>
Тел.: +38(044)451-85-71
email: radnukdz@gmail.com
Передплатний індекс 89613

Новини

ОСТАННІ НОВИНИ:

18.10.2018cal

18.10.2018

Верховна рада України сьогодні, 18 жовтня, у другому читанні прийняла Кодекс з процедур банкрутства. 


 Документ підтримали 237 народних депутатів.   

Рейтинг: 0
Коментарі: 0
Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
Читати всю статтю ...
17.10.2018cal

17.10.2018

#Поради_від_Радника


Закупівля постачання та розподілу електричної енергії. Чи потрібно встановлювати кваліфікаційні критерії?

Рейтинг: 0
Коментарі: 0
Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
Читати всю статтю ...
16.10.2018cal

16.10.2018

Підсумки семінару для замовників на тему:


 Купуємо електричну енергію по-новому: від переговорної процедури до відкритих торгів

Рейтинг: 0
Коментарі: 0
Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
Читати всю статтю ...
15.12.2017 10:51   Надія
Доброго дня! Просимо надати роз’яснення стосовно наступного питання . В серпні 2017 року оголошена процедура (відкриті торги) Капітальний ремонт зеленої зони адміністративної площі, у відповідності з ДСТУ Б Д.1.1-1-2013 (код CPV за ДК 021:2015 — 45110000-1 Руйнування та знесення будівель і земляні роботи), та за результатами закупівлі укладено договір з Підрядником1 за бюджетні кошти. Підрядник1 самостійно розробив проект проведення капітального ремонту (свої роботи він проводить за узгодженим з Замовником робіт проектом, вартість якого не виділена з вартості робіт) та має на нього авторські права. Виконання робіт за даною процедурою повинні були закінчитися до 30.11.2017.Разом з цим, на тій самій території, виконуються роботи іншим підрядником (Підрядник2), які заважають виконанню робіт з капітального ремонту. По незалежним від Підрядника1 причинам, він виконав частину робіт, які заактовані та будуть оплачені в 2017 році, однак не зміг завершити виконання повного обсягу робіт у встановлені терміни з вини Підрядника2. Додатковими угодами термін було перенесено до кінця 2017 року , але ситуація не змінилася кардинально.Підрядник2 не завершив свої роботи, та планує їх завершення вже у 2018 році (Підрядник2 виконує роботи за фінансуванням благодійної організації, тому Замовник не має на нього важелів впливу у вигляді штрафних санкцій). Питання: 1) Чи можливо у межах діючого Закону України «Про публічні закупівлі» та Бюджетного кодексу продовжити діючий договір (за бюджетні кошти) на проведення капітального ремонту з Підрядником1 на 2018 рік (чи можливе розділення на черги проведення капітального ремонту?). Якими пунктами Закону це регулюється. Або підкажіть інший вихід з нашої ситуації. 2) Чи можливе застосування у 2018 році з Підрядником1 переговорної процедури по завершенню, розпочатого у 2017 році, капітального ремонту зеленої зони адміністративної площі на підставі пп.5 ч.2 Ст. 35 Закону України «Про публічні закупівлі», оскільки проект капітального ремонту та авторський нагляд здійснюється саме Підрядником1. Дакуємо за допомогу.
Ответ: Добрий день! По першому питанню. Відповідно до п. 4 ч.4 ст. 35 Закону України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) істотні умови договору про закупівлю можна змінювати у випадку продовження строку дії договору та виконання зобов’язань щодо передання товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі. Як бачимо в п.4 ч.4 ст. 36 Закону не міститься виключний перелік підстав для продовження строку дії договору та виконання зобов’язань, але зазначено, що такі дії можливі на підставі документально підтверджених об’єктивних обставин. У Вашому випадку, затримку виконання договору через те, що виконання одного договору генпідряду затримується через виконання іншого договору генпідряду, в принципі можна розглядати як об'єктивну підставу. Тим більше, що як зрозуміло з Вашого питання, Ви вже один раз продовжили строк дії договору по цій причині, при цьому в Законі не міститься обмеження щодо кількості таких продовжень. Якщо Ви приймите рішення продовжувати строк дії договору, рекомендуємо Ззвернути увагу на Методичні рекомендації щодо переліку підтвердних документів для реєстрації бюджетних зобов’язань та проведення платежів, які затверджені наказом Державної казначейської служби України 29 квітня 2013 року № 68. Згідно цих Методичних рекомендацій укладати договір, виконання якого буде здійснюватись більше ніж 1 рік, можливо тільки при закупівлі робіт, як у Вашому випадку. Для цього, Ви при підготовці змін до договору, разом із додатковою угодою на продовження строку дії договору, вносите зміни до календарного графіку виконання робіт та складеного відповідно до нього плану фінансування. План фінансування складається у відповідності до Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668. В плані фінансування Ви вказуєте розбивку на 2017 та 2018 рік (помісячно). В 2017 році - буде фактично використана сума за договором на закупівлю робіт з капітального ремонту. В 2018 році - залишок суми за договором. Що стосується розбивки проекту на черги, то Законом це питання не регулююється. Питання розроблення проектної документації та внесення змін до неї регулюється Порядком розроблення проектної документації на будівництво об'єктів, завтерджено наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 16.05.2011 № 45. За більш детальним роз'ясненням з приводу таких змін та строків їх затвердження і проходження державної експертизи (у разі необхідності) Вам слід звернутись до Вашої проектної організації. По другому питанню. Звертаємо Вашу увагу, шо переговорна процедура застосовується замовником як виняток у разі наявності підстав, передбачених у ч.2 ст. 35 Закону. Щодо переговорної процедури на підставі п. 5 ч. 2 ст. 35 Закону, то тут визначено, що переговорну процедуру можна провести у разі потреби здійснити додаткову закупівлю в того самого постачальника з метою уніфікації, стандартизації або забезпечення сумісності з наявними товарами, технологіями, роботами чи послугами, якщо заміна попереднього постачальника (виконавця робіт, надавача послуг) може призвести до несумісності або виникнення проблем технічного характеру, пов’язаних з експлуатацією та обслуговуванням. Тобто мова йде все ж таки про додаткову закупівлю, а не про завершення робіт. Таким чином, якщо в кінці 2017 року завершується строк дії договору, але роботи по проекту не встигли закінчити, тоді в 2018 році, для завершення робіт за проектом, якщо до проекту не вносились зміни які потребують додаткової закупівлі, необхідно проводити відкриті торги на закупівлю залишку робіт по проекту. Але в будь-якому випадку замовник самостійно приймає рішення про вибір процедури закупівлі. Детальніше з питанням реєстрації довгострокових бюджетних зобов’язань можна ознайомитись у випуску журналу № 8 (71) за серпень 2017 року на стор. 28-30 та у випуску журналу № 12 (75) за грудень 2017 року на стор. 27-28.