Надаємо відповіді на запитання у сфері публічних закупівель України Журнал 'Радник в сфері державних закупівель'2 — Ваші питання1
>
Тел.: +38(044)451-85-71
email: radnukdz@gmail.com
Передплатний індекс 89613

Новини

Уряд затвердив перелік органів, на які не поширюється мораторій на перевірки

З текстом постанови можна ознайомитись за посиланням: goo.gl/uno7pu

Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
23.02.2018
Читати всю статтю ...

22.02.2018

Уряд скасував необхідність розробки та погодження історико-містобудівного обґрунтування

 Вся проектна документація на нове будівництво і історично населених місцях буде розроблятися виключно відповідно до історик-архітектурних опорних планів.

Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
22.02.2018
Читати всю статтю ...

21.02.2018

ProZorro плани на майбутнє

24 години на виправлення помилок

Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
21.02.2018
Читати всю статтю ...

20.02.2018

Визнання недійсним рішення Замовника

про відхилення тендерної пропозиції Учасника та визнання недійсним рішення Замовника про відміну торгів

Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
20.02.2018
Читати всю статтю ...

Роздiл • Ваші питання • 

Надаємо відповіді на запитання у сфері публічних закупівель України

 Замовляйте індивідуальні семінари-тренінги, навчання  та підвищення кваліфікації з публічних закупівель  у Своєму місті за доступними цінами.

Тільки у нас після проходження навчання, семінару Ви отримаєте:
-  детальний звіт з відповідями на всі проблемні питання, які обговорювалися;
-  доступ до  постійно оновлюваної бази методичних матеріалів у сфері публічних закупівель;
-  2 місяці безкоштовних консультацій;
-  30% знижку на передплату журналу «Радник в сфері публічних закупівель» на 2017 рік.

Телефонної гарячої лінії для надання консультацій (044) 451-85-71 з 16:00 до 17:30 з понеділка по четвер (передплатникам журналу).


Олена
31.01.2018 11:32

Доброго дня. Підскажіть, будь-ласка. 1). Нашій лікарні у 2018 році по коду ДК 021:2015 -33600000-6 виділено 400000,00 грн. Відкриті торги ще не оголошено. 30 січня 2018 року по цьому ж коду нам додатково виділили кошти (надійшло благодійних внесків та було внесено зміни до кошторису) на 100000,00 грн. Чи потрібно проводити відкриті торги на 500000,00 грн., чи можна укласти прямий договір на 100000,00 грн.? 2). Чи може бути підставою для проведення переговорної процедури закупівлі лист з Торгово-промислової палати про те, що даний учасник є єдиним, який може поставляти дану продукцію? Дякую.

Відповідь: Добрий день! По першому питанню. Враховуючи, що Ви ще не здійснили закупівлю за раніше виділеними коштами, рекомендуємо провести процедуру закупівлі із врахуванням збільшеного фінансування, тобто на 500 тис. грн. Розглядати ситуацію з укладенням прямого договору, керуючись роз’ясненням МЕРТУ щодо випадків, коли закупівлю можна розглядати як новий предмет договору (лист вих. №3302-06/29640-06 від 14.09.16), було б можливо у випадку, коли б Ви вже провели закупівлю на 400 тис. грн, а після цього отримали додаткові кошти. Також звертаємо Вашу увагу, що згідно ч.7 ст. 2 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) замовник не має права ділити предмет закупівлі на частини з метою уникнення проведення процедури відкритих торгів або застосування цього Закону. По другому питанню.Згідно ст. 35 Закону переговорна процедура закупівлі - це процедура, що використовується замовником як виняток у випадках, визначених у ч.2 ст. 35 Закону. Так, переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у разі, зокрема відсутності конкуренції (у тому числі з технічних причин) на відповідному ринку, внаслідок чого договір про закупівлю може бути укладено лише з одним постачальником, за відсутності при цьому альтернативи. Проте, неможливо однозначно відповісти, що у Вашому випадку буде достатньо листа ТПП, без більш детальної інформації про закупівлю, вивчення її обставин і юридичних аспектів. В той же час, як свідчить практика, документи, які видає ТПП, часто і успішно використовуються замовниками і учасниками закупівель, в тому числі у суді, для обґрунтування тих чи інших своїх дій. Увага! Акція на 2018 рік (Плати за один отримуй два усього за 212 грн). Встигніть передплатити журнал до 31.12.2017 на весь 2018 рік та оплатити до 1 січня 2018 року і, Ви отримаєте друкований журнал та доступ до електронних версій з 2011 по 2018 рік включно.

Наталія
31.01.2018 09:43

Добрий день! В червні 2016 року підписаний договір (дія договору до 31.12.2016) на 1 400 000 згідно проектно-кошторисної документації (далі п-к док.) на реконструкцію кладовища із збільшенням його площі. Протягом декількох місяців виконано 30% робіт і перераховано кошти за виконані роботи. Але в зв’язку з виявленими недоліками в наших документах (потрібно змінити призначення землі), роботи підрядником по реконструкції були призупинені. За період приведення у відповідність наших документів, змінилась вартість робіт, матеріалів і заробітної плати в будівництві, що визвало необхідність коригування п-к док.. По зміненій проектно-кошторисній документації (коригуюча) загальна вартість робіт становить 1 900 000 – це сума з 30% виконаної роботи. Підкажіть будь ласка як нам діяти в даній ситуації – яку процедуру проводити на 2018 рік, проводити відкриті торги, проводити переговорну процедуру так як це підприємство розпочало роботи але термін дії договору закінчився у 2016 році, чи іншу процедуру, на яку суму – 1 900 000 чи за мінусом 30%, якщо за мінусом 30% то як об'єм робіт зазначити в тенд. документації?

Відповідь: Просимо Вас дня надання правильної та обґрунтованої відповіді залишити Ваші контакти

Надія
30.01.2018 13:47

Державною установою було двічі відмінено тендер («європейські торги») через недастатню кількість учасників. Відповідно до п.4 ч.2 ст. 35 ЗУ «Про публічні закупівлі» є можливість провести відповідну закупівлю за переговорною процедурою. Поте за час періоду прийому пропозицій під час відкритих торгів ціна на проедмет закупівлі зросла.Чи можливо збільшити вартість закупівлі в переговорній процедурі? Де і яким нормативним актом це визначено?

Відповідь: Добрий день! Відповідно до ч.2 ст. 35 Закону України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) переговорна процедура закупівлізастосовуєтьсязамовником як виняток у разі, зокрема, якщо замовником було двічі відмінено тендер через відсутністьдостатньоїкількостіучасників, при цьому предмет закупівлі, його технічні та якісні характеристики, а також вимоги до учасника не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації. Як бачимо, з наведеного вище, заборони щодозміниочікуваноївартостізакупівлі Закон не містить. Інші нормативні акти з цього питання, які б дозволяли або забороняли це робити, відсутні. В той же час, не рекомендуємозловживатиданоюпідставою. У разі якщо Ви зможете підтвердити, збільшення ринкової вартості предмета закупівлі (що підтверджується, наприклад, даними проведеного Вами моніторингу цін, або у інший спосіб на приклад довідка з Торгово промислової палати) тоді замовник на власний ризик може застосовувати п.4 ч. 2 ст. 35 Закону. При цьому також звертаємо увагу, що хоча про це прямо не зазначено у Законі, але враховуючи, що закупівлі здійснюються згідно річного плану закупівель, застосування підстави передбаченої п.4 ч.2 ст. 35 Закону можливе лише протягом одного року. Тобто і двічі відмінені торги на підставі недостатньої кількості учасників і початок переговорної процедури необхідно здійснювати на протязі одного року. В той же час замовник обирає процедуру закупівлі самостійно і на власний ризик. Увага! Редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» запрошує Вас прийняти участь у навчаннях та семінарах-тренінгах для учасників та замовників за новим законодавством в системі ProZorro, які редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» організовує в лютому 2018 року в Києві (щотижня) та Одесі (09.02.2018). З розкладом занять та більш детальною інформацією про те, як зареєструватись на навчання, Ви можете ознайомитися у рубриці нашого офіційного сайту, яка має назву «Навчання/семінари» за посиланням http://radnuk.com.ua/Obuchenie, або за номером телефону (044) 451-85-71. У вартість участі включено: роздатковий матеріал, конференц-набір, бізнес-ланч, видача сертифікатів про навчання.

Анна
30.01.2018 12:45

Добрий день! Згідно з Постановою КМУ № 180 від 16.03.2017 З 1 січня 2018 р. за умови задоволення в повному обсязі потреби в лікарських засобах, зареєстрованих в Україні в установленому законом порядку та включених до Національного переліку, затвердженого цією постановою, замовники можуть закуповувати лікарські засоби, що в установленому законом порядку зареєстровані в Україні та не включені до зазначеного Національного переліку. При цьому перевага надається лікарським засобам, включеним до галузевих стандартів у сфері охорони здоров’я Дайте будь ласка роз’яснення, як бути, якщо у Лікарню інтенсивного лікування (пологовий будинок, хірургічне відділення, терапевтичне відділення, інфекційне відділення…). Даний перелік не забезпечує повну безперебійну роботу лікарні, потрібно закуповувати медикаменти які не входять до Національного переліку (можливо щоб в одну закупку закупити медикаменти з Національного переліку і не з даного переліку, як доказати, що в лікарні згідно даного переліку закуповується в повному обсязі лікарські засоби, та є можливість закуповувати медикаменти не з даного переліку, які обґрунтування?)

Відповідь: Добрий день! На жаль на сьогоднішній день у замовників не має можливості закуповувати лікарські засоби в інший спосіб ніж це передбачено постановою Кабінету Міністрів України від 26.03.2009 № 333, тобто з 1 січня 2018 р. за умови задоволення в повному обсязі потреби в лікарських засобах, зареєстрованих в Україні в установленому законом порядку та включених до Національного переліку, затвердженого цією постановою, замовники можуть закуповувати лікарські засоби, що в установленому законом порядку зареєстровані в Україні та не включені до зазначеного Національного переліку. При цьому перевага надається лікарським засобам, включеним до галузевих стандартів у сфері охорони здоров’я. Ці ж вимоги реалізуються і в системі електронних закупівель, при визначені предмета закупівлі лікарських засобів. В той же час, у Вашому питанні піднята дійсно актуальну і болючу проблему відсутності у Нацпереліку певних важливих лікарських засобів, і наразі не має законодавчих підстав обійти вимоги постанови КМУ №333. Проте фахівці медичної галузі і публічних закупівель, зокрема і журнал «Радник в сфері державних закупівель», наполегливо звертають увагу МОЗ та Мінекономрозвитку на необхідність негайного вирішення цієї проблеми. Про всі зміни з цього питання ми будемо відразу інформувати наших читачів. Увага! Акція на 2018 рік (Плати за один отримуй два усього за 212 грн). Встигнітьпередплатити журнал до 31.12.2017 на весь 2018 рік та оплатити до 1 січня 2018 року і, Ви отримаєтедрукований журнал та доступ до електроннихверсій з 2011 по 2018 ріквключно.

Юлія
30.01.2018 11:13

Доброго дня. Питання наступне: ми комунальне підприємство (Замовник), яке здійснює діяльність в окремих сферах господарювання. Відповідно до ч. 1 ст. 10 ЗУ "Про публічні закупівлі" замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює на веб-порталі Уповноваженого органу в порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме: звіт про виконання договору. Підкажіть будь ласка чи потрібно оприлюднювати нам звіти: - про виконання прямих договорів; - про виконання договорів, укладених шляхом проведення допорогових закупівель; - про виконання договорів, укладених по процедурі?

Відповідь: Добрий день! Відповідно до ст. 10 Закону України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) замовники (в т. ч. замовники, які здійснюють діяльність в окремих сферах господарювання) самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює на веб-порталі Уповноваженого органу в порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, зокрема звіт про виконання договору – протягом трьох днів з дня закінчення строку дії договору, виконання договору або його розірвання. Враховуючи, що Закон регулює питання проведення публічних закупівель і не регулює допорогові закупівлі, замовник повинен звітувати про виконання виключно договорів про закупівлю, укладених за результатами процедур закупівлі, передбачених ст. 12 Закону (відкриті торги, переговорна процедура). Звітувати про виконання договорів, укладених за результатами допорогових закупівель (прямі договори, договори за звітами про укладені договори, договори укладені за результатами проведення допорогових аукціонів), Закон не вимагає. Детальнішу інформацію щодо даного питання Ви можете прочитати в Журналі № 1 (64) за січень 2017 на стор. 31 та у Журналі № 8 (71) за серпень 2017 на стор. 40. Увага! Редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» запрошує Вас прийняти участь у навчаннях та семінарах-тренінгах для учасників та замовників за новим законодавством в системі ProZorro, які редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» організовує в лютому 2018 року в Києві (щотижня) та Одесі (09.02.2018). З розкладом занять та більш детальною інформацією про те, як зареєструватись на навчання, Ви можете ознайомитися у рубриці нашого офіційного сайту, яка має назву «Навчання/семінари» за посиланням http://radnuk.com.ua/Obuchenie, або за номером телефону (044) 451-85-71. У вартість участі включено: роздатковий матеріал, конференц-набір, бізнес-ланч, видача сертифікатів про навчання.

Станіслав
30.01.2018 10:49

Відповідно до ст. 17 Переможець торгів у строк, що не перевищує п’яти днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, повинен надати замовнику документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6 і 8 частини першої цієї статті. Що робити якщо учасник за вантажує необіхні документи завчасно. Так наприклад, акціон відбувся 05.01., документи переможця надані 06.01 хоча повідомлення про намір укласти договір оприлюднено 09.01. Тож учасником підтверджено відсутність підстав для відхилення за ст 17 але не у порядку передбаченому тендерною докуметацією та Законом.

Відповідь: Добрий день! Відповідно до ч.3 ст. 17 Закону України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) Переможець торгів у строк, що не перевищує п’яти днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, повинен надати замовнику документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6 і 8 частини першої цієї статті. Таким чином, переможець надає документальне підтвердження відсутності підстав по ст. 17 Закону після оприлюднення повідомлення про намір укласти договір. У вашому випадку переможець повинен був надати відповідне документальне підтвердження починаючи з 09.01. Згідно п.2 ч.1 ст. 30 та ч.3 ст. 32 Закону замовник відхиляє тендерну пропозицію переможця, якщо переможець не надав документи, що підтверджують відсутність підстав, передбачених статтею 17 цього Закону. Отже у Вашому випадку Вам документи подав не переможець а учасник. Увага! Акція на 2018 рік (Плати за один отримуй два усього за 212 грн). Встигніть передплатити журнал до 31.12.2017 на весь 2018 рік та оплатити до 1 січня 2018 року і, Ви отримаєте друкований журнал та доступ до електронних версій з 2011 по 2018 рік включно.

Ольга
29.01.2018 14:43

Доброго дня! Допоможіть розібратися у наступній ситуації. У 2 кварталі 2018 року планується передача освітніх закладів (шкіл) з районної комунальної власності у комунальну власність об’єднаної територіальної громади. Наприкінці 2017 року відділом освіти районної державної адміністрації було проведено відкриті торги на закупівлю природного газу для забезпечення всіх шкіл району у 2018 році, за результатами яких укладено договір на постачання природного газу. Що робити раді об’єднаної територіальної громади, коли відбудеться передача п’яти шкіл з районної комунальної власності у комунальну власність об’єднаної територіальної громади (проводити нову процедуру відкритих торгів і укладати договір на закупівлю природного газу для цих п’яти шкіл). Якщо проводити нову процедуру відкритих торгів, то коли її розпочати, бо передача відбудеться посеред навчального року.

Відповідь: Добрий день! З огляду на наведений у Вашому питанні обсяг інформації зазначимо наступне. По-перше, необхідно вивчити умови постачання природного газу зокрема для тих 5 шкіл, про які йде мова. Можливо, умови договору(рів) про постачання газу для них передбачає можливість Вашій ОТГ стати правонаступником за цим договором(рами). Якщо ні, Вам необхідно буде проводити окрему закупівлю або закупівлі природного газу для цих шкіл. Розпочати закупівлю Ви напевно зможете з того моменту, з якого у Вас з’являться підстави виступати замовником у закупівлі природного газу для цих шкіл. Можливо Вам слід передбачити певний перехідний момент, який з огляду на нюанси Закону про публічні закупівлі, дозволить забезпечувати безперебійне постачання природного газу на період проведення Вами нової закупівлі. На жаль, надати конкретну відповідь на Ваше питання неможливо без більш детального вивчення всіх документів по цьому питанню і дослідження процедури передачі цих шкіл у комунальну власність ОТГ. Увага! Редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» запрошує Вас прийняти участь у навчаннях та семінарах-тренінгах для учасників та замовників за новим законодавством в системі ProZorro, які редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» організовує в лютому 2018 року в Києві (щотижня) та Одесі (09.02.2018). З розкладом занять та більш детальною інформацією про те, як зареєструватись на навчання, Ви можете ознайомитися у рубриці нашого офіційного сайту, яка має назву «Навчання/семінари» за посиланням http://radnuk.com.ua/Obuchenie, або за номером телефону (044) 451-85-71. У вартість участі включено: роздатковий матеріал, конференц-набір, бізнес-ланч, видача сертифікатів про навчання.

Ольга
29.01.2018 14:40

Доброго дня!Допоможіть розібратися у наступній ситуації. За результатами проведеної процедури відкритих торгів на закупівлю послуг зі збирання та навантаження сміття було укладено договір із переможцем процедури (далі - Переможець), який не був платником ПДВ. Під час виконання договору переможець реєструється платником ПДВ. Як ми розуміємо, згідно ч.4 ст. 36 Закону України "Про публічні закупівлі" ми не можемо внести зміни до договору (вартість послуг зросте на 20% у зв'язку із тим, що Переможець стане платником ПДВ). Що робити? Розривати договір та розпочинати нову процедуру відкритих торгів (залишок по договору більше 200 тис.грн).

Відповідь: Добрий день! Відповідно зі ст. 36 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. Виходячи з положень ст. 180 Господарського кодексу України предмет договору є істотною умовою договору. Частиною 4 ст. 36 Закону визначено, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків передбачених в цій частині ст. 36 Закону. Також звертаємо увагу Так, пунктом 6 частини четвертої статті 36 Закону передбачено, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадку зміни ціни у зв’язку із зміною ставок податків і зборів пропорційно до змін таких ставок. Перехід платника зі спрощеної системи оподаткування на загальну не спричиняє зміну розмірів ставок податків, встановлених Кодексом. Таким чином, зміна системи оподаткування платником (перехід зі спрощеної системи оподаткування на загальну) не визначена Законом, як підстава для зміни умови договору про закупівлю відповідно до пункту 6 частини четвертої статті 36 Закону (Детальніше дане питання розкрито в листі МЕРТУ та Фіскальної служби у Журналі № 2 (65) за лютий 2017 на стор. 43-44. Згідно статті 188 Господарського кодексу зміна та розірвання господарських договорів в односторонньому порядку не допускаються, якщо інше не передбачено законом або договором. Сторона договору, яка вважає за необхідне змінити або розірвати договір, повинна надіслати пропозиції про це другій стороні за договором. Сторона договору, яка одержала пропозицію про зміну чи розірвання договору, у двадцятиденний строк після одержання пропозиції повідомляє другу сторону про результати її розгляду. У разі якщо сторони не досягли згоди щодо зміни (розірвання) договору або у разі неодержання відповіді у встановлений строк з урахуванням часу поштового обігу, заінтересована сторона має право передати спір на вирішення суду. Якщо судовим рішенням договір змінено або розірвано, договір вважається зміненим або розірваним з дня набрання чинності даним рішенням, якщо іншого строку набрання чинності не встановлено за рішенням суду. Також згідно статті 651 Цивільного кодексу зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом. Істотним є таке порушення стороною договору, коли внаслідок завданої цим шкоди друга сторона значною мірою позбавляється того, на що вона розраховувала при укладенні договору. У разі односторонньої відмови від договору у повному обсязі або частково, якщо право на таку відмову встановлено договором або законом, договір є відповідно розірваним або зміненим. Отже Ви можете досягнути згоди з вашим постачальником (як варіант не взалежності від системи оподаткування він виконує умови договору за тими умовами які були погоджені при його укладанні. Або розірвати договір в такому випадку Вам для забезпечення подальшої потреби доведеться провести нову закупівлю. Увага! Акція на 2018 рік (Плати за один отримуй два усього за 212 грн). Встигніть передплатити журнал до 31.12.2017 на весь 2018 рік та оплатити до 1 січня 2018 року і, Ви отримаєте друкований журнал та доступ до електронних версій з 2011 по 2018 рік включно.

Олена
29.01.2018 13:08

Добрий день! Допоможіть, будь ласка. Ми двічі оголошували торги на закупівлю бензину, які не відбули у звязку із відсутністю достатньої кількості учасників. Можемо ми зараз провести переговорну процедуру при цьому збільшити ціну закупівлі за одиницю товару

Відповідь: Добрий день! Відповідно до ч.2 ст. 35 Закону України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у разі, зокрема, якщо замовником було двічі відмінено тендер через відсутність достатньої кількості учасників, при цьому предмет закупівлі, його технічні та якісні характеристики, а також вимоги до учасника не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації. Як бачимо, з наведеного вище, заборони щодо зміни очікуваної вартості закупівлі Закон не містить. В той же час, не рекомендуємо зловживати даною підставою. Детальнішу інформацію про судові справи по даному питанню Ви можете прочитати в Журналі № 11 (74) за липень 2017 стор. 42 -43. У разі якщо Ви зможете підтвердити, збільшення ринкової вартості предмета закупівлі (що підтверджується, наприклад, даними проведеного Вами моніторингу цін, або у інший спосіб на приклад довідка з Торгово промислової палати) тоді замовник на власний ризик може застосовувати п.4 ч. 2 ст. 35 Закону. При цьомутакож звертаємо увагу, що хоча про це прямо не зазначено у Законі, але враховуючи, що закупівлі здійснюються згідно річного плану закупівель, застосування підстави передбаченої п.4 ч.2 ст. 35 Закону можливе лише протягом одного року. Тобто і двічі відмінені торги на підставі недостатньої кількості учасників і початок переговорної процедури необхідно здійснювати на протязі одного року. В той же час замовник обирає процедуру закупівлі самостійно і на власний ризик. Увага! Редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» запрошує Вас прийняти участь у навчаннях та семінарах-тренінгах для учасників та замовників за новим законодавством в системі ProZorro, які редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» організовує в лютому 2018 року в Києві (щотижня) та Одесі (09.02.2018). З розкладом занять та більш детальною інформацією про те, як зареєструватись на навчання, Ви можете ознайомитися у рубриці нашого офіційного сайту, яка має назву «Навчання/семінари» за посиланням http://radnuk.com.ua/Obuchenie, або за номером телефону (044) 451-85-71. У вартість участі включено: роздатковий матеріал, конференц-набір, бізнес-ланч, видача сертифікатів про навчання.

Тетяна Володимирівна
29.01.2018 12:15

Доброго дня!Розкажіть детально про електроний підпис для бюджетної установи для ПРОЗОРО .

Відповідь: Добрий день! Відповідно до положень статті 14 Закону про публічні закупівлі подання інформації під час проведення процедури закупівлі здійснюється в електронному вигляді через електронну систему закупівель. При цьому, подання інформації замовниками і учасниками відбувається не тільки шляхом підвантаженнясканкопій документів, але і через створення електронних документів, які подаються в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями (річний план та зміни до нього, оголошення про закупівлю, тендерна пропозиція і т.д.). В зв'язку з цим, в статті 12 Закону передбачено, що під час використання електронної системи закупівель електронні документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог?Закону України від 22.05.2003 № 851-IV «Про електронні документи та електронний документообіг» (далі - Закон № 851-IV). Правовий статус електронного цифрового підпису та регулювання відносин, що виникають при використанні електронного цифрового підпису визначає Закону України «Про електронний цифровий підпис» (далі - Закон про ЕЦП). Згідно положень цього Закону, електронний цифровий підпис (ЕЦП) - вид електронного підпису, отриманого за результатом криптографічного перетворення набору електронних даних, який додається до цього набору або логічно з ним поєднується і дає змогу підтвердити його цілісність та ідентифікувати підписувача. Електронний цифровий підпис може використовуватись юридичними та фізичними особами для надання електронному документу юридичної сили. Електроннідокументи, створеннізамовникомпід час здійснення процедур закупівель, передбаченихстатею 12 Закону, потребуютьобов’язкового накладенняелектронного цифрового підписувідповідальної особи замовника (як правило цесекретар тендерного комітетуабойого голова чиуповноважена особа), що прямо передбачено НаказомМінекономрозвиткуУкраїнивід 22.03.2016 № 490 «Про затвердження форм документів у сферіпублічнихзакупівель».В той же час, при проведеннідопорогових закупівель, питаннянакладення ЕЦП залишається на розсудзамовника.Більш детально з питаннямнакладення ЕЦП можнаознайомитись у Журналі № 4 (67) за квітень 2017 на стор. 28-33, та унаступному лютневому випуску журналу “Радник в сферідержавних закупівель”.

oleksandr
29.01.2018 11:26

Доброго дня. Замовник ще не провів тендер на цей рік, а товар йому потрібен щоденно. Дійючий договір було вже продовжено на 20%, але сума договору також вичерпана. При цьому Замовником ще в листопаді було оголошено мультилотову закупівлю з публікацією англійською мово, але торги були спочатку оскаржено, а потім відмінено по причині не достатньої кількості поданих пропозицій. Як поступати Замовнику до закінчення проведення другої процедури закупівлі?

Відповідь: Добрий день! Згідно ч.5 ст.36 Закону України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон): дія договору про закупівлю може продовжуватися на строк, достатній для проведення процедури закупівлі на початку наступного року, в обсязі, що не перевищує 20 відсотків суми, визначеної в договорі, укладеному в попередньому році, якщо видатки на цю мету затверджено в установленому порядку. Тобто замовник застосовує цю підставу для внесення змін до істотних умов договору для забезпечення потреб своєї організації на початку року поки не буде проведено процедуру закупівлі. Відповідно до ст. 4 Закону закупівля здійснюється відповідно до річного плану. При визначенні процедури закупівлі замовник керується вартісними межами встановленими в ст. 2 Закону. При цьому питання можливості закупівлі предмету закупівлі у період, коли один договір вичерпано, а інший не укладено через незавершення відповідної процедури закупівлі в Законі не врегульовано і особливих процедур для такої ситуації не передбачено. Питання вчасного проведення закупівель для забезпечення безперебійного функціонування організації має забезпечити саме замовник. Увага. Згідно положень ч.7 ст. 2 Закону забороняється придбання товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур, визначених цим Законом, та укладання договорів, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур, визначених цим Законом. Замовник не має права ділити предмет закупівлі на частини з метою уникнення проведення процедури відкритих торгів або застосування цього Закону. З 2018 року редакція розпочинає акцію - «Зберіть усю колекцію електронних журналів «Радник в сфері державних закупівель»». Оформивши доступ до програми «Радник – Інфо» на весь 2018 рік за 1800 грн. та отримай усі попередні електронні номери з 2011 року у подарунок. Детальніше за номером (044) 451-85-71.

Олександр
29.01.2018 11:03

Доброго дня. Що робити у випадках коли Замовник достроково розриває договір з причини не виконання Продавцем своїх зобов'язань повідомивши його про це за 20 календарних днів до розірвання, а необхідність продовження такої закупівлі існує щоденно? Це стосується закупівлі палива.

Відповідь: Добрий день! В роз'ясненні МЕРТУ лист № 3302-06/29640-06) від 14.09.2017 зазначено, що Законом України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) встановлено порядок придбання товарів, робіт і послуг, здійснення закупівель замовником у разі, зокрема: 5) розірвання договору про закупівлю та необхідності здійснення нової закупівлі; 6) інших подібних випадках, можливе після вчинення замовником дій, передбачених частиною першою статті 4 Закону, тобто внесення змін до річного плану закупівель/додатка до річного плану, керуючись вартісними межами, встановленими у частині першій статті 2 Закону, оскільки, виходячи зі змісту пункту 18 частини першої статті 1 Закону та з урахуванням Бюджетного кодексу України (у разі, якщо замовником є розпорядник бюджетних коштів або одержувач бюджетних коштів), такий предмет закупівлі у вищевказаних випадках вважатиметься новим предметом договору. Якщо очікувана вартість предмета закупівлі є меншою ніж вартісні межі, встановлені ч.1 ст. 2 Закону замовник може провести закупівлю, або із застосуванням електронної системи закупівель, або уклавши прямий договір. При цьому здійснення закупівель у вищезазначених випадках має бути обґрунтованим та документально підтвердженим. Проте, звертаємо Вашу увагу на те, що в Законі це питання не врегульовано, а роз'яснення МЕРТУ носять рекомендаційний характер. Особливо це застереження актуальне для ситуації, якщо сума, що залишилась після розірвання договору не перевищує вартісні пороги, але реальна потребу у закупівлі цього предмету до кінця року перевищує вартісні межі. В будь-якому випадку замовник самостійно приймає рішення щодо застосування процедури закупівлі. Детальніше з цим питанням можна ознайомитись у випуску журналу № 10 (61) за жовтень 2016 року на стор. 38-42.

Валентина
29.01.2018 10:57

Доброго дня! Будь ласка, надайте відповідь з такого питання: "Для чого вказувати у назві об`єкта з виконання послуг на поточний ремонт ззовні або внутрішньо будівлі чи споруди ДБН А.2.2-3-2014 "Склад та зміст проектної документації на будівництво", якщо ним визначено, що будівництво - це нове будівництво, реконструкція, реставрація, капітальний ремонт та технічне переоснащення об`єктів будівництва, а п.20 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що поточний ремонт -це послуги. Дякую.

Відповідь: Добрий день! Згідно п. 18 ч.1 ст. 1 Закону України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом. Згідно п.17 ч.1 ст.1 Закону послуги - будь-який предмет закупівлі, крім товарів і робіт, зокрема транспортні послуги, освоєння технологій, наукові дослідження, науково-дослідні або дослідно-конструкторські розробки, медичне та побутове обслуговування, лізинг, найм (оренда), а також фінансові та консультаційні послуги, поточний ремонт. Предмет закупівлі, незалежно від вартісних меж, визначається у відповідності до Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом МЕРТУ від 17.03.2016 № 454 (далі - Порядок) (зі змінами). Відповідно до п.2 розділу ІІ Порядку під час закупівлі послуг з поточного ремонту предмет закупівлі визначається за кожним окремим будинком, будівлею, спорудою, лінійним обєктом інженерно-транспортної інфраструктури згідно з термінологією ДБН А.2.2-3:2014 “Склад та зміст проектної документації на будівництво”, затверджених наказом Мінрегіону від 04.06.2014 № 163, та/або ГБН Г.1-218-182:2011 “Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та переліки робіт”, затверджених наказом Державної служби автомобільних доріг від 23.08.2011 № 301, із зазначенням у дужках предмета закупівлі відповідно до Єдиного закупівельного словника. Таким чином, посилання на ДБН А.2.2-3:2014 передбачено Порядком, тому що в цьому ДБН наведено визначення того, що є будівлею, спорудою, комплексом, обєктом інженерно-транспортної інфраструктури. Увага! Редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» запрошує Вас прийняти участь у навчаннях та семінарах-тренінгах для учасників та замовників за новим законодавством в системі ProZorro, які редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» організовує в лютому 2018 року в Києві (щотижня) та Одесі (09.02.2018). З розкладом занять та більш детальною інформацією про те, як зареєструватись на навчання, Ви можете ознайомитися у рубриці нашого офіційного сайту, яка має назву «Навчання/семінари» за посиланням http://radnuk.com.ua/Obuchenie, або за номером телефону (044) 451-85-71. У вартість участі включено: роздатковий матеріал, конференц-набір, бізнес-ланч, видача сертифікатів про навчання.

В'ячеслав
29.01.2018 10:35

Добрий день! У нашому закладі у додатку до річного плану діагностичні набори, перев’язувальні препарати, індикаторні смужки на суму 199000,00 грн. були визначені за кодом 33100000-1 Медичне обладнання, так як під час закупівлі лікарських засобів предмет закупівлі визначається за показником третьї цифри. Тепер постає питання про кваліфікаццію за кодом ДК мікротома, який на нашу думку підлягає під код 33190000-8 Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні, за показником 4 цифри, оскільки це обладнання. Підскажіть, будь ласка, код 33190000-8 вважається новим предметом закупівлі чи плюсується до коду 33100000-1 і нам потрібно об'єднати їх та провести відкриті торги.

Відповідь: Добрий день! А Ви впевнені, що діагностичні набори, перев’язувальні препарати, індикаторні смужки – це лікарські засоби і навіщо лікарські засоби купувати, як медичне обладнання? Якщо ні то у Ваших діях вбачається порушення порядку визначення предмету закупівлі та поділ предмету закупівлі. Це твердження випливає з наступного. Відповідно до розділу ІІ Порядку визначеня предмета закупівлі, затвердженого наказом МЕРТУ від 17.03.2016 № 454 (далі - Порядок) під час здійснення закупівлі лікарських засобів предмет закупівлі визначається за показником третьої цифри Єдиного закупівельного словника із зазначенням у дужках міжнародної непатентованої назви лікарського засобу (МНН). Згідно ЗУ “Про лікарські засоби” лікарські засоби - будь-яка речовина або комбінація речовин (одного або декількох АФІ та допоміжних речовин), що має властивості та призначена для лікування або профілактики захворювань у людей, чи будь-яка речовина або комбінація речовин (одного або декількох АФІ та допоміжних речовин), яка може бути призначена для запобігання вагітності, відновлення, корекції чи зміни фізіологічних функцій у людини шляхом здійснення фармакологічної, імунологічної або метаболічної дії або для встановлення медичного діагнозу. Відповідно всі лікарські засоби замовник, враховуючи вимоги Закону про лікарські засоби та Порядку, закуповує за кодом ДК 021:2015 33600000-6 «Фармацевтична продукція». В той же час діагностичні набори, перев’язувальні препарати, індикаторні смужки - це медичні вироби, які замовник закуповуєте як товар відповідно до Порядку за показником четвертої цифри основого словника із зазначенням у дужках конкретної товару. Таким чином, закупівля медичих виробів за кодом 33100000-1 - це порушення Порядку. З одного боку, згідно ст. 164-14 Кодексу про адміністративні правопорушення адміністративна відповідальність за помилково визначений код не передбачена, але порушенням є уникнення застосування процедури закупівлі. Тобто закупивши спочатку на допорогах товар за кодом 33100000-1, а потім закуповуючи товар, але вже за кодом 33190000-8 (як можна зрозуміти теж допорогова сума) Ви фактично здійснили поділ предмета закупівлі і уникли процедури відкритих торгів, що заборонено згідно ч.7 ст. 2 Закону України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон). Отже Вам необхідно було проводити обидві закупівлі за кодом 33190000-8 і якщо очікувана вартість предмета закупівлі перевищує вартісні межі встановлені в ст. 2 Закону, застосувати процедуру відкритих торгів. З 2018 року редакція розпочинає акцію - «Зберіть усю колекцію електронних журналів «Радник в сфері державних закупівель»». Оформивши доступ до програми «Радник – Інфо» на весь 2018 рік за 1800 грн. та отримай усі попередні електронні номери з 2011 року у подарунок. Детальніше за номером (044) 451-85-71.

Олена
27.01.2018 13:10

Доброго дня! Чи є в законодавстві України нормативно-правові акти, які забороняють бюджетній установі укладати додаткові угоди до "прямого" договору 2017 року на продовження його дії на наступний 2018 рік(сума бюджетних зобов'язань у 2017 та 2018 роках - менше 200 тис.грн. відповідно), якщо у самому договорі умови пролонгації не передбачалися?

Відповідь: Добрий день! Відповідно до Методичних рекомендацій щодо переліку підтвердних документів для реєстрації бюджетних зобов’язань та проведення платежів, затверджених наказом Державної казначейської служби України від 29 квітня 2013 року № 68 (далі - Методичні рекомендації), укладати договір, виконання якого буде здійснюватися більше ніж 1 рік, можливо тільки при закупівлі робіт. Закупівля товарів і послуг бюджетними установами здійснюється в межах одного бюджетного року. Єдина підстава для продовження строку дії договору на закупівлю товарів або послуг для бюджетної установи – це ч.5 ст.36 Закону про публічні закупівлі: дія договору про закупівлю може продовжуватися на строк, достатній для проведення процедури закупівлі на початку наступного року, в обсязі, що не перевищує 20 відсотків суми, визначеної в договорі, укладеному в попередньому році, якщо видатки на цю мету затверджено в установленому порядку. Детальніше з питанням реєстрації договорів про закупівлю робіт можна ознайомитись у Журналі № 8 (71) за серпень 2017 року на стор. 28-30.

Всього записів: 3324
Сторiнки: назад  1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10  вперед