складі тендерної документації, а учасник здійснив розрахунок на підставі СОУ, то замовник відхиляє даного учасника на підставі п.4 ч.1 ст. 30 Закону України «Про публічні закупівлі» - «тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації». Редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» запрошує Вас прийняти участь у навчаннях та семінарах-тренінгах для учасників та замовників за новим законодавством в системі ProZorro. З розкладом занять та більш детальною інформацією про те, як зареєструватись на навчання, Ви можете ознайомитися у рубриці нашого офіційного сайту, яка має назву «Навчання/семінари» за посиланням http://radnuk.com.ua/Obuchenie, або за номером телефону (044) 451-85-71. У вартість участі включено: роздатковий матеріал, конференц-набір, бізнес-ланч, видача сертифікатів про навчання.