>
Тел.: +38(044)451-85-71
email: radnukdz@gmail.com
Передплатний індекс 89613

Новини

ОСТАННІ НОВИНИ:

14.06.2018cal

14.06.2018

На сайті Мінрегіону опубліковано повні тексти нових ДБН щодо містобудування


Ознайомитись з їх змістом можна за посиланням: goo.gl/1dsPWA

Рейтинг: 0
Комментарии: 0
Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
Читати всю статтю ...
14.06.2018cal

Пастки «євроторгів»


Закон України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон, Закон про публічні закупівлі) 

Рейтинг: 0
Комментарии: 0
Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
Читати всю статтю ...
13.06.2018cal

13.06.2018

#Поради_від_Радника


Щодо накладення учасником ЕЦП на тендерну пропозицію.

Рейтинг: 0
Комментарии: 0
Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
Читати всю статтю ...
13.06.2018cal

Набула чинності постанова Уряду щодо єдиних підходів до здійснення державного нагляду


З 12 червня набула чинності постанова Кабінету Міністрів України від 10.05.2018 № 342

Рейтинг: 0
Комментарии: 0
Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
Читати всю статтю ...
13.06.2018cal

Сайт ProZorro відновив роботу після технічного збою


2 червня на сайті ProZorro стався технічний збій, через який у користувачів відсутня можливість шукати процедури та перегляди плани закупівель

Рейтинг: 0
Комментарии: 0
Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
Читати всю статтю ...
16.02.2018 10:33   Лєна
Доброго дня, підкажіть, будь-ласка, відповіді на наступні питання. 1. Замовником із комунальним підприємством (водоканал) у 2009 році укладено договір про подачу води із нормами щодо щорічної автоматичної пролонгації (якщо жодна із сторін не заявить в кінці року інше). Щорічно за договором замовник сплачує в межах 20 тис.грн. У лютому 2018 замовник отримав від Водоканалу додаткову угоду про збільшення тарифів на воду. Тобто приблизна сума за рік буде становити не 20 тис.грн., а 27 тис.грн. Чи є необхідність вносити зміни до додатку до річного плану закупівель і на яку суму? 2. Зі змісту Закону України "Про публічні закупівлі" (ст.1 щодо визначення учасника) вбачається, що учасниками можуть бути і фізичні особи без статусу підприємця. Чи учасниками в закупівлях можуть бути тільки ФОПи. Якщо учасниками можуть бути фізичні особи без статусу підприємця, то яким чином має бути підтвердження кваліфікаційних вимог, зокрема, в частині досвіду чи наявності працівників? Дякую.
Ответ: Добрий день! По першому питанню. Відповідно до ст. 4 Закону України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) закупівля здійснюється відповідно до річного плану. Річний план, додаток до річного плану та зміни до них безоплатно оприлюднюються на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель протягом п’яти днів з дня їх затвердження. Відповідно до пункту 20 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» публічна закупівля (далі — закупівля) — це придбання замовником товарів, робіт і послуг у порядку, встановленому цим Законом. При цьому, пролонгація та інші зміни до діючого договору, не є закупівлею у розумінні Закону, оскільки не передбачають придбання замовником товарів, робіт і послуг у порядку, встановленому цим Законом, а означають внесення змін до вже діючого договору. Відповідно, оскільки змін до договору не є закупівлею у розумінні Закону, вони не відображаються у річному плані закупівель/додатку до річного плану закупівель. Крім того, звертаємо Вашу увагу, що до річного плану та додатку до нього вноситься інформація тільки про закупівлі, які заплановані після введення у дію Закону. По другому питанню. Дійсно, виходячи з тлумачення у Законі терміну “постачальник”, учасником процедури закупівлі може бути фізична особа, незалежно від її податкового статусу та (не)здійснення підприємництва. На практиці, крім ФОП, це також можуть бути і особи, які здійснюють незалежну професійну діяльність (самозайняті особи). До осіб, що здійснюють незалежну професійну діяльність, підпункт 14.1.226 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України (далі — ПК України) зараховує фізичних осіб, що беруть участь у науковій, літературній, артистичній, художній, освітній або викладацькій діяльності, здійснюють діяльність лікарів, приватних нотаріусів, приватних виконавців, адвокатів, арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів), аудиторів, бухгалтерів, оцінщиків, інженерів чи архітекторів, а також осіб, зайнятих релігійною (місіонерською) діяльністю, іншою подібною діяльністю за умови, що така особа не є працівником або фізичною особою - підприємцем та використовує найману працю не більш як чотирьох фізичних осіб. Особи, що здійснюють незалежну професійну діяльність, також самостійно сплачують податки і внески до Пенсійного фонду та у визначених законодавстовом випадках мають стати на облік як фізичні особи, яка мають намір провадити незалежну професійну діяльність. Ще однією категорією фізичних осіб - потенціальних учасників є так звані фрілансери. Але при роботі з фрілансером, податковим агентом по сплаті відповідних податків і зборів виступатиме замовник. Проте не кожна особа може бути фрилансером, і не кожна закупівля допускає фрилансерів як учасників. Відповідні обмеження доведеться визначати у кожному окремому випадку, виходячи із специфіки предмета закупівлі та норм законодавства. Щодо вимог, зокрема в частині встановлення кваліфікаційних критеріїв, слід зазначити, що тендерну документацію розробляє замовник. Тендерна документація має містити як мінінмум один з кваліфікаційних критеріїв, передбачених ст. 16 Закону. Тому саме замовник, враховуючи специфіку предмету закупівлі та уникаючи можливої дискримінації та інших порушень законодавства, розробляє вимоги до учасників закупівель. Зокрема, може передбачити окремо вимоги до учасників-юридичних осіб та учасників-фізичних осіб. Але, нагадуємо, що згідно вимог ч.3 ст. 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Згідно вимог ч.3 ст. 16 Закону документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником. В разі проведення допорогової закупівлі у відповідності до вимог ч.1 ст. 2 Закону замовник повне дотримуватись принципів здійснення закупівель, визначених в ст. 3 Закону. В будь-якому випадку, учасник має можливість через систему звертатись за розясненнями до замовника, а в публічних закупілях - оскаржувати вимоги тендерної документації до АМКУ. Також хочемо повідомити, що у найближчих номерах журналу планується до публікації стаття, присвячена саме “нюансам” участі у закупівлях фізичних осіб. З 2018 року редакція розпочинає акцію - «Зберіть усю колекцію електронних журналів «Радник в сфері державних закупівель»». Оформивши доступ до програми «Радник – Інфо» на весь 2018 рік за 1800 грн та отримай усі попередні електронні номери з 2011 року у подарунок. Детальніше за номером (044) 451-85-71.