>
Тел.: +38(044)451-85-71
email: radnukdz@gmail.com
Передплатний індекс 89613

Новини

19.10.2017

Увага!

Нові форми бюджетної звітності на Еdata

Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
19.10.2017
Читати всю статтю ...

Швидкий доступ до всіх інструментів для дослідження публічних закупівель

Команда DOZORRO створили на своєму порталі сторінку, яка містить посилання на  інструменти та сервіси

Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
19.10.2017
Читати всю статтю ...

18.10.2017

Перші електронні майданчики публічних закупівель адаптовано для ЕСКО-тендерів

На сьогоднішній день, декілька авторизованих електронних майданчиків публічних закупівель вже можуть проводити електронні аукціони із закупівлі енергосервісу

Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
18.10.2017
Читати всю статтю ...

17.10.2017

Порада від Радника

Як потрібно визначати вартість предмета закупівлі робіт, щоб помилково не перевищити межу в 1,5 млн. грн.?  

Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
17.10.2017
Читати всю статтю ...

Роздiл • Ваші питання • 

Надаємо відповіді на запитання у сфері публічних закупівель України

 Замовляйте індивідуальні семінари-тренінги, навчання  та підвищення кваліфікації з публічних закупівель  у Своєму місті за доступними цінами.

Тільки у нас після проходження навчання, семінару Ви отримаєте:
-  детальний звіт з відповідями на всі проблемні питання, які обговорювалися;
-  доступ до  постійно оновлюваної бази методичних матеріалів у сфері публічних закупівель;
-  2 місяці безкоштовних консультацій;
-  30% знижку на передплату журналу «Радник в сфері публічних закупівель» на 2017 рік.

Телефонної гарячої лінії для надання консультацій (044) 451-85-71 з 16:00 до 17:30 з понеділка по четвер (передплатникам журналу).


Ірина Ф.
31.08.2017 09:19

Доброго дня! Підскажіть будь-ласка, за неправельний вибір тендерним комітетом коду класифікатора передбачена якась відповідальність? Дякую!

Відповідь: Добрий день! З одного боку відповідальності конкретно за неправильний вибір коду класифікатора не передбачено. Але відповідальність може наступити якщо виявиться, що це не просто помилка, а таким чином замовник здійснив поділ предмета закупівлі з метою уникнення передбаченої Законом України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) процедури відкритих торгів (ч. 7 ст. 2 Закону, ст. 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення). В майбутньому, при визначені кода класифікатора рекомендуємо користуватись сервісами доступними за наступними посиланнями: 1) http://cep.kse.org.ua/article/cpv/index.html - цей сервіс дозволяє побачити за яким CPV-кодом інші замовники купують аналогічні товари. Друга частина сервісу - інформація про постачальників вибраного в пошуку товару (ТОП-20 за кількістю переможних процедур). Також є додаткова можливість обрати постачальника за певним регіоном. Вся інформація, представлені в цьому сервісі, з офіційного API ProZorro. 2) http://radnuk.com.ua/poshyk-dk/ - сервіс пошуку за ключовим словом в словнику CPV на нашому офіційному сайті. Тут також можливо зробити пошук за кодом-CPV. Увага! Відкрито передплату журналу “Радник в сфері державних закупівель” на 2018 рік. Встигніть передплатити журнал на 2018 рік до 31.10.2017 і отримуйте щомісячно за однією ціною - 212 грн. електронну та друковану версії журналу. Детальніше за номером (044) 451-85- 71.

Людмила
30.08.2017 17:37

Доброго Вам дня Підкажіть відповідь на наступне запитання Проводяться протягом декількох років роботи з реконструкції приміщення. Паралельно укладено договір на оплату авторського нагляду за будівництвом. Договір укладено на суму 53 тис. Грн. Грн Ще в 2011 році, а в кожному поточному бюджетному році додатковою угодою визначається сума юридичних зобов'язань за відповідним бюджетним роком, враховуючи обсяг робіт на рік та наявність кошторисних призначень. Питання в чому: 1. на сьогоднішній день по договору залишилося до оплати 13 тис.грн. На 2017 рік. Загальна сума договору незмінна 53 тис.грн. , В тому числі необхідно укласти додаткову угоду, що зобов'язання сторін на 2017 рік складуть 13 тис.грн. Чи треба суму 13 тис.грн. Вносити в додаток до річної плану? 2 договір укладено ще в 2011 році на весь період проведення робіт, кожен рік він пролонговується на наступний рік. Предмет закупівлі вибрано по ДК 016-2010. Якщо треба вносити суму 13 тис.грн. В ДРП, то немає технічної можливості на майданчику при внесенні даних цього закупівлі - введіть код ДК 016-2010, за яким ще в 2011 році уклали договір. Як бути в цій ситуації? ДЯКУЄМО!

Відповідь: Добрий день! Звертаємо Вашу увагу, що до річного плану закупівель/додатку до річного плану закупівель вносяться закупівлі, які планується здійснити. Відповідно вказані у запитанні кошти, які витрачаються за результатами вже проведеної процедури закупівлі, не потрібно вносити до додатку до річного плану закупівель. Крім того, Ваш договір укладено у відповідності до положень ЗУ “Про здійснення державних закупівель”. Згідно з ч.5 Розділу ІХ “Прикінцеві та перехідні положення” ЗУ “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) з 1 серпня 2016 року ЗУ “Про здійснення державних закупівель” втратив чинність. Положення ЗУ “Про публічні закупівлі” також не поширюються на правовідносини суб'єктів сфери державних закупівель, які виникли до набрання чинності цього Закону. Таким чином, при внесенні змін до договору, у Вашому випадку, необхідно керуватись умовами договору, Цивільним та Господарським кодексами України. Ви хочете пройти індивідуальне навчання? У Вас є така можливість - замовляйте індивідуальне навчання для Вашої організації за доступними цінами в редакції журналу «Радник в сфері державних закупівель». У нас Ви отримаєте індивідуальний підхід до кожного клієнта і додаткову знижку на річну передплату журналу «Радник в сфері державних закупівель» в розмірі 30 %. З детальною інформацією про найближчі дати навчання та семінари Ви можете ознайомитися у рубриці нашого офіційного сайту, яка має назву «Навчання/семінари» за посиланням http://radnuk.com.ua/Obuchenie.

Галина
30.08.2017 09:12

Добрий день, шановна редакція. Питання перше - за кодом ДК 2015 - 3019 "Офісне устаткування та приладдя різне" на сьогодніщній день нами проведені закупівлі на суму 192 тис. грн. Але нещодавно нам були виділені додаткові кошти на суму менше 200 тис. грн. Чи можемо ми проводити закупівлю шляхом укладання прямих договорів за кодом ДК 2015 - 3019 чи нам необхідно буде проводити відкриті торги? Питання друге схоже: за одним кодом кодом ДК 2015 на сьогодніщній день нами проведено переговору процедуру на суму 300 тис. грн. Але нещодавно нам були виділені додаткові кошти на суму менше 200 тис. грн. Чи можемо ми проводити закупівлю шляхом укладання прямих договорів за одним кодом ДК 2015 чи нам необхідно буде проводити переговорну процедуру?

Відповідь: Добрий день! Дійсно обидва питання схожі, тому надаємо по ним узагальнену відповідь. В розумінні листа Мінекономрозвитку (лист МЕРТУ № 3302-06/29640-06 від 14.09.2016), якщо замовнику виділяють додаткові кошти або з’являється нова потреба, яку він об’єктивно не міг передбачити на початку року або на момент проведення закупівлі це може розглядатись як новий предмет договору. В такому випадку замовник приймає рішення щодо застосування процедури закупівлі виходячи з вартісних меж, встановлених в ч. 1 ст.2 ЗУ “Про публічні закупівлі” (далі - Закон). Якщо очікувана річна вартість предмета закупівлі перевищує зазначені вартісні межі замовник здійснює закупівлю за однією з процедур, визначених Законом. Якщо очікувана вартість предмета закупівлі є меншою ніж вартісні межі, встановлені ч.1 ст. 2 Закону замовник може провести закупівлю, або із застосуванням електронної системи закупівель, або уклавши прямий договір. Разом з тим при здійсненні закупівель без проведення процедур закупівель, передбачених частиною першою статті 12 Закону, товарів, робіт і послуг, вартість яких не перевищує межі, встановлені частиною першою статті 2 Закону, замовник керується положеннями Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України, а також Бюджетного кодексу України (у разі, якщо замовником є розпорядник бюджетних коштів або одержувач бюджетних коштів), без урахування здійснених закупівель за тим же предметом у поточному році, за якими укладені відповідні до-говори. При цьому здійснення закупівель у вищезазначених випадках має бути обґрунтованим та документально підтвердженим. (Детальніше з цим питанням можна ознайомитись у випуску журналу № 10 (61) за жовтень 2016 року на стор. 38-42). Проте, звертаємо Вашу увагу на те, що в Законі це питання не врегульовано, а роз'яснення МЕРТУ носять рекомендаційний характер. В будь-якому випадку замовник самостійно приймає рішення щодо застосування процедури закупівлі. Редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» організовує навчання та семінари-тренінги для учасників та замовників за новим законодавством в системі ProZorro. Після проходження навчання слухачам додатково надається знижка на річну передплату журналу «Радник в сфері державних закупівель» в розмірі 30%. Навчання/семінари для замовників у вересні проводяться в Києві (щотижня), а також в Житомирі (12-13 жовтня). З детальнішою інформацією про найближчі дати навчання Ви можете ознайомитися у рубриці нашого офіційного сайту, яка має назву «Навчання/семінари» за посиланням http://radnuk.com.ua/Obuchenie, або за номером телефону (044) 451-85- 71. У вартість участі включено: роздатковий матеріал, конференц-набір, бізнес- ланч, видача сертифікатів про навчання.

Назарій
29.08.2017 17:44

Бюджетна організація провела тендер на закупівлю ноутбуків. Технічні вимоги Замовника встановлені таким чином: "ноутбук за параметрами: i3 (2.00 ГГц), 4 ГБ, 500 ГБ. Учасник має право надати товар або за вказаними характеристиками, або з кращими показниками." Учасник, що переміг надав пропозицію Ноутбук Lenovo IdeaPad 100 (80QQ008AUA), що відповідає технічному завданню. Під час укладання договору Замовник та Учасник укладають договір на ноутбук іншої моделі та марки з кращими показниками (або з такими ж). Згідно тендерної документації Замовника в ціновій пропозиції необхідно зазначити найменування товару (ноутбук), проте вимога щодо зазначення марки та моделі не було. Натомість Учасник зазначив марку та модель ноутбука в ціновій пропозиції. Чи вважається таке укладання договору правомірним?

Відповідь: Добрий день! Відповідно до ч. 4 ст. 36 Закону України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі або ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури. Якщо предмет договору про закупівлю буде відрізнятись від змісту тендерної пропозиції учасника, відповідно до ч.1 ст. 37 Закону такий договір про закупівлю буде нікчемним, оскільки його укладено з порушенням вимог частини четвертої статті 36 цього Закону. Увага! Відкрито передплату журналу “Радник в сфері державних закупівель” на 2018 рік. Встигніть передплатити журнал на 2018 рік до 31.10.2017 і отримуйте щомісячно за однією ціною - 212 грн. електронну та друковану версії журналу. Детальніше за номером (044) 451-85- 71.

Віолетта
28.08.2017 14:56

Добрий день! Відповідно до наказу Мінекономрозвитку №454 Предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 17 і 32 частини першої статті 1 Закону та на основі національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник”, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749 (далі – Єдиний закупівельний словник), за показником четвертої цифри основного словника із зазначенням у дужках конкретної назви товару чи послуги. При цьому замовник може визначити окремі частини предмета закупівлі (лоти) за показниками четвертої – восьмої цифр Єдиного закупівельного словника, а також за обсягом, номенклатурою та місцем поставки товарів, виконання робіт або надання послуг. Чи правильно ми розуміємо, що замовник може визначати окремі частини предмета закупівлі (лоти) за показниками четвертої – восьмої цифр Єдиного закупівельного словника в додатку до річного плану закупівель (сума закупівель менше порогової планки), навіть якщо замовник укладає прямі договори по кожній частині предмета закупівлі з різними контрагентами, оскільки Закон про публічні закупівлі не зобов’язує замовника використовувати електронну систему закупівель.

Відповідь: Добрий день! Згідно Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженного наказом Мінекономрозвитку від 25.03.2016 № 448/28578 (зі змінами та доповненнями) предмет закупівлі товарів і послуг замовник визначає згідно з пунктами 17 і 32 частини першої статті 1 Закону України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) та на основі національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749 (далі — Єдиний закупівельний словник), за показником четвертої цифри основного словника із зазначенням у дужках конкретної назви товару чи послуги. При цьому замовник може визначати окремі частини предмета закупівлі (лоти) за показниками четвертої – восьмої цифр Єдиного закупівельного словника, а також за обсягом, номенклатурою та місцем поставки товарів, виконання робіт або надання послуг. Таким чином, при мультилотовій закупівлі, до річного плану закупівель/додатку до річного плану закупівель включається предмет закупівлі товару чи послуги, визначений за показником четвертої цифри основного словника, а в конкретній назві цього товару чи послуги, замовник вказує відповідні лоти, які можна визначити в тому числі за показниками четвертої – восьмої цифр Єдиного закупівельного словника. З прикладами визначення предмета закупівлі товарів і послуг із визначенням окремих частин предмета закупівлі (лотів) Ви можете ознайомитись у Журналі №2 (65) за лютий 2017 на стор. 8-11. Ви хочете пройти індивідуальне навчання? У Вас є така можливість - замовляйте індивідуальне навчання для Вашої організації за доступними цінами в редакції журналу «Радник в сфері державних закупівель». У нас Ви отримаєте індивідуальний підхід до кожного клієнта і додаткову знижку на річну передплату журналу «Радник в сфері державних закупівель» в розмірі 30 %. З детальною інформацією про найближчі дати навчання та семінари Ви можете ознайомитися у рубриці нашого офіційного сайту, яка має назву «Навчання/семінари» за посиланням http://radnuk.com.ua/Obuchenie.

Катерина
28.08.2017 11:21

Добрий день, скажіть будь-ласка як при збільшені суми договору розрахувати суму договору відповідно до індексу споживчих цін????

Відповідь: Добрий день! Згідно ст. 180 Господарського кодексу України ціна договору відноситься до істотних умов договору. В ч. 4 ст. 36 ЗУ “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) визначено, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, передбачених ч.4 ст. 36 Закону. Зокрема, в п. 7 ч. 4 ст. 36 Закону пердбачено внесення змін до істотних умов договору у випадку зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни. З цього випливає, що для можливості зміни суми договору про закупівлю на підставі зміни індексу споживчих цін, в тексті договору про закупівлю потрібно передбачити порядок зміни ціни на цій підставі. Якщо в договорі не передбачено відповідний порядок зміни ціни, застосовувати його не має правових підстав. Звертаємо також Вашу увагу на те, що індекс споживчих цін розраховується органами державної статистики щодо окремих товарів та послуг, які входять до “споживчого кошику”, всього це трохи більше 300 позицій. Якщо предмет закупівлі не входить до цього переліку, для застосування такої підстави у Вас також не має правових підстав. Редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» організовує навчання та семінари-тренінги для учасників та замовників за новим законодавством в системі ProZorro. Після проходження навчання слухачам додатково надається знижка на річну передплату журналу «Радник в сфері державних закупівель» в розмірі 30%. Навчання/семінари для замовників у вересні проводяться в Києві (щотижня), а також в Житомирі (12-13 жовтня). З детальнішою інформацією про найближчі дати навчання Ви можете ознайомитися у рубриці нашого офіційного сайту, яка має назву «Навчання/семінари» за посиланням http://radnuk.com.ua/Obuchenie, або за номером телефону (044) 451-85- 71. У вартість участі включено: роздатковий матеріал, конференц-набір, бізнес- ланч, видача сертифікатів про навчання.

Наталія
28.08.2017 10:16

За результатами проведення відкритих торгів було укладено договір на закупівлю "послуг з проведення інвентаризації нерухомого майна". Згідно умов укладеного договору термін надання послуг визначено до 20 жовтня 2017 року. На сьогоднішній день Виконавець не встигає "вкластись" у час визначений договором - до 20 жовтня 2017 та просить про можливість продовження терміну дії договору в частині надання послуг шляхом укладення відповідної додаткової угоди. Пунктом 6.5 укладеного договору визначено наступне: "Продовження терміну надання послуг можливе за згодою сторін з обов'язковим складанням письмового документу, що є невід'ємною частиною цього договору". Запитання 1: Чи можемо ми, Замовник торгів (державна, бюджетна установа) на підставі вищезазначеного пункту продовжити термін дії договору уклавши відповідну додаткову угоду? Запитання 2: Якщо можемо укласти таку додаткову угоду, то чи потрібно оприлюднювати Повідомлення про внесення змін до договору відповідно до ч.4 ст.36 Закону про публічні закупівлі, оскільки підстава внесення змін до договору під даний пункт не підпадає?

Відповідь: Добрий день! По першому запитанню. Згідно ст. 180 Господарського кодексу України строк дії договору відноситься до істотних умов договору. В ч. 4 ст. 36 ЗУ “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) визначено, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, передбачених ч.4 ст. 36 Закону. Для можливості внесення зміни до істотних умов, вказані в ч.4 ст. 36 Закону підстави повинні бути включенні до тексту договору про закупівлю. Відповідно до п. 4 ч.4 ст. 36 Закону зміна істотних умов договору в частині продовження строку дії договору та виконання зобов’язань щодо передання товару, виконання робіт, надання послуг можлива у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі. Закон не передбачає інших підстав для внесення змін до істотних умов договору про закупівлю, ніж ті, що викладені в ч.4 ст. 36 Закону. Якщо у Вас наявні підстави для внесення змін до істотних умов договору, зокрема в частині строку дії договору про закупівлю, такі зміни вносяться, шляхом укладення додаткової угоди у письмовій формі. Ця вимога, до речі, відображена у п. 6.5 Вашого договору. По другому питанню. Відповідно до ст. 10 Закону, при внесенні змін до договору про закупівлю (будь-яких змін, а не тільки змін до істотних умов договору) замовник протягом трьох днів з дня внесення змін, самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про внесення змін до договору. Звертаємо увагу! Редакція журналу надає консультації у зручний для Вас час. Консультації в будь-який робочий час по телефону: 285 грн. - 30 хвилин консультацій. Індивідуальні консультації у нас в офісі: 500 грн. – одна година. Детальніше за номером (044) 451-85- 71.

Віталій
25.08.2017 11:29

Добрий день! 23.08.2017 на вашому сайті radnuk.com.ua була розміщена інформація стосовно додаткового інформування про перелік відкритих єдиних державних реєстрів, доступ до яких є вільним (ЛИСТ МЕРТУ № 3304-06/29397-06 від 21.08.2017р. "Щодо додаткового інформування про перелік відкритих єдиних державних реєстрів, доступ до яких є вільним"). Замовником 14.08.2017 р. оголошено процедуру закупівлі «Відкриті торги», кінцевий строк подання тендерних пропозицій 30.08.2017 р., запланована дата початку аукціону 31.08.2017 р. Згідно вимог тендерної документації переможець торгів повинен надати, зокрема "оригінал або нотаріально завірену копію документа (-ів), виданого відповідним органом (МВС), який має такі повноваження, з інформацією про те, що фізична особа, яка є переможцем, до кримінальної відповідальності не притягується, не знятої чи не погашеної судимості не має та в розшуку не перебуває (для фізичних осіб – підприємців). Документ повинен бути не більше тридцятиденної давнини відносно дати подання документа" та "оригінал або нотаріально завірену копію документа (-ів), виданого відповідним органом (МВС), який має такі повноваження, з інформацією про те, що службова (посадова) особа переможця, яка підписала тендерну пропозицію, до кримінальної відповідальності не притягується, не знятої чи не погашеної судимості не має та в розшуку не перебуває (для юридичних осіб). Документ повинен бути не більше тридцятиденної давнини відносно дати подання документа". Чи необхідно замовнику вносити зміни до тендерної документації з цього приводу?

Відповідь: Добрий день! В зазначеному листі МЕРТУ № 3304-06/29397-06 від 21.08.2017 наведено відповідь МВС з якої випливає, що фізична особа для отримання відомостей щодо наявності судимості в осіб-учасників процедури закупівлі може подати запит в електронній формі через офіційний веб-сайт МВС за умови ідентифікації такої фізичної особи з використанням електронного цифрового підпису. Таким чином, це повідомлення від МВС стосується учасників закупівлі, яких інформують про розширення для них можливостей щодо отримання довідки МВС, а в майбутньому планується також надання можливості щодо отримання такої довідки в електронному вигляді на електронну пошту заявника. Відповідно для замовника з цим листом МЕРТУ нічого не змінюється. Замовник, як і раніше, для документального підтвердження відсутності підстав, передбачених п. 5 та п. 6 ч. 1 ст. 17 ЗУ “Про публічні закупівлі”, вимагає від переможця надати у строк, що не перевищує п’яти днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, оригінал або нотаріально завірену копію документа (-ів), виданих відповідним органом (МВС), який має такі повноваження. Детальніше з інформацією про те, як замовник може використовувати відкриті реєстри Ви можете ознайомитись в Журналі № 7(70) за липень 2017 на стор. 22-28. Ви хочете пройти індивідуальне навчання? У Вас є така можливість - замовляйте індивідуальне навчання для Вашої організації за доступними цінами в редакції журналу «Радник в сфері державних закупівель». У нас Ви отримаєте індивідуальний підхід до кожного клієнта і додаткову знижку на річну передплату журналу «Радник в сфері державних закупівель» в розмірі 30 %. З детальною інформацією про найближчі дати навчання та семінари Ви можете ознайомитися у рубриці нашого офіційного сайту, яка має назву «Навчання/семінари» за посиланням http://radnuk.com.ua/Obuchenie.

Наталя
23.08.2017 16:52

Один з членів тендерного комітету змінив прізвище у зв'язку із сімейними обставинами; у іншого члена тендерного комітету змінилося найменування посади, яку він обіймає. Просимо сказати, як правильно повинно виглядати оформлення складу тендерного комітету в даному випадку. Чи необхідно видати новий наказ про створення тендерного комітету, чи достатньо буде внести зміни до основного наказу про створення тендерного комітету лише в частині внесення змін щодо цих осіб?Дякуємо

Відповідь: Добрий день! Відповідно до ст. 11 Закону України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) склад тендерного комітету та положення про тендерний комітет затверджуються рішенням замовника. Рішення тендерного комітету оформлюється протоколом. У рішенні відображаються результати поіменного голосування членів комітету, присутніх на засіданні тендерного комітету, з кожного питання. Звідси випливає, що у разі включення/виключення члена або членів тендерного комітету, зміни прізвища або посади члена або членів тендерного комітету замовник вносить відповідні зміни до складу тендерного комітету. При цьому, в Законі неврегульовано питання щодо способу внесення таких змін. Тому, замовник може або затвердити новий склад комітету новим наказом, або внести відповідні зміни до діючого наказу, яким затверджено попередній склад тендерного комітету. Редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» організовує навчання та семінари-тренінги для учасників та замовників за новим законодавством в системі ProZorro. Після проходження навчання слухачам додатково надається знижка на річну передплату журналу «Радник в сфері державних закупівель» в розмірі 30%. Навчання/семінари для замовників у вересні проводяться в Києві (щотижня), а також в Житомирі (12-13 жовтня). З детальнішою інформацією про найближчі дати навчання Ви можете ознайомитися у рубриці нашого офіційного сайту, яка має назву «Навчання/семінари» за посиланням http://radnuk.com.ua/Obuchenie, або за номером телефону (044) 451-85- 71. У вартість участі включено: роздатковий матеріал, конференц-набір, бізнес- ланч, видача сертифікатів про навчання.

Євгенія
19.08.2017 13:17

Добрий день, підскажіть будь ласка як повинна виглядати довідка з торгово промислової палати про коливання ціни

Відповідь: Згідно п. 2 ч.4 ст. 36 ЗУ “Про публічні закупівлі” зміна істотних умов договору про закупівлю можлива у випадку зміни ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку, за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі. Таким чином, по-перше, ця норма стосується тільки товару. По-друге, зміна ціни в розрахунку на одиницю товару не повинна впивавати на загальну вартість договору про закупівлю. Тобто, при збільшенні ціни одиниці товару замовник зменшує закупівлю кількості товару таким чином, щоб загальна вартість договору про закупівлю не збільшилась. По-третьє, для внесення відповідних змін необхідно підтвердити факт коливання ціни на товар. Підтвердженням факту коливання ціни на товар може бути документ, виданий відповідним органом, організацією, установою, які мають повноваження здійснювати моніторинг цін на товари, визначати зміни ціни товару на ринку. Крім Торгово-промислової палати України, таку довідку можуть надати також ДП “Держзовнішінформ”, ДП “Укрпромзовнішекспертиза” і цей перелік не є вичерпним. Для підтвердження факту коливання ціни в документі (ах), який(і) видається компетентною організація, повинно бути зазначена діюча ринкова ціна на товар і її порівняння з ринковою ціною, на дату з якої почалися зінюватися ціни наринку (тобто відбулося коливання). Це і буде підтвердженням факту коливаня ціни на товар. Необхідно зазначити, що ціна може коливатись як у бік збільшення, так і у бік зменшення. З даним питанням ви можете також ознайомитись на сторінках 37-38 журналу “Радник в сфері державних закупівель” № 12 (63) за грудень 2016 року.  Звертаємо увагу! Редакція журналу надає консультації у зручний для Вас час. Консультації в будь-який робочий час по телефону: 285 грн. - 30 хвилин консультацій. Індивідуальні консультації у нас в офісі: 500 грн. – одна година. Детальніше за номером (044) 451-85- 71.

Наталія
18.08.2017 11:41

На початку року не було здійснено оприлюднення додатку до річного плану закупівель на 2017. Чи можна затвердити додаток до річного плану закупівель у серпні 2017 року зазначивши очікувану вартість предметів закупівлі за період січня - грудня 2017 р. вказавши загальну орієнтовну вартість закупівлі по коду CPV (н-д 199 880,00 грн. річних - без застосування електронної системи закупівель), а не вартість кожного укладеного договору окремо так як інформацію про кожну закупівлю оприлюднюється на веб - порталі e-data ? Дякуємо.

Відповідь: Добрий день! У Ваших діях вбачається пряме порушення вимог Закону України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон), а саме: здійснення закупівель, які не внесені до річного плану/додатку до річного плану, а також в порушенні строків публікації річного плану/додатку до річного плану та відповідних змін до них. Зокрема, згідно зі ст. 4 Закону закупівля здійснюється відповідно до річного плану. Таким чином, здійснення закупівель, в тому числі без використання електронної системи закупівель, які не включені до річного плану/ додатку до річного плану, є порушенням Закону. Цією ж статею Закону передбачено, що річний план, додаток до річного плану та зміни до них безоплатно оприлюднюються на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель протягом п’яти днів з дня їх затвердження. Зазначені документи обов`язково оприлюднюються у вказані строки саме на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель в незалежності від того, на яких ще інтернет-ресурсах вони ще додатково оприлюднюються замовником. Крім того, кожна закупівля вказується в річному плані/додатку до річного плану окремою позицією. Це твердження випливає з форми річного плану, затвердженої наказом МЕРТУ від 22.03.2016 № 490, якою передбачено зазначення орієнтовного початку закупівлі та її очікуваної вартості. Детальніше з питанням планування закупівель можна ознайомитись в Журналі № 4 (67) за квітень 2017 року на стор. 34-37. Редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» організовує навчання та семінари-тренінги для учасників та замовників за новим законодавством в системі ProZorro. Після проходження навчання слухачам додатково надається знижка на річну передплату журналу «Радник в сфері державних закупівель» в розмірі 30%. Навчання/семінари для замовників у вересні проводяться в Києві (щотижня), а також в Житомирі (12-13 жовтня). З детальнішою інформацією про найближчі дати навчання Ви можете ознайомитися у рубриці нашого офіційного сайту, яка має назву «Навчання/семінари» за посиланням http://radnuk.com.ua/Obuchenie, або за номером телефону (044) 451-85- 71. У вартість участі включено: роздатковий матеріал, конференц-набір, бізнес- ланч, видача сертифікатів про навчання.

Наталія
18.08.2017 11:28

Під час здійснення оприлюднення звіту про укладений договір сталася технічна помилка і не було накладено електронного цифрового підпису на процедуру, що призвело до відображення на веб- порталі Прозорро оприлюдненого звіту без ЕЦП. З метою дотримання вимог Закону було забезпечено повторне оприлюднення звіту про укладений договір та накладено ЕЦП на процедуру. Просимо консультацію, чи буде вважатись порушенням наявність на веб- порталі Прозорро двох звітів про укладений договір по одному і тому ж предмету закупівлі (один з яких не підписаний ЕЦП, а другий - підписаний)? Дякуємо.

Відповідь: Добрий день! Відповідно до ч. 1 ст. 10 Закону України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює на веб-порталі Уповноваженого органу в порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, звіт про укладені договори - протягом одного дня з дня укладення договору. Відповідно до ч. 1 ст. 14 Закону України “Про публічні закупівлі” подання інформації під час проведення процедури закупівлі здійснюється в електронному вигляді через електронну систему закупівель. Згідно ст. 12 Закону України “Про публічні закупівлі” під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій і здійснення їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог Закону України "Про електронні документи та електронний документообіг". Згідно статті 5 Закону України "Про електронні документи та електронний документообіг" електронний документ - документ, інформація в якому зафіксована у вигляді електронних даних, включаючи обов'язкові реквізити документа. Також відповідно статті 6 Закону України "Про електронні документи та електронний документообіг" накладанням електронного підпису завершується створення електронного документа. В розумінні Закону, порушенням є невчасне оприлюднення звіту про укладені договори з накладеним на нього ЕЦП у вказані строки. Але, оприлюднивши другий звіт з ЕЦП, Ви поступили правильно, оскільки таким чином вжили заходів щодо усунення допушеного порушення. Також радимо скласти протокол засідання тендерного комітету/уповноваженої особи, в якому вказати на те, що ненакладення ЕЦП в перший раз сталось через технічні проблеми, але Вами було вжито всіх необхідних заходів щодо усунення порушення і розміщено такий звіт повторно уже з накладенням ЕЦП. Ви хочете пройти індивідуальне навчання? У Вас є така можливість - замовляйте індивідуальне навчання для Вашої організації за доступними цінами в редакції журналу «Радник в сфері державних закупівель». У нас Ви отримаєте індивідуальний підхід до кожного клієнта і додаткову знижку на річну передплату журналу «Радник в сфері державних закупівель» в розмірі 30 %. З детальною інформацією про найближчі дати навчання та семінари Ви можете ознайомитися у рубриці нашого офіційного сайту, яка має назву «Навчання/семінари» за посиланням http://radnuk.com.ua/Obuchenie

Людмила
18.08.2017 10:47

Доброго дня! Якщо в установі виникла необхідність внести зміни до додатку до річного плану в межах затверджених кошторисних призначень, як це правильно зробити? Це можливо шляхом зменшення загальної суми ,попередньо оприлюднених планів, по одному предмету закупівлі та збільшенням по іншому? Буду вдячна за допомогу.

Відповідь: Добрий день! Відповідно до ст. 4 Закону України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) закупівля здійснюється відповідно до річного плану. Річний план, додаток до річного плану та зміни до них безоплатно оприлюднюються на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель протягом п’яти днів з дня їх затвердження. Таким чином, відповідно до ст. 4 Закону кожна закупівля повинна відображатись у річному плані закупівель/додатку до річного плану, а у разі необхідності у замовника є можливість внесення змін до річного плану закупівель/додатка до річного плану. При цьому форма внесення змін до річного плану закупівель/додатка до річного плану, періодичність і характер таких змін (зміна очікуваної вартості закупівлі, предмета закупівлі, орієнтовного початку процедури закупівлі тощо) законодавством не визначені та не обмежені. Тому замовник може періодично вносити зміни до річного плану закупівель/додатка до річного плану відповідно до наявного фінансування, потреби у товарах, роботах, послугах тощо, аледо здійснення відповідної закупівлі. Про це, зокрема зазначено улисті МЕРТУ (№ 3302-06/29640-06 від 14.09.2016). Докладніше з листом МЕРТУ № 3302-06/29640-06 від 14.09.2016 ви можете ознайомитися в журналі № 10 (61) на стор. 38-41. Та з останньою статтею про планування Ви можете ознайомитися у випуску журналу № 4 (67) за квітень 2017 на стор. 34-37. Звертаємо увагу! Редакція журналу надає консультації у зручний для Вас час. Консультації в будь-який робочий час по телефону: 285 грн. - 30 хвилин консультацій. Індивідуальні консультації у нас в офісі: 500 грн. – одна година. Детальніше за номером (044) 451-85- 71.

Зоряна
17.08.2017 11:56

Доброго Дня! Питанння стосується допорогових прямих договорів. Моделюю ситуацію: Підприємство заключило пряму угоду з фірмою "А" на суму 20тис.грн., відповідно ніякого звіту про укладену угоду не подаволо. Через деякий час на той же предмет закупівлі була укладена угода з фірмою "Б" на суму 40тис.грн., в сумі вартість предмету закупівлі перевищила 50тис.грн., і отже був оприлюднений звіт про укладену угоду. Через деякий час виникає необхідність дозакупівлі того самого предмету закупівлі ще на суму 2 тис.грн., у фірми "В" ПИТАННЯ №1: Чи потрібно звітувати про укладену угоду, якщо її вартість становить до 50тис., але в сумі з попередніми прозвітованими, вона становить понад 50тис. Питання №2: Чи потрібно звітувати якщо така угода беде понад 50тис., але вже по тому предмету закупівлі звітували?

Відповідь: Доброго дня! В частині 1 статті 2 Закону встановлено, що у разі здійснення закупівель товарів, робіт і послуг без використання електронної системи закупівель, за умови, що вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує 50 тисяч гривень та є меншою за вартість, що встановлена в абзацах другому і третьому цієї частини, замовники обов’язково оприлюднюють звіт про укладені договори в системі електронних закупівель відповідно до статті 10 цього Закону. Отже звертаємо увагу, що в даній статті іде мова саме про вартість предмета закупівлі. Виходячи з викладеного, в разі, якщо підприємством одразу була запланована закупівля на суму, що дорівнює або є більшою за 50 тисяч грн. по певному предмету закупівлі, незалежно від кількості договорів, періодичності їх укладання, часового проміжку між датами укладання договорів, рекомендуємо оприлюднювати звіт про укладені договори по кожному з них, незважаючи на суму договору. В разі, якщо замовником спочатку була запланована закупівля по певному предмету на суму 20 тис. грн., проте протягом року по цьому ж предмету закупівлі замовник укладає ще один договір (приміром 40 тис. грн., як у Вашому випадку), що в сукупності з вартістю вже запланованої закупівлі - складе суму, яка перевищує 50 тис. грн., але не вища порогів в ч. 1 ст. 2 Закону (в Вашому випадку - 60 тис. грн. ), рекомендуємо також оприлюднювати звіт про укладені договори по кожному з них, незважаючи на суму договору. Разом з цим звертаємо Вашу увагу на позицію Уповноваженого органу з даного питання, яка викладена у листі МЕРТУ № 3302-06/21890- 07 від 15.07.2016. В даному листі зазначено, що Наказом Мінекономрозвитку від 22.03.2016 № 490 «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель» затверджено форму звіту про укладені договори (далі — Звіт). Відповідно до пункту 15 Звіту замовники зазначають ціну договору. Таким чином, замовники оприлюднюють звіт про кожний укладений договір в системі електронних закупівель відповідно до статті 10 Закону, у разі здійснення закупівель товарів, робіт і послуг без використання електронної системи закупівель, за умови, що вартість предмета закупівлі у такому договорі дорівнює або перевищує 50 тисяч гривень та є меншою за вартість, що встановлена в абзацах другому і третьому цієї частини. Також, проблемні питання оприлюднення звітів про укладені договори докладно освітлено у випуску журналу № 8 (71) за серпень 2017 року, стаття “Звіт про укладені договори: рекомендації та проблемні питання”, стор. 37-40. Звертаємо Вашу увагу на те, що саме зараз діють неймовірні знижки на передплату Журналу “Радник в сфері державних закупівель” на ІІ півріччя: 1092 грн. за 6 журналів замість 1272 грн. Передплатний індекс журналу: 89613. Більш детальну інформацію Ви можете отримати за телефоном: (044) 451-85- 71.

Віталій
16.08.2017 13:54

Добрий день. Установою для організації та проведення процедур закупівлі визначена уповноважена особа. Згідно п. 1.4 Примірного положення про тендерний комітет або уповноважену особу (осіб) замовником не може бути одночасно визначено відповідальними за організацію та проведення одних і тих самих процедур закупівель тендерний комітет та уповноважену особу (осіб). До визначення уповноваженої особи організацією та проведенням процедур займався тендерний комітет, яким були проведені процедури закупівлі, зокрема переговорна процедура закупівлі та відкриті торги. При виникненні необхідності внесення змін до укладених договорів за результатами проведення тендерним комітетом відповідних тендерних процедур, хто повинен розглядати, вносити зміни, оприлюднювати повідомлення про внесення змін до договору та звіт про виконання договору тендерний комітет чи уповноважена особа? Подібна ситуація з допороговими закупівлями: хто повинен завершити розпочаті допорогові закупівлі, відповідальна особа, яка розпочала відповідну закупівлю, чи призначена нова відповідальна особа. Також прохання надати роз’яснення щодо складання протоколів уповноваженою особою, а саме: яким чином оформлювати зміст протоколу – присутні, порядок денний, слухали, вирішили (або, за можливості, надати зразок протоколу розгляду тендерної пропозиції, визначення переможця, надрукованих на стор. 11-15 журналу «РДЗ» № 5 (68) за травень 2017 р. не для тендерного комітету, а для уповноваженої особи)? Дуже дякую за відповідь.

Відповідь: Добрий день! По першому питанню. З Вашого питання випливає, що в установі визначено одну уповноважену особу, проте не зрозуміло: чи з визначенням уповноваженої особи в установі було прийнято рішення про припинення діяльності вже існуючого тендерного комітету чи ні?В будь-якому випадку, відповідно до п. 1.4 Примірного положення про тендерний комітет або уповноважену особу (осіб) затвердженого Наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України № 557 від 30.03.2016 р. замовником не може бути одночасно визначено відповідальними за організацію і проведення одних і тих самих процедур закупівель тендерний комітет та уповноважену особу.Таким чином, в разі, якщо раніше утворений тендерний комітет не ліквідовано та він продовжує існувати, задля здійснення уповноваженою особою складання, затвердження та зберігання відповідних документів з вже проведених процедур закупівель, а також оприлюднення уповноваженою особою інформації та звіту щодо таких закупівель в порядку, передбаченому ст. 10 Закону України “Про публічні закупівлі” - необхідно рішення замовника (наказ керівника тощо) щодо визначення відповідальним за вказані закупівлі уповноваженої особи з одночасним звільненням від такої відповідальності тендерного комітету. В разі відсутності вказаного рішення, такі функції покладаються на існуючий тендерний комітет.У випадку, якщо тендерний комітет ліквідовано та закупівлі здійснюються виключно єдиною уповноваженою особою, на останню, в числі інших обов’язків щодо організації та проведення закупівель також автоматично покладаються вищевказані функції відносно вже проведених процедур закупівель, оскільки в даному випадку не буде мати місце одночасне виконання організації та проведення тих самих процедур з тендерним комітетом. Також звертаємо Вашу увагу на Лист Міністерства економічного розвитку і торгівлі України (вих. № 3302-06/29640-06 від 14.09.2016 р.), який також містить роз’яснення інформативного характеру з даного приводу. Детальніше з ним, а також з коментарем редакції Ви можете ознайомитися у випуску журналу № 10(61) за жовтень 2016 року на стор. 43-45. По другому питанню. Проведення так званих “допорогових закупівель” нормами Закону не регулюється, окрім надання права замовникам використовувати електронну систему для проведення таких закупівель. Єдиним документом, який наразі регулює дану сферу закупівель є Порядок здійснення допорогових закупівель, затверджений Наказом ДП “Зовнішторгвидав України” (зараз - ДП “Прозорро”) № 35 від 13.04.2016 р. Вказаним документом не передбачено обов’язковість організації та проведення допорогових закупівель членами тендерного комітету чи уповноваженою особою, та, як наслідок, не встановлено правових підстав діяльності відповідальних осіб за проведення допорогових закупівель. Одночасно слід зазначити, що відповідно до Листа Міністерства економічного розвитку і торгівлі України (вих. № 3302-06/31462-06 від 30.09.2016 р.), ураховуючи, що Законом не регулюється здійснення допорогових закупівель, замовник у такому разі самостійно визначає відповідальних за проведення допорогових закупівель. Виходячи з викладеного, завершувати розпочату допорогову закупівлю може як відповідальна особа, що її розпочала, так і призначена нова відповідальна особа, а також обидві вказані відповідальні особи, якщо перша не була звільнена від виконання таких обов’язків. Більш детально питання застосування Порядку проведення допорогових закупівель викладено у випуску журналу № 12 (63) за грудень 2016 року у статті “Логіка допорогової закупівлі:поспішаючи по досвід, не ігноруймо знання”, стор. 23-23. По третьому питанню. Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону рішення тендерного комітету або уповноваженої особи оформлюється протоколом. Закон не містить окремих вимог щодо складання протоколів з оформлення рішення тендерного комітету чи уповноваженої особи, тому протокол щодо оформлення рішення уповноваженої особи складається за тими же правилами, що й протокол щодо оформлення рішення тендерного комітету, розміщений у випуску журналу № 5 (68) за травень 2017 року у статті “Розглядаємо та оцінюємо пропозиції учасників за законом про публічні закупівлі”, стор. 8-15, з відповідною заміною термінів, що пов’язані з членами тендерного комітету на уповноважену особу, вимоги щодо присутніх, порядку денного, голосування, результатів однакові в обох випадках. Відмінність лише в тому, що рішення прийматиме уповноважена особа одноосібно. Звертаємо Вашу увагу на те, що саме зараз діють неймовірні знижки на передплату Журналу “Радник в сфері державних закупівель” на ІІ півріччя: 1092 грн. за 6 журналів замість 1272 грн. Передплатний індекс журналу: 89613. Більш детальну інформацію Ви можете отримати за телефоном: (044) 451-85-71.

Всього записів: 3113
Сторiнки: назад  3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12  вперед