>
Тел.: +38(044)451-85-71
email: radnukdz@gmail.com
Передплатний індекс 89613

Новини

ОСТАННІ НОВИНИ:

18.10.2018cal

18.10.2018

Верховна рада України сьогодні, 18 жовтня, у другому читанні прийняла Кодекс з процедур банкрутства. 


 Документ підтримали 237 народних депутатів.   

Рейтинг: 0
Коментарі: 0
Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
Читати всю статтю ...
17.10.2018cal

17.10.2018

#Поради_від_Радника


Закупівля постачання та розподілу електричної енергії. Чи потрібно встановлювати кваліфікаційні критерії?

Рейтинг: 0
Коментарі: 0
Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
Читати всю статтю ...
16.10.2018cal

16.10.2018

Підсумки семінару для замовників на тему:


 Купуємо електричну енергію по-новому: від переговорної процедури до відкритих торгів

Рейтинг: 0
Коментарі: 0
Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
Читати всю статтю ...
15.11.2017 18:35   Михайло
Доброго дня! Наше підприємство здійснює поточний і капітальний ремонт доріг, а також надає послуги з механізованого та ручного прибирання вулиць та тротуарів. Щороку ми беремо участь у тендерах на закупівлю цих робіт і послуг. Подаючи пропозицію на участь у тендері, розрахунок вартості тендерної пропозиції (в тому числі й за результатами аукціону) проводиться на підставі кошторисів та калькуляцій, що включають вартість матеріалів, палива, запасних частин, заробітну плату та інші показники, необхідні для виконання робіт (послуг) згідно договору, укладеного за результатами процедури. Однак, в процесі виконання робіт чи надання послуг збільшується законодавчий розмір заробітної плати (як мінімальної, так і прожиткового мінімуму, на підставі якого йде розрахунок заробітної плати), зростає ціна палива, вартість матеріалів (щебінь, бітум, пісок, цемент, бетон, тротуарна плитка тощо), збільшується вартість перевезень вантажів залізничним транспортом (що призводить до ще більшого підвищення вартості, наприклад, щебеневої продукції). Питання: чи має право підрядник, готуючи акти виконаних робіт, здійснювати розрахунок вартості цих робіт, виходячи з реальної вартості матеріалів, палива, заробітної плати (станом на момент виконання цих робіт), якщо при цьому не змінюється ні вартість договору, ані обсяги робіт, оскільки, процентуючи виконані роботи згідно розцінок, які діяли на час проведення торгів та укладення договору, він роботу виконає, проте працювати буде собі у великий збиток. Якщо таке право у підрядника є, то де це прописано, тому що, по-перше, замовник відмовляється підписувати такі акти і оплачувати виконані роботи по них, по-друге, при перевірці (ДАСУ) перевіряючі заявляють, що підрядник не мав права здійснювати розрахунки за реальними цінами, а лише за тими, які були закладені в тендерній пропозиції, навіть якщо він не вийшов за межі договору (ціна, обсяги).
Ответ: Добрий день! Відповідно до ч. 1 ст. 36 Закону України “Про публічні закупівлі” договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. Умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі або ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури. Згідно ст. 180 Господарського кодексу України ціна договору є істотною умовою договору. Відповідно до частини 4 статті 36 Закону істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, передбачених в ч. 4 ст. 36 Закону. Особливості складання та узгодження договірних цін визначені пунктом 6.3 національного стандарту ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва», затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05.07.2013 № 293 (далі — ДСТУ Б Д.1.1-1:2013). Відповідно до ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 договірна ціна може встановлюватися за твердим (тверда договірна ціна) чи приблизним (динамічна договірна ціна) кошторисом. Динамічна договірна ціна встановлюється відкритою і може уточнюватись протягом всього строку будівництва і використовується при складному і тривалому будівництві. Вибір яку договірну ціну обирати: динамічну чи тверду, здійснює замовник. Але положення ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 в частині застосування динамічної ціни, які передбачають можливість її уточнення протягом усього періоду будівництва, суперечать положенням частини 4 статті 36 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон). Враховуючи, що Закон України «Про публічні закупівлі» є спеціальним Законом, який регулює питання публічних закупівель, необхідно керуватись його положеннями. Додатково звертаємо увагу, відповідно до ДСТУ Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва» (далі — ДСТУ) ціна пропозиції учасника торгів (договірна ціна) розраховується на підставі нормативної потреби в трудових в матеріально-технічних ресурсах, необхідних для здійснення проектних рішень по об’єкту будівництва, та поточних цін на них. До складу ціни пропозиції (договірної ціни незалежно від її виду) включаються кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційним процесами, призначені на відшкодування збільшення вартості трудових і матеріально-технічних ресурсів, спричинене інфляцією, яка може відбутися протягом будівництва (п. 6.2.12 ДСТУ). Таким чином, генпідрядник або виконує роботи у відповідності до умов договору про закупівлю, або відмовляється від його виконання з наступним розірванням договору. Детальніше з даним питанням Ви можете ознайомитися в Журналі № 5 (68) за травень 2017 на стор. 25 -26.