>
Тел.: +38(044)451-85-71
email: radnukdz@gmail.com
Передплатний індекс 89613

Новини

ОСТАННІ НОВИНИ:

15.08.2018cal

15.08.2018

Мінекономрозвитку оприлюднило лист рекомендаційного характеру


 від 07.08.2018 № 3304-04/33947-06 щодо відмови учаснику в участі у процедурі закупівлі  

Рейтинг: 0
Коментарі: 0
Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
Читати всю статтю ...
14.08.2018cal

14.08.2018

#Поради_від_Радника


Заборона здійснення державних закупівель як санкція.

Рейтинг: 0
Коментарі: 0
Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
Читати всю статтю ...
14.08.2018cal

Отримання позивачем індивідуальної податкової консультації


зміст якої відповідає нормам чинного законодавства

Рейтинг: 0
Коментарі: 0
Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
Читати всю статтю ...
13.08.2018cal

13.08.2018

Підсумки навчання 9-10 серпня м. Одеса


 "Прозорі закупівлі: від рішень Антимонопольного до судової практики та моніторингу”

Рейтинг: 0
Коментарі: 0
Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
Читати всю статтю ...

Роздiл • Ваші питання • 

Надаємо відповіді на запитання у сфері публічних закупівель України


Оксана
09.07.2018 12:07

Доброго дня!Підкажіть, будь ласка, як відхилити учасника, у якого в в експрес-аналізу є повідомлення, що він під санкціями?

Відповідь: Доброго дня! Виключні підстави для відхилення тендерної пропозиції передбачено ст. 30 Закону про публічні закупівлі. Проте Законом не передбачено можливість відхилення тендерної пропозиції учасника у зв’язку з застосуванням до нього санкцій. Тому з метою дотримання вимог законодавства замовнику, при формуванні тендерної документації, необхідно передбачити в ній вимоги щодо відповідності учасника сакційному законодавству. Лише в цьому випадку у замовника виникне можливість відхилення учасника у зв’язку з застосуванням до нього санкційного законодавства. Прошу також звернути увагу, що наявність повідомлення в експерс-аналізі не є підставою для відхилення тендерної пропозиції. У випадку наявності такого повідомлення необхідно перевірити Рішення Ради національної безпеки і оборони України від 28 квітня 2017 року «Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)» (введене в дію Указом Президента України від 15.05.2017 № 133/2017); Рішення РНБО від 2 травня 2018 року введено в дію Указом Президента України від 14.05.2018 №126/2018 «Про застосування та скасування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)» (затверджено нові санкції згідно додатків, а також продовжено попередні санкції, введені рішенням РНБО від 28.04.2017) і лише у випадку включення учасника до додатку до рішень РНБО та при наявності відповідного посилання в тендерній документації замовник матиме право відхилити такого учасника. Запрошуємо поєднати корисне з відпочинком! Навчаємось та відпочиваємо разом з редакцією журналу «Радник в сфері державних закупівель» 9-го та 10-го серпня. На Вас чекає: новий план дводенного навчання, розгляд практики, рішень Антимонопольного та судових рішень; проживання в готелі з 9 – 11 серпня; кава – перерви, смачні обіди, та сніданки; зручне розташування готелю в 10 хвилинах їзди до знаменитих Потьомкінських сходів, Оперного театру та вулиці Дерибасівській. Пляж Лузанівка знаходиться в 6 км від готелю. Детальніше http://radnuk.com.ua/Obuchenie/customer/odesa/

Театр драми і комедії на лівому березі Дніпра
07.07.2018 13:23

Доброго дня. Підскажіть будь-ласка, чи потрібно театру здійснювати закупівлю (тендер/переговорну процедуру) на надання агентських послуг, відповідно до яких Агент зобов’язувався надавати Театру послуги з розповсюдження від імені, під контролем і в інтересах Театру погоджені сторонами театральні квитки, які розміщенні в системі розповсюдження квитків "Maestro Ticket System"? Вартість послуг (агентська винагорода) складає узгоджений між сторонами відсоток від сукупної номінальної вартості квитків, та становить більше 200 тис. грн. на рік?

Відповідь: Добрий день! Замовник, який є замовником відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) проводить всі закупівлі з урахуванням вимог Закону крім випадків визначених в Законі. В ч.3 ст. 2 Закону визначені предмети закупівлі, на закупівлю яких дія Закон не розповсюджується. Проте вказана у Вашому питанні послуга у цьому переліку відсутня. Враховуючи, що очікувана вартість послуги перевищує пороги визначені в ч.1 ст. 2 Закону, її закупівлю необхідно проводити за однією з процедур, передбачених в ст. 12 Закону: відкриті торги, переговорна процедура, конкурентний діалог. Але звертаємо увагу, що застосування переговорної процедури допускається як виняток виключно у випадках, передбачених в ч.2 ст. 35 Закону. Запрошуємо поєднати корисне з відпочинком! Навчаємось та відпочиваємо разом з редакцією журналу «Радник в сферідержавних закупівель» 9-го та 10-го серпня. На Вас чекає: новий план дводенногонавчання, розгляд практики, рішень Антимонопольного та судових рішень; проживання в готелі з 9 – 11 серпня; кава – перерви, смачніобіди, та сніданки; зручнерозташуванняготелю в 10 хвилинах їзди до знаменитих Потьомкінських сходів, Оперного театру та вулиці Дерибасівській. Пляж Лузанівка знаходиться в 6 км від готелю. Детальніше http://radnuk.com.ua/Obuchenie/customer/odesa/

Борис
06.07.2018 14:13

Доброго дня! Наша організація проводить закупівлі через ЕСЗ, для цього у 2016 році були виготовлені ЕЦП для членів тендерного комітету, так як ми є органом місцевого самоврядування, то АЦСК органів юстиції ЕЦП нам виготовив безкоштовно. У цьому році термін дії ЕЦП закінчується і нам необхідно робити нові ЕЦП. В АЦСК органів юстиції нам сказали що потрібно замовляти токени та генерувати ключі за певну плату. Чи є обов'язковим наявність захищених носіїв інформації (токенів)? Чи можливо зробити ЕЦП безкоштовно для органів місцевого самоврядування?

Відповідь: Добрий день! Відповідно до вимог п. 2 Порядку застосування електронного цифрового підпису органами державної влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями державної форми власності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.04.2004 № 1452 (зі змінами) з 17.08.2017 установа застосовує електронний цифровий підпис лише за умови використання надійних засобів електронного цифрового підпису, що повинне бути підтверджено сертифікатом відповідності або позитивним експертним висновком за результатами державної експертизи у сфері криптографічного захисту інформації, отриманим на ці засоби від Адміністрації Держспецзв'язку, та наявності посилених сертифікатів відкритих ключів у своїх працівників - підписувачів. Для вчинення правочинів, надання адміністративних та інших послуг в електронній формі, здійснення інформаційного обміну з іншими юридичними особами установи використовують виключно захищені носії з урахуванням вимог, передбачених абзацом першим цього пункту. Відповідно до п.5 цього Порядку Установа отримує на договірних засадах послуги електронного цифрового підпису від акредитованих центрів сертифікації ключів. Один і той самий відкритий ключ підписувача повинен бути засвідчений лише в одному акредитованому центрі сертифікації ключів. Приписів щодо безкоштовного отримання цих послуг зазначений Порядок не містить. Запрошуємо поєднати корисне з відпочинком! Навчаємось та відпочиваємо разом з редакцією журналу «Радник в сферідержавних закупівель» 9-го та 10-го серпня. На Вас чекає: новий план дводенногонавчання, розгляд практики, рішень Антимонопольного та судових рішень; проживання в готелі з 9 – 11 серпня; кава – перерви, смачніобіди, та сніданки; зручнерозташуванняготелю в 10 хвилинах їзди до знаменитих Потьомкінських сходів, Оперного театру та вулиці Дерибасівській. Пляж Лузанівка знаходиться в 6 км від готелю. Детальніше http://radnuk.com.ua/Obuchenie/customer/odesa/

Катерина
06.07.2018 12:55

Доброго дня! Прошу Вашої допомоги з визначенням алгоритму дій при плануванні закупівель. На сайті Прозоро анонсовано розробку нової функції, а саме "Створення закупівлі з річного плану Автоматичне перенесення частини інформації з річного плану в оголошення про проведення процедури (прив’язка за допомогою ідентифікатору плану). очікується у 2-му півріччі 2018" Чи є вже розуміння як це буде працювати? а саме в разі якщо процедура, створена з пункту плану не відбудеться, то чи потрібно створювати новий пункт плану чи коректувати існуючий в частині орієнтовного початку закупівлі?

Відповідь: Добрий день! Відповідно до статті 4 Закону про публічні закупівлі, закупівля здійснюється відповідно до річного плану. Тобто кожній закупівлі, незалежно від вартості передує включення цієї закупівлі до річного плану/додатку до річного плану. Але на практиці не рідко замовники проводять закупівлі без їх включення до річного плану, що в свою чергу може мати наслідком визнання недійсним договору укладеного за результатами такої закупівлі і притягнення відповідальних осіб замовника до адміністративної відповідальності. Для унеможливлення такого порушення МЕРТ та ДП “ПРОЗОРРО” здійснюють заходи по впровадженню в електронну систему закупівель функції створення закупівлі з річного плану. Мета впровадження нової функції - запобігти порушенню Закону про публічні закупівлі в частині проведення закупівель без включення їх до річного плану. В результаті, замовник не зможе оголосити закупівлю, яка не включена до плану. Проте, поки що ця функція не впроваджена. Стосовно Вашого другого питання, знову звертаємо Вашу увагу на ст. 4 Закону: закупівля здійснюється відповідно до річного плану. Отже кожну закупівлю потрібно відображати у річному плану/додатку до річного плану. В своєму роз’ясненні (лист № 3302-06/29640-06 від 14.09.2016) щодо коригування річного плану МЕРТ рекомендує вносити зміни у існуючий запис у річному плані/додатку до річного плану до початку відповідної закупівлі. Отже, якщо закупівлю відмінено, але планується повторне проведення, перед повторним проведенням закупівлі її знову необхідно внести до річного плану/додатку до річного плану. Також щодо практичної сторони, надаємо відповідь на питання, як це буде реалізовано? Такий функціонал можна переглянути та спробувати вже таку закупівлю створити на майданчику smarttender.biz На smarttender.biz вже така функція реалізовано і кожну закупівлю можна створити з річного плану. Детальніше з цим роз’ясненням МЕРТУ можна ознайомитись у випуску журналу № 10 (61) за жовтень 2016 року на стор. 38-41, з рекомендаціями щодо планування у випуску журналу № 4 (67) за квітень 2017 року на стор. 34-37.

Олександр
06.07.2018 08:57

Після проведення процедури закупівлі заявлений в тендерній документації субпідрядник відмовився виконувати свої зобовязування, чи може виконавець підписати договір субпідряду з іншим субпідрядником? Вартість робіт субпідрядника перевищує 20% від загальної вартості закупівлі.

Відповідь: Добрий день! Відповідно до вимог п. 17 ч.2 т. 22 Закону про публічні закупівлі у разі закупівлі робіт – замовник розміщує в тендерній документації вимогу про зазначення учасником у тендерній пропозиції інформації (повне найменування та місцезнаходження) щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт як субпідрядника в обсязі не менше ніж 20 відсотків від вартості договору про закупівлю, а учасники виконують цю вимогу замовника. При цьому, Закон про публічні закупівлі не містить заборони щодо зміни під час виконання договору субпідрядника про якого було зазначено в пропозиції, або залучення додаткових субпідрядників. В ст. 838 Цивільного кодексу України зазначено, що підрядник має право, якщо інше не встановлено договором, залучити до виконання роботи інших осіб (субпідрядників), залишаючись відповідальним перед замовником за результат їхньої роботи. У цьому разі підрядник виступає перед замовником як генеральний підрядник, а перед субпідрядником - як замовник. Генеральний підрядник відповідає перед субпідрядником за невиконання або неналежне виконання замовником своїх обов'язків за договором підряду, а перед замовником - за порушення субпідрядником свого обов'язку. Замовник і субпідрядник не мають права пред'являти один одному вимоги, пов'язані з порушенням договорів, укладених кожним з них з генеральним підрядником, якщо інше не встановлено договором або законом. Таким чином, якщо це не суперечить умовам договору, генпідрядник може замінити субпідрядника. Запрошуємо поєднати корисне з відпочинком! Навчаємось та відпочиваємо разом з редакцією журналу «Радник в сферідержавних закупівель» 9-го та 10-го серпня. На Вас чекає: новий план дводенногонавчання, розгляд практики, рішень Антимонопольного та судових рішень; проживання в готелі з 9 – 11 серпня; кава – перерви, смачніобіди, та сніданки; зручнерозташуванняготелю в 10 хвилинах їзди до знаменитих Потьомкінських сходів, Оперного театру та вулиці Дерибасівській. Пляж Лузанівка знаходиться в 6 км від готелю. Детальніше http://radnuk.com.ua/Obuchenie/customer/odesa/

Богдан
05.07.2018 10:57

В роз'ясненні мінекономрозвитку від 23.03.2018 № 3304-04/12631-07 зазначено що правонаступник замовника може вчиняти дії як щодо завершення процедур закупівель, розпочатих юридичною особою, яка припиняється в результаті реорганізації, так і у випадку виконання укладеного такою юридичною особою договору про закупівлю... в кінці даного роз'яснення є цікавий абзац такого змісту: Довідково інформуємо, що відповідно до листа ДП "ПРОЗОРРО" від 16.03.2018 №206/666/06 наразі відсутня технічна реалізація продовження/завершення закупівлі та розміщення інформації відповідно до статті 10 Закону в електронній системі публічних закупівель правонаступником замовника. Отже наскільки я розумію то виконати всі дії по завершенню, продовженню, та процедур що розпочаті замовником повинен виконати правонаступник, але як він це повинен зробити як що особа вже реорганізована чи припинена ? У власному кабінеті ? У кабінеті ліквідованої (реорганізованої) юридичної особи ?. Як бути коли немає доступу до кабінету ліквідованої юридичної особи? Дякую Вам за відповідь!

Відповідь: Добрий день! Дійсно, на сьогоднішній день, в електронній системі закупівель відсутня технічна реалізація продовження/завершення закупівлі та розміщення інформації відповідно до статті 10 Закону правонаступником замовника. Про що і зазначено Уповноваженим органом в згаданому листі. Так, після початку закупівлі замовником, в системі не реалізовано можливість, у разі його припинення, перереєструвати закупівлю на його правонаступника. Якщо продовжувати розміщувати інформацію по закупівлі з кабінету ліквідованої юридичної особи, вся інформація все одно оприлюднюватиметься від її імені. Також неможливо перевести закупівлю в кабінет нового замовника. Тому при виникненні подібної ситуації, у разі якщо процедура не завершена, її доцільно відмінити і потім провести вже від імені нового замовника. Якщо мова йде про вже укладений договір, його у визначеному законодавством порядку, зможе виконувати правонаступник. Проте можливість публікації від імені правонаступника повідомлення про внесення змін або звіту про виконання договору технічно не реалізована в системі. В зв’язку з цим замовник лише може складати повідомлення про внесення змін та звіт про виконання договору про закупівлю у паперовому вигляді по формі затвердженій наказом МЕРТУ № 490 та затверджувати їх протоколом, в якому зазначати про неможливість оприлюднення цим форм в електронній системі закупівель, зокрема, посилаючись на роз’яснення МЕРТУ від 23.03.2018 № 3304-04/12631-07. Детальніше з цим роз’яснення можна ознайомитись у випуску журналу №4 (79) за квітень 2018 року.

Наталія
03.07.2018 16:45

Доброго дня! Нашу організацію перевіряла ДАСУ. За результатами перевірки отримали акт, в якому описано, що ми, як Замовник безпідставно збільшили ціну на товар шляхом укладання додаткової угоди до договору про закупівлю нафтопродуктів. Підставою для укладання додаткової угоди була довідка ДП «Держзовнішінформ» про розрахунковий рівень цін на нафтопродукти у роздрібній торгівлі станом на 30.05.2018. Цитата з акту: "Відповідно до п. 2 ч. 4 ст. 36 Закону України «Про публічні закупівлі», істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами у повному обсязі, крім випадку зміни ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі. Крім того, відповідно до листа – роз’яснення Мінекономрозвитку від 27.10.2016 № 3302-06/34307-06, у залежності від коливання ціни товару на ринку сторони протягом дії договору про закупівлю можуть вносити зміни декілька разів в частині ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків кожного разу з урахуванням попередніх змін, внесених до нього, сукупність яких може перевищувати 10 відсотків від ціни за одиницю товару, визначеної сторонами на момент укладання договору про закупівлю та за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної у договорі, і виконати свої зобов’язання відповідно до такого договору з урахуванням зазначених змін. Водночас внесення таких змін до договору про закупівлю повинно бути обґрунтованим та документально підтвердженим. При цьому, обґрунтування та документального підтвердження щодо зміни ціни за 1 л товару до ревізії не надано. Довідка ДП «Держзовнішінформ» від 31.05.2018 № 231/402 не містить інформації та документального підтвердження щодо коливання ціни на ринку. Таким чином, в порушення вимог п. 2 ч. 4 ст. 36 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовником безпідставно збільшено ціну на товар шляхом укладання додаткової угоди." Підскажіть будь-ласка, можливо Ви вже зустрічалися з подібним і чи можливо якось заперечити ДАСУ. І чим ми можемо як Замовник підтвердити коливання цін на ринку нафтопродуктів? На даний момент дали запит в Держстат. Будемо дуже вдячні за Вашу відповідь!

Відповідь: Добрий день! Відповідно до умов ч. 4 ст. 36 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) істотні умови договору про закупівлю можуть змінюватися у випадку зміни ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку, за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі. Також звертаємо увагу, що згідно пункту 7 частини 2 статті 22 Закону договір повинен містити порядок змін його умов. Отже відповідно до такого порядку і можливо вносити зміни договору. У Законі не встановлено обмеження щодо кількості змін, які можна вносити до істотних умов договору про закупівлю за цією підставою. При цьому, враховуючи вимоги ч. 1 ст. 653 Цивільного кодексу України, у разі зміни договору зобов’язання сторін змінюються відповідно до змінених умов щодо предмета, місця, строків виконання тощо. Таким чином, у залежності від коливання ціни товару на ринку, сторони протягом дії договору про закупівлю можуть вносити зміни декілька разів в частині зміни ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків. З урахуванням усіх змін, внесених до договору, сукупність таких змін може перевищувати 10 відсотків від ціни за одиницю товару, визначеної сторонами на момент укладення договору про закупівлю (ціни за одиницю в першопочатковому договорі). Разом із цим сторони договору мають зважати, що мова йде про зміну ціни саме за одиницю товару. Загальна вартість договору не може змінюватися в бік збільшення. Окрім того, для внесення змін необхідно підтвердити факт коливання ціни (яке може бути як у бік збільшення, так і в бік зменшення). При цьому способу такого підтвердження та переліку органів/установ/організацій, які можуть надати таке підтвердження, у Законі не передбачено. На практиці документи, що підтверджують факт коливання ціни, видають Держкомстат України, Торгово-промислова палата України (і її територіальні відділення), ДП «Держзовнішінформ», ДП «Укрпромзовнішекспертиза». І цей перелік не є вичерпним. Отримавши документальне підтвердження про коливання ціни, сторони договору про закупівлю можуть внести зміни до ціни за одиницю товару в межах цих коливань. Зі змісту Вашого питання не можливо надати однозначну відповідь, для надання відповіді необхідно переглянути умови договору а також саму довідку яку було надано на підтвердження коливання ціни товару на ринку. Детальніше з питанням щодо внесення змін до істотних умов договору можна ознайомитись у таких випусках журналу: № 10 (61) за жовтень 2016 року,стор. 35–37; № 12 (63) за грудень 2016 року, стор. 36–41; № 12 (75) за грудень 2017 року, стор. 49; № 1 (76) за січень 2018 року, стор. 48; № 2 (77) за лютий 2018 року, стор. 49; № 4 (79) за квітень 2018 року, стор. 8–13. Запрошуємо поєднати корисне з відпочинком! Навчаємось та відпочиваємо разом з редакцією журналу «Радник в сфері державних закупівель» 9-го та 10-го серпня. На Вас чекає: новий план дводенного навчання, розгляд практики, рішень Антимонопольного та судових рішень; проживання в готелі з 9 – 11 серпня; кава – перерви, смачні обіди, та сніданки; зручне розташуванн яготелю в 10 хвилинах їзди до знаменитих Потьомкінських сходів, Оперного театру та вулиці Дерибасівській. Пляж Лузанівка знаходиться в 6 км від готелю. Детальніше http://radnuk.com.ua/Obuchenie/customer/odesa/

Олена
03.07.2018 14:49

Добрий день! Нами проведено процедуру відкритих торгів на закупівлю палива, за результатом укладено договір, умовами якого передбачено можливість зміни ціни за одиницю товару не більше ніж на 10% у разі коливання ціни такого товару на ринку, за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі. Через місяць нами було укладено додаткову угоду на збільшення ціни на 8,5%, ще через місяць - на 3%. Кожного разу постачальник надає підтвердження коливання ціни з обласної статистики. Питання - чи порушили ми Закон, якщо загальний відсоток підвищення ціни склав більше 10%? Дякуємо.

Відповідь: Добрий день! Відповідно до умов ч. 4 ст. 36 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) істотні умови договору про закупівлю можуть змінюватися у випадку зміни ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку, за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі. Також звертаємо увагу, що згідно пункту 7 частини 2 статті 22 Закону договір повинен містити порядок змін його умов. Отже відповідно до такого порядку і можливо вносити зміни договору. У Законі не встановлено обмеження щодо кількості змін, які можна вносити до істотних умов договору про закупівлю за цією підставою. При цьому, враховуючи вимоги ч. 1 ст. 653 Цивільного кодексу України, у разі зміни договору зобов’язання сторін змінюються відповідно до змінених умов щодо предмета, місця, строків виконання тощо. Таким чином, у залежності від коливання ціни товару на ринку, сторони протягом дії договору про закупівлю можуть вносити зміни декілька разів в частині зміни ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків. З урахуванням усіх змін, внесених до договору, сукупність таких змін може перевищувати 10 відсотків від ціни за одиницю товару, визначеної сторонами на момент укладення договору про закупівлю (ціни за одиницю в першопочатковому договорі). Разом із цим сторони договору мають зважати, що мова йде про зміну ціни саме за одиницю товару. Загальна вартість договору не може змінюватися в бік збільшення. Окрім того, для внесення змін необхідно підтвердити факт коливання ціни (яке може бути як у бік збільшення, так і в бік зменшення). При цьому способу такого підтвердження та переліку органів/установ/організацій, які можуть надати таке підтвердження, у Законі не передбачено. На практиці документи, що підтверджують факт коливання ціни, видають Держкомстат України, Торгово-промислова палата України (і її територіальні відділення), ДП «Держзовнішінформ», ДП «Укрпромзовнішекспертиза». І цей перелік не є вичерпним. Отримавши документальне підтвердження про коливання ціни, сторони договору про закупівлю можуть внести зміни до ціни за одиницю товару в межах цих коливань. Детальніше з питанням щодо внесення змін до істотних умов договору можна ознайомитись у таких випусках журналу: № 10 (61) за жовтень 2016 року,стор. 35–37; № 12 (63) за грудень 2016 року, стор. 36–41; № 12 (75) за грудень 2017 року, стор. 49; № 1 (76) за січень 2018 року, стор. 48; № 2 (77) за лютий 2018 року, стор. 49; № 4 (79) за квітень 2018 року, стор. 8–13. Запрошуємопоєднатикорисне з відпочинком! Навчаємось та відпочиваємо разом з редакцією журналу «Радник в сферідержавних закупівель» 9-го та 10-го серпня. На Вас чекає: новий план дводенногонавчання, розгляд практики, рішень Антимонопольного та судовихрішень; проживання в готелі з 9 – 11 серпня; кава – перерви, смачніобіди, та сніданки; зручнерозташуванняготелю в 10 хвилинахїзди до знаменитихПотьомкінськихсходів, Оперного театру та вулиціДерибасівській. Пляж Лузанівказнаходиться в 6 км відготелю. Детальніше http://radnuk.com.ua/Obuchenie/customer/odesa/

Наталія
03.07.2018 09:41

Доброго дня! Наша установа двічі розміщувала оголошення на проведення відкритих торгів на закупівлю паливно-мастильних матеріалі, двічі закупівля не відбулась в зв"язку з відсутністю жодного учасника. Чи можемо ми провести переговорну процедуру за відповідним предметом закупівлі. Дякуємо!

Відповідь: Добрий день! Відповідно до п. 4 ч. 2 ст. 35 Закону України «Про публічнізакупівлі» (далі — Закон) замовникзастосовуєпереговорну процедуру закупівлі як виняток у разі, зокрема, якщовіндвічівідмінив тендер через відсутністьдостатньоїкількостіучасників. Тобто, іпершого разу, і вдруге на торги ніхтоузагалі не подав свою пропозицію. Або подав їїтільки один учасник. При цьому предмет закупівлі, йоготехнічні та якісні характеристики, атакожвимоги до учасника не повиннівідрізнятисявідвимог, якізамовниквизначив у тендернійдокументації. Отже, обираючиумовою для застосуванняпереговорноїпроцедуризакупівлі пункт 4 частини 2 статті 35 Закону замовникзобов’язанийдотриматися таких вимог Закону:1) предмет закупівлі не повинен відрізнятисявід предмета закупівлі, якийзамовниквизначив у тендернійдокументації;2) технічні та якісні характеристики предмета закупівлі не повиннівідрізнятисявідтехнічних та якісних характеристик предмета закупівлі, якізамовниквизначив у тендернійдокументації;3) вимоги до учасника не повиннівідрізнятисявідвимог, якізамовниквизначив у тендернійдокументації. Зупинимось на цьому детальніше. По-перше, з пунктами першим та другим у замовника не повинно виникати проблем, оскільки все, що йому необхідно зробити, — це відслідкувати, аби інформація про предмет закупівлі під час проведення неуспішних перших торгів, других торгів та (як наслідок) переговорної процедури — збігалася. По-друге, технічні та якісні характеристики предмета закупівлі (інформацію про які містила тендерна документація, затверджена замовником) для проведення торгів першого разу повинні відповідати інформації про такі параметри, яку містить тендерна документація, затверджена замовником для проведення торгів удруге. Аналогічну інформацію про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі замовник вимагає і під час застосування переговорної процедури закупівлі на підставах, зазначених у пункті 4 частини 2 статті 35 Закону. По-третє, вимоги до учасника переговорної процедури закупівлі мають бути аналогічними як у тендерній документації для перших торгів, так і в тендерній документації для проведення торгів удруге. Детальнішу інформацію щодо заданого вами питання можливо прочитати у таких випусках журналу: № 3 (66) за березень 2017, стор. 18-22;№ 6 (69) за червень 2017 року, стор. 35-36; № 4 (79) за квітень 2018 року, стор. 48; № 6 (81) за червень 2018 року, стор. 50.

Людмила
02.07.2018 13:45

Доброго дня! За результатом процедури відкритих торгів було укладено договір з переможцем процедури закупівлі на поставку відповідного товару. Однак, в договорі не було враховано толеранс. За договором було здійснено поставку товару та оплату за фактично поставлений товар. У зв'язку з неврахуванням толерансу ціна договору відрізняється від розміру фактичної оплати за цим договором. Підкажіть, будь ласка, як ми можемо врегулювати цю ситуацію згідно чинного законодавства?

Відповідь: Доброго дня! Умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі або ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури. Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків передбачених частиною 4 статті 36 Закону. В договорі про закупівлю Ви повинні були передбачити зміни істотних умов договору з обов’язковим зазначенням порядку змін. У Вашому питанні не конкретизовано, як саме відрізняється ціна договору від розміру фактичної оплати. Отже рекомендуємо Вам переглянути істотні умови договору і порядок їх зміни і якщо можливо скласти додаткову угоду, якщо договором зміна таких умов не передбачена сторони повинні виконувати умови договору. Запрошуємо поєднати корисне з відпочинком! Навчаємось та відпочиваємо разом з редакцією журналу «Радник в сфері державних закупівель» 9-го та 10-го серпня. На Вас чекає: новий план дводенного навчання, розгляд практики, рішень Антимонопольного та судових рішень; проживання в готелі з 9 – 11 серпня; кава – перерви, смачні обіди, та сніданки; зручне розташування готелю в 10 хвилинах їзди до знаменитих Потьомкінських сходів, Оперного театру та вулиці Дерибасівській. Пляж Лузанівка знаходиться в 6 км від готелю. Детальніше http://radnuk.com.ua/Obuchenie/customer/odesa/

Лікарня
02.07.2018 13:22

Доброго дня! Підкажіть, будь ласка, які документи потрібно вимагати від учасника, якщо двічі торги не відбулись через відстуність достатньої кількості пропозицій, потрібно застосовувати переговору процедуру закупівлі, за ст. 16 ЗУ "Про публічні закупівлі" потрібно, як в ТД, а за ст. 17 ні?

Відповідь: Доброго дня! Вимоги до учасника переговорної процедури закупівлі мають бути аналогічними як у тендерній документації для перших торгів, так і в тендерній документації для проведення торгів удруге. Ці самі вимоги замовник визначає для учасника при проведенні переговорної процедури закупівлі, підставою для застосування якої є відміна двох торгів. Аби визначитися, про які саме вимоги йдеться, звернемось до статті 22 Закону. Відповідно до пункту 2 частини 2 статті 22 Закону тендерна документація повинна містити один або декілька кваліфікаційних критеріїв до учасників відповідно до статті 16, вимоги, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність вимогам статті 17 у разі, якщо така інформація міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Детальнішу інформацію щодо вимоги документів від учасника переговорної процедури можна прочитати в журналі № 3 (66) за березень 2017 стор. 18-22.

Любов
02.07.2018 12:04

Доброго дня! Нами була проведена тендерна процедура закупівлі, за результатами якої був визначений переможець з яким укладено договір. Через деякий час наше підприємство отримало листа від громадської організації у якому повідомлялося, що переможець протягом останніх трьох років притягувався до відповідальності за порушення, передбачене п. 4 ч. 2 ст. 6, п. 1 ст. 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів (тендерів). Станом на сьогодні, рішення адміністративної колегії Антимонопольного комітету України про вчинення антиконкурентних узгоджених дій переможцем оскаржується у судовому порядку. Однак, рішення суду ще набрало законної сили. Наші дії у даній ситуації?

Відповідь: Доброго дня! У статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) визначено перелік підстав, за наявності яких замовник зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника закупівлі. Відсутність вказаних підстав учасник підтверджує в довільній формі. Однією із зазначених підстав для відхилення пропозиції учасника є факт притягнення його протягом останніх трьох років до відповідальності за вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів (тендерів). Слід зазначити, що повноваження щодо притягнення за такі порушення до відповідальності суб’єктів господарювання має Антимонопольний комітет України. Відповідно до вимог ч. 2 ст. 48 Закону України «Про захист економічної конкуренції» АМКУ публікує свої рішення на власному офіційному веб-сайті (http://www.amc.gov.ua/). З правовими наслідками, до яких може призвести недотримання замовником і учасником вимог п. 4 ч. 1 ст. 17 Закону, можна ознайомитись із судової практики, наведеної в журналі № 6 (81) за червень 2018 на стор. 46–47. Щодо Вашої ситуації то Вам необхідно було такого учасника перевірити на сайті АМКУ та у разі його наявності в базі відхилити таку пропозицію. Оскільки поки не має рішення суду то учасник вважається винним. Щодо Ваших дій то відмінити процедуру не можливо оскільки Вами уже укладено договір з переможцем і скоріш за усе в системі сформувався звіт по процедурі. Наша рекомендація розірвати договір та провести правильно нову процедуру закупівлі. Запрошуємо поєднати корисне з відпочинком! Навчаємось та відпочиваємо разом з редакцією журналу «Радник в сфері державних закупівель» 9-го та 10-го серпня. На Вас чекає: новий план дводенного навчання, розгляд практики, рішень Антимонопольного та судових рішень; проживання в готелі з 9 – 11 серпня; кава – перерви, смачні обіди, та сніданки; зручне розташування готелю в 10 хвилинах їзди до знаменитих Потьомкінських сходів, Оперного театру та вулиці Дерибасівській. Пляж Лузанівка знаходиться в 6 км від готелю. Детальніше http://radnuk.com.ua/Obuchenie/customer/odesa/

Дулібська сільська рада Стрийського району Львівської області
27.06.2018 14:33

Замовником здійснено процедуру закупівлі послуг, шляхом застосування процедури відкритих торгів, на загальну суму 270 000 грн. з ПДВ. У відкритих торгах прийняло участь дві фізичні-особи підприємці, які не є платниками ПДВ. За результатами аукціону, переміг один із них з пропозицією в 250 000 грн. без ПДВ. У випадку укладення договору з переможцем торгів, який є неплатником ПДВ, від суми з якою він переміг на аукціоні – повинно вираховуватись ПДВ, чи ні. Як правильно вчинити замовнику?

Відповідь: Доброго дня! Ні, ПДВ не повинно вираховуватися. Порядок розгляду пропозицій учасників повинен бути передбачений в умовах тендерної документації замовника. Також звертаємо увагу, що згідно частини 1 статті 3 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням. Також якщо замовник вказав в оголошенні, що очікувана вартість з ПДВ, то в подальшому система самостійно відтворює задані параметри і в повідомленні про намір укласти договір, і у звіті. Повідомлення про намір укласти договір та звіт про результати проведення процедури закупівлі система формує автоматично. При формуванні цього звіту система «підтягує» всю інформацію про торги з оголошення про проведення процедури закупівлі. Тож якщо замовник оголошував закупівлю на очікувану вартість з ПДВ, то і вартість пропозиції переможця у звіті про проведення закупівлі буде показана з ПДВ, адже система «не бачить» того, чи переможець платник ПДВ або неплатник. Замовник у даному випадку не має можливості змінити цю інформацію. Ще в 2016 році ДП Прозорро підготувало листа щодо формування звіту з ПДВ (детальніше див. Журнал № 12 (63) за грудень 2016 на стор. 45). Щодо Вашого питання, то вирахування ПДВ учаснику, який не є таким платником ПДВ вважаємо порушенням принципів Закону про публічні закупівлі (ст. 3 Закону) та порушенням Податкового кодексу. Крім того згідно частини 4 статті 36 Закону умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару). Отже рекомендуємо Вам укласти договір з учасником по результатам аукціону на 250 000 грн без ПДВ. І до такої процедури підкласти лист ДП Прозорро щодо зазначення ПДВ у звіті і підготувати щодо такої невідповідності протокол тендерного комітету. Запрошуємо поєднати корисне з відпочинком! Навчаємось та відпочиваємо разом з редакцією журналу «Радник в сфері державних закупівель» 9-го та 10-го серпня. На Вас чекає: новий план дводенного навчання, розгляд практики, рішень Антимонопольного та судових рішень; проживання в готелі з 9 – 11 серпня; кава – перерви, смачні обіди, та сніданки; зручне розташування готелю в 10 хвилинах їзди до знаменитих Потьомкінських сходів, Оперного театру та вулиці Дерибасівській. Пляж Лузанівка знаходиться в 6 км від готелю. Детальніше http://radnuk.com.ua/Obuchenie/customer/odesa/

Віталій
27.06.2018 10:51

Добрий день! Дякую за відповідь на поставлене мною питання? Віталій 11.06.2018 16:06 Добрий день! Питання стосується процедури закупівлі "Відкриті торги" (українські торги). Під час розгляду тендерної пропозиції на відповідність усім критеріям та умовам, визначеним у тендерній документації я використовую зразок протоколу, приведеного на стор. 11-13 журналу "РДЗ" № 5 (68) за травень 2017 року. В учасника в тендерній пропозиції містяться ймовірні ознаки підробки документів. Керуючись частиною сьомою статті 28 Закону України "Про публічні закупівлі", надіслано запит на підтвердження достовірності інформації до відповідного органу державної влади, або підприємства тощо. Як відобразити це в наведеному зразку протоколу? 1 і 2 пункти порядку денного вважаю обов'язковими, третій - звісно, що ні, так як відповідь на надісланий запит ще не отримано? Як правильно оформити протокол, чи правильно я вважаю зазначення 1 і 2 пункту порядку денного в протоколі? Після отримання відповіді на запит чи можна використовувати наведений зразок протоколу? Перший протокол розгляду (до отримання відповіді) не оприлюднюється, а другий (після отримання) обов'язково, так чи ні (дати протоколів різні)? Також, прохання, навести приклади протоколів з приводу виникнення таких ситуацій у замовника на сторінках улюбленого щомісячного юридичного журналу "Радник в сфері державних закупівель". Дякую Відповідь: Доброго дня. У випадку необхідності перевірки інформації тендерної пропозиції відповідно до ч.7 ст.28 Закону про публічні закупівлі рекомендуємо Вам керуючись п.4 ст.28 цього Закону аргументовано продовжити строк розгляду тендерної пропозиції (далі ТП) до 20 робочих днів та оформити таке продовження протоколом засідання тендерного комітету та оприлюднити повідомлення про продовження в електронній системі закупівель. Після надходження відповіді на запит провести розгляд ТП з врахуванням результатів запиту та відобразити результати перевірки ТП в протоколі. При цьому не рекомендуємо Вам складати 2 протоколи, так як протокол щодо розгяду ТП повинен бути оприлюдненим протягом одного дня з дня його затвердження (ч.1ст.10 Закону України “Про публічні закупівлі”). Звертаємо Вашу увагу, що якщо Вами буде оприлюднено перший протокол (чи навіть лише у випадку його прийняття) за результатами якого буде визначено про відповідність ТП умовам замовника, то прийняття нового протоколу буде розцінено як перегляд результатів перевірки ТП відображених в першому протоколі. Слід зауважити, що Закон про публічні закупівлі не надає замовнику самостійно скасовувати своє попереднє рішення навіть якщо замовник в подальшому встановив порушення законодавства про публічні закупівлі при його прийнятті. Додаткову інформацію можна отримати на сторінках 12-16журналу “Радник в сфері державних закупівель № 3(78) березень 2018. Редакція журналу «Радник в сферідержавних закупівель» запрошує Вас прийняти участь у навчаннях та семінарах-тренінгах для учасників та замовників за новимзаконодавством в системіProZorro. З розкладом занять та більш детальною інформацією про те, як зареєструватись на навчання, Ви можете ознайомитися у рубрицінашогоофіційного сайту, якамаєназву «Навчання/семінари» за посиланнямhttp://radnuk.com.ua/Obuchenie, або за номером телефону (044) 451-85-71. У вартістьучасті включено: роздатковийматеріал, конференц-набір, бізнес-ланч, видачасертифікатів про навчання. Наступне питання: чи потрібен будь-який протокол про виявлення підробки та надсилання звернення про достовірність інформації до відповідних органів? Дякую

Відповідь: Доброго дня. У випадку необхідності перевірки інформації тендерної пропозиції відповідно до ч.7 ст.28 Закону про публічні закупівлі рекомендуємо Вам керуючись п.4 ст.28 цього Закону аргументовано продовжити строк розгляду тендерної пропозиції (далі ТП) до 20 робочих днів та оформити таке продовження протоколом засідання тендерного комітету та оприлюднити повідомлення про продовження в електронній системі закупівель. Після надходження відповіді на запит провести розгляд ТП з врахуванням результатів запиту та відобразити результати перевірки ТП в протоколі. При цьому не рекомендуємо Вам складати 2 протоколи, так як протокол щодо розгяду ТП повинен бути оприлюдненим протягом одного дня з дня його затвердження (ч.1ст.10 Закону України “Про публічні закупівлі”). Звертаємо Вашу увагу, що якщо Вами буде оприлюднено перший протокол (чи навіть лише у випадку його прийняття) за результатами якого буде визначено про відповідність ТП умовам замовника, то прийняття нового протоколу буде розцінено як перегляд результатів перевірки ТП відображених в першому протоколі. Слід зауважити, що Закон про публічні закупівлі не надає замовнику самостійно скасовувати своє попереднє рішення навіть якщо замовник в подальшому встановив порушення законодавства про публічні закупівлі при його прийнятті. Додаткову інформацію можна отримати на сторінках 12-16журналу “Радник в сфері державних закупівель № 3(78) березень 2018. Редакція журналу «Радник в сферідержавних закупівель» запрошує Вас прийняти участь у навчаннях та семінарах-тренінгах для учасників та замовників за новимзаконодавством в системіProZorro. З розкладом занять та більш детальною інформацією про те, як зареєструватись на навчання, Ви можете ознайомитися у рубрицінашогоофіційного сайту, якамаєназву «Навчання/семінари» за посиланнямhttp://radnuk.com.ua/Obuchenie, або за номером телефону (044) 451-85-71. У вартістьучасті включено: роздатковийматеріал, конференц-набір, бізнес-ланч, видачасертифікатів про навчання. Наступне питання: чи потрібен будь-який протокол про виявлення підробки та надсилання звернення про достовірність інформації до відповідних органів? Дякую Доброго дня! Згідно частини 4 статті 11 Закону  рішення тендерного комітету або уповноваженої особи оформлюється протоколом. Отже рекомендуємо у Вашому випадку як уже вище зазначали скласти протокол тендерного комітету про продовження розгляду тендерних пропозицій і в даному протоколі зазначити причини продовження та звернення до відповідних органів. Запрошуємо поєднати корисне з відпочинком! Навчаємось та відпочиваємо разом з редакцією журналу «Радник в сфері державних закупівель» 9-го та 10-го серпня. На Вас чекає: новий план дводенного навчання, розгляд практики, рішень Антимонопольного та судових рішень; проживання в готелі з 9 – 11 серпня; кава – перерви, смачні обіди, та сніданки; зручне розташування готелю в 10 хвилинах їзди до знаменитих Потьомкінських сходів, Оперного театру та вулиці Дерибасівській. Пляж Лузанівка знаходиться в 6 км від готелю. Детальніше http://radnuk.com.ua/Obuchenie/customer/odesa/

Віталій
27.06.2018 10:31

Добрий день! Під час розгляду тендерної пропозиції при проведенні "українських" відкритих торгів було використано зразок протоколу засідання тендерного комітету, наведеного на стор. 11-13 журналу РДЗ № 5 (68) за травень 2017. Пунктом 3 цього зразку протоколу є складення Протоколу розгляду тендерної пропозиції за формою, установленою Уповноваженим органом, та оприлюднення його на веб-порталі Уповноваженого органу відповідно до статті 10 Закону. Згідно інформації, зазначеної у дужках, ця частина є обов'язковою для міжнародних торгів. Замовником складено за цим зразком протокол розгляду та оприлюднено на веб-порталі Уповноваженого органу, також було складено Протокол розгляду тендерної пропозиції за формою, установленою Уповноваженим органом, про що зазначено у протоколі розгляду за наведеним зразком, але якимось чином за формою, установленою Уповноваженим органом не оприлюднено на веб-порталі Уповноваженого органу. У складеному протоколі розгляду за зразком було вирішено оприлюднити на веб-порталі Уповноваженого органу Протокол розгляду тендерної пропозиції за формою, установленою Уповноваженим органом. Чи є це порушенням та яка відповідальність за неоприлюднення Протоколу розгляду тендерної пропозиції за формою, установленою Уповноваженим органом? Що робити в цій ситуації? Дякую

Відповідь: Доброго дня! Згідно пункту 1 Наказу 490 затверджено форми документів у сфері публічних закупівель. Також згідно пункту 2 Наказу 490 Формами документів, зазначених у пункті 1 цього наказу, затверджуються обов’язкові поля, що заповнюються замовником шляхом унесення в них наявної інформації в електронній системі закупівель. У разі необхідності замовник може зазначити додаткову інформацію про закупівлю, якщо заповнить необов’язкові поля, передбачені системою. Після внесення усієї обов’язкової інформації, передбаченої формою документа, на неї накладається електронний цифровий підпис. Електронною системою закупівель автоматично створюється документ, який у разі потреби може бути роздрукований. Отже порушенням за неоприлюднення Протоколу розгляду за формою затвердженою наказом 490 не буде оскільки така форма автоматично повинна була сформуватися по Вашій процедурі. Також звертаємо увагу, що наведена нами форма в журналі № 5 (68) за травень 2017 стор. 13 містить інформацію, що формою, затвердженою наказом Мінекономрозвитку № 490 від 22.03.2016, передбачено, що п. 1–6 цього Протоколу електронна система закупівель заповнює автоматично, тобто під час оприлюднення рішення в електронній системі закупівель щодо допущення до аукціону або відхилення тендерної пропозиції Замовник самостійно вносить інформацію лише стосовно п. 7–8. Отже в Вашому випадку ніяких порушень не має. Навчаємось та відпочиваємо разом з редакцією журналу «Радник в сфері державних закупівель» 9-го та 10-го серпня. На Вас чекає: новий план дводенного навчання, розгляд практики, рішень Антимонопольного та судових рішень; проживання в готелі з 9 – 11 серпня; кава – перерви, смачні обіди, та сніданки; зручне розташування готелю в 10 хвилинах їзди до знаменитих Потьомкінських сходів, Оперного театру та вулиці Дерибасівській. Пляж Лузанівка знаходиться в 6 км від готелю. Детальніше http://radnuk.com.ua/Obuchenie/customer/odesa/

Всього записів: 3595
Сторiнки: назад  1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10  вперед