>
Тел.: +38(044)451-85-71
email: radnukdz@gmail.com
Передплатний індекс 89613

Новини

ОСТАННІ НОВИНИ:

23.06.2018cal

23.06.2018

УВАГА!


безкоштовна телефонна гаряча лінія буде працювати у суботу 23 червня з 10:00 по 12:00

Рейтинг: 0
Коментарі: 0
Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
Читати всю статтю ...
21.06.2018cal

21.06.2018

Лист МЕРТУ щодо застосування санкцій


Міністерство економічного розвитку і торгівлі України оприлюднило на своєму офіційному сайті узагальнені відповіді рекомендаційного характеру

Рейтинг: 0
Коментарі: 0
Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
Читати всю статтю ...
20.06.2018cal

20.06.2018

#Поради_від_Радника


Чи правомірна дія замовника, якщо прийняття рішення про намір укласти договір і оприлюднення цього рішення відбувається в один і той же день?

Рейтинг: 0
Коментарі: 0
Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
Читати всю статтю ...
20.06.2018cal

Нагадуємо


з 01.07.2018 доступ до Реєстрів Мін’юсту буде можливим виключно з використанням захищених носіїв особистих ключів ЕЦП

Рейтинг: 0
Коментарі: 0
Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
Читати всю статтю ...

Роздiл • Ваші питання • 

Надаємо відповіді на запитання у сфері публічних закупівель України


Тетяна
17.10.2017 13:00

Доброго дня! Зараз дуже багато організацій надають таку послугу, як навчання для тендерного комітету по електронним торгам. Питання-чи є вимоги до таких організацій со сторони держави?Чи будь яка контора "рога і копита", друкуючи на кольоровому принтарі сертифікати, може надавати освітні послуги. Якщо державні закупівлі підпадають під Закон України "Про публічні кошти", то під які Закони та вимоги підпадають організації , які проводять навчання. Чи є вимоги до самого бланку сертифікату? Як розпізнати шахраїв?

Відповідь: Добрий день! Відповідно до вимог Закону України “Про публічні закупівлі” ні замовники, ні учасники публічних закупівель не зобов'язані обов'язково проходити навчання з питань публічних закупівель та отримувати відповідні сертифікати, дипломи і т.д. Відповідно діяльність суб'єктів господарювання, які надають послуги з навчання фахівців у сфері публічних закупівель, не підлягає ліцензуванню або іншому державному регулюванню. Такі суб'єкти господарювання здійснюють свою діяльність у відповідності до своїх статутних документів, в межах діючого законодавства та у відповідності до умов договорів, які вони укладають зі своїми клієнтами. Відповідно сертифікати, які видаються після проходження навчання також самостійно розробляються тими, хто їх видає. Таким чином, ніхто не зобов'язує членів тендерного комітету обов'язково проходити навчання. Але якщо таке є бажання покращити свої знання і стоїть питання вибору де навчатись, радимо звертати увагу на наступне. Якщо компанія, яка проводить навчання, вже давно працює на ринку і має відповідну позитивну історію, це вже значно знижує ризики отримати неякісні послуги. Також радимо переглядати відгуки про такі компанії, які розміщуються в мережі Інтернет та соціальних мережах. В свою чергу повідомляємо Вас, що редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» також організовує навчання та семінари-тренінги для учасників та замовників за новим законодавством в системі ProZorro. Після проходження навчання слухачам додатково надається знижка на річну передплату журналу «Радник в сфері державних закупівель» в розмірі 30%. Навчання/семінари для замовників у жовтні проводяться в Києві (щотижня). З детальнішою інформацією про найближчі дати навчання Ви можете ознайомитися у рубриці нашого офіційного сайту, яка має назву «Навчання/семінари» за посиланням http://radnuk.com.ua/Obuchenie, або за номером телефону (044) 451-85-71. У вартість участі включено: роздатковий матеріал, конференц-набір, бізнес-ланч, видача сертифікатів про навчання.

Анна
17.10.2017 10:34

Добрий день! п.2 ч.4 ст. 36 Закону України "Про публічні закупівлі" зміна істотних умов договору у разі зміни ціни за одиницю товару не більше ніж 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі. Якщо така зміна ціни за одиницю товару протягом року відбувається 2-3 рази, то ціна за одиницю товару повинна враховуватися від ціни її останього підвищення чи від ціни товару визначеній первоначально у договорі?

Відповідь: Добрий день! Відповідно до умов ч.4 статті 36 Закону України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) істотні умови договору про закупівлю можуть змінюватися у випадку зміни ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку, за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі. В Законі не встановлено обмеження щодо кількості змін, які можна вносити до істотних умов договору про закупівлю за цією підставою. При цьому, враховуючи вимоги ч.1 ст. 653 Цивільного кодексу України, у разі зміни договору зобов'язання сторін змінюються відповідно до змінених умов щодо предмета, місця, строків виконання тощо. Таким чином, у залежності від коливання ціни товару на ринку сторони протягом дії договору про закупівлю можуть вносити зміни декілька разів в частині ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків кожного разу з урахуванням попередніх змін, внесених до нього, сукупність яких може перевищувати 10 відсотків від ціни за одиницю товару, визначеної сторонами на момент укладання договору про закупівлю та за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної у договорі, i виконати свої зобов’язання відповідно до такого договору з урахуванням зазначених змін. Детальніше з даним питанням ви можете ознайомитись на сторінках 37-38 в Журналу № 12 (63) за грудень 2016 року на стор 37-41.

Олена
13.10.2017 09:09

Добрий День! Допоможіть будь-ласка розібратися у наступному питанні. Ми державне підприємство але проводимо свою діяльність на комерційній основі (це вказано в наших установчих документах). У жовтні нам виділили 200 тисяч з місцевого бюджету. Ми повинні проводити тендер на ці кошти? Чи повинні оприлюднити звіт про укладений договір відповідно до статті 75 Господарського кодексу України? Дякую Вам.

Відповідь: Добрий день! Закон України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) застосовується до замовників, які є такими у розумінні цього Закону. При цьому, джерело походження коштів згідно положень Закону не має значення. Таким чином, якщо Ваше підприємство є Замовником у розумінні Закону, ви керуєтесь нормами Закону. Визначення того, хто є замовником у розуміннні Закону наведено у п. 9 ч.1 ст. 1 Закону. Замовник самостійно визначає чи є він замовником у розумінні Закону. Слід зазначити, що положення ч.1 ст. 75, ч.2 ст. 77, ч. 9. ст. 78 та ч. 5 ст. 79 Гсподарського кодексу України не поширюються на замовників у розумінні Закону. З обсягу інформації, наведенної Вами у запитанні ми не можемо надати грунтовну відповідь щодо того чи є Ви замовником у розумінні Закону. Якщо Ваше державне підприємство не є замовником у розумінні Закону, тоді відповідно до ч.1 ст. 75 Господарського кодексу України державне підприємство, його дочірні підприємства, а також підприємства, господарські товариства, у статутному капіталі яких 50 і більше відсотків належить державному підприємству, об’єднання таких підприємств, у разі здійснення ними закупівель за умови, що вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує межі, визначені частиною першою статті 2 Закону України "Про публічні закупівлі", оприлюднюють на веб-порталі Уповноваженого органу, визначеного Законом України "Про публічні закупівлі", звіт про укладення договору про закупівлю товарів, робіт і послуг за кошти підприємств та інформацію про зміну його істотних умов не пізніше ніж через сім днів з дня укладення договору про закупівлю або внесення змін до нього. Детальнішу інформацію що визначення замовника ви можете прочитати в Журналі № 9 (72) за вересень 2017 на стор. 28 -34. Детальніше з інформацією щодо звітування за закупівлями замовників, які не є замовниками у розумінні Закону, Ви можете ознайомитись у журналі № 11 (62) за листопад 2016 року стор. 8-14 та в журналі № 9(72) за вересень 2017 року на стор. 28-34.

Юлія
12.10.2017 13:35

Доброго дня! Підкажіть будь-ласка, чи може бюджетна установа провести відкриті торги з датою поставки, яка переходить на наступний рік з оплатою після поставки товару?

Відповідь: Добрий день! За результатами проведення процедури закупівлі товарів, робіт і послуг розпорядник бюджетних коштів (надалі — розпорядник) укладає договір про закупівлю відповідно до положень Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі — Закон № 922). У більшості випадків строк дії договору про закупівлю становить один бюджетний період. Відповідно до статті 3 Бюджетного кодексу України бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України, становить один календарний рік, який починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року. Це означає, що із завершенням поточного бюджетного періоду розпорядникам потрібно починати планувати свої закупівлі, які вони будуть здійснювати в наступному році .В окремих випадках для функціонування бюджетної установи необхідне забезпечення постійного постачання товарів або послуг, тобто починаючи з 1 січня. Особливо це стосується комунальних послуг для всіх бюджетних установ або харчів для дитячих закладів, ліків для установ охорони здоров’я тощо. У такому випадку розпорядникові необхідно знайти можливість забезпечити установі безперервний процес користування такими товарами або послугами. Задля цього розпорядник може: а) розпочати проводити процедуру закупівлі в кінці поточного року; б) або скористатись нормою частини п’ятої статті 36 Закону № 922: дія договору про закупівлю може продовжуватися на строк, достатній для проведення процедури закупівлі на початку наступного року, в обсязі, що не перевищує 20 відсотків суми, визначеної в договорі, укладеному в попередньому році, якщо видатки на цю мету затверджено в установленому порядку. Також звертаємо увагу, що виходячи з положень Методичних рекомендацій щодо перелікупідтверднихдокументів для реєстрації бюджетних зобов’язань та проведення платежів, затверджених наказом Державної казначейської служби України 29 квітня 2013 року № 68 укладати договір, виконання якого буде здійснюватись більше ніж 1 рік, можливо тільки при закупівлі робіт. Закупівля, постачання та оплата товарів і послуг повинна проводитись протягом 1 бюджетного року. Редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» організовує навчання та семінари-тренінги для учасників та замовників за новим законодавством в системі ProZorro. Після проходження навчання слухачам додатково надається знижка на річну передплату журналу «Радник в сферідержавних закупівель» в розмірі 30%. Навчання/семінари для замовників у жовтніпроводяться в Києві (щотижня). З детальнішою інформацією про найближчі дати навчання Ви можете ознайомитися у рубриці нашого офіційного сайту, яка маєназву «Навчання/семінари» за посиланням http://radnuk.com.ua/Obuchenie, або за номером телефону (044) 451-85-71. У вартістьучасті включено: роздатковий матеріал, конференц-набір, бізнес-ланч, видача сертифікатів про навчання.

Олена
11.10.2017 14:47

Добрий день! Наше місто знаходиться у 30-км зоні АЕС. Відповідно до наказу Мінрегіонбуду № 213 міській раді необхідно закупити препарат Калію Йодид у таблетках. На сьогодні одне підприємство в Україні виготовляє дані таблетки. Це переговорна процедура. Підкажіть будь ласка чи достатньо буде на підтвердження переговорної процедури витягу з Реєстру лікарських засобів та листа МОЗУ стосовно одного виробника цих таблеток? Дякую.

Відповідь: Добрий день! Відповідно до ст. 35 Закону України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) переговорна процедура закупівлі - це процедура, що використовується замовником як виняток і відповідно до якої замовник укладає договір про закупівлю з учасником після проведення переговорів з одним або кількома учасниками. Випадки застосування замовником переговорної процедури визначені у ч.2 ст. 35 Закону та потребують відповідного обґрунтування. Відповідно до ст. 9 ЗУ “Про лікарські засоби” лікарські засоби допускаються до застосування в Україні після їх державної реєстрації, крім випадків, передбачених цим Законом. Після державної реєстрації лікарські засоби вносяться до Державного реєстру лікарських засобів України. Відповідно до ст. 20 Закону про лікарські засоби на території України можуть реалізовуватись лише зареєстровані лікарські засоби, крім випадків, передбачених цим Законом. У Вашому випадку залишаються і інші питання щодо підстав проведення переговорної процедури. Наприклад, чи присутні у державному реєстрі такі ліки, але іноземного виробництва? Крім того, чи тільки виключно саме підприємство-виробник може їх поставляти, чи це можуть здійснити і інші постачальники (дилери, дистрибютори)? Якщо при відповіді на ці питання є однозначне підтвердження відсутності конкуренції, тоді напевно є підстави для застосування переговорної процедури. Якщо є сумніви, краще застосувати процедуру відкритих торгів. В будь-якому випадку рішення щодо вибору процедури закупівлі приймає замовник закупівлі. Увага! Акція на 2018 рік (Плати за один отримуй два усього за 212 грн). Передплативши журнал до 31.10.2017 на весь 2018 рік та сплативши до 1 січня 2018 року, Ви отримаєте друкований журнал та доступ до електронних версій з 2011 по 2018 рік включно.

Ольга
11.10.2017 14:29

Здраствуйте,надайте будь ласка відповідь. В тендерній документації в розділі проект договору відсутній додаток до договору такий як акт приймання передачі товару. В нашому випадку це купівлю (придбання трактора), але в договорі відсутня силка на акт приймання передачі. Скажіть будь ласка, це являється великою помилкою?. І якщо так то як бути замовнику?. Учасник зараз знаходиться на етапі визнання переможця. Дуже дякую.

Відповідь: Доброго дня! Підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій (ч. 1 ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» далі - Закон). Статтею 1 Закону визначено, що первинний документ - документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення. Відповідно до ст.9 Закону первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати такі обов’язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції; одиницю виміру господарської операції, посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис, аналог власноручного підпису або підпис, прирівняний до власноручного підпису відповідно до Закону України “Про електронний цифровий підпис”, або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції. Ведення зазначених документів передбачено Положенням про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 №88. Накладна - документ, що використовується при передачі товарно-матеріальних цінностей від однієї особи іншій. Є декілька видів накладних, наприклад, видаткова накладна, товарно-транспортна накладна, тощо. Видаткова накладна фіксує факт отримання/передачі товарів або послуг і по суті завершує купівлю-продажу між продавцем і покупцем. Видаткова накладна може бути замінена актом здачі-приймання. Товарно-транспортна накладна використовується, якщо в процесі купівлі-продажу бере участь транспортна (експедиторська) компанія, що займається перевезенням товару від продавця до покупця. Форму видаткової накладної не затверджено. Однак є Накладна-вимога на відпуск (внутрішнє переміщення) матеріалів (форма № М-11), затверджена наказом Мінстату від 21.06.1996 р. № 193 (далі — наказ № 193). Зазвичай саме цей документ беруть за зразок для розроблення видаткової накладної. Але під час розроблення власної форми видаткової накладної не можна ігнорувати вимоги ч. 2 ст. 9 Закону про бухоблік. Тобто первинні документи повинні мати всі обов’язкові реквізити. Щодо включення до договору вимоги щодо підписання акту приймання-передачі товару, то це право, а не обов’язок. Крім того сторони мають право підписати акт приймання-передачі товару навіть якщо згадки про нього немає в договорі. При цьому слід звернути увагу, що якщо є накладна, то акт приймання-передачі товару не є обов'язковим оскільки ці документи є взаємозамінними. Ви хочете пройти індивідуальне навчання? У Вас є така можливість - замовляйте індивідуальне навчання для Вашої організації за доступними цінами в редакції журналу «Радник в сфері державних закупівель». У нас Ви отримаєте індивідуальний підхід до кожного клієнта і додаткову знижку на річну передплату журналу «Радник в сфері державних закупівель» в розмірі 30 %. З детальною інформацією про найближчі дати навчання та семінари Ви можете ознайомитися у рубриці нашого офіційного сайту, яка має назву «Навчання/семінари» за посиланням http://radnuk.com.ua/Obuchenie.

Ольга
11.10.2017 11:07

Добрий день. Скажіть будь ласка, є постанова № 835 від 21.10.2015 року "Про затвердження Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних", згідно якої розпорядники інформації повинні оприлюднювати та регулярно оновлювати на своїх сайтах та на Єдиному державному веб-порталі відкритих даних наступну інформацію: ПЕРЕЛІК наборів даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних Усі розпорядники інформації Довідник підприємств, установ (закладів) та організацій розпорядника інформації та підпорядкованих йому організацій, у тому числі їх телефонів та адрес Інформація про організаційну структуру розпорядника інформації Звіт про використання бюджетних коштів (для розпорядників інформації, що використовують бюджетні кошти), зокрема за окремими бюджетними програмами Нормативи, що затверджуються розпорядником інформації Переліки національних стандартів, які в разі добровільного застосування є доказом відповідності продукції вимогам технічних регламентів Звіти, в тому числі щодо задоволення запитів на інформацію Річні плани закупівель Інформація про систему обліку, види інформації, яка зберігається розпорядником Реєстр (перелік) наборів відкритих даних Переліки адміністративних послуг, інформаційні картки адміністративних послуг та бланки заяв, необхідних для звернення щодо надання адміністративної послуги Адміністративні дані, що збираються (обробляються) розпорядником інформації Правові акти, що підлягають оприлюдненню відповідно до Закону України “Про доступ до публічної інформації” Фінансова звітність суб’єктів господарювання державного сектору економіки, що належать до сфери управління розпорядника інформації. Як бачимо в переліку є річні плани. Тобто потрібно орилюднювати саме річні плани( від 200 тис для товарів та послуг, та від 1,5 млн.грн. для робіт)?Чи додатки до річного плану теж потрібно. Якщо потрібно то тоді всі додатки необхідно перш за все роздрукувати. Виходить , що ми так і не відійшли від паперової версії документів.Дякую.

Відповідь: Добрий день! Законом України «Про публічні закупівлі» встановлено обов’язок розміщувати в системі Prozorro річні плани та додатки до річних планів про закупівлю. Разом з цим, відповідно до вимог Закону України «Про доступ до публічної інформації» від 13.01.2011 № 2939-VI, ряд розпорядників інформації зобов’язані оприлюднювати і регулярно оновлювати річні плани закупівель на Єдиному веб-порталі відкритих даних, який знаходиться за адресою в мережі Інтернет data.gov.ua та на власних веб-сайтах. Перелік наборів даних, що підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, вимоги до формату і структури таких наборів даних, періодичність їх оновлення визначені Кабінетом Міністрів України в однойменному положенні, затвердженому Постановою від 21.10.2015 № 835. Відповідно до додатку даного Положення всі розпорядники публічної інформації зобов’язані оприлюднити у формі відкритих даних річні плани закупівель протягом 30 календарних днів з дня їх затвердження. Оприлюднення додатків до річних планів закупівель не передбачається. Детальніше дане питання розглянуто у випуску журналу № 12 (63) за грудень 2016 року на стор. 11–13. Дізнатися більше про особливості реєстрації на Єдиному державному веб-порталі відкритих даних DATA.GOV.UA Ви можете у випуску журналу № 10 (73) за жовтень 2017 року на стор. 8–10

Віталій
10.10.2017 21:22

Добрий вечір! Відповідно до п. 11.3. Порядку здійснення допорогових закупівель у разі, якщо всі Учасники Закупівлі були дискваліфіковані, Закупівля автоматично переводиться Системою у статус "Закупівля не відбулась", а згідно п. 9.5. Замовник зобов’язаний завершити Закупівлю шляхом підписання договору або відміни Закупівлі протягом 30 днів після закінчення строку подання пропозицій. Поясніть, будь ласка, що робити замовнику у разі дискваліфікації всіх учасників при проведенні допорогової закупівлі? Як та на якій підставі відміняти закупівлю? Дякую

Відповідь: Добрий день! П. 9.5. Порядку здійснення допорогових закупівель, затверджених наказом ДП “Зовнішторгвидав” від 13.04.2016 № 35 (далі - Наказ № 35) передбачає зобовязання замовника завершити закупівлю або відміною Закупівлі, або підписанням договору з переможцем. На це замовнику відводиться 30 днів, відрахунок цього строку починається з кінцевої дати для подання учасниками своїх пропозицій. В п. 11.1 Наказу № 35 передбачено, що замовник повинен зазначати аргументовані підстави своїх дій у випадку скасуваня закупівлі за своєю ініціативою. У випадку якщо Вами відхилено всі пропозиції система сама автоматично присвоює закупівлі статус “Закупівля не відбулась”, як це і передбачено п. 11.3 Наказу № 35. При цьому, вжиття в такому випадку замовником якихось дій в Наказі № 35 не передбачено. Редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» організовує навчання та семінари-тренінги для учасників та замовників за новим законодавством в системі ProZorro. Після проходження навчання слухачам додатково надається знижка на річну передплату журналу «Радник в сфері державних закупівель» в розмірі 30%. Навчання/семінари для замовників у жовтні проводяться в Києві (щотижня). З детальнішою інформацією про найближчі дати навчання Ви можете ознайомитися у рубриці нашого офіційного сайту, яка має назву «Навчання/семінари» за посиланням http://radnuk.com.ua/Obuchenie, або за номером телефону (044) 451-85-71. У вартість участі включено: роздатковий матеріал, конференц-набір, бізнес-ланч, видача сертифікатів про навчання.

Натали Ф.
10.10.2017 17:15

Добрый день, подскажите пожалуйста. Если уполномоченное лицо предприятия выявило ошибку, а именно неверно указан код закупки при размещении плана и соответственно в отчёте о закупке (переставлены цифры - вместо 0912, поставили 0921. какие действия. Договор по отчёты выполняется. Спасибо

Відповідь: Добрий день! Предмет закупівлі визначається згідно Порядку визначення предмету закупівлі (далі - Порядок), затвердженого наказом МЕРТУ від 17.03.2016 № 454 у відповідності до Закону України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) та основі національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749. При цьому, обрання невірного коду класифікатора само по собі не є порушенням, окрім випадку, коли це фактично призвело до поділу предмета закупівлі з метою уникнення процедури відкритих торгів. Ви хочете пройти індивідуальне навчання? У Вас є така можливість - замовляйте індивідуальне навчання для Вашої організації за доступними цінами в редакції журналу «Радник в сфері державних закупівель». У нас Ви отримаєте індивідуальний підхід до кожного клієнта і додаткову знижку на річну передплату журналу «Радник в сфері державних закупівель» в розмірі 30 %. З детальною інформацією про найближчі дати навчання та семінари Ви можете ознайомитися у рубриці нашого офіційного сайту, яка має назву «Навчання/семінари» за посиланням http://radnuk.com.ua/Obuchenie.

Ірина
10.10.2017 14:10

Доброго дня! Дайте будь ласка відповідь на наступне запитання. Часто стикаємось з такою ситуацією: під час проведення ДОПОРОГОВОЇ ПРОЦЕДУРИ закупівлі із застосуванням електронної системи, в результаті аукціону виграє певний учасник з найнижчою ціною. Після того, як система визнала його переможцем за результатами аукціону, замовник приступає до розгляду документів. Переможець за результатами аукціону завантажує в систему свою пропозицію і сума пропозиції буває МЕНШЕ на декілька копійок або одну-дві гривні тої, з якою він виграв. Чи може Замовник заключати договір із переможцем на суму меншу, ніж за результатами аукціону? І в разі проведення ВІДКРИТИХ ТОРГІВ чи такий самий алгоритм дій замовника? Дякую!

Відповідь: Добрий день! Відповідно до п. 9.4. Порядку здійснення допорогових закупівель, затверджених наказом ДП “Зовнішторгвидав” від 13.04.2016 № 35 (далі - Наказ № 35) договір між замовником та переможцем має бути підписаний на суму, що не перевищує ціну останньої пропозиції, поданої переможцем аукціону. При цьому, Наказ № 35 не є номративно-правовим актом, обов'язковим до виконання, а питання допрогові ЗУ “Про публіні закупівлі” не регулюється. Тобто з одного боку заборона укласти договір за ціною нижче ніж ціна останньої пропозиції переможця в законодавстві відсутня, але з іншого боку, така можливість технічно не реалізована на електронних майданчиках. Тому рекомендуємо укладати договір за результатами допрогової закупівлі за ціною останньої пропозиції переможця, а потім зменшувати ціну договору, шляхом укладення додаткової угоди про внесення відповідних змін в порядку передбаченому самим договором. Щодо відкритих торгів. Відповідно до ч. 4 ст. 36 Закону України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі або ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури. Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків передбачених ч. 4 ст. 36 Закону. Відповідно до ст. 180 Господарського кодексу України до істотних умов договору відносяться: ціна, предмет та строки дії договору. Згідно ст. 37 Закону договір укладений з порушенням вимог ч. 4 ст. 36 Закону є нікчемним. Таким чином, за результатами відкритих торгів договір укладається на суму останньої пропозиції переможця, яку він надав під час аукціона. В разі якщо переможець на вимогу тендерної документації завантажив у систему пропозицію на суму, яка відрізняється від результатів аукціону, замовник, якщо це передбачено умовами тендерної документації, може звернутися до такого учасника з проханням завантажити скореговану пропозицію, або відхиляє тендерну пропозицію переможця, оскільки переможець фактично відмовляється від укладення договору. У випадку, коли є потреба у зменшенні ціни договору про закупівлю, необхідно укласти договір за ціною, яку переможець надав за результатами аукціону, а потім внести зміни до договору на підставі, наприклад, п.п. 1 або 5 ч. 4 ст. 36 Закону. Увага! Акція на 2018 рік (Плати за один отримуй два усього за 212 грн). Передплативши журнал до 31.10.2017 на весь 2018 рік та сплативши до 1 січня 2018 року, Ви отримаєте друкований журнал та доступ до електронних версій з 2011 по 2018 рік включно.

Марина
10.10.2017 10:29

Доброго дня! Допоможіть будь ласка. Підприємство провело процедуру відкритих торгів, відбувся аукціон, визначений переможець, опубліковано повідомлення про намір укласти договір, але Переможець протягом 5 календарних днів не встиг надати оригінали документів, підтверджуючи відсутність підстав, передбачених статтею 17 ЗУ "Про публічні закупівлі" тільки в електронному вигляді. ЩО робити? Треба відхилити його пропозицію на підставі ст. 30 п. 2 пп. 2 ЗУ "Про публічні закупівлі"?

Відповідь: Добрий день! По-перше звертаємо увагу, що відповідно до ч. 1 ст. 14 Закону України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) подання інформації під час проведення процедури закупівлі здійснюється в електронному вигляді через електронну систему закупівель. Таким чином, відповідно до Закону переможець подає документальні підтвердження відсутності підстав, передбачених ст. 17 Закону в електронному вигляді через електронну систему закупівель. По-друге, щодо Вашого питання для того щоб надати чітку відповідь нам необхідно ознайомитися з тендерною документацією, а саме з вимогами щодо подання документів переможцем. Детальнішу інформацію про подання документів переможцями Ви можете прочитати в Журналі № 7 (70) за липень 2017 року на стор. 22 -28. Редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» організовує навчання та семінари-тренінги для учасників та замовників за новим законодавством в системі ProZorro. Після проходження навчання слухачам додатково надається знижка на річну передплату журналу «Радник в сфері державних закупівель» в розмірі 30%. Навчання/семінари для замовників у жовтні проводяться в Києві (щотижня). З детальнішою інформацією про найближчі дати навчання Ви можете ознайомитися у рубриці нашого офіційного сайту, яка має назву «Навчання/семінари» за посиланням http://radnuk.com.ua/Obuchenie, або за номером телефону (044) 451-85-71. У вартість участі включено: роздатковий матеріал, конференц-набір, бізнес-ланч, видача сертифікатів про навчання.

Максим
09.10.2017 15:55

Доброго дня! Просимо надати консультативну допомогу: Постійно діючою адміністративною колегією з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель було встановлено, що під час проведення Процедури закупівлі Замовник допустив порушення (дискримінаційні умови), які можуть бути усунені Замовником шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації. Яким чином, мають бути внесені зміни до тендерної документації задля усунення дискримінаційних обставин та уникнення повторних скарг, враховуючи: 1) Скаржник не обґрунтував необхідність внесення змін у запропонованій ним редакції. 2) Замовник не довів необхідність встановлення вимог саме у цій редакції та документально не підтвердив, що зазначеним вимогам до предмету закупівлі в сукупності відповідає продукція щонайменше двох виробників. 3) Рішення Колегії не містить чітких визначень порушень (дискримінаційних обставин), а лише встановлює вимогу (загальну) усунути наявні дискримінаційні порушення. Так як Скаржник, не довів необхідність внесення змін у запропонованій ним редакції, внесення запропонованих ним змін, не гарантує усунення порушень, оскільки деякі з них, навпаки, є дискримінаційними по відношенню до інших потенційних учасників. Тоді, як усунення порушень, як того вимагає Колегія (в пункти, що не оскаржуються), призведе до повторних Скарг та затягування процедури закупівлі. Дякуємо за надану відповідь.

Відповідь: Добрий день! Відповідно до ч. 9 ст. 18 Закону Україні “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або не оприлюднення інформації про закупівлі, передбаченої цим Законом) та про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства, або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі. Протягом одного робочого дня після прийняття рішення за результатами розгляду скарги орган оскарження в електронній системі закупівель надає інформацію про резолютивну частину рішення та протягом трьох робочих днів з дня його прийняття розміщує рішення в електронній системі закупівель. Рішення за результатами розгляду скарги відразу після розміщення в електронній системі автоматично оприлюднюється на веб-порталі Уповноваженого органу і надсилається суб’єкту оскарження та замовнику. Відповідно до ч. 12 ст. 18 Закону рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються. Таким чином, якщо орган оскарження за результатами розгляду скарги зобов’язав замовника внести зміни до тендерної документації в частині усунення дискримінаційних вимог замовник зобов’язаний виконати рішення органу оскарження, або оскаржити його. Рішення органу оскарження може бути оскаржене суб’єктом оскарження, замовником у судовому порядку протягом 30 днів з дня його оприлюднення в електронній системі закупівель. Надати більше детальну відповідь неможливо без детального ознайомлення з умовами тендерної документації, змістом скарги та рішенням органу оскарження. Ви хочете пройти індивідуальне навчання? У Вас є така можливість - замовляйте індивідуальне навчання для Вашої організації за доступними цінами в редакції журналу «Радник в сфері державних закупівель». У нас Ви отримаєте індивідуальний підхід до кожного клієнта і додаткову знижку на річну передплату журналу «Радник в сфері державних закупівель» в розмірі 30 %. З детальною інформацією про найближчі дати навчання та семінари Ви можете ознайомитися у рубриці нашого офіційного сайту, яка має назву «Навчання/семінари» за посиланням http://radnuk.com.ua/Obuchenie.

Руслана
06.10.2017 15:41

Доброго дня. Дайте будь-ласка відповідь на наступне запитання: Ми провели відкриті торги на закупівлю фармацевтичної продукції на початку року. Заключили договір, але на даний час на дві позиції з цього договору збільшилась ціна більше ніж на 10%, тобто додаткову угоду підписати не можна. Постачальник не може поставити ці два препарати за цією ж ціною (Ми не вибрали всю продукцію: одного препарату залишилось 40 упаковок, а іншого – 500 (Препаратів залишилось на суму до 15000,00 грн.). Як нам бути, та як дані препарати нам необхідні? Виключити ці дві позиції з договору?(Тобто зменшити суму договору додатковою угодою, а на різницю сум купити необхідну кількістю вищезгаданих препаратів)? Якщо так то як проводити закупівлю цих препаратів? Ми повинні на ці препарати також проводити ще одні відкриті торги (Допорогова закупівля чи прямий договір)? Буду вдячна за відповідь.

Відповідь: Добрий день! Відповідно до ст. 180 Господарського кодексу України ціна, предмет та строк дії договору відносяться до істотних умов договору. Виключний перелік випадків, коли можливо вносити зміни до істотних умов договору про закупівлю наведено у ч. 4 ст. 36 Закону України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон). Дійсно підстава для збільшення ціни одиниці товару більше ніж на 10 % в зазначеній частині ст. 36 Закону не передбачена, тому вирішити вказане Вами питання, шляхом укладення додаткової угоди про внесення змін до істотних умов в частині збільшення ціни договору, за Законом, неможливо. В той же час, на підставі п. 1 ч. 4 ст. 36 Закону можливо зменшити обсяги закупівлі. Щодо питання вибору процедури закупівлі, то тут можливо провести дозакупівлю необхідних препаратів за процедурою відкритих торгів. Це довший, але найбільш безпечний варіант. Або скористатись роз'ясненням МЕРТУ (лист № 3302-06/29640-06 від 14.09.2017), в якому зокрема зазначено, що Законом України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) встановлено порядок придбання товарів, робіт і послуг, здійснення закупівель замовником у разі, зокрема, 4) коштів зекономлених у разі зміни ціни договору в бік зменшення у випадках, визначених у частині четвертій статті 36 Закону; 5) розірвання договору про закупівлю та необхідності здійснення нової закупівлі; 6) інших подібних випадках, можливе після вчинення замовником дій, передбачених частиною першою статті 4 Закону, тобто внесення змін до річного плану закупівель/додатка до річного плану, керуючись вартісними межами, встановленими у частині першій статті 2 Закону, оскільки, виходячи зі змісту пункту 18 частини першої статті 1 Закону та з урахуванням Бюджетного кодексу України (у разі, якщо замовником є розпорядник бюджетних коштів або одержувач бюджетних коштів), такий предмет закупівлі у вищевказаних випадках вважатиметься новим предметом договору. Якщо очікувана вартість предмета закупівлі є меншою ніж вартісні межі, встановлені ч.1 ст. 2 Закону замовник може провести закупівлю, або із застосуванням електронної системи закупівель, або уклавши прямий договір. Разом з тим при здійсненні закупівель без проведення процедур закупівель, передбачених частиною першою статті 12 Закону, товарів, робіт і послуг, вартість яких не перевищує межі, встановлені частиною першою статті 2 Закону, замовник керується положеннями Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України, а також Бюджетного кодексу України (у разі, якщо замовником є розпорядник бюджетних коштів або одержувач бюджетних коштів), без урахування здійснених закупівель за тим же предметом у поточному році, за якими укладені відповідні договори. При цьому здійснення закупівель у вищезазначених випадках має бути обґрунтованим та документально підтвердженим (краще було б, наприклад, додатково отримати комерційні пропозиції від кількох постачальників, щоб підтвердило об'єктивну ситуацію зі збільшенням ринкової ціни товару). Проте, звертаємо Вашу увагу на те, що в Закон і це питання не врегульовано, а роз'яснення МЕРТУ носять рекомендаційний характер. В будь-якомувипадкузамовниксамостійноприймаєрішеннящодозастосуванняпроцедуризакупівлі. Детальніше з цим питанням можна ознайомитись у випуску журналу № 10 (61) за жовтень 2016 року на стор. 38-42.

Вікторія
06.10.2017 10:24

Добрий день! Допоможіть будь ласка з таким питанням: В січні була проведена переговорна процедура на послуги у сфері водовідведення та послуги з розподілу води та супутні послуги, були підписані 2 договора. Вже після підписання договорів виявилося, що один заклад який нам підпорядковується обліковується за іншим тарифом, а не такими які прописані в 2-х договорах. Додатковою угодою сума договорів була зменшена на суму, яка виділялась на заклад. Чи потрібно знову проводити переговорну процедуру на послуги водопостачання та водовідведення на окремий заклад в зв’язку з тим, що в нього тариф інший, чи можна просто підписати прямий договір, так як переговоорна процедура вже була проведена і був підписаний договір, але в зв’язку з різними тарифами прийшлось зняти суму з договору? Сума, яка була знята з договорів становить 800грн. по 400 грн. з кожного.

Відповідь: Добрий день! Відповідно до ст. 180 Господарського кодексу Україниціна є істотною умовою договору. Відповідно до ч. 4 ст. 36 Закону України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі або ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури. Істотні умови договору про закупівлю не можутьзмінюватисяпісляйогопідписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків передбачених цією частиною статті 36 Закону. У Вашому випадку було проведено закупівлю за переговорною процедурою та укладено договір про закупівлю, до істотних умов якого було внесено зміни в частині зменшення ціни договору у зв'язку із зменшенням обсягу закупівлі. Підстава за якою можливо було б внести зворотні зміни у ч.4 ст. 36 Закону відсутні. Таким чином, для закупівлі послуг водопостачання та водовідведення на окремий заклад, рекомендуємо провести нову переговорну процедуру закупівлі, попередньо включивши її до річного плану закупівель. Оскільки в частині 7 чстатті 2 Закону про публічні закупівлі встановлено, що забороняється придбання товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур, визначених цим Законом, та укладання договорів, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур, визначенихцим Законом. Замовник не має права ділити предмет закупівлі на частини з метою уникненняпроведенняпроцедуривідкритихторгівабозастосуванняцього Закону.УвагаАкція на 2018 рік (Плати за один отримуй два усього за 212 грн). Передплативши журнал до 31.10.2017 на весь 2018 рік та сплативши до 1 січня 2018 року, Ви отримаєте друкований журнал та доступ до електронни хверсій з 2011 по 2018 рі квключно.

Інна
05.10.2017 15:18

Добрий день! Наша організація - є бюджетною установою. На початку року нами було проведено процедури закупівель на продукти харчування. Протягом року, у зв"язку з сезонним зниженням цін, деякі товари було поставлено за цінами, нижчими ніж було указано на торгах і сума договорів була зменшена. В наслідок чого у нас з"явилися залишки коштів. Також, протягом року відбувалося збільшення цін на деякі продукти харчування, внаслідок чого обсяги закупівлі було зменшено. Питання: Чи можимо ми на вивільнені кошти закупити продукти харчування, обсяги яких було зменшено? Чим керуватися?

Відповідь: Добрий день! Відповідно до роз'яснення МЕРТУ (лист № 3302-06/29640-06 від 14.09.2017) зазначено, що Законом України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) встановлено порядок придбання товарів, робіт і послуг, здійснення закупівель замовником у разі, зокрема, 3) перерозподілу коштів, зекономлених внаслідок проведення процедур закупівель; 4) коштів зекономлених у разі зміни ціни договору в бік зменшення у випадках, визначених у частині четвертій статті 36 Закону, тобто внесення змін до річного плану закупівель/додатка до річного плану, керуючись вартісними межами, встановленими у частині першій статті 2 Закону, оскільки, виходячи зі змісту пункту 18 частини першої статті 1 Закону та з урахуванням Бюджетного кодексу України (у разі, якщо замовником є розпорядник бюджетних коштів або одержувач бюджетних коштів), такий предмет закупівлі у вищевказаних випадках вважатиметься новим предметом договору. Якщо очікувана вартість предмета закупівлі є меншою ніж вартісні межі, встановлені ч.1 ст. 2 Закону замовник може провести закупівлю, або із застосуванням електронної системи закупівель, або уклавши прямий договір. Разом з тим при здійсненні закупівель без проведення процедур закупівель, передбачених частиною першою статті 12 Закону, товарів, робіт і послуг, вартість яких не перевищує межі, встановлені частиною першою статті 2 Закону, замовник керується положеннями Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України, а також Бюджетного кодексу України (у разі, якщо замовником є розпорядник бюджетних коштів або одержувач бюджетних коштів), без урахування здійснених закупівель за тим же предметом у поточному році, за якими укладені відповідні договори. При цьому здійснення закупівель у вищезазначених випадках має бути обґрунтованим та документально підтвердженим. Проте, звертаємо Вашу увагу на те, що в Законі це питання не врегульовано, а роз'яснення МЕРТУ носять рекомендаційний характер. В будь-якому випадку замовник самостійно приймає рішення щодо застосування процедури закупівлі. Детальніше з цим питанням можна ознайомитись у випуску журналу № 10 (61) за жовтень 2016 року на стор. 38-42.

Всього записів: 3511
Сторiнки: назад  24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33  вперед