в Україні застосування систем НАССР Журнал 'Радник в сфері державних закупівель'2 — Ваші питання2 — Вопросы-ответы2 — Наталія1
>
Тел.: +38(044)451-85-71
email: radnukdz@gmail.com
Передплатний індекс 89613

Новини

22.01.2018

Все, що потрібно знати про тендер: хто? як? коли?

SMART-регіони: лайфхаки у ProZorro м. Чернівці

Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
22.01.2018
Читати всю статтю ...

Поради_від_Радника

Відкриті єдині державні реєстри:

Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
22.01.2018
Читати всю статтю ...

Лист МЕРТУ № 3304-06/1900-06 від 17.01.2018

Щодо учасників нерезидентів

Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
22.01.2018
Читати всю статтю ...

19.01.2018

Верховна Рада ухвалила Закон про приватизацію державного і комунальногомайна

Цей Закон, розроблений з урахуванням кращого міжнародного досвіду та норм англійського права

Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
19.01.2018
Читати всю статтю ...

18.01.2018

Зустріч бізнес-клубу «ПоРадник для Учасника»

Дискримінаційні вимоги тендерної документації - поради учасникам

Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
18.01.2018
Читати всю статтю ...
22.12.2017 12:32   Наталія
Доброго дня! Замовник (школа) оголосив відкриті торги на закупівлю код ДК 021:2015 – 55510000-8 (послуги із організації шкільного харчування, а саме забезпечення одноразовим гарячим харчуванням учнів (здобувачів освіти) 1-4 класів та учнів (здобувачів освіти) 5-11 класів пільгових категорій ) У додатку до тендерної документації «Кваліфікаційні критерії до учасників відповідно до ст. 16 закону, та інформація про спосіб документального підтвердження відповідності учасників встановленим критеріям» зазначили, що Учасник має надати на підтверження кваліфікації, знань та досвіду працівників Документ складений та підписаний учасником про наявність в штаті підприємства працівників, які пройшли навчання і отримали сертифікати з питань безпечності харчових продуктів відповідно до вимог ДСТУ ІСО 22000:2007 щодо основ системи НАССР, а також сканкопії відповідних сертифікатів. Наскільки обов´язким є надання сертифікату системи НАССР і чи не є це порушенням умов закупівлі та дискримінацією щодо Учасників.
Ответ: Добрий день! В першу чергу, слід зазначити, що в Україні застосування систем НАССР є обов’язковим для всіх підприємств, які займаються виробництвом або введенням в обіг харчових продуктів. Згідно п. 81 ч.1 статті 1 Закону України “Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів” (далі - Закон)система аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках (НАССР) - система, яка ідентифікує, оцінює і контролює небезпечні фактори, що є визначальними для безпечності харчових продуктів. В статті 64 Закону визначено, що в разі порушення вимог законодавства про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів оператори ринкунесуть відповідальність в межах діяльності, яку вони здійснюють, зокрема, за невиконання обов’язку щодо впровадження на потужностях постійно діючих процедур, заснованих на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках (НАССР). В Україні на базі концепції НАССР було розроблено і введено в дію з 1 серпня 2007 року національний стандарт ДСТУ ISO 22000:2007 (ідентичний міжнародному стандарту ISO 22000:2005). Проте, на сьогоднішній день, в Україні наявність сертифікату по цьому стандарту, поки що не є обов'язковою вимогою для підприємств харчової галузі. Сертифікацію системи управління безпечністю харчових продуктів підприємства здійснюють на добровільній основі. По друге, замовник самостійно визначає умови закупівлі. Відповідно до ч.3 ст. 22 Закону України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон про публічні закупівлі) замовник має право включати до тендерної документації відповідно до законодавства інформацію, яку вважає за необхідне до неї включити. Якщо Ви вважаєте такі вимоги замовника дискримінаційними, то згідно частини 1 статті 23 Закону про публічні закупівлі фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі. Усізвернення за роз’ясненнями та зверненнящодоусуненняпорушення автоматично оприлюднюються в електроннійсистемі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Згідно ст. 18 Закону про публічні закупівлі Ви також можете в строк не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій, подати скаргу до органу оскарження. В іншому випадку Вам доведеться виконати вимоги тендерної документації, інакше замовник отримає підстави для відхилення Вашої тендерної пропозиції. Увага! Редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» запрошує Вас прийняти участь у навчаннях та семінарах-тренінгах для учасників та замовників за новим законодавством в системі ProZorro, які редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» організовує в січні-лютому 2018 року в Києві, Львові (26.01.2018) та Одесі (09.02.2018). З розкладом занять та більш детальною інформацією про те, як зареєструватись на навчання, Ви можете ознайомитися у рубриці нашого офіційного сайту, яка має назву «Навчання/семінари» за посиланням http://radnuk.com.ua/Obuchenie, або за номером телефону (044) 451-85-71. У вартість участі включено: роздатковий матеріал, конференц-набір, бізнес-ланч, видача сертифікатів про навчання.