>
Тел.: +38(044)451-85-71
email: radnukdz@gmail.com
Передплатний індекс 89613

Новини

ОСТАННІ НОВИНИ:

20.09.2018cal

20.09.2018

13 вересня 2018 року на засіданні Антимонопольного комітету України прийнято рішення


про надання дозволу на концентрацію інтернет-супермаркету «Rozetka» і групи компаній «EVO».

Рейтинг: 0
Коментарі: 0
Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
Читати всю статтю ...
20.09.2018cal

Перший електронний майданчик приєднався до партнерської програми Openmarket з продажу арештованого майна


19 вересня комісія Міністерства юстиції України прийняла рішення

Рейтинг: 0
Коментарі: 0
Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
Читати всю статтю ...
20.09.2018cal

Сьогодні відбудеться розкриття тендерних пропозицій


на виконання робіт з проектування, постачання і монтаж шести майданчиків зважування у русі на дорогах навколо Києва та допоміжного офісу

Рейтинг: 0
Коментарі: 0
Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
Читати всю статтю ...
18.09.2018cal

18.09.2018

#Поради_від_Радника


Практика оскарження: вимога банківської гарантії та кредитний рейтинг банку, який видав гарантію.

Рейтинг: 0
Коментарі: 0
Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
Читати всю статтю ...

Роздiл • Ваші питання • 

Надаємо відповіді на запитання у сфері публічних закупівель України


В'ячеслав
29.01.2018 10:35

Добрий день! У нашому закладі у додатку до річного плану діагностичні набори, перев’язувальні препарати, індикаторні смужки на суму 199000,00 грн. були визначені за кодом 33100000-1 Медичне обладнання, так як під час закупівлі лікарських засобів предмет закупівлі визначається за показником третьї цифри. Тепер постає питання про кваліфікаццію за кодом ДК мікротома, який на нашу думку підлягає під код 33190000-8 Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні, за показником 4 цифри, оскільки це обладнання. Підскажіть, будь ласка, код 33190000-8 вважається новим предметом закупівлі чи плюсується до коду 33100000-1 і нам потрібно об'єднати їх та провести відкриті торги.

Відповідь: Добрий день! А Ви впевнені, що діагностичні набори, перев’язувальні препарати, індикаторні смужки – це лікарські засоби і навіщо лікарські засоби купувати, як медичне обладнання? Якщо ні то у Ваших діях вбачається порушення порядку визначення предмету закупівлі та поділ предмету закупівлі. Це твердження випливає з наступного. Відповідно до розділу ІІ Порядку визначеня предмета закупівлі, затвердженого наказом МЕРТУ від 17.03.2016 № 454 (далі - Порядок) під час здійснення закупівлі лікарських засобів предмет закупівлі визначається за показником третьої цифри Єдиного закупівельного словника із зазначенням у дужках міжнародної непатентованої назви лікарського засобу (МНН). Згідно ЗУ “Про лікарські засоби” лікарські засоби - будь-яка речовина або комбінація речовин (одного або декількох АФІ та допоміжних речовин), що має властивості та призначена для лікування або профілактики захворювань у людей, чи будь-яка речовина або комбінація речовин (одного або декількох АФІ та допоміжних речовин), яка може бути призначена для запобігання вагітності, відновлення, корекції чи зміни фізіологічних функцій у людини шляхом здійснення фармакологічної, імунологічної або метаболічної дії або для встановлення медичного діагнозу. Відповідно всі лікарські засоби замовник, враховуючи вимоги Закону про лікарські засоби та Порядку, закуповує за кодом ДК 021:2015 33600000-6 «Фармацевтична продукція». В той же час діагностичні набори, перев’язувальні препарати, індикаторні смужки - це медичні вироби, які замовник закуповуєте як товар відповідно до Порядку за показником четвертої цифри основого словника із зазначенням у дужках конкретної товару. Таким чином, закупівля медичих виробів за кодом 33100000-1 - це порушення Порядку. З одного боку, згідно ст. 164-14 Кодексу про адміністративні правопорушення адміністративна відповідальність за помилково визначений код не передбачена, але порушенням є уникнення застосування процедури закупівлі. Тобто закупивши спочатку на допорогах товар за кодом 33100000-1, а потім закуповуючи товар, але вже за кодом 33190000-8 (як можна зрозуміти теж допорогова сума) Ви фактично здійснили поділ предмета закупівлі і уникли процедури відкритих торгів, що заборонено згідно ч.7 ст. 2 Закону України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон). Отже Вам необхідно було проводити обидві закупівлі за кодом 33190000-8 і якщо очікувана вартість предмета закупівлі перевищує вартісні межі встановлені в ст. 2 Закону, застосувати процедуру відкритих торгів. З 2018 року редакція розпочинає акцію - «Зберіть усю колекцію електронних журналів «Радник в сфері державних закупівель»». Оформивши доступ до програми «Радник – Інфо» на весь 2018 рік за 1800 грн. та отримай усі попередні електронні номери з 2011 року у подарунок. Детальніше за номером (044) 451-85-71.

Олена
27.01.2018 13:10

Доброго дня! Чи є в законодавстві України нормативно-правові акти, які забороняють бюджетній установі укладати додаткові угоди до "прямого" договору 2017 року на продовження його дії на наступний 2018 рік(сума бюджетних зобов'язань у 2017 та 2018 роках - менше 200 тис.грн. відповідно), якщо у самому договорі умови пролонгації не передбачалися?

Відповідь: Добрий день! Відповідно до Методичних рекомендацій щодо переліку підтвердних документів для реєстрації бюджетних зобов’язань та проведення платежів, затверджених наказом Державної казначейської служби України від 29 квітня 2013 року № 68 (далі - Методичні рекомендації), укладати договір, виконання якого буде здійснюватися більше ніж 1 рік, можливо тільки при закупівлі робіт. Закупівля товарів і послуг бюджетними установами здійснюється в межах одного бюджетного року. Єдина підстава для продовження строку дії договору на закупівлю товарів або послуг для бюджетної установи – це ч.5 ст.36 Закону про публічні закупівлі: дія договору про закупівлю може продовжуватися на строк, достатній для проведення процедури закупівлі на початку наступного року, в обсязі, що не перевищує 20 відсотків суми, визначеної в договорі, укладеному в попередньому році, якщо видатки на цю мету затверджено в установленому порядку. Детальніше з питанням реєстрації договорів про закупівлю робіт можна ознайомитись у Журналі № 8 (71) за серпень 2017 року на стор. 28-30.

Тетяна
25.01.2018 15:33

Бюджетом міста виділені кошти на будівництво спортивного комплексу. Оголошення тендеру по будівництву спортивного комплексу не можливе без проектно-кошторисної документації. Орієнтовна вартість розробки близько 2,5 млн.грн. Враховуючи, те що проектування виконується в три стадії:ТЕО; стадія П; стадія Р. З метою організації будівництва чи можемо ми як замовники укласти прямий договір на виготовлення «Стадії П» на суму 1,4 млн.грн., а виготовлення «Стадії Р» передбачити в технічному завданні при оголошенні Відкритих торгів на будівництво спорткомплексу», враховуючи пункт 15.1. «Після затвердження стадії П за рішенням замовника робочі креслення можуть розроблятись автором проекту або іншою проектною організацією.» - порядку розроблення проектної документації на будівництво об'єктів, затвердженого наказом мінрегіонбуду №45 від 16.05.2011 року. Чи не будуть такі наші дії вважатися ухиленням від тендеру на виготовлення ПКД?

Відповідь: Добрий день! Розробка проектної документації здійснюється у відповідності до Порядку розроблення проектної документації для будівництва об’єктів, затвердженого наказом Мінрегіону від 16.05.2011 № 45 (далі – Порядок). Згідно п.15.1. цього Порядку, після затвердження стадії П за рішенням замовника робочі креслення можуть розроблятись автором проекту або іншою проектною організацією. Розроблення робочих креслень іншою проектною організацією здійснюється з дотриманням авторських рішень затвердженої стадії П та авторських прав. У разі використання в проектних рішеннях винаходів і патентів у відповідних розділах проекту надається посилання на них.З цього випливає, що замовник може доручити розробку різних стадій проектної документації різним проектним організаціям. Якщо різні стадії проектної документації будуть розробляти різні проектні організації, відповідно це будуть дві різні закупівлі. Вибір таких проектних організації згідно п. 6 Порядку вибір генпроектувальника (проектувальника) для розроблення проектної документації об’єктів будівництва, що здійснюється із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, кредитів, наданих під державні гарантії, проводиться відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі».Відповідно до п. 22 ч.1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) роботи - проектування, будівництво нових, розширення, реконструкція, капітальний ремонт та реставрація існуючих об’єктів і споруд виробничого і невиробничого призначення, роботи з нормування в будівництві, геологорозвідувальні роботи, технічне переоснащення діючих підприємств та супровідні роботам послуги, у тому числі геодезичні роботи, буріння, сейсмічні дослідження, аеро- і супутникова фотозйомка та інші послуги, що включаються до кошторисної вартості робіт, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих робіт. Згідно розділу ІІІ Порядку визначення предмета закупівлі робіт здійснюється замовником за об'єктами будівництва з урахуванням ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва», прийнятих наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05 липня 2013 року № 293, а також галузевих будівельних норм ГБН Г.1-218-182:2011 «Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та переліки робіт», затверджених наказом Державної служби автомобільних доріг України від 23 серпня 2011 року № 301, із зазначенням у дужках предмета закупівлі відповідно до показників другої-п'ятої цифр Єдиного закупівельного словника. Проте звертаємо Вашу увагу, що згідно вимог ч.7 ст. 2 Закону замовник не має права ділити предмет закупівлі на частини з метою уникнення проведення процедури відкритих торгів або застосування цього Закону. Тому для уникнення звинувачень в ухиленні від процедури відкритих торгів доцільно проводити закупівлю робіт по проектуванню різних стадій у різних проектувальників тільки при наявності відповідного обґрунтування таких дій. Але в будь-якому випадку вибір процедури закупівлі здійснює замовник. Увага! Редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» запрошує Вас прийняти участь у навчаннях та семінарах-тренінгах для учасників та замовників за новим законодавством в системі ProZorro, які редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» організовує в лютому 2018 року в Києві (щотижня) та Одесі (09.02.2018). З розкладом занять та більш детальною інформацією про те, як зареєструватись на навчання, Ви можете ознайомитися у рубриці нашого офіційного сайту, яка має назву «Навчання/семінари» за посиланням http://radnuk.com.ua/Obuchenie, або за номером телефону (044) 451-85-71. У вартість участі включено: роздатковий матеріал, конференц-набір, бізнес-ланч, видача сертифікатів про навчання.

Тетяна
25.01.2018 12:52

Скажіть будь-ласка,при заповненні річного плану закупівель і додатку до нього в пункті 6 "Розмір бюджетного призначення за кошторисом або очікувана вартість предмету закупівлі" чи потрібно вказувати суму прописом ?

Відповідь: Добрий день! Відповідно до ст. 4 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) закупівля здійснюється відповідно до річного плану. Річний план, додаток до річного плану та зміни до них безоплатно оприлюднюються на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель протягом п’яти днів з дня їх затвердження. Форма річного плану затверджена наказом МЕРТУ від 22.03.2016 № 490. Відповідно до п.2 цього Наказу № 490 додаток до річного плану закупівель складається за формою річного плану закупівель. В формі річного плану затверджено обов’язкові поля, що заповнюються замовником шляхом унесення в них наявної інформації в електронній системі закупівель. До такого обов’язкового поля відноситься п. 6. Розмір бюджетного призначенняза кошторисом або очікувана вартість предмету закупівлі». При заповненні цього поля сума вноситься цифрою. Вносити до нього цифри прописом не потрібно.З 2018 року редакція розпочинає акцію - «Зберіть усю колекцію електронних журналів «Радник в сфері державних закупівель»». Оформивши доступ до програми «Радник – Інфо» на весь 2018 рік за 1800 грн. та отримай усі попередні електронні номери з 2011 року у подарунок. Детальніше за номером (044) 451-85-71.

Наталя
25.01.2018 11:48

Добрий день, підкажіть будь-ласка, як правильно вчинити. Підприємство заключає договір на придбання товару за кодами відповідних класифікаторів предмета закупівлі: 31220000-4 на суму 150 000грн., 31210000-1 на суму 120 000грн. та 44530000-5 на суму 130 000грн. Загальна сума договору складає 400 000грн. Тож, як вчинити? - застосувати процедуру відкритих торгів? - розмістити звіти з укладання договорів за відповідними кодами в межах одного договору? - заключити три різні договори в один день та розмістити по кожному "Звіт про укладений договір" Дякую.

Відповідь: Добрий день! Згідно ч.1 ст.2 Закон України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) застосовується до замовників за умови, що вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень, а робіт - 1,5 мільйона гривень; до замовників, які здійснюють діяльність в окремих сферах господарювання, за умови, що вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 1 мільйон гривень, а робіт - 5 мільйонів гривень. Предмет закупівлі, незалежно від вартісних меж, визначається у відповідності до Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом МЕРТУ від 17.03.2016 № 454 (далі - Порядок) (зі змінами). Відповідно до розділу ІІ предмет закупівлі товару визначається замовником згідно з пунктом 32 ч.1 ст.1 Закону на основі національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник”, затвердженого наказом МЕРТУ від 23.12.2015 №1749, за показником четвертої цифри основного словника із зазначенням у дужках конкретної назви товару. Таким чином, факт перевищення вартісних меж предмета закупівлі, визначених в ч.1 ст.2 Закону встановлюється окремо за кожним предметом закупівлі, який визначається згідно Порядку. З Вашого питання випливає, що Ви закуповуєте товари, які є окремими предметами закупівлі, оскільки вони мають різний код за ДК 021:2015 за показником четвертої цифри. Отже кожен з цих предметів можна закупити за окремими договорами, попередньо включивши закупівлі до додатку до річного плану та опублікувавши по кожному з договорів звіт про укладені договори. З іншого боку Ви можете закупити такі товари одним договором, але включивши до додатку до річного плану окремо закупівлю за кожним кодом, а потім також оприлюднити три окремих звіти про укладені договори (в межах закупівлі за окремим кодом ДК). Але, враховуючи, що сума договору перевищить вартісні межі, визначені в ст. 2 Закону, інформуємо Вас про наявність судової практики, коли в аналогічні ситуації суд визнав такий договір недійсним, оскільки вважав, що факт перевищення\не перевищення вартісних меж визначається в такому разі не окремо за кожним кодом ДК, а за сумою договору.Детальніше про це у випуску журналу № 1 (76) за січень 2018 року на стор. 15-16.

Неллі Павлівна
24.01.2018 12:29

Добрий день! Установа при закупівлі електричної енергії скористалась п.5 ст.36 , а саме: дію договору продовжили на строк, достатній для проведення процедури на початку наступного року на суму 106000 грн., дія цієї додаткової угоди до 28 лютого 2018 року. Додаткова угода заключена в кінці 2017 року (28.12.2017) та опублікована. На початку 2018 року було проведено нову процедуру закупівлю електричної енергії на 1000000 грн. Договір заключено 18 січня 2018 році. При реєстрації основного договору на 2018 рік в сумі 1000000 грн. в органах Держказначейства відмовились реєструвати даний договір, мотивуючи це тим, що є пролонгований договір 2017 року і термін його дії ще не закінчився. Чи правомірні дії інспектора Держказначейства? І як нам діяти в даній ситуації?

Відповідь: Добрий день! Відповідно до ч.2 ст. 7 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів: до здійснення оплати за договором про закупівлю перевіряє наявність договору про закупівлю, річного плану закупівель та звіту про результати проведення процедури закупівлі, які підтверджують проведення процедури закупівлі, за результатами якої укладено договір про закупівлю; вживає заходів з недопущення здійснення платежів з рахунка замовника згідно з узятим фінансовим зобов’язанням за договором про закупівлю у випадках: відсутності або невідповідності встановленим законодавством вимогам необхідних документів, передбачених абзацом другим цієї частини; відміни процедури закупівлі; набрання законної сили рішенням суду про визнання результатів процедури закупівлі недійсними; на період призупинення процедури закупівлі; наявності відповідного рішення органу оскарження відповідно до статті 18 цього Закону. З іншого боку, відповідно до ч. 1 ст. 48 Бюджетного кодексу України розпорядники бюджетних коштів беруть бюджетні зобов'язання та здійснюють платежі тільки в межах бюджетних асигнувань, встановлених кошторисами, враховуючи необхідність виконання бюджетних зобов'язань минулих років, довгострокових зобов’язань за енергосервісом, узятих на облік органами Казначейства України. При укладанні договору розпоряднику (одержувачу) бюджетних коштів необхідно обов’язково ураховувати частину першу статті 23 Бюджетного кодексу України, оскільки згідно з частиною четвертою статті 48 Бюджетного кодексу України, зобов’язання, взяті учасником бюджетного процесу без відповідних бюджетних асигнувань або з перевищенням повноважень, встановлених цим Кодексом та законом про Державний бюджет України (рішенням про місцевий бюджет), не вважаються бюджетними зобов’язаннями (крім витрат, що здійснюються відповідно до частини шостої цієї статті) і не підлягають оплаті за рахунок бюджетних коштів. Враховуючи зазначене, відповідно до положень п. 2.9 Порядку реєстрації та обліку бюджетних зобов'язань розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів в органах Державної казначейської служби України, затвердженого наказом Мінфіну від 02.03.2012 № 309 (далі – Порядок) ДКСУ не реєструє зобов’язання, зокрема, відсутності у розпорядника бюджетних коштів бюджетних асигнувань, встановлених кошторисом;відсутності документів, які підтверджують факт узяття бюджетного зобов'язання;відсутності затвердженого в установленому порядку паспорта бюджетної програми (крім випадків, у яких законодавством не передбачено його затвердження);невідповідності напрямів витрачання бюджетних коштів бюджетному асигнуванню, паспорту бюджетної програми;відсутності документів щодо закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до законодавства у сфері закупівель;недотримання розпорядниками бюджетних коштів бюджетних повноважень та обмежень, які вводяться законодавчими та іншими нормативно-правовими актами;недотримання вимог щодо оформлення поданих документів. Отже, ні в Законі, ні в Порядку не передбачено повноважень ДКСУдля відмови у реєстрації зобов’язання на такій підставі, як наявність ще діючого договору на закупівлю аналогічного предмета закупівлі. Тому, якщо Вашій установі виділені відповідні бюджетні асигнування і сума продовженого на цей рік минулорічного договору і договору, укладеному в поточному році не перевищує виділені Вашій установі відповідні цьогорічні бюджетні асигнування, ДКСУ не має права не реєструвати Ваш договір про закупівлю. У разі не можливості вирішити спірне питання з працівниками територіального відділення ДКСУ, в якому обслуговується Ваша установа, у Вас є можливість звернутись за роз’ясненням (або скаргою) до центрального офісу ДКСУ за телефоном «гарячої лінії», який є на офіційному сайті ДКСУ за адресою: http://www.treasury.gov.ua. Редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» запрошує Вас прийняти участь у навчаннях та семінарах-тренінгах для учасників та замовників за новим законодавством в системі ProZorro, які редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» організовує в лютому 2018 року в Києві (щотижня) та в Одесі (09.02.2018). З розкладом занять та більш детальною інформацією про те, як зареєструватись на навчання, Ви можете ознайомитися у рубриці нашого офіційного сайту, яка має назву «Навчання/семінари» за посиланням http://radnuk.com.ua/Obuchenie, або за номером телефону (044) 451-85-71. У вартість участі включено: роздатковий матеріал, конференц-набір, бізнес-ланч, видача сертифікатів про навчання.

Анна
23.01.2018 18:20

Доброго дня! Допоможіть будь ласка розібратися у наступному питанні. Є затверджений експертною організацією загальний (без поділу на етапи) проект переоснащення робочих місць диспетчерської служби лікувальної установи, вид будівництва: технічне переоснащення. Даний проект включає в себе будівельні роботи, устаткування та інші витрати, при цьому вартість устаткування складає майже 85% від загальної вартості проекту, а кошторисна вартість будівельних робіт займає лише 0,80% загальної вартості проекту. У минулому році було реалізовано незначну частину вказаного проекту (у якості пілотного проекту (І етап). Реалізація І (пілотного) етапу здійснювалась шляхом застосування процедур закупівель товарів, визначених проектом, їх встановлення та налаштування. Наразі нам необхідно завершити переоснащення робочих місць диспетчерської служби згідно проекту. Як нам в даній ситуації вірно реалізувати проект (ІІ етап) та визначити предмет закупівлі: 1. реалізувати проект вцілому та визначити предмет закупівлі, як роботи (п. 22 ст. 1 Закону про публічні закупівлі визначено термін роботи, до яких серед інших відноситься й технічне переоснащення діючих підприємств.) 2. реалізувати проект вцілому та визначити предмет закупівлі, як товар (враховуючи, що вартість обладнання значно перевищує вартість робіт) 3. розділити проект на частини та визначити відповідні предмети закупівлі, як товар з встановленням та налаштуванням.

Відповідь: Добрий день! Відповідно до п. 22 ч.1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) роботи - проектування, будівництво нових, розширення, реконструкція, капітальний ремонт та реставрація існуючих об’єктів і споруд виробничого і невиробничого призначення, роботи з нормування в будівництві, геологорозвідувальні роботи, технічне переоснащення діючих підприємств та супровідні роботам послуги, у тому числі геодезичні роботи, буріння, сейсмічні дослідження, аеро- і супутникова фотозйомка та інші послуги, що включаються до кошторисної вартості робіт, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих робіт. При цьому, згідно ДБН А.2.2-3-2014 «Склад та зміст проектної документації» будівництво – це нове будівництво, реконструкція, капітальний ремонт та технічне переоснащення об'єктів будівництва. Вид будівництва згідно проектної документації – технічне переоснащення. Згідно ДБН А.2.2-3-2014  технічне переоснащення – це комплекс заходів щодо підвищення експлуатаційних властивостей об'єктів невиробничого та виробничого призначення, введених в експлуатацію в установленому порядку, шляхом впровадження передової техніки та технології, механізації і автоматизації виробництва, оновлення та заміни застарілого і фізично зношеного устаткування новим, більш продуктивним.  Слід врахувати те, що Закон не дає можливості  визначити дану закупівлю  закупівлею товару зважаючи на те, що Законом не передбачено, що у випадку якщо вартість товару перевищує вартість робіт, то дану закупівлю слід проводити як закупівлю товару. Враховуючи викладене предметом  закупівлі є роботи. Згідно розділу ІІІ Порядку визначення предмета закупівлі Вам необхідно здійснити закупівлю за  об'єктом будівництва при цьому визначення предмета закупівлі повинно бути здійснено  з урахуванням ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05 липня 2013 року № 293. із зазначенням у дужках предмета закупівлі відповідно до показників другої-п'ятої цифр Єдиного закупівельного словника. Щодо поділу проекту будівництва на окремі етапи, то  необхідно зазначити, що Замовник має право згідно ч.7 ст.2 Закону  ділити предмет закупівлі на частини  при цьому  поділ не повинен призвести до   уникнення проведення процедур закупівель або застосування цього Закону. Також рекомендуємо Вам щодо поділу на частини краще звернутись до проектної організації, яка розробляла Вам проект технічного переоснащення робочих місць диспетчерської служби лікувальної установи. З 2018 року редакція розпочинає акцію - «Зберіть усю колекцію електронних журналів «Радник в сфері державних закупівель»». Оформивши доступ до програми «Радник – Інфо» на весь 2018 рік за 1800 грн. та отримай усі попередні електронні номери з 2011 року у подарунок. Детальніше за номером (044) 451-85-71.

Віолетта
23.01.2018 09:40

Замовник закуповує послуги з постачання підживлюючої води за договорами на загальну суму більше 1 млн. грн. Відповідно до абз. 2 част.4 ст. 2до ЗУ «Про публічні закупівлі» дія Закону не поширюється для замовників, які провадять діяльність в окремих сферах господарювання, якщо предметом закупівлі є паливно-енергетичні ресурси для виробництва теплової енергії. Чи правильно ми розуміємо, що вода це енергетичні ресурси і тому проводити процедуру відкритих торгів не потрібно?

Відповідь: Добрий день! Паливно-енергетичні ресурси для виробництва теплової енергії - це вуголь, нафта, газ і т.д, які спалюють для отримання теплової енергії, а вода в даному випадку - це теплоносій тобто рідка речовина, що циркулює у трубах або каналах і передає теплову енергію в системах теплопостачання, опалення, вентиляції та технологічних установках (ЗУ «Про теплопостачання»). Тому в цій частині абз. 2 част.4 ст. 2 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) Вам не підходить. В той же час, пропонуємо положення п.5 ч.4 ст. 2 Закону, а саме: дія цього Закону для замовників, які провадять діяльність в окремих сферах господарювання, додатково не поширюється на випадки, якщо предметом закупівлі є товари, роботи і послуги, якщо ціни (тарифи) на них затверджуються державними колегіальними органами, іншими органами влади відповідно до їх повноважень або визначаються в порядку, встановленому зазначеними органами, у тому числі якщо визначення таких цін здійснюється на аукціонах. Тобто якщо замовник здійснює діяльність в окремих сферах господарювання і закуповує товари, роботи і послуги, якщо ціни (тарифи) на них затверджуються державними колегіальними органами (НКРЕКП), іншими органами влади відповідно до їх повноважень такі закупівлі не підпадають під дію Закону. Редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» запрошує Вас прийняти участь у навчаннях та семінарах-тренінгах для учасників та замовників за новим законодавством в системі ProZorro, які редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» організовує в січні-лютому 2018 року в Києві та Одесі (09.02.2018). З розкладом занять та більш детальною інформацією про те, як зареєструватись на навчання, Ви можете ознайомитися у рубриці нашого офіційного сайту, яка має назву «Навчання/семінари» за посиланням http://radnuk.com.ua/Obuchenie, або за номером телефону (044) 451-85-71. У вартість участі включено: роздатковий матеріал, конференц-набір, бізнес-ланч, видача сертифікатів про навчання.

Євгенія
23.01.2018 08:54

Доброго дня! Допоможіть, будь ласка, визначитись з проведенням закупівлі. Наша організація (державна організація) є замовником в розумінні закону та одержувачем бюджетних коштів. На сьогодні виникла потреба в закупівлі послуги з експлуатаційного утримання автомобільних доріг області з очікуваною вартістю 120 млн.грн. Очікувана вартість визначена на підставі розробленої та затвердженої кошторисної документації (затверджена до визначення видатків на цю мету). Кошторисна документація складена з урахуванням потреби в експлуатаційному утриманні доріг на 2018 рік . 11 січня 2018 року головним розпорядником коштів нам, як одержувачам, доведено річні обсяги фінансування з експлуатаційного утримання автомобільних доріг в обсязі 96 млн.грн. (план використання бюджетних коштів). Чи може замовник в даному випадку оголосити закупівлю з очікуваною вартістю 120 млн.грн. виходячи з потреби, зазначивши при цьому в проекті договору, що «Бюджетні зобов’язання по Договору виникають за наявністю та в межах бюджетних асигнувань, затверджених планом використання бюджетних коштів. Згідно плану використання бюджетних коштів, бюджетні зобов’язання становлять ______________ грн. Зобов’язання в межах суми ________ будуть зареєстровані при збільшенні плану використання бюджетних коштів та оформлені додатковою угодою.» Чи зобов’язаний замовник приводити бюджетні зобов’язання у відповідність до виділених асигнувань шляхом зменшення ціни договору, або достатньо умови договору про бюджетні зобов’язання, наведеної вище? Дякую!

Відповідь: Добрий день! Відповідно до ч. 1 ст. 48 Бюджетного кодексу України розпорядники бюджетних коштів беруть бюджетні зобов'язання та здійснюють платежі тільки в межах бюджетних асигнувань, встановлених кошторисами, враховуючи необхідність виконання бюджетних зобов'язань минулих років, довгострокових зобов’язань за енергосервісом, узятих на облік органами Казначейства України. При укладанні договору розпоряднику (одержувачу) бюджетних коштів необхідно обов’язково ураховувати частину першу статті 23 Бюджетного кодексу України, оскільки згідно з частиною четвертою статті 48 Бюджетного кодексу України, зобов’язання, взяті учасником бюджетного процесу без відповідних бюджетних асигнувань або з перевищенням повноважень, встановлених цим Кодексом та законом про Державний бюджет України (рішенням про місцевий бюджет), не вважаються бюджетними зобов’язаннями (крім витрат, що здійснюються відповідно до частини шостої цієї статті) і не підлягають оплаті за рахунок бюджетних коштів. Відповідно Ви маєте право провести закупівлю на 96 млн. грн. В разі виділення додаткових коштів провести додаткову закупівлю цих послуг. З 2018 року редакція розпочинає акцію - «Зберіть усю колекцію електронних журналів «Радник в сфері державних закупівель»». Оформивши доступ до програми «Радник – Інфо» на весь 2018 рік за 1800 грн. та отримай усі попередні електронні номери з 2011 року у подарунок. Детальніше за номером (044) 451-85-71.

Ірина
22.01.2018 15:22

Доброго дня! Допоможіть розібратися в наступному. Відповідно до наказу від 17.03.2016 №454 Про затвердження Порядку визначення предмета закупівлі Предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником на основі національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник” за показником четвертої цифри основного словника, а в разі здійснення закупівлі лікарських засобів предмет закупівлі визначається за показником третьої цифри. Відповідно до ДК 021:2015 всі лікарські засоби відносяться до групи 33600000-6 «Фармацевтична продукція» і в разі закупівлі ліків в предметі договору ми прописуємо саме код 33600000-6. В той же час до групи 33600000-6 входить клас 33680000-0 «Фармацевтичні вироби» (соски, гумові покриття і т.д.), також входять категорії 33694000-1 Діагностичні засоби, 33695000-8 Продукція медичного призначення, крім лікарських засобів, 33696000-5 Реактиви та контрастні речовини, 33697000-2 Медичні препарати, крім стоматологічних матеріалів (Приладдя для клізм, Цементи для реконструкції кісток). Який код класифікатора ми повинні тоді прописувати в договорі в разі закупівлі наприклад сосок: за показником третього чи за показником четвертого знаку? Чи вважаються реактиви лікарськими засобами в розумінні Наказу №454 та за яким знаком необхідно кодувати їх? Чи можемо ми закупівлі по таким кодам 33600000-6 Фармацевтична продукція (при закупівлі ліків) та 33680000-0 «Фармацевтичні вироби» (при закупівлі сосок та гумових виробів мед.призначення) та 33690000-3 Лікарські засоби різні (при закупівлі реактивів та діагностичних засобів) вважати окремими предметами закупівлі, чи це один предмет закупівлі? Дякую!!!

Відповідь: Добрий день! Відповідно до розділу ІІ Порядку визначеня предмета закупівлі, затвердженого наказом МЕРТУ від 17.03.2016 № 454 (далі - Порядок) під час здійснення закупівлі лікарських засобів предмет закупівлі визначається за показником третьої цифри Єдиного закупівельного словника із зазначенням у дужках міжнародної непатентованої назви лікарського засобу (МНН). Згідно ЗУ “Про лікарські засоби” лікарські засоби - будь-яка речовина або комбінація речовин (одного або декількох АФІ та допоміжних речовин), що має властивості та призначена для лікування або профілактики захворювань у людей, чи будь-яка речовина або комбінація речовин (одного або декількох АФІ та допоміжних речовин), яка може бути призначена для запобігання вагітності, відновлення, корекції чи зміни фізіологічних функцій у людини шляхом здійснення фармакологічної, імунологічної або метаболічної дії або для встановлення медичного діагнозу. Відповідно всі лікарські засоби замоник, враховуючи вимоги Закону про лікарські засоби та Порядку, закуповує за кодом ДК 021:2015 33600000-6 «Фармацевтична продукція». В той же час медичні вироби, які Ви закуповуєте за кодами 33694000-1 Діагностичні засоби, 33695000-8 Продукція медичного призначення, крім лікарських засобів, 33696000-5 Реактиви та контрастні речовини, 33697000-2 Медичні препарати, крім стоматологічних матеріалів - це товар, предмет закупівлі якого відповідно до Порядку визначається за показником четвертої цифри основого словника із зазначенням у дужках конкретної товару. Оскільки соски, це не лікарський засіб а медичний вироб, цей предмет закупівлі визначається за четвертою цифрою. Аналогічно реактиви, якщо вони не відносяться до лікарських засобів у розумінні Закону про лікарські засоби, Ви закуповуєти їх за четвертою цифрою як товар. Враховуючи, що 33600000-6 Фармацевтична продукція (при закупівлі ліків) - це лікарські засоби, а 33680000-0 «Фармацевтичні вироби» (при закупівлі сосок та гумових виробів мед.призначення) та 33690000-3 Лікарські засоби різні (при закупівлі реактивів та діагностичних засобів) це товари з різними кодами за четвертою цифрою вони є окремими предмети закупівлі. Увага! Редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» запрошує Вас прийняти участь у навчаннях та семінарах-тренінгах для учасників та замовників за новим законодавством в системі ProZorro, які редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» організовує в січні-лютому 2018 року в Києві, Львові (26.01.2018) та Одесі (09.02.2018). З розкладом занять та більш детальною інформацією про те, як зареєструватись на навчання, Ви можете ознайомитися у рубриці нашого офіційного сайту, яка має назву «Навчання/семінари» за посиланням http://radnuk.com.ua/Obuchenie, або за номером телефону (044) 451-85-71. У вартість участі включено: роздатковий матеріал, конференц-набір, бізнес-ланч, видача сертифікатів про навчання.

Міська лікарня
22.01.2018 13:19

Добрый день! Помогите, пожалуйста, разобраться в следующей ситуации: мы бюджетное учреждение, в конце 2017года продлили тендерный договор на уголь до 31.03.2018года, планировали в январе 2018 увеличить сумму на 20%, но в начале января утвердили нашу годовую смету, на январь по ней средств нет, т.е. у нас теперь нет возможности увеличивать сумму на 20%. Какие наши действия, ведь нам нужно сделать отчет по тендерному договору? Спасибо большое!

Відповідь: Добрий день! Відповідно до ч. 1 ст. 48 Бюджетного кодексу України розпорядники бюджетних коштів беруть бюджетні зобов'язання та здійснюють платежі тільки в межах бюджетних асигнувань, встановлених кошторисами, враховуючи необхідність виконання бюджетних зобов'язань минулих років, довгострокових зобов’язань за енергосервісом, узятих на облік органами Казначейства України. При укладанні договору розпоряднику (одержувачу) бюджетних коштів необхідно обов’язково ураховувати частину першу статті 23 Бюджетного кодексу України, оскільки згідно з частиною четвертою статті 48 Бюджетного кодексу України, зобов’язання, взяті учасником бюджетного процесу без відповідних бюджетних асигнувань або з перевищенням повноважень, встановлених цим Кодексом та законом про Державний бюджет України (рішенням про місцевий бюджет), не вважаються бюджетними зобов’язаннями (крім витрат, що здійснюються відповідно до частини шостої цієї статті) і не підлягають оплаті за рахунок бюджетних коштів. Виходячи з наведеного Ви не можете укласти додаткову угоду про збільшення суми договору на 20%. Враховуючи, що строк дії Вашого договору продовжено до 31.03.2018 року на підставі п.8 ч.4 ст. 36 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), але якщо через відсутність відповідних бюджетних призначень у Вас відсутні підстави для збільшення суми договору, рекомендуємо не чекати завершення строку дії договору, а розірвати його та оприлюднити звіт про виконання договору протягом трьох днів з дня розірвання договору. Увага! Редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» запрошує Вас прийняти участь у навчаннях та семінарах-тренінгах для учасників та замовників за новим законодавством в системі ProZorro, які редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» організовує в січні-лютому 2018 року в Києві, Львові (26.01.2018) та Одесі (09.02.2018). З розкладом занять та більш детальною інформацією про те, як зареєструватись на навчання, Ви можете ознайомитися у рубриці нашого офіційного сайту, яка має назву «Навчання/семінари» за посиланням http://radnuk.com.ua/Obuchenie, або за номером телефону (044) 451-85-71. У вартість участі включено: роздатковий матеріал, конференц-набір, бізнес-ланч, видача сертифікатів про навчання.

людмила
22.01.2018 11:05

доброго дня. питання наступне: в 2017 році укладено договір на послуги електропостачання. в договорі зазначено що якщо сторони в кінці року не розривають договір, то він пролонговується на наступний рік. в зв язку з тим, що умови договору нас влаштовують повністю, договір пролонгований на 2018 рік. установа - надавач послуг категорично відмовляється з 1.01.18р укладати новий договір на бюджетний 2018 рік через те, що договір має багато додатків які узгоджуються не один день. сума зобов язань на 2018 рік складає 140 тис.грн. в 2017 році в прозорро ми оприлюднили звіт про укладений договір і підкріпили скан-копію договора. чи маємо ми право укласти в січні 2018 року додаткову угоду до діючого договору (пролонгованого) наступного змісту: договір продовжує свою дію на 2018 рік і сума зобов язань по договору на 2018 рік складає 140 тис.грн. якщо так, то цікавить ще питання оприлюднення - зобов язання на рік більше 50 тис.грн. чи можна сканкопію додаткової угоди підкріпити до звіту про укладений договір (що опублікований в 2017 році) в частині "договір" , а саме вказати зміну істотних умов "продовження строку дії договору" та в примітках зазначтит суму зобов язань на рік??? який тип процедури зазначити в додатку до річного плану на цю закупівлю "без використання системи"?? Чи є інший шлях вирішення цього питання. дякую.

Відповідь: Добрий день! Питання укладення, розірвання або зміни договорів, які укладаються за результатами допорогової закупівлі регулюється положеннями Цивільного та Господарського кодексів України. Тому, якщо це передбачено умовами договору і не суперечить положенням ЦКУ та ГКУ, сторони можуть зробити пролонгацію такого договору. В зв’язку з цим звертаємо увагу, що до річного плану закупівель/додатку до річного плану вносяться закупівлі. Внесення змін до діючого договору не є закупівлею в розумінні Закону про публічні закупівлі, а тому не включається до річного плану/додатку до річного плану, а також не потребує публікації звіту про укладені договори та додаткової угоди, хоча Закон про публічні закупівлі і не забороняє цього. Але, враховуючи що згідно вимог ст. 2 Закону про публічні закупівлі, допорогові закупівлі здійснюються на принципах, визначених в ст. 3 цього Закону, зокрема з дотриманням принципу відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, рекомендуємо укласти новий договір на 2018 рік, попередньо включивши закупівлю до додатку до річного плану та оприлюднити звіт про укладені договори. З 2018 року редакція розпочинає акцію - «Зберіть усю колекцію електронних журналів «Радник в сфері державних закупівель»». Оформивши доступ до програми «Радник – Інфо» на весь 2018 рік за 1800 грн. та отримай усі попередні електронні номери з 2011 року у подарунок. Детальніше за номером (044) 451-85-71.

Володимир
22.01.2018 08:43

В грудні 2017 року нами були розпочаті відкриті торги по закупівлі природного газу. Після проведення аукціону нами один із учасників був дискваліфікований, другого учасника також (по технічним причинам) було дискваліфіковано. Розпочаті другі відкриті торги не відбулись. Що робити в такій ситуації : розпочинати треті торги, чи можливо обгрунтувати та провести переговорну процедуру, т.я. 20% по додатковій угоді не хвате щоб закрити лютий.

Відповідь: Добрий день! У Вашій ситуації необхідно проводити відкриті торги. Це твердження випливає з наступного. Згідно п.2 ч.2 ст. 35 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) замовник може застосувати переговорну процедуру як виняток у випадку якщо замовником було двічі відмінено тендер через відсутність достатньої кількості учасників, при цьому предмет закупівлі, його технічні та якісні характеристики, а також вимоги до учасника не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації. У Вашому прикладі участь у першій закупівлі прийняли (подали тендерні пропозиції) участь достатня кількість учасників, тому ця закупівля не може вважатись підставою для проведення переговорної процедури. По другій закупівлі не зрозуміло, з яких підстав вона не відбулась, тому якщо торги не відбулись на іншій підставі ніж подання для участі в них менше двох тендерних пропозицій, ця закупівля також не зараховується. Крім того, звертаємо увагу, що закупівлі здійснюються у відповідності до річного плану закупівель, тому для проведення переговорної процедури на цій підставі необхідно щоб двічі відмінені відкриті торги і переговорна процедура проводились в межах одного року. Детальніше з питанням проведення переговорної процедури на підставі п. 4 ч.2 ст. 35 Закону можна ознайомитись у журналі № 3 (66) за березень 2017 на стор. 18-22.

Алла
19.01.2018 15:15

Доброго дня! Допоможіть будь ласка визначити, чи поширюється дія Закону про публічні закупівлі на наступний випадок: Відповідно до законодавства України про архітектурну діяльність було розроблено передпроектну пропозицію на будівництво нової будівлі. Наступною стадією проектування є розроблення проектної документації. Статтею 6 Закону України «Про архітектурну діяльність» передбачено: Частина 1: Архітектурні та містобудівні конкурси (місцеві, регіональні, всеукраїнські, міжнародні) проводяться для виявлення кращих архітектурно-планувальних, інженерно-технічних та економічних проектних пропозицій щодо об'єктів містобудування та архітектури і визначення виконавців проектної документації. Частина 6: Автор проекту, який переміг у конкурсі, має переважне право на подальше розроблення проектної документації, якщо інше не передбачено умовами конкурсу. Враховуючи колізію Законів, просимо допомогти у визначенні порядку застосування норм закону про публічні закупівлі, а саме: чи можна даний випадок віднести під дію п. 3 ст. 2 закону про публічні закупівлі: під випадок на, який не поширюється дія цього Закону. Дякуємо!

Відповідь: Добрий день! Закон України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. Відповідно до п. 22 ч.1 ст. 1 Закону роботи - це проектування, будівництво нових, розширення, реконструкція, капітальний ремонт та реставрація існуючих об’єктів і споруд виробничого і невиробничого призначення, роботи з нормування в будівництві, геологорозвідувальні роботи, технічне переоснащення діючих підприємств та супровідні роботам послуги, у тому числі геодезичні роботи, буріння, сейсмічні дослідження, аеро- і супутникова фотозйомка та інші послуги, що включаються до кошторисної вартості робіт, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих робіт. Відповідно предмет Вашої закупівлі це роботи. Дійсно в ч. 3 ст. 2 Закону наведено перелік предметів закупівлі, при закупівлі яких Закон не дії, але Ваш випадок там не враховано. З Вашого питання не зрозуміло яка буде очікувана вартість закупівлі робіт, тому звертаємо Вашу увагу, що згідно ч.1 ст. 2 Закону цей Закон застосовується:до замовників, за умови, що вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень, а робіт - 1,5 мільйона гривень;до замовників, які здійснюють діяльність в окремих сферах господарювання, за умови, що вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 1 мільйон гривень, а робіт - 5 мільйонів гривень.Під час здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг, вартість яких є меншою за вартість, що встановлена в абзацах другому і третьому цієї частини, замовники повинні дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель, установлених цим Законом, та можуть використовувати електронну систему закупівель з метою відбору постачальника товару (товарів), надавача послуги (послуг) та виконавця робіт для укладення договору.У разі здійснення закупівель товарів, робіт і послуг без використання електронної системи закупівель, за умови, що вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує 50 тисяч гривень та є меншою за вартість, що встановлена в абзацах другому і третьому цієї частини, замовники обов’язково оприлюднюють звіт про укладені договори в системі електронних закупівель відповідно до статті 10 цього Закону. Якщо очікувана вартість предмета закупівлі робіт перевищує вартісні межі, встановлені в ч.1 ст. 2 Закону замовник проводить закупівлю за однією з процедур, передбачених ст. 12 Закону (відкриті торги, переговорна процедура). При цьому звертаємо Вашу увагу, що відповідно до п. 1 ч.2 ст. 35 Закону замовник як виняток проводить переговорну процедуру у разі, зокрема закупівлі творів мистецтва або закупівлі, пов’язаної із захистом прав інтелектуальної власності, або укладення договору про закупівлю з переможцем архітектурного чи мистецького конкурсу. З алгоритмом проведення переговорної процедури можна ознайомитись у випуску журналу № 5 (56) за травень 2016 року на стор. 22-27.

Олександр
19.01.2018 08:48

Підскажіть будь-ласка по наступному питанню Міська рада наприкінці 2017 року провела тендер на закупку дитячих майданчиків, проте договір з переможцем так і не уклала, оскільки, казначейство з 27.12.2017р. (перший день 10 денного строку для укладання договору за цим тендером) бюджетні зобов'язання не брало у зв'язку з закінченням бюджетного року. Кошти по зазначеній закупівлі є субвенцією держбюджету на розвиток громади та є перехідними з 2017 на 2018, однак, через те, що їх використання планувалось у 2017 році, використання цих коштів не заплановано у бюджеті міської ради на 2018 рік та тимчасовому кошторисі на початку цього року. ПИТАННЯ: - чи можливо укласти договір по зазначеній закупівлі на початку 2018 року, у разі коли у кошторисі на день укладання договору не передбачено використання коштів на ці цілі, однак, їх використання обов'язково буде передбачено найближчим часом депутатами міської ради при внесені змін до міського бюджету на 2018 рік. Заздалегідь вдячні Вам за відповідь

Відповідь: Добрий день! По-перше. Відповідно до ч.2 ст. 32 Закону України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем торгів протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та пропозиції учасника-переможця. З метою забезпечення права на оскарження рішень замовника договір про закупівлю не може бути укладено раніше ніж через 10 днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір про закупівлю. Отже, якщо 27.12.2017 було першим днем для укладення договору, то останнім днем для його укладення було 05.01.2018. Таким чином, на сьогоднішній день укладення договору за вказаною Вами процедурою закупівлі з визначеним в кінці 2017 року переможцем буде порушенням Закону. Звертаємо Вашу увагу, що згідно положень ст. 37 Закону договір про закупівлю є нікчемним у разі, зокрема його укладення з порушенням строків, передбачених частиною другою 32  цього Закону, крім випадків зупинення перебігу строків у зв’язку з розглядом скарги органом оскарження відповідно до статті 18 цього Закону. По-друге. В разі порушення строків для укладення договору про закупівлю, визначених в ч.2 ст. 32 Закону замовник може або відхилити тендерну пропозицію переможця, якщо договір неукладено з вини учасника-переможця (ч.1 ст. 30 та ч.3 ст. 32 Закону) та згідно ч.4 ст. 28 Закону перейти до розгляду наступної тендерної пропозиції з переліку учасників, що вважається найбільш економічно вигідною. Враховуючи, що договір про закупівлю неукладено не з вини переможця, у Вас не має підстав для відхилення його тендерної пропозиції. В такому випадку, замовнику залишається відмінити процедуру закупівлі на одній з підстав, визначених в ч.1 ст. 31 Закону і розпочати нову процедуру закупівлі. По-третьє. Відповідно до листа МЕРТУ від 14.09.16 (детальніше журнал № 10 (61) за жовтень 2016 на стор. 39 – 40) зазначено, що Законом не встановлено обов’язку замовника складати та затверджувати річний план закупівель на підставі кошторису (тимчасового кошторису), фінансового плану (плану асигнувань, плану використання бюджетних коштів). Тобто розпочати нову процедуру закупівлі можна до затвердження бюджетних призначень. Але відповідно до ч. 1 ст. 48 Бюджетного кодексу України розпорядники бюджетних коштів беруть бюджетні зобов'язання та здійснюють платежі тільки в межах бюджетних асигнувань, встановлених кошторисами, враховуючи необхідність виконання бюджетних зобов'язань минулих років, довгострокових зобов’язань за енергосервісом, узятих на облік органами Казначейства України. При укладанні договору розпоряднику (одержувачу) бюджетних коштів необхідно обов’язково ураховувати частину першу статті 23 Бюджетного кодексу України, оскільки згідно з частиною четвертою статті 48 Бюджетного кодексу України, зобов’язання, взяті учасником бюджетного процесу без відповідних бюджетних асигнувань або з перевищенням повноважень, встановлених цим Кодексом та законом про Державний бюджет України (рішенням про місцевий бюджет), не вважаються бюджетними зобов’язаннями (крім витрат, що здійснюються відповідно до частини шостої цієї статті) і не підлягають оплаті за рахунок бюджетних коштів. Увага! Редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» запрошує Вас прийняти участь у навчаннях та семінарах-тренінгах для учасників та замовників за новим законодавством в системі ProZorro, які редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» організовує в січні-лютому 2018 року в Києві, Львові (26.01.2018) та Одесі (09.02.2018). З розкладом занять та більш детальною інформацією про те, як зареєструватись на навчання, Ви можете ознайомитися у рубриці нашого офіційного сайту, яка має назву «Навчання/семінари» за посиланням http://radnuk.com.ua/Obuchenie, або за номером телефону (044) 451-85-71. У вартість участі включено: роздатковий матеріал, конференц-набір, бізнес-ланч, видача сертифікатів про навчання.

Всього записів: 3656
Сторiнки: назад  23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32  вперед