Відповідно до ст. 180 Господарського кодексу України Журнал 'Радник в сфері державних закупівель'2 — Ваші питання2 — Вопросы-ответы2 — Руслана1
>
Тел.: +38(044)451-85-71
email: radnukdz@gmail.com
Передплатний індекс 89613

Новини

Уряд затвердив перелік органів, на які не поширюється мораторій на перевірки

З текстом постанови можна ознайомитись за посиланням: goo.gl/uno7pu

Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
23.02.2018
Читати всю статтю ...

22.02.2018

Уряд скасував необхідність розробки та погодження історико-містобудівного обґрунтування

 Вся проектна документація на нове будівництво і історично населених місцях буде розроблятися виключно відповідно до історик-архітектурних опорних планів.

Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
22.02.2018
Читати всю статтю ...

21.02.2018

ProZorro плани на майбутнє

24 години на виправлення помилок

Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
21.02.2018
Читати всю статтю ...

20.02.2018

Визнання недійсним рішення Замовника

про відхилення тендерної пропозиції Учасника та визнання недійсним рішення Замовника про відміну торгів

Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
20.02.2018
Читати всю статтю ...
06.10.2017 15:41   Руслана
Доброго дня. Дайте будь-ласка відповідь на наступне запитання: Ми провели відкриті торги на закупівлю фармацевтичної продукції на початку року. Заключили договір, але на даний час на дві позиції з цього договору збільшилась ціна більше ніж на 10%, тобто додаткову угоду підписати не можна. Постачальник не може поставити ці два препарати за цією ж ціною (Ми не вибрали всю продукцію: одного препарату залишилось 40 упаковок, а іншого – 500 (Препаратів залишилось на суму до 15000,00 грн.). Як нам бути, та як дані препарати нам необхідні? Виключити ці дві позиції з договору?(Тобто зменшити суму договору додатковою угодою, а на різницю сум купити необхідну кількістю вищезгаданих препаратів)? Якщо так то як проводити закупівлю цих препаратів? Ми повинні на ці препарати також проводити ще одні відкриті торги (Допорогова закупівля чи прямий договір)? Буду вдячна за відповідь.
Ответ: Добрий день! Відповідно до ст. 180 Господарського кодексу України ціна, предмет та строк дії договору відносяться до істотних умов договору. Виключний перелік випадків, коли можливо вносити зміни до істотних умов договору про закупівлю наведено у ч. 4 ст. 36 Закону України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон). Дійсно підстава для збільшення ціни одиниці товару більше ніж на 10 % в зазначеній частині ст. 36 Закону не передбачена, тому вирішити вказане Вами питання, шляхом укладення додаткової угоди про внесення змін до істотних умов в частині збільшення ціни договору, за Законом, неможливо. В той же час, на підставі п. 1 ч. 4 ст. 36 Закону можливо зменшити обсяги закупівлі. Щодо питання вибору процедури закупівлі, то тут можливо провести дозакупівлю необхідних препаратів за процедурою відкритих торгів. Це довший, але найбільш безпечний варіант. Або скористатись роз'ясненням МЕРТУ (лист № 3302-06/29640-06 від 14.09.2017), в якому зокрема зазначено, що Законом України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) встановлено порядок придбання товарів, робіт і послуг, здійснення закупівель замовником у разі, зокрема, 4) коштів зекономлених у разі зміни ціни договору в бік зменшення у випадках, визначених у частині четвертій статті 36 Закону; 5) розірвання договору про закупівлю та необхідності здійснення нової закупівлі; 6) інших подібних випадках, можливе після вчинення замовником дій, передбачених частиною першою статті 4 Закону, тобто внесення змін до річного плану закупівель/додатка до річного плану, керуючись вартісними межами, встановленими у частині першій статті 2 Закону, оскільки, виходячи зі змісту пункту 18 частини першої статті 1 Закону та з урахуванням Бюджетного кодексу України (у разі, якщо замовником є розпорядник бюджетних коштів або одержувач бюджетних коштів), такий предмет закупівлі у вищевказаних випадках вважатиметься новим предметом договору. Якщо очікувана вартість предмета закупівлі є меншою ніж вартісні межі, встановлені ч.1 ст. 2 Закону замовник може провести закупівлю, або із застосуванням електронної системи закупівель, або уклавши прямий договір. Разом з тим при здійсненні закупівель без проведення процедур закупівель, передбачених частиною першою статті 12 Закону, товарів, робіт і послуг, вартість яких не перевищує межі, встановлені частиною першою статті 2 Закону, замовник керується положеннями Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України, а також Бюджетного кодексу України (у разі, якщо замовником є розпорядник бюджетних коштів або одержувач бюджетних коштів), без урахування здійснених закупівель за тим же предметом у поточному році, за якими укладені відповідні договори. При цьому здійснення закупівель у вищезазначених випадках має бути обґрунтованим та документально підтвердженим (краще було б, наприклад, додатково отримати комерційні пропозиції від кількох постачальників, щоб підтвердило об'єктивну ситуацію зі збільшенням ринкової ціни товару). Проте, звертаємо Вашу увагу на те, що в Закон і це питання не врегульовано, а роз'яснення МЕРТУ носять рекомендаційний характер. В будь-якомувипадкузамовниксамостійноприймаєрішеннящодозастосуванняпроцедуризакупівлі. Детальніше з цим питанням можна ознайомитись у випуску журналу № 10 (61) за жовтень 2016 року на стор. 38-42.