>
Тел.: +38(044)451-85-71
email: radnukdz@gmail.com
Передплатний індекс 89613

Новини

ОСТАННІ НОВИНИ:

18.10.2018cal

18.10.2018

Верховна рада України сьогодні, 18 жовтня, у другому читанні прийняла Кодекс з процедур банкрутства. 


 Документ підтримали 237 народних депутатів.   

Рейтинг: 0
Коментарі: 0
Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
Читати всю статтю ...
17.10.2018cal

17.10.2018

#Поради_від_Радника


Закупівля постачання та розподілу електричної енергії. Чи потрібно встановлювати кваліфікаційні критерії?

Рейтинг: 0
Коментарі: 0
Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
Читати всю статтю ...
16.10.2018cal

16.10.2018

Підсумки семінару для замовників на тему:


 Купуємо електричну енергію по-новому: від переговорної процедури до відкритих торгів

Рейтинг: 0
Коментарі: 0
Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
Читати всю статтю ...

Роздiл • Ваші питання • 

Надаємо відповіді на запитання у сфері публічних закупівель України


Анна
14.09.2018 14:34

Доброго дня! Ми державна установа. В липні місяці зробили в АЦСК Казначейства захищений носій: токін (Secure Token-337 M). Цим захищеним носієм користуємось, все працює, крім як на майданчику zakupki.prom.ua. Постійно програма видає помилку № 5 (при передачі запиту на сервер ЦСК виникла помилка за протоколом НТТР). Звертались разів 5, підтверджують помилку з їхньої сторони, але нічого не змінюється на протязі майже трьох місяців. Куди ще звертатись? Виготовлення токінів справа не дешева, та і часу на її створення зайняла достатньо. Просимо Вашої допомоги.

Відповідь: Доброго дня! Ваша електронна пошта за якою Вами здійснювалась ідентифікація для доступу до рубрики «Ваші питання» надіслана співробітникам майданчика zakupki.prom.ua для надання зворотнього зв'язку. Також редакцією журналу на згадану електронну пошту відправлено контактні дані фахівця майданчика з яким рекомендується зв'язатися для вирішення зазначеного питання. Якщо не отримали повідомлення на електронну пошту, можете звернутись за телефоном редакції (044) 451-85-71 та ми надамо вам координати визначеного співробітника майданчика у телефонному режимі. Передплату на 2019 рік відкрито! Оплативши журнал до 28.09.2018 року на весь 2019 рік, ви отримаєте в 2019 році дві версії журналу (друкований за 2019 рік та доступ до електронної версій з 2011-го по 2019-й рік включно) http://radnuk.com.ua/perdplata/

Тетяна
14.09.2018 12:40

Добрий день! Поясніть, будь-ласка, наступне. В абз.3 ч.5 ст.18 ЗУ "Про публічні закупівлі" говориться про те, що "орган оскарження може припинити розгляд скарги в разі, якщо замовником прийнято рішення по відміну торгів чи визнання їх такими, що не відбулися, крім випадку оскарження будь-якого з цих рішень". Виходить, що рішення про відміну торгів чи визнання їх такими, що не відбулися, можно оскаржувати? Який порядок оскарження? Дякуємо!

Відповідь: Добрий день. Відповідно до пункту 14 частини першої статті 1 Закону органом оскарження є Антимо нополь ний комітет У країни. Порядок оскарження процедур закупівель визначено статтею 18 Закону. Так, відповідно до статті 18 Закону скарга до органу оскарження подається суб’єктом оскарження у формі електронного документа через електронну систему закупівель. Після розміщення скарги суб’єктом оскарження в електронній системі закупівель скарга автоматично вноситься до реєстру скарг і формується її реєстраційна картка. Скарга разом з реєстраційною карткою в день розміщення суб’єктом оск При цьому частиною четвертої статті 18 Закону передбачено, що орган оскарження залишає скаргу без розгляду в разі, якщо замовником відповідно до цього Закону усунено порушення, зазначені в скарзі. Скарги щодо укладених договорів про закупівлю розглядаються в судовому порядку. Таким чином, фізична чи юридична особа з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, має право звернення до органу оскарження або суду. Згідно частини 2 статті 18 Закону скарги, що стосуються прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки пропозицій учасників, подаються протягом 10 днів з дня оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, але до дня укладення договору про закупівлю. Ураховуючи викладене, рішення про відміну торгів чи визнання їх такими, що не відбулися, можна оскаржувати у разі якщо було оприлюднено повідомлення про намір укласти договір. Більш детально можна ознайомитись у «Радник в сфері державних закупівель» №10 (73) за жовтень 2017 р. стор. 24 «Особливості оскарження мультилотових закупівель» та у журналі № 6 (69) за червень 2017, стор.15 «Проведення переговорної процедури також можливо оскаржити». Запрошуємо Вас відвідати наші спеціалізовані семінари: 27 вересня - семінар на тему «Закупівля робіт «З перших вуст». Практика, проблеми, шляхи вирішення», 3 жовтня - навчання на тему: Купуємо електричну енергію по-новому: від переговорної процедури до відкритих торгів. Детальніше за посиланням http://radnuk.com.ua/Obuchenie/customer/

Іванна
14.09.2018 11:03

Доброго дня. Просимо допомогти у вирішенні такого питання: на початку року було проведено відкриті торги на закупівлю природного газу, в результаті яких було "зекономлено" 130 тис. грн. На даний час ціна газу зросла, кількість товару по договору зменшилась і, відповідно, виникла потреба у додатковій закупівлі того ж газу, залишок кошторисних призначень -130 тис. грн. Як в такому випадку проводити закупівлю природного газу якщо це не є додаткове фінансування, а залишок кошторисних призначень, що були виділені ще з початку року, сума майбутньої закупівлі не перевищує 200 тис. грн., але загальна річна сума по даному предмету закупівлі більше 200 тис. грн.? Будемо дуже вдячні за відповідь.

Відповідь: Доброго дня. Звертаємо увагу на лист Уповноваженого органу детальніше Журнал № 10 (61) за жовтень 2016 стор. 41, в якому зазначено, здійснення закупівель замовником у разі: 1) виникнення додаткової потреби у товарах, роботах чи послугах, яку замовник не міг передбачити; 2) виділення додаткових коштів; 3) перерозподілу коштів, зекономлених внаслідок проведення процедур закупівель; 4) коштів зекономлених у разі зміни ціни договору в бік зменшення у випадках, визначених у частині четвертій статті 36 Закону; 5) розірвання договору про закупівлю та необхідності здійснення нової закупівлі; 6) інших подібних випадках, можливе після вчинення замовником дій, передбачених частиною першою статті 4 Закону, тобто внесення змін до річного плану закупівель/додатка до річного плану, керуючись вартісними межами, встановленими у частині першій статті 2 Закону, оскільки, виходячи зі змісту пункту 18 частини першої статті 1 Закону та з урахуванням Бюджетного кодексу України (у разі, якщо замовником є розпорядник бюджетних коштів або одержувач бюджетних коштів), такий предмет закупівлі у вищевказаних випадках вважатиметься новим предметом договору. Разом з тим при здійсненні закупівель без проведення процедур закупівель, передбачених частиною першою статті 12 Закону, товарів, робіт і послуг, вартість яких не перевищує межі, встановлені частиною першою статті 2 Закону, замовник керується положеннями Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України, а також Бюджетного кодексу України (у разі, якщо замовником є розпорядник бюджетних коштів або одержувач бюджетних коштів), без урахування здійснених закупівель за тим же предметом у поточному році, за якими укладені відповідні договори. При цьому здійснення закупівель у вищезазначених випадках має бути обґрунтованим та документально підтвердженим. Запрошуємо Вас відвідати наші спеціалізовані семінари: 09 жовтня - семінар на тему «Закупівля робіт «З перших вуст». Практика, проблеми, шляхи вирішення», 10 жовтня - навчання на тему: Купуємо електричну енергію по-новому: від переговорної процедури до відкритих торгів. Детальніше за посиланням http://radnuk.com.ua/Obuchenie/customer/

Татьяна
13.09.2018 10:06

ДП МА «Бориспіль» при проведенні у відповідності до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) закупівлі будівельних робіт (оголошення про проведення закупівлі UA-2018-08-02-001994-b) в тендерній документації було встановлено, що складовою частиною Тендерної документації є Проектна документація, яка у зв’язку з великим обсягом розміщується на веб-порталі уповноваженого органу разом з тендерною документацією у вигляді окремих файлів, про що і зазначено в тендерній документації (Додаток 1). При внесенні змін до тендерної документації Замовником була розміщена та відображена в електронній системі закупівель нова редакція тендерної документації (окремий файл – лише текстова частина) та перелік змін (окремий файл), що вносяться. При цьому файли, що містять Проектну документацію, до якої не вносяться зміни, Замовник повторно не розміщував в електронній системі закупівель. Дані файли залишені незмінними та доступними учасникам до перегляду. Відносно такого розміщення отримано зауваження, що: «Тендерна документація не оприлюднена у повному обсязі в новій редакції, чим порушені вимоги абз.2 ч.2 ст.23 Закону та п.2 Розділу ІІ «Порядок унесення змін та надання роз’яснень до тендерної документації» тендерної документації». Просимо надати роз’яснення чи обов’язково при внесенні змін до тендерної документації та розміщенні їх в електронній системі закупівель (файлу з тендерної документацією та файлу з переліком змін), Замовник повинен був знову розміщувати файли (закреслювати та додавати ж їх знову), що містять Проектну документацію? При цьому, зміни до Проектної документації не вносились.

Відповідь: Доброго дня! Відповідно до вимог ст. 23 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) зміни, що вносяться замовником до тендерної документації, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у вигляді нової редакції тендерної документації додатково до початкової редакції тендерної документації. Замовник разом із змінами до тендерної документації в окремому документі оприлюдив перелік змін, що вносяться. Положення тендерної документації, до яких вносяться зміни, відображені у вигляді закреслених даних і доступні для перегляду після внесення змін до тендерної документації. У разі якщо тендерна документація містила посилання на проектну документацію і ця документація була невід’ємною частиною ТД і розміщена як додаток до ТД першої, то рекомендуємо викласти в системі нову Проектну документацію до нової ТД.

Анна
11.09.2018 09:05

Добрий день! Підкажіть будь ласка: 1) якщо допорогова закупівля двічі не відбулась (не було жодного учасника)чи можливо тоді заключити прямий договір та зробити Звіт про укладений договір? 2)якщо на початку року за кодами ДК 021:2015: 33190000-8 медичне обладнання та вироби медичного призначення різні та за кодом ДК 021:2015: 33140000-3 Медичні матеріали було розіграно відкриті торги,але з початку року також за програмою було виделено 30 000грн на закупвлю ваккумної системи kiwi (тіж коди ДК 021:2015: що було розіграно відкриті торги) (на систему не було сертифікату відповідності і ми її не могли закупити, сертифікат відповідності зареєстрован тільки 27.08.2018р.)Питання чи можемо ми зіграти допорогову закупівлю, а не відкриті торги, бо сумма не велика лише 30 000грн.?

Відповідь: Доброго дня! Щодо першого питання Порядок здійснення допорогових закупівель застосовується у разі проведення замовником відбору постачальника товару (товарів), надавача послуги (послуг) та виконавця робіт із використанням електронної системи закупівель під час здійснення закупівель товарів, робіт і послуг, вартість яких є меншою за вартість, що встановлена в абзацах 2 та 3 частини 1 статті 2 Закону. Абзацем 2 та 3 часті 1 статті 2 Закону № 922 встановлено , що вартісні межі (пороги) застосування Закону № 922 в частині проведення процедур закупівель для замовників, а саме якщо вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 200 тис. грн., а робіт — 1,5 млн грн. Також визначено вартісні межі для застосування Закону № 922 замовниками, що здійснюють діяльність в окремих сферах господарювання — якщо вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 1 млн грн., а робіт — 5 млн грн. Якщо замовник проводить допорогові закупівлі не через електронну систему закупівель ProZorro, а шляхом укладення прямих договорів, то за такими закупівлями замовник має скласти, затвердити та оприлюднити додаток до річного плану закупівель та користуватися внутрішним распорядком на підприємстві, коли є розпорядження міських органів влади Незалежно від того, як замовник проводитиме допорогові закупівлі – через ProZorro чи шляхом укладання прямих договорів, він має обов’язково скласти за такими закупівлями та затвердити додаток до річного плану, а також оприлюднити його у ProZorro у строк, установлений у ч. 1 ст. 4 Закону № 922: протягом 5 календарних днів із дня затвердження додатка. Таким чином, замовник може скласти прямій договір та протягом одного дня з дня укладення договору публікує звіт про укладений договір. Щодо другого питання. У Вашому питанні недостатньо інформації тому розщирену та точну відповідь не можемо надати, але звертаємо увагу, що згідно часті 7 статті 2 Закону «Про публічні закупівлі» забороняється придбання товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур, визначених цим Законом, та укладання договорів, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур, визначених цим Законом. Замовник не має права ділити предмет закупівлі на частини з метою уникнення проведення процедури відкритих торгів або застосування цього Закону. Додатково звертаємо увагу на лист Уповноваженого органу вих. № 3302-06/29640-06 від 14.09.16 детальніше Журнал № 10 (61) за жовтень 2016 стор. 41. Отже в Вашому випадку, якщо ці кошти були сплановані, ще на початку року, рекомендуємо провести процедуру закупівлі згідно Закону про публічні закупівлі. Передплату на 2019 рік відкрито! Оплативши журнал до 28.09.2018 року на весь 2019 рік, ви отримаєте в 2019 році дві версії журналу (друкований за 2019 рік та доступ до електронної версій з 2011-го по 2019-й рік включно) http://radnuk.com.ua/perdplata/

Дмитро
11.09.2018 08:57

Доброго дня! Підскажіть будь-ласка. Перший раз "Відкриті торги" по закупівлі Шкільних меблів не відбулися за відсутності учасників (нуль учасників), другий раз ця ж закупівля не відбулася у зв’язку з відхиленням всіх тендерних пропозицій (два учасники), третій раз ця ж закупівля не відбулася за відсутності двох учасників (один учасник). Чи можемо ми провести переговорну процедуру відповідно до ЗУ "Про публічні закупівлі"?

Відповідь: Добрий день! Згідно листа Мінекономрозвитку № 3302-05/36601-07 від 04.11.2015 відповідно до частини першої статті 39 Закону переговорна процедура закупівлі — це процедура, яка використовується замовником як виняток і відповідно до якої замовник укладає договір про закупівлю з учасником після проведення переговорів з одним або кількома учасниками. Переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у разі наявності умов, передбачених частиною другою статті 39 Закону, зокрема якщо замовником було двічі відмінено процедуру закупівлі через відсутність достатньої кількості учасників (пункт 4 частини другої статті 39 Закону) . Водночас згідно з частиною першою статті 39 Закону обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі повинно містити умови застосування процедури закупівлі; посилання на експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування процедури закупівлі . Отже, якщо замовником було двічі відмінено процедуру закупівлі через відсутність достатньої кількості учасників, обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі повинно містити посилання на оголошення про результати процедур закупівель у зв’язку з відсутністю достатньої кількості учасників, предметом закупівлі в яких були ті самі товари, роботи і послуги, що є предметом закупівлі у разі застосування переговорної процедури закупівлі, та звіти про результати проведення таких процедур закупівель . Тому, керуючись вимогами частини першої статті 4 Закону замовником застосовується переговорна процедура закупівлі, зокрема, якщо було двічі відмінено процедури закупівлі незалежно від їх послідовності, здійснені відповідно до річного плану закупівель, через відсутність достатньої кількості учасників . Істотною особливістю переговорної процедури, яка застосовується саме внаслідок подвійного скасування тендеру, є те, що відповідно до роз’яснень, наданих Мінекономрозвитку на запити замовників, переговорна процедура може застосовуватися лише за умови прийняття таких рішень щодо здійснення закупівлі у поточному році (відповідь на запит № 191/2016). Тому, керуючись вимогами частини першої статті 4 Закону замовником застосовується переговорна процедура закупівлі,зокрема, якщо було двічі відмінено процедури закупівлі незалежно від їх послідовності, здійснені відповідно до річного плану закупівель, через відсутність достатньої кількості учасників. Детальніше можете ознайомитись у Журналі «Радник в сфері державних закупівель № 6 (57) за червень 2016 стор. 29.

Анна
10.09.2018 09:00

Добрий день! Підкажіть, будь ласка, визначення предмета закупівлі за ДК 021:2015 повинно бути саме за показником четвертої цифри, чи можливо за показником 5,6,7 цифри, чи буде це помилкою?

Відповідь: Відповідь: Доброго дня! У разі якщо Ваше запитання стосується визначення саме товарів та послуг, то згідно Наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі україни «Про затвердження Порядку визначення предмета закупівлі» від 17.03.2016 № 454 Предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 17 і 32частини першої статті 1 Закону та на основі національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник”, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749 (далі – Єдиний закупівельний словник), за показником четвертої цифри основного словника із зазначенням у дужках конкретної назви товару чи послуги. Запрошуємо Вас відвідати наші спеціалізовані семінари: 27 вересня - семінар на тему «Закупівля робіт «З перших вуст». Практика, проблеми, шляхи вирішення», 3 жовтня - навчання на тему: Купуємо електричну енергію по-новому: від переговорної процедури до відкритих торгів

Олена
10.09.2018 01:35

Допоможіть, будь ласка, розібратись в наступному. 1. Укладений договір на закупівлю електричної енергії зі строком дії з 01.01.2018 по 31.12.2018 за результатами застосування переговорної процедури необхідно розірвати з 01.12.2018 (оскільки з 11.12.2018 у обленерго не діятиме ліцензія на постачання) і оголосити відкриті торги у жовтні 2018 (двічі відкриті з результатом на переговорну) на закупівлю електроенергії зі строком поставки на грудень 2018? 2. При оголошенні відкритих торгів не встановлювати кваліфікаційні критерії згідно ст.16, враховуючи ч.3 ст.16? 3. По ст.17 обмеження відсутні? Дякую.

Відповідь: Доброго дня! Так, при відкритих торгах на закупівлю електроенергії Замовник не встановлює кваліфікаційні критерії згідно часті 3 статті 16 Закону. Додатково повідомляємо, що 13.04. 2017 року Верховна Рада України прийняла Закон України «Про ринок електричної енергії» № 2019-VIII (далі — Закон), який набрав чинності (окрім окремих положень) з 11 червня 2017 року. В зв’язку з цим, Міністерство економічного розвитку і торгівлі України оприлюднило лист інформативного характеру (вих. № 3304-06/40489-07) від 09.11.2017 для замовників та учасників процедур закупівель щодо закупівель електричної енергії та послуг з постачання електричної енергії. Додатком до даного листа є лист НКРЕКП (вих. № 10835/13.1/7-17 від 17.10.2017), в якому Уповноважений орган у сфері енергетики та комунальних послуг інформує про ситуацію, яка склалась навколо закупівлі електричної енергії. В цих листах зазначено про наступне. Відповідно до норм Закону передбачено впровадження з 01.07.2019 нової моделі ринку, яка надасть більше можливостей споживачам у виборі постачальників та способів закупівлі електричної енергії. Унаслідок цього основною процедурою закупівлі стануть відкриті торги, а закупівля за переговорною процедурою стане винятком. Проте наразі конкурентні закупівлі електроенергії є малоефективними, а тому закупівля електроенергії відбувається у більшості випадків за переговорною процедурою, але на період до 11.12.2018. Закупівля електроенергії на період з 11 грудні і до кінця року і, відповідно на 2019 рік має відбуватись за процедурою відкритих торгів. Отже, споживачі (крім побутових та малих непобутових споживачів) повинні до 11 грудня 2018 року обрати електропостачальника та укласти з ним договір про постачання електричної енергії. Якщо споживач не обере електропостачальника, то постачання електричної енергії йому впродовж не більше 90 днів буде автоматично здійснювати постачальник «останньої надії», визначений на відповідній території. Додатково інформацію про закупівлю електричної енергії Ви можете прочитати з випуску журналу № 12 (75) за грудень 2017 року на стор. 40-43 (лист МЕРТУ від 09.11.2017 № 3304-06/40489-07 «Щодо закупівель електричної енергії та послуг з постачання електричної енергії» з додатком (лист НКРЕКП, а також лист МЕРТУ від 09.11.2017 № 3304-06/40489-07 додатком до якого є лист НКРЕКП (вих. № 10835/13.1/7-17 від 17.10.2017). Крім того, відповідно листа Миекономрозвитку № 3304-04/39642-06 від 10.09.2018 «Щодо закупівель електричної енергії та послуг з постачання електричної енергії» перелік суб’єктів господарювання, які відповідно до вимог Закону отримали ліцензію на право провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії розміщено на офіційному веб-сайті НКРЕКП у розділі: Актуальна інформація/Ліцензування (адмінпослуги)/Реєстри НКРЕКП/Ліцензійний реєстр НКРЕКП/Ринок електричної енергії (постачання електричної енергії споживачу). Зазначений перелік постійно оновлюється з урахуванням отримання ліцензій новими суб’єктами господарювання. Принагідно звертаємо увагу, що відповідно до пункту 13 розділу XVII “Прикінцеві та перехідні положення” Закону, ліцензії на впровадження господарської діяльності з постачання електричної енергії за регульованим тарифом підлягають анулюванню не пізніше ніж через 18 місяців з дня набрання чинності Законом, тобто не пізніше 11 грудня 2018 року. Крім того, ліцензіати з постачання електричної енергії, що наразі провадять ліцензовану діяльність відповідно до постанови НКРЕКП від 13.04.2017 № 504, у разі наміру продовжувати господарську діяльність з постачання електричної енергії повинні до грудня 2018 року отримати нову ліцензію на право провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу. Таким чином, право здійснення діяльності з постачання електричної енергії матимуть лише ті суб’єкти господарювання, які в установленому порядку отримали ліцензію на провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу та відповідний перелік яких оприлюднюється на офіційному веб-сайті НКРЕК. Також звертаємо увагу, що редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» планує проведення 3 жовтня у Києві навчання по проблемним питанням щодо закупівлі електричної енергії за новим Законом про ринок електричної енергії. Інформацію про план навчання та умови участі у ньому можна отримати на нашому сайті у рубриці Навчання/Семінари за посиланням: http://radnuk.com.ua/Obuchenie/customer/kiev/

Андрій
07.09.2018 16:04

Підскажіть будь ласка. Договір на підряд реконструкціі частини будівлі.Тому чи є дискрімінаційною вимога фактичного знаходження Учасника за місцем реконструкціі будівлі (тому ,що потребу наявність кваліфікованих фахівців та мат.-тех. бази).

Відповідь: Доброго дня! Поняття дискримінація Законом про публічні закупівлі не визначено. Загальне поняття дискримінація (лат. discriminatio «розрізнення») -будь-яка відмінність, виключення, обмеження або перевага, що заперечує або зменшує рівне здійснення прав. Поняття охоплює виключення або обмеження можливостей для членів певної групи відносно можливостей інших груп. Отже поняття дискримінації є субєктивне та може стосуватися певних осіб, які певні вимоги виконати не зможуть. З практики можемо зазначити, якщо замовник не зможе довести та пояснити вимогу фактичного знаходження Учасника за місцем реконструкціі будівлі, у разі розгляді скарги в АМКУ з даного питання колегії стане на сторну учасника. Згідно частини 1 статті 3 Закону Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням. Запрошуємо Вас відвідати наші спеціалізовані семінари: 27 вересня - семінар на тему «Закупівля робіт «З перших вуст». Практика, проблеми, шляхи вирішення», 3 жовтня - навчання на тему: Купуємо електричну енергію по-новому: від переговорної процедури до відкритих торгів. Детальніше за посиланням http://radnuk.com.ua/Obuchenie/customer/

Андрій
07.09.2018 15:36

Якщо закупівля йде по різним кодам (поточний ремонт приміщення та Обладнання (кондиціонер)); загальна сума не перевищує 550 тис грн, чи потрібно розділяти закупівлю на декілька окремих.

Відповідь: Доброго дня! Ваше питання не повністю зрозуміле, але звертаємо увагу на визначення предметів закупівлі та законодавства. Відповідно до частини сьомої статті 2 Закону забороняється придбання товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур, визначених цим Законом, та укладання договорів, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур, визначених цим Законом . Замовник не має права ділити предмет закупівлі на частини з метою уникнення проведення процедури відкритих торгів або застосування цього Закону . Згідно пункту 17 статті 1 Закону послуги - будь-який предмет закупівлі, крім товарів і робіт, зокрема транспортні послуги, освоєння технологій, наукові дослідження, науково-дослідні або дослідно-конструкторські розробки, медичне та побутове обслуговування, лізинг, найм (оренда), а також фінансові та консультаційні послуги, поточний ремонт. Згідно пункту 2 Порядку визначення предмета закупівлі під час здійснення закупівлі послуг з поточного ремонту предмет закупівлі визначається за кожним окремим будинком, будівлею, спорудою, лінійним об'єктом інженерно-транспортної інфраструктури згідно з термінологією державних будівельних норм ДБН А.2.2-3:2014 “Склад та зміст проектної документації на будівництво”, затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 04 червня 2014 року № 163, та/або галузевих будівельних норм ГБН Г.1-218-182:2011 “Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та переліки робіт”, затверджених наказом Державної служби автомобільних доріг України від 23 серпня 2011 року № 301, із зазначенням у дужках предмета закупівлі відповідно до Єдиного закупівельного словника. Пунктом 32 статті 1 Закону передбачено, що товари - продукція, об’єкти будь-якого виду та призначення, у тому числі сировина, вироби, устаткування, технології, предмети у твердому, рідкому і газоподібному стані, а також послуги, пов’язані з постачанням таких товарів, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих товарів. Згідно абзацу 2 пункту 1 Порядку визначення предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 17 і 32частини першої статті 1 Закону та на основі національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник”, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749 (далі – Єдиний закупівельний словник), за показником четвертої цифри основного словника із зазначенням у дужках конкретної назви товару чи послуги. Абзац 1 статті 2 Закону застосовується до замовників, за умови, що вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень, а робіт - 1,5 мільйона гривень; У разі здійснення закупівель товарів, робіт і послуг без використання електронної системи закупівель, за умови, що вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує 50 тисяч гривень та є меншою за вартість, що встановлена в абзацах другому і третьому цієї частини, замовники обов’язково оприлюднюють звіт про укладені договори в системі електронних закупівель відповідно до статті 10 цього Закону. Таким чином, закупівля товарів, робіт і послуг здійснюється замовником з дотриманням вимог Закону, керуючись вартісними межами, встановленими у частині першій статті 2 Закону. Додатково звертаємо увагу, що згідно пункту 5 Порядку визначення предмета закупівлі якщо під час здійснення замовником закупівлі товарів передбачається також закупівля послуги (послуг), пов'язаної (пов'язаних) з поставкою товарів (зокрема послуги з транспортування, установки, монтажу, наладки, інсталяції програмного забезпечення, навчання персоналу тощо), предметом закупівлі в такому разі є товари за умови, що вартість такої послуги (таких послуг) не перевищує вартості самих товарів. Запрошуємо Вас відвідати наші спеціалізовані семінари: 27 вересня - семінар на тему «Закупівля робіт «З перших вуст». Практика, проблеми, шляхи вирішення», 3 жовтня - навчання на тему: Купуємо електричну енергію по-новому: від переговорної процедури до відкритих торгів. Детальніше за посиланням http://radnuk.com.ua/Obuchenie/customer/

Марія
07.09.2018 15:33

Добрий день!Підкажіть, будь-ласка,таке питання.В 2018 році проведено відкриті торги на закупівлю постачання природного газу.В звязку з переходом установ, підпорядкованих відділу освіти( була централізована бухгалтерія) на окремий юридичний статус з самостійним бухоьліком,залишки кошторису по даній закупівлі були передані самостійним юр.особами шляхом укладання додаткової угоди до договору, а стан договору по даній поставці переведено в стан виконаний. З першого вересня до нашого відділу, який перейменовано, передані установи культури для яких необхідно теж закупити природний газ, загальна сума закупівлі по відділу до 200 тис.грн. Чи вірно провести допорогову закупівлю чи відкриті торги для закупівлі постачання природного газу.

Відповідь: Доброго дня! Відповідно до частини сьомої статті 2 Закону забороняється придбання товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур, визначених цим Законом, та укладання договорів, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур, визначених цим Законом . Замовник не має права ділити предмет закупівлі на частини з метою уникнення проведення процедури відкритих торгів або застосування цього Закону .Таким чином, закупівля товарів, робіт і послуг здійснюється замовником з дотриманням вимог Закону, керу ючись вартісними межами, встановленими у частині першій статті 2 Закону . Разом з тим частиною першою статті 4 Закону передбачена можливість внесення змін до річного плану закупівель/додатка до річного плану . При цьому форма внесення змін до річного плану закупівель/додатка до річного плану, періодичність і характер таких змін (зміна очікуваної вартості закупівлі, предмета закупівлі, орієнтовного початку процедури закупівлі тощо) законодавством не визначені та не обмежені . Тому замовник може періодично вносити зміни до річного плану закупівель/додатка до річного плану відповідно до наявного фінансування, потреби у товарах, роботах, послугах тощо, до здійснення відповідної закупівлі . Таким чином, ураховуючи, що Законом встановлено порядок придбання товарів, робіт і послуг, здійснення закупівель замовником у разі: 1) виникнення додаткової потреби у товарах, роботах чи послугах, яку замовник не міг передбачити; 2) виділення додаткових коштів; 3) перерозподілу коштів, зекономлених внаслідок проведення процедур закупівель; 4) коштів зекономлених у разі зміни ціни договору в бік зменшення у випадках, визначених у частині четвертій статті 36 Закону; 5) розірвання договору про закупівлю та необхідності здійснення нової закупівлі; 6) інших подібних випадках, можливе після вчинення замовником дій, передбачених частиною першою статті 4 Закону, тобто внесення змін до річного плану закупівель/додатка до річного плану, керуючись вартісними межами, встановленими у частині першій статті 2 Закону, оскільки, виходячи зі змісту пункту 18 частини першої статті 1 Закону та з урахуванням Бюджетного кодексу України (у разі, якщо замовником є розпорядник бюджетних коштів або одержувач бюджетних коштів), такий предмет закупівлі у вищевказаних випадках вважатиметься новим предметом договору . Разом з тим при здійсненні закупівель без проведення процедур закупівель, передбачених частиною першою статті 12 Закону, товарів, робіт і послуг, вартість яких не перевищує межі, встановлені частиною першою статті 2 Закону, замовник керується положеннями Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України, а також Бюджетного кодексу України (у разі, якщо замовником є розпорядник бюджетних коштів або одержувач бюджетних коштів), без урахування здійснених закупівель за тим же предметом у поточному році, за якими укладені відповідні договори При цьому здійснення закупівель у вищезазначених випадках має бути обґрунтованим та документально підтвердженим Водночас під час здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг, вартість яких є меншою за вартість, що встановлена в абзацах другому і третьому частини першої статті 2 Закону, замовники повинні дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель, установлених цим Законом, та можуть використовувати електронну систему закупівель з метою відбору постачальника товару (товарів), надавача послуги (послуг) та виконавця робіт для укладення договору (абзац четвертий частини першої статті 2 Закону) . Таким чином, Законом передбачено право замовників використовувати електронну систему закупівель у зазначеному випадку. Отже якщо вартість закупівлі не перевищує пороги Закону замовник може провести допорогову закупівлю. Детальніше з листом МЕРТУ щодо даного питання можна ознайомитися в Журналі № 10 (61) за жовтень 2016 стор. 41. Запрошуємо Вас відвідати наші спеціалізовані семінари: 27 вересня - семінар на тему «Закупівля робіт «З перших вуст». Практика, проблеми, шляхи вирішення», 3 жовтня - навчання на тему: Купуємо електричну енергію по-новому: від переговорної процедури до відкритих торгів. Детальніше за посиланням http://radnuk.com.ua/Obuchenie/customer/

Марія
07.09.2018 14:44

Добрий день! Підкажіть,будь- ласка, в такому питанні. В 2017 році була виготовлена проектно-кошторисна документація на капітальний ремонт покрівлі навчального закладу освіти. Замовником виступив відділ освіти райдержадміністрації. В цьому 2018 році, в звязку з переходом в обєднану територіальну громаду змінилась назва відділу освіти(інший код ЄДРПОУ) та назва обєкту - назва навчального закладу. Чи потрібно робити коригування проектно-кошторисної документації при зміні назв замовника та обєкта для дальнішого проведення відкритих торгів чи достатньо прикласти в документацію торгів рішення сесії та інші підтверджуючі документи про зміну назв.

Відповідь: Добрий день. Відповідно Наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 16.05.2011 № 45 «Про затвердження порядку розроблення проектної документації на будівництво об'єктів» (далі - наказ № 45) завдання на проектування об’єктів будівництва складається з урахуванням вимог державних будівельних норм ДБН А.2.2-3:2014 «Склад та зміст проектної документації на будівництво» і затверджується замовником за погодженням із генпроектувальником (проектувальником). Відповідно пункту 8 до Постанови Кабінету Міністрів України від 11 травня 2011 р. № 560 «Про затвердження Порядку затвердження проектів будівництва і проведення їх експертизи та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України» назва об’єкта будівництва за проектною документацією має відповідати завданню на проектування, не змінюватися на всіх стадіях проектування та відображати вид будівництва (нове будівництво, реконструкція, технічне переоснащення діючих підприємств, реставрація, капітальний ремонт) та його місце розташування. При обчисленні коштів на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, слід послуговуватися показниками відповідно до Постанови КМУ «Про схвалення Прогнозу економічного і соціального розвитку України на 2018-2020 роки основних макропоказників економічного і соціального розвитку України на 2018-2020 роки» від 31.05.2017 № 411. За проектами будівництва, які вже розроблені та затверджені в установленому порядку (але не відбулися процедури закупівлі через недостатність коштів), кошторисну документацію доцільно скоригувати в результаті уточнення коштів на інфляційні процеси, виходячи з передбачених у зазначеній вище постанові КМУ індексів цін виробників на поточний рік і прогнозних на попередні роки.Така скоригована проектна документація підлягає перезатвердженню в установленому порядку відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 11 травня 2011 р. № 560 «Про затвердження Порядку затвердження проектів будівництва і проведення їх експертизи та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України». Таким чином, Замовнику потрібно вносити зміни до проектної документації щодо зміни назви об’єкта відповідно до діючих юридичних документів, що підтверджуюють такі зміни та перезатвердити проектну документацію в порядку визначеному відповідно до наказу №45, а вже після внесених змін, Замовник може оголошувати процедуру закупівлі із зазначенням назви предмета закупівлі відповідно до Порядку визначення предмета закупівлі робіт, зокрема враховуючи ДСТУ БД 1.1.-1. 2013 за об’єктом будівництва та показники 3-5 цифр державного класифікатора. Детальніше зі статтями, які стосуються робіт можна ознайомитися в стаття «Зміни в містобудуванні: збільшення контролю за будівельниками чи вдосконалення містобудівної діяльності?» — випуск журналу № 4 (67) за квітень 2017 року, стор. 26-27; стаття «Динамічна і тверда договірні ціни в будівельній галузі під час застосування тендерних процедур згідно із Законом України "Про публічні закупівлі" та ДСТУ Д.1.1- 1:2013 «Правила визначення вартості будівництва»» — випуск журналу № 5 (68) за травень 2017 року, стор. 25-26;- стаття «Як правильно провести тендер на роботи строком виконання більш ніж один рік та зареєструвати договір у Казначействі» — випуск журналу № 8 (71) за серпень 2017 року, стор. 28-30, « Чи можна змінювати вартість договору, якщо зросла заробітна плата?» журнал № 9 (84) за вересень 2018 стор. 28 -32.

Ірина
07.09.2018 11:50

Доброго дня! Дайте, будь ласка, відповідь на наступне запитання. Нашою установою було проведено процедуру відкритих торгів щодо закупівлі лічильників (CPV 38550000-5 Лічильники). Умовами тендерної документації та оголошенням про проведення процедури нами було передбачено, що розмір мінімального кроку пониження ціни складає 0,5% (20458,10 грн.). Учасник, якого визнано переможецем за результатами аукціону надав пропозицію, понизивши ціну на 0,23% (9214 грн). Другий учасник також не виконав даної умови, та надав пропозицію, яка знижена на менший відсоток. Раніше ніколи з таким не стикались та не впевнені як правильно діяти в даній ситуації. Скажіть, будь ласка, чи повинні ми відхилити пропозиції обох учасників, як такі, що не відповідають умовам тендерної документації та умовам оголошення та відмінити торги? Дякую!

Відповідь: Добрий день. Дійсно, якщо учасник при участі в аукціоні не дотримуються вимог щодо кроку аукціону, він порушує вимоги тендерної документації, але система повинна «відфільтровувати» такі дії учасників. Тому для надання більш точної відповіді просимо надати номер закупівлі в Прозорро.

Ірина
07.09.2018 09:56

Доброго дня! Дайте, будь ласка, відповідь на наступне запитання. Нашою установою було проведено процедуру відкритих торгів щодо закупівлі лічильників (CPV 38550000-5 Лічильники). Умовами тендерної документації та оголошенням про проведення процедури нами було передбачено, що розмір мінімального кроку пониження ціни складає 0,5% (20458,10 грн.). Учасник, якого визнано переможецем за результатами аукціону надав пропозицію, понизивши ціну на 0,23% (9214 грн). Другий учасник також не виконав даної умови, та надав пропозицію, яка знижена на менший відсоток. Раніше ніколи з таким не стикались та не впевнені як правильно діяти в даній ситуації. Скажіть, будь ласка, чи повинні ми відхилити пропозиції обох учасників, як такі, що не відповідають умовам тендерної документації та умовам оголошення та відмінити торги? Дякую!

Відповідь: Добрий день. Дійсно, якщо учасник при участі в аукціоні не дотримуються вимог щодо кроку аукціону, він порушує вимоги тендерної документації, але система повинна «відфільтровувати» такі дії учасників. Тому для надання більш точної відповіді просимо надати номер закупівлі в Прозорро.

Валентина
07.09.2018 09:32

Доброго дня! Підкажіть будь ласка, підприємством по коду ДК 021:2015 09130000-9 Нафта і дистиляти в 2018р було закуплено дизельного палива та бензину на суму 4 053 990,00 грн. Додатково у вересні місяці планують виділити кошти на закупівлю дизпалива з місцевого бюджету ще приблизно на 1 000 000,00грн . Як потрібно проводити процедуру закупівлі дизпалива: за процедурою Відкритих торгів , чи міжнародних торгів з публікацією на англійській мові?

Відповідь: Добрий день! Відповідно до ч.4 ст. 10 Закону про публічні закупівлі оголошення про проведення процедури закупівлі у строки, встановлені у частині першій цієї статті, обов’язково додатково оприлюднюються на веб-порталі Уповноваженого органу англійською мовою, якщо очікувана вартість закупівлі перевищує суму, еквівалентну: для товарів і послуг - 133 тисячам євро; для робіт - 5150 тисячам євро. Як бачимо, міжнародна процедура застосовується, якщо вартість закупівлі перевищує пороги за ч.4 ст. 10 Закону, а не предмет закупівлі. Тому у Вашому випадку, другу закупівлю можна провести за процедурою простих відкритих торгів. Детальніше з цим питанням можна ознайомитись у випуск журналу № 8 (71) за серпень 2017 року на стор. 41. Увага! Передплату на 2019 рік відкрито! Оплативши журнал до 28.09.2018 року на весь 2019 рік, ви отримаєте в 2019 році дві версії журналу (друкований за 2019 рік та доступ до електронної версій з 2011-го по 2019-й рік включно).

Всього записів: 3709
Сторiнки: назад  1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10  вперед