>
Тел.: +38(044)451-85-71
email: radnukdz@gmail.com
Передплатний індекс 89613

Новини

ОСТАННІ НОВИНИ:

15.08.2018cal

15.08.2018

Мінекономрозвитку оприлюднило лист рекомендаційного характеру


 від 07.08.2018 № 3304-04/33947-06 щодо відмови учаснику в участі у процедурі закупівлі  

Рейтинг: 0
Коментарі: 0
Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
Читати всю статтю ...
14.08.2018cal

14.08.2018

#Поради_від_Радника


Заборона здійснення державних закупівель як санкція.

Рейтинг: 0
Коментарі: 0
Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
Читати всю статтю ...
14.08.2018cal

Отримання позивачем індивідуальної податкової консультації


зміст якої відповідає нормам чинного законодавства

Рейтинг: 0
Коментарі: 0
Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
Читати всю статтю ...
13.08.2018cal

13.08.2018

Підсумки навчання 9-10 серпня м. Одеса


 "Прозорі закупівлі: від рішень Антимонопольного до судової практики та моніторингу”

Рейтинг: 0
Коментарі: 0
Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
Читати всю статтю ...

Роздiл • Ваші питання • 

Надаємо відповіді на запитання у сфері публічних закупівель України


Ann
26.07.2018 15:00

Доброго дня. Скажіть, будь ласка, чи є дискримінаційними такі вимоги замовника «У аукціоні можуть брати участь юридичні особи та ФОП. При цьому, ФОП, які подаються на аукціон, повинні мати право на господарські відносини з підприємствами, що перебувають на загальній системі оподаткування, а також мати відповідні КВЕДИ на види діяльності, що передбачені предметом закупівлі», а також чи є дискримінаційними такі підстави для відхилення пропозиції ФОП як платника єдиного податку другої групи «Відповідно до пп.«2» п.291,4 ПКУ ФОП, що перебуває на 2-й спрощеній системі оподаткування, зобов’язаний здійснювати господарську діяльність з надання послуг платникам єдиного податку та/або населенню. Згідно з п.177.6 ПКУ, якщо ФОП отримує інші доходи, ніж від провадження підприємницької діяльності у межах обраних ним видів такої діяльності, то такі доходи оподатковуються за загальними правилами, встановленими для платників податку – фізичних осіб. Відповідно до пп.168.1.1 ПКУ податковий агент, який нараховує (виплачує, надає) оподатковуваний дохід на користь платника податку, зобов’язаний утримати податок із суми такого доходу за його рахунок за ставкою, передбаченою ст.167 ПКУ. Згідно з пп. «а» п.176,2 ПКУ податковий агент зобов’язаний нарахувати, утримати та сплатити до бюджету податок з доходів фізичних осіб (та одночасно і військовий збір), що виплачується на користь платника податку та оподатковується до або під час такої виплати за її рахунок. Враховуючи викладені обставини, Замовник – платник податку на прибуток, при придбанні товарі від ФОП, що перебуває на 2-й групі спрощеної системи оподаткування, зобов’язаний оподаткувати дохід, що виплачується на користь такого ФОП, за загальними правилами, встановленими для фізичних осіб, тобто з утриманням ПДФО за ставкою 18% та військового збору за ставкою 1,5%. У разі участі ФОП, що перебуває на 2-й групі спрощеної системи оподаткування, в електронних закупівлях та визначення його постачальником відповідних товарів, вище зазначені вимоги податкового законодавства унеможливлюють встановлення ціни договору тотожного з ціною, наведеною в тендерних пропозиціях»?

Відповідь: Добрий день! По першому питанню. Якщо в Податковому кодексі України (далі Кодекс) та/або інших законодавчих актах містяться положення, що обмежують (забороняють) встановлювати господарські відносини для певних категорій суб’єктів господарської діяльності (наприклад, при поставках вугілля) замовник, при закупівлі предметів закупівлі щодо яких існують такі законодавчі обмеження, може встановлювати у тендерній документації відповідні вимоги до учасників. Якщо таких заборон не має, то Закон не передбачає можливості встановлювати різні вимоги та підходи до оцінки суб’єктів господарювання на загальній та спрощеній системах оподаткування. Так, відповідно до вимог статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) вітчизняні та іноземні учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах. Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом. Відповідно до вимог ч.4 статті 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. По другому питанню. Однією з умов перебування фізичної особи-підприємця на другій групі платників єдиного податку є здійснення господарської діяльності з надання послуг платникам єдиного податку та/або населенню (пп. 2 п. 291.4 ст. 291 Кодексу). Так, згідно зі п.п. 2 п. 4 ст. 291 ПКУ фізична особа-підприємець на другій групі може надання послуг, у т.ч. побутових, платникам єдиного податку та / або населенню, виробництво та продаж товарів, діяльність у сфері ресторанного бізнесу. Якщо ФОП, який перебуває на ІІ групі надасть послуги юр.особі, яка перебуває на загальній системі оподаткування, відповідно такий ФОП має, зокрема: перейти на сплату інших податків і зборів з першого числа місяця, що настає за податковим (звітним) кварталом, у якому здійснювалася така діяльність (п. 9 пп. 298.2.3 п. 298.2 ст. 298 Кодексу);  до отриманого доходу за договором надання послуг юридичній особі на загальній системі оподаткування застосувати ставку єдиного податку в розмірі 15% (п. 293.4 ст. 293 Кодексу). Якщо фізична особа-підприємець не виконала перелічені вище вимоги Кодексу та не перейшла на сплату інших податків і зборів, то анулювання реєстрації платника єдиного податку другої групи проводиться за рішенням контролюючого органу на підставі акта перевірки з першого числа місяця, що настає за кварталом, у якому допущено таке порушення (п. 299.11 ст. 299 Кодексу). В результаті всі доходи, отримані після дати анулювання реєстрації платника єдиного податку, оподатковуватиметься на загальних підставах. Детальніше роз’яснення з цього питання дивіться на сайті ДФС за посиланням: goo.gl/nMzdft. Як бачимо, порушення ФОП на ІІ групі вимог пп. 2 п. 291.4 ст. 291 Кодексу тягне за собою наслідки для самого ФОП, а не до юридичної особи – Замовника. При цьому, ФОП на ІІ групі може здійснювати продаж товарів платникам податків незалежно від обраної ними системи оподаткування. Таким чином, вимоги замовника можна розглядати як дискримінаційні, а посилання на пп.168.1.1 та п.176.2 Кодексу помилковими. Звертаємо увагу, що Закон забороняє встановлювати замовникам дискримінаційні вимоги до учасників, але в Законі відсутнє визначення що таке дискримінаційна вимога. Чи є вимога замовника дискримінаційною щодо учасника кожен учасник вирішує самостійно. Відповідно до ч.1 статті 23 Закону фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі.  Відповідно до ч.2 статті 18 Закону скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення торгів, але не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій. Запрошуємо поєднати корисне з відпочинком! Навчаємось та відпочиваємо разом з редакцією журналу «Радник в сфері державних закупівель» 9-го та 10-го серпня. На Вас чекає: новий план дводенного навчання, розгляд практики, рішень Антимонопольного та судових рішень; проживання в готелі з 9 – 11 серпня; кава – перерви, смачні обіди, та сніданки; зручне розташування готелю в 10 хвилинах їзди до знаменитих Потьомкінських сходів, Оперного театру та вулиці Дерибасівській. Пляж Лузанівка знаходиться в 6 км від готелю. Детальніше http://radnuk.com.ua/Obuchenie/customer/odesa/.

Альона
26.07.2018 10:27

Доброго дня! Допоможіть будь-ласка розібратись в наступній ситуації. Ми є замовниками. Як провести процедуру закупівлі, якщо відповідно до проектно-кошторисної документації та експертного звіту вартість робіт по капітальному ремонту скверу складає 14,0 млн. грн., а в місцевому бюджеті на 2018 рік передбачено лише 3,5 млн. грн. Чи виділять кошти на ці роботи в наступному році, і в якій сумі невідомо. Як оголошувати торги, на всю суму відповідно до ПКД чи можна оголосити на фактичну суму, яка передбачена в бюджеті міста (визначивши в технічному завданні роботи на суму 3,5 млн. грн.)?

Відповідь: Добрий день! В Законі про публічні закупівлі це питання прямо не врегульовано. Згідно листа МЕРТУ від 25.11.2016 № 3302-01/38216-06 при визначенні очікуваної вартості предмета закупівлі робіт замовники повинні керуватися даними кошторису (кошторисного розрахунку) на весь об’єкт будівництва. Але слід звернути увагу на те, чи це буде перехідний об’єкт (завершення в наступному бюджетному періоді), чи весь цикл будівництва і здачу в експлуатацію буде здійснюватися протягом одного бюджетного року. Якщо це перехідний об’єкт, то слід виходити з того, що проектно-кошторисною документацією визначено вартість будівництва на суму 14,0 млн. грн. Отже необхідно проводити процедуру відкритих торгів на всю суму. При цьому умовами тендерної документації і договору про закупівлю слід передбачити поетапне фінансування (із зазначеннм фінансування на поточний рік в межах доведених призначень і фінансування на наступний рік) і в наступному році, після виділення фінансування вносити зміни до договору шляхом укладення додаткових угод. Більш складна ситуація виникає у тому випадку, якщо процес закупівлі і будівництво повинно бути здійснено в межах одного бюджетного періоду. Виходячи з листа МЕРТУ тендерну процедуру слід проводити на суму визначену проектно-кошторисною документацією або розділити проект на черги і проводити закупівлі окремо на кожну чергу в межах доведеного фінансування. В іншому випадку, враховуючи вимоги ст. 48 Бюджетного кодексу України, якщо на момент реєстрації договору в органах ДКСУ, Вам не буде виділено кошти в повному обсязі, органи казначейства можуть не зареєструють Ваш договір про закупівлю. Детальніше з цим питанням можна ознайомитись у випуску журналу № 8(71) серпень 2017 на стор. 28-30 та випуску журналу № 12 (75) за грудень 2017 року на стор. 24-33. Увага! Передплату на 2019 рік відкрито! Оплативши журнал до 28.09.2018 року  на весь 2019 рік, ви отримаєте в 2019 році дві версії журналу (друкований за 2019 рік та доступ до електронної версій з 2011-го по 2019-й рік включно).

Олена
25.07.2018 11:13

Доброго дня! Установа має намір розірвати договір, укладений за результатами проведення переговорної процедури закупівлі, проведеної на підставі п. 4 ч. 2 ст. 35 Закону. Причина розірвання договору: зміна тарифу, встановленого міською радою, в бік збільшення та відсутність порядку змін в договорі про закупівлю. Питання: 1. Чи правильно ми розуміємо, що розірвання договору можливо однією дотаю, а «Звіт про виконання договору про закупівлю» після виконання установою зобов’язань (оплати) за цим договором про закупівлю за надані послуги за період до розірвання договору? 2. Чи правильно ми розуміємо, що в п. 15 «Строк дії договору» «Звіту про виконання договору про закупівлю» ми повинні вказати дату розірвання договору?

Відповідь: Добрий день! По першому питанню. Відповідно до ч.1 статті 36 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. Відповідно до ч.7 статті 180 ГКУ строком дії господарського договору є час, впродовж якого існують господарські зобов'язання сторін, що виникли на основі цього договору. Закінчення строку дії господарського договору не звільняє сторони від відповідальності за його порушення, що мало місце під час дії договору. Відповідно до ст. 599 ЦКУ зобов'язання припиняється виконанням, проведеним належним чином. Відповідно до статті 653 ЦКУ у разі зміни договору зобов'язання сторін змінюються відповідно до змінених умов щодо предмета, місця, строків виконання тощо. У разі розірвання договору зобов'язання сторін припиняються. У разі зміни або розірвання договору зобов'язання змінюється або припиняється з моменту досягнення домовленості про зміну або розірвання договору, якщо інше не встановлено договором чи не обумовлено характером його зміни. Таким чином, припинення зобов’язання можливе за умови його належного виконання, що проведено належним чином (продавець поставив, а покупець повністю розрахувався), розірвання договору припиняє його дію на майбутнє. В той же час, згідно ст. 10 Закону звіт про виконання договору оприлюднюється протягом трьох днів з дня закінчення строку дії договору, виконання договору або його розірвання. По другому питанню. Дійсно, оприлюднюючи в електронній системі закупівель в електронному вигляді звіт про виконання договору по формі затвердженій наказом МЕРТ № 490, замовник в п.15 цього звіту вказує дату розірвання договору. Детальніше про проблемні питання публікації звіту про виконання договору у випуску журналу № 12 (75) за грудень 2017 року на стор. 14-23.

Анна
24.07.2018 16:13

Добрий день! Ми комунальна установа, одержувач бюджетних коштів та є замовником публічних закупівель. У рамках реалізації програми по створенню нових робочих місць плануємо реалізувати унікальний проект «Мобільний офіс для надання муніципальних послуг (Мобільний ЦНАП)». Мобільний ЦНАП представляє собою виготовлений на базі вантажного автомобіля, спеціально обладнаний необхідними комунікаціями (системи обігріву, кондиціонування повітря, електро-, водопостачання та інше) та вбудованими меблями автомобіль- трансформер, у якому облаштовується чотири робочі місця для надавачів публічних послуг. Для забезпечення надання адміністративних, соціальних та інших муніципальних послуг мобільний офіс потребує встановлення та налаштування спеціальної офісної техніки (ноутбуки, багатофункціональні пристрої), телекомунікаційного обладнання (3G модем з Wi-Fi, супутникове обладнання), банківського POS-терміналу. Мобільний ЦНАП у сфері надання муніципальних послуг наразі є ноу-хау. Підкажіть, будь ласка, зважаючи на специфічний характер предмета закупівлі, чи маємо ми можливість здійснити закупівлю «Мобільного ЦНАПу» в цілому, тобто одразу повністю укомплектований всіма необхідними складовими мобільний пересувний офіс (офісною технікою, телекомунікаційним обладнанням тощо).

Відповідь: Добрий день! Відповідно до вимог п.18 ч.1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом. Відповідно до Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономрозвитку від 17.03.2016 № 454 предмет закупівлі товари визначається замовником згідно з пунктами 32 частини першої статті 1 Закону та на основі національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник”, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749 (далі – Єдиний закупівельний словник), за показником четвертої цифри основного словника із зазначенням у дужках конкретної назви товару. Виходячи з конкретних потреб замовника (терміни поставки, технічні вимоги до предмета закупівлі) та необхідності забезпечити сумісність обладнання та техніки, яке буде встановлюватись в цьому мобільному ЦНАП, її подальшого обслуговування, можливо закупити повністю укомплектований офіс в межах однієї процедури. Запрошуємо поєднати корисне з відпочинком! Навчаємось та відпочиваємо разом з редакцією журналу «Радник в сфері державних закупівель» 9-го та 10-го серпня. На Вас чекає: новий план дводенного навчання, розгляд практики, рішень Антимонопольного та судових рішень; проживання в готелі з 9 – 11 серпня; кава – перерви, смачні обіди, та сніданки; зручне розташування готелю в 10 хвилинах їзди до знаменитих Потьомкінських сходів, Оперного театру та вулиці Дерибасівській. Пляж Лузанівка знаходиться в 6 км від готелю. Детальніше http://radnuk.com.ua/Obuchenie/customer/odesa/.

Оля
24.07.2018 15:42

Доброго дня. Підкажіть будь-ласка, якщо учасник відкритих торгів всі документи називає як пропозиція конкурсних торгів чи можна таку пропозицію приймати до уваги.

Відповідь: Добрий день! Термін «пропозиція конкурсних торгів» вживався у Законі України «Про здійснення державних закупівель», який втратив чинність. На сьогоднішній день учасники відкритих торгів подають тендерні пропозиції відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон). Зокрема, учасник обов’язково підтверджує відсутність підстав для відхилення його тендерної пропозиції, передбачених статтею 17 Закону. Також, замовники, як правило вимагають надання учасниками підтвердження повноважень на підписання саме тендерної пропозиції. Виходячи з таких та подібних їм моментів, у Вашому випадку, можна дійти висновку про невідповідність такої пропозиції учасника умовам тендерної документації. В той же час, звертаємо увагу, що в ч.3 ст.22 Закону зазначено, якщо замовник визначить, що помилка є формальною, тобто пов’язаною з оформленням тендерної пропозиції та не впливає на зміст пропозиції, а саме - це технічна помилки та описка, в такому випадку, замовник може не відхиляти пропозицію учасника. Проте, в будь-якому разі, рішення приймає замовник самостійно і несе за це відповідальність. Детальніше з прикладами помилок учасника можна ознайомитися в журналі № 6 (81) за червень 2018 на стор. 33 – 40. Запрошуємо поєднати корисне з відпочинком! Навчаємось та відпочиваємо разом з редакцією журналу «Радник в сфері державних закупівель» 9-го та 10-го серпня. На Вас чекає: новий план дводенного навчання, розгляд практики, рішень Антимонопольного та судових рішень; проживання в готелі з 9 – 11 серпня; кава – перерви, смачні обіди, та сніданки; зручне розташування готелю в 10 хвилинах їзди до знаменитих Потьомкінських сходів, Оперного театру та вулиці Дерибасівській. Пляж Лузанівка знаходиться в 6 км від готелю. Детальніше http://radnuk.com.ua/Obuchenie/customer/odesa/.

Людмила
24.07.2018 10:43

Доброго дня. Чи повинен Замовник торгів обов'язково затверджувати Дефектний акт печаткою та підписом який викладає на торги? Дякуємо.

Відповідь: Добрий день! З Вашого питання не зрозуміло про що складено дефектний акт. Дефектний акт може складатись, наприклад при перевірці приміщення, техніки чи транспортного засобу для виявлення недоліків. При цьому, єдиної форми дефектного акту не існує. В залежності, що саме обстежується і планується ремонтувати можуть існувати різні форми. І відповідно хто саме буде його підписувати і чи скріплювати підписи печаткою буде визначатись в кожному окремому випадку. На практиці, такий акт складається уповноваженою на це особою або комісією, склад якої затверджується наказом по підприємству, організації, установі та підписується всіма членами комісії. Якщо мова йде про дефектний акт на капітальний ремонт об’єкта будівництва, то він складається за формою №8, яка передбачає, що дефектний акт після підписання затверджується замовником, тобто має містити підпис керівника і печатку (якщо використовується). З іншого боку. Відповідно до вимог п.3 ч.2 ст. 22 Закону тендерна документація повинна містити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Відповідно до вимог статей 11 та 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) розробляє та затверджує тендерну документацію тендерний комітет/уповноважена особа замовника. Відповідно до статті 10 Закону замовник оприлюднює оголошення про проведення процедури закупівлі та тендерну документацію - не пізніше ніж за 15 днів до дня розкриття тендерних пропозицій, якщо вартість закупівлі не перевищує межі, встановлені у частині четвертій цієї статті, та не пізніше 30 днів у разі перевищення таких меж. Вимог щодо оформлення документів, які розміщуються в системі замовником, крім того що вони оприлюднюються в електронному вигляді, Закон не містить. Відповідальність за повноту та достовірність інформації, що оприлюднюється на веб-порталі Уповноваженого органу, несуть голова та секретар тендерного комітету замовника або уповноважена особа (особи). Тобто в Законі визначено хто оприлюднює інформації в електронній системі закупівель, підписує опубліковану інформацію своїм ЕЦП і несе відповідальність за те, що вони опублікували. Крім того, в Законі визначено вимоги щодо змісту тендерної документації, порядку її затвердження та оприлюднення, а також передбачено, що договір про закупівлю укладається відповідно до вимог тендерної документації та пропозиції учасника-переможця. В зв’язку з цим, в Законі відсутні вимоги до Замовника, з метою доведення учасникам легальності своїх дій, оприлюднювати, наприклад, в складі тендерної документації додатково до технічних вимог до предмета закупівлі скан-копії оригіналів документів на підставі яких визначаються технічні вимоги до предмета закупівлі (дефектний акт, проектно-кошторисна документація). Запрошуємо поєднати корисне з відпочинком! Навчаємось та відпочиваємо разом з редакцією журналу «Радник в сфері державних закупівель» 9-го та 10-го серпня. На Вас чекає: новий план дводенного навчання, розгляд практики, рішень Антимонопольного та судових рішень; проживання в готелі з 9 – 11 серпня; кава – перерви, смачні обіди, та сніданки; зручне розташування готелю в 10 хвилинах їзди до знаменитих Потьомкінських сходів, Оперного театру та вулиці Дерибасівській. Пляж Лузанівка знаходиться в 6 км від готелю. Детальніше http://radnuk.com.ua/Obuchenie/customer/odesa/.

Володимир
24.07.2018 08:44

Доброго дня! Є зведений кошторис на об'єкт будівництва. Вартість безпосередньо будівельних робіт, згідно кошторису та договору, - не перевищує межі встановлені п. 1 ч. 1 ст. 2 Закону, але вище 50 тис. грн. Згідно Закону, якщо закупівля проводиться без використання електронної системи, після укладення Договору підряду на виконання будівельних робіт - обов'язково оприлюднюється звіт про укладення договору. В той же час кошторис може містити витрати на проведення експертизи, витрати на авторський та технічний нагляд. Експертиза, авторський та тех. нагляд також відносяться до "робіт" в розумінні Закону. Питання в наступному: чи обов'язково оприлюднювати звіт про укладення договору на проведення експертизи, авторського та технічного нагляду - якщо вартість кожного такого договору по одному й тому ж об'єкту не перевищує 50 тис. грн.? Дякую за відповідь!

Відповідь: Доброго дня. Згідно ч.1 ст.2 Закону про публічні закупівлі у разі здійснення закупівель товарів, робіт і послуг без використання електронної системи закупівель, за умови, що вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує 50 тисяч гривень та є меншою за вартість, що встановлена в абзацах другому і третьому цієї частини, замовники обов’язково оприлюднюють звіт про укладені договори в системі електронних закупівель відповідно до статті 10 цього Закону. Оприлюднення звіту про укладені договори не залежить від того чи включалися дані послуги до кошторисної вартості робіт. Зокрема відповідно до ПКТ зазвичай включаються наступні види робіт та послуг: проведення експертизи, самі будівельні роботи, авторський нагляд, технічний нагляд. Отже у нас передбачено 4 позиції. Якщо здійснюється закупівля будівельних робіт і очікувана вартість кожної окремої позиції буде становити менше 1,5 млн. грн, але дорівнювати або бути більшою 50 тис. грн, то замовник повинен включити всі (4) позиції до додатку до річного плану закупівель та відповідно оприлюднити 4 звіти про укладені договори. Якщо окремі позиції будуть менше ніж 50 тис. грн., відповідно оприлюднювати по ним звіт про укладені договори не потрібно. Інформацію про оприлюднення звіту про укладені договори можна знайти на сторінках журналу «Радник в сфері публічних закупівель»: стор. 8-13 №8(59) серпень 2016, стор. 15-18 №11(62) листопад 2016, стор. 37-40 №8(71) серпень 2017, стор. 14-23 №12(75) грудень 2017.

Оксана
23.07.2018 10:02

Доброго дня! Поясніть будь-ласка чи потрібно вносити в річний план закупівлю на яку не поширюється дія Закону, а саме послуги банків щодо надання кредитів та оприлюднювати "Звіт про укладений договір"

Відповідь: В ч. 3 статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) наведено перелік предметів закупівлі, при закупівлі яких дія Закону на такі закупівлі не розповсюджується, серед них, зокрема: послуги фінансових установ, у тому числі міжнародних фінансових організацій, щодо надання кредитів, гарантій, фінансового лізингу та послуги, допоміжні до фінансових послуг. Це означає, що Закон не розповсюджує дію на такі закупівлі, в т.ч. замовник не повинен включати таку закупівлю в річний план/додаток до річного плану, проводити закупівлю за процедурами, передбаченими в ст.. 12 Закону та звітувати по ній. Тобто, у Вашому випадку, Ви можете укласти договір на закупівлю послуг банків щодо надання кредитів без включення цієї закупівлі в додаток до річного плану та без оприлюднення звіту про укладені договори. Запрошуємо поєднати корисне з відпочинком! Навчаємось та відпочиваємо разом з редакцією журналу «Радник в сфері державних закупівель» 9-го та 10-го серпня. На Вас чекає: новий план дводенного навчання, розгляд практики, рішень Антимонопольного та судових рішень; проживання в готелі з 9 – 11 серпня; кава – перерви, смачні обіди, та сніданки; зручне розташування готелю в 10 хвилинах їзди до знаменитих Потьомкінських сходів, Оперного театру та вулиці Дерибасівській. Пляж Лузанівка знаходиться в 6 км від готелю. Детальніше http://radnuk.com.ua/Obuchenie/customer/odesa/.

Євген
20.07.2018 15:23

Доброго дня! Чи законно передбачити у тендерній документації та укласти за результатами проведення процедури закупівлі договір термін надання послуг та термін дії якого буде більше 1 року. Дякую.

Відповідь: Добрий день! Закон про публічні закупівлі не встановлює обмежень щодо строку дії договору або зобов’язань за договором. Проте необхідно зважати на певні аспекти. З Вашого питання не зрозуміло чи проводиться закупівля за бюджетні кошти і відповідно чи необхідно цей договір реєструвати в Держказначействі. Якщо так, то відповідно до статті 3 Бюджетного кодексу України бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України, становить один календарний рік, який починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року. Відповідно до ч.1 ст. 48 БКУ розпорядники бюджетних коштів беруть бюджетні зобов'язання та здійснюють платежі тільки в межах бюджетних асигнувань, установлених кошторисами, враховуючи необхідність виконання бюджетних зобов'язань минулих років, довгострокових зобов’язань за енергосервісом, узятих на облік органами Казначейства України. Відповідно, органи Держказначейства, як правило, не реєструють договори на закупівлю товарів і послуг, якщо їх термін їх дії переходить на наступний рік. Виключення робиться тільки для договорів на закупівлю робіт. При закупівлі робіт, така можливість передбачена Методичними рекомендаціями щодо переліку підтвердних документів для реєстрації бюджетних зобов’язань та проведення платежів», затверджених наказом ДКСУ від 29 квітня 2013 року № 68 (зі змінами і доповненнями). Якщо договір не буде реєструватись в ДКСУ, тоді інших перешкод для укладення такого договору не має, але необхідно звернути увагу на положення статті 36 Закону про публічні закупівлі. Згідно вимог ч.4 ст. 36 Закону про публічні закупівлі істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків передбачених ч.4 ст. 36 Закону про публічні закупівлі. При цьому, виходячи з переліку цих випадків, у сторін договору про закупівлю є можливість в окремих, передбачених Законом про публічні закупівлі випадках, вносити зміни виключно до таких істотних умов договору про закупівлю як: предмет договору, ціна договору, строк дії договору. Детальніше з питанням реєстрації договорів в ДКСУ можна ознайомитись у випуску журналу № 3 (66) за березень 2017 року на стор. 10-13 та випуску журналу № 8 (71) за серпень 2017 року на стор. 28-30.

Дмитро
20.07.2018 14:27

Доброго дня! Замовник в тендерній документації прописує надання копії паспорту або іншого документу, що посвідчує особу уповноваженого згідно чинного законодавства. Учасник торгів надав лише копії 1,2,3,10,11 сторінок паспорту. У випадку встановлення вимоги надати копію документу, керуючись практикою рішень Антимонопольного комітету (Рішення від 12.12.2017 року № 8761), учасник повинен надати весь документ, а не окремі його сторінки. Чи зобов’язаний замовник відхилити даного учасника на підставі п.4 ч.1. ст..30 ЗУ «Про публічні закупівлі».

Відповідь: Добрий день! Відповідно до ч.4 статті 28 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) після оцінки пропозицій замовник розглядає тендерні пропозиції на відповідність вимогам тендерної документації з переліку учасників, починаючи з учасника, пропозиція якого за результатом оцінки визначена найбільш економічно вигідною. З Вашого питання випливає, що в тендерній документації була встановлена чітка вимога, щодо надання копії всього документа. В свою чергу, учасник в складі тендерної пропозиції надав не весь документ, а лише його частину, тобто не виконав вимоги замовника вказані у тендерній документації. Дійсно, в тому числі, практика рішень АМКУ в подібних ситуаціях каже про те, що такі дії учасника порушують вимоги тендерної документації. Відповідно до вимог п.4 ч.1 ст. 30 Закону замовник зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника, якщо тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації. Детальніше з даним питання та рішеннями АМКУ Ви можете ознайомитися в Журналі № 5 (68) за травень 2017 стор. 22 -24.

Віталій
19.07.2018 16:35

Добрий день! Допоможіть, будь ласка, у вирішенні наступного питання. Чи можна при проведенні допорогової закупівлі вказувати конкретну назву предмета закупівлі "Морозиво "Стакан Великан"? Виробник цього морозива - ТМ "ЛАСУНКА". Виробника замовник не буде зазначати. Буде чи ні дискримінація учасників та які наслідки або відповідальність може бути? Дякую

Відповідь: Добрий день! Звертаємо Вашу увагу, що Закон України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), який в статті 22 забороняє вказувати конкретну назву конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, не розповсюджує свою дію на допорогові закупівля. При цьому, Порядок здійснення допорогових закупівель, який затверджений наказом ДП «Зовнішторгвидав» від 13.04.018 № 35, хоч і не є нормативно-правовим документом обов’язковим до виконання, в п. 6.4. передбачає право замовника купувати конкретний предмет закупівлі навіть без зазначення які аналоги та/або еквіваленти прийматимуться у пропозиціях учасників. Тому замовнику в допорогових закупівлях не забороняється купувати те, що він вважає за потрібне. При цьому, у разі незгоди з дією/або бездіяльністю замовника допорогових закупівель, учасники або громадські контролери можуть апелювати до Вас, Вашого керівного органу, залишити негативний відгук на порталі DOZZORRO або звернутись до суду. Додатково звертаємо увагу, що в ч.1 статті 2 Закону про публічні закупівлі передбачено, що під час здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг, вартість яких є меншою за вартість, що встановлена в абзацах другому і третьому цієї частини, замовники повинні дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель, установлених в статті 3 Закону, зокрема: відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій. Що стосується адміністративної відповідальності, то дія статті 164-14 Кодексу про адміністративні правопорушення, якою встановлені випадки відповідальності замовника за порушення законодавства про закупівлі не розповсюджується на допорогові закупівлі. Запрошуємо поєднати корисне з відпочинком! Навчаємось та відпочиваємо разом з редакцією журналу «Радник в сфері державних закупівель» 9-го та 10-го серпня. На Вас чекає: новий план дводенного навчання, розгляд практики, рішень Антимонопольного та судових рішень; проживання в готелі з 9 – 11 серпня; кава – перерви, смачні обіди, та сніданки; зручне розташування готелю в 10 хвилинах їзди до знаменитих Потьомкінських сходів, Оперного театру та вулиці Дерибасівській. Пляж Лузанівка знаходиться в 6 км від готелю. Детальніше http://radnuk.com.ua/Obuchenie/customer/odesa/.

Наталія
19.07.2018 11:53

Ми провели процедуру допорогових закупівель. Учасник, який запропонував найнижчу ціну, запропонував аналог (така можливість передбачена в оголошенні). Проте, одна з вимог до аналогу ним була вказана помилково невірна і він пропонує її уточнити. Для нас ця вимога суттєва. Аукціон закінчився. Підкажіть, будь-ласка, чи може цей учасник уточнити свою пропозицію і чи можемо ми з ним укласти договір, чи потрібно йому відмовляти?

Відповідь: Добрий день! З одного боку, на сьогоднішній день проведення допорогових аукціонів безпосередньо не регулюється Законом про публічні закупівлі чи іншим нормативно-правовим документом, а Порядок здійснення допорогових закупівель, затверджений наказом ДП «Зовнішторгвидав» від 13.04.2016 № 35 не є нормативно-правовим документом обов’язковим до виконання. Тому замовник має право встановлювати умови закупівлі на свій розсуд. Але звертаємо Вашу увагу, що в ч.1 статті 2 Закону про публічні закупівлі передбачено, що під час здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг, вартість яких є меншою за вартість, що встановлена в абзацах другому і третьому цієї частини, замовники повинні дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель, установлених в статті 3 Закону, зокрема: відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій. Якщо умовами Вашої закупівлі, які Ви самі і розробляли, не було передбачено можливість для учасників вносити зміни/уточнення до своєї пропозиції після аукціону, Ваш дозвіл цьому учаснику уточнити свою пропозицію після аукціону може розглядатись іншими учасниками як прояв упередженості та необ’єктивності. І хоча процедура оскарження, визначена в статті 18 Закону не розповсюджується на допорогові закупівлі, інші учасник або громадські контролери можуть апелювати до Вас, Вашого керівного органу, залишити негативний відгук на порталі DOZZORRO або звернутись до суду. Тому рекомендуємо, дотримуватись встановлених Вами умов закупівлі і якщо пропозиція учасника не відповідає цим умовам, відхиляти пропозицію такого учасника. Запрошуємо поєднати корисне з відпочинком! Навчаємось та відпочиваємо разом з редакцією журналу «Радник в сфері державних закупівель» 9-го та 10-го серпня. На Вас чекає: новий план дводенного навчання, розгляд практики, рішень Антимонопольного та судових рішень; проживання в готелі з 9 – 11 серпня; кава – перерви, смачні обіди, та сніданки; зручне розташування готелю в 10 хвилинах їзди до знаменитих Потьомкінських сходів, Оперного театру та вулиці Дерибасівській. Пляж Лузанівка знаходиться в 6 км від готелю. Детальніше http://radnuk.com.ua/Obuchenie/customer/odesa/.

Віталій
19.07.2018 09:47

Добрий день! Поясніть, будь ласка, в зв'язку з сезонним коливанням цін на продукти харчування чи має право замовник проводити декілька разів на рік допорогові закупівлі, тобто кожні два-три місяці? Річна сума за одним предметом закупівлі, наприклад, за кодом ДК 021:2015 "03220000-9" не перевищує 200 тис. грн.

Відповідь: Добрий день! Відповідно до ч.1 статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), цей Закон застосовується до замовників, за умови, що вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень, а робіт - 1,5 мільйона гривень. Згідно п. 18 ч.1 статті 1 Закону предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом. Відповідно до Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономрозвитку від 17.03.2016 № 454 предмет закупівлі товари визначається замовником згідно з пунктами 32 частини першої статті 1 Закону та на основі національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник”, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749 (далі – Єдиний закупівельний словник), за показником четвертої цифри основного словника із зазначенням у дужках конкретної назви товару. Якщо річна вартість предмета закупівлі за конкретним кодом національного класифікатора України ДК 021:2015 не перевищує вартісні пороги встановлені в ч.1 статті 2 Закону, замовник проводить допорогову закупівлю. При цьому, ні Закон, ні інший нормативно-правовий документ не забороняє проводити таку закупівлю не за один раз, а розбивати на кілька закупівель протягом року. В той же час, звертаємо увагу, що згідно статті 4 Закону закупівля здійснюється відповідно до річного плану. Річний план, додаток до річного плану та зміни до них безоплатно оприлюднюються на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель протягом п’яти днів з дня їх затвердження. Тобто, кожна закупівля повинна бути попередньо включена до річного плану/додатку до річного плану і оприлюднена на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель. Запрошуємо поєднати корисне з відпочинком! Навчаємось та відпочиваємо разом з редакцією журналу «Радник в сфері державних закупівель» 9-го та 10-го серпня. На Вас чекає: новий план дводенного навчання, розгляд практики, рішень Антимонопольного та судових рішень; проживання в готелі з 9 – 11 серпня; кава – перерви, смачні обіди, та сніданки; зручне розташування готелю в 10 хвилинах їзди до знаменитих Потьомкінських сходів, Оперного театру та вулиці Дерибасівській. Пляж Лузанівка знаходиться в 6 км від готелю. Детальніше http://radnuk.com.ua/Obuchenie/customer/odesa/.

Віталій
19.07.2018 09:37

Добрий день! Допоможіть, будь ласка, у вирішенні наступного питання: чи має право замовник при проведенні допорогових закупівель вимагати від учасників надання ними у складі пропозиції Витягу з єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань? Якщо ні, які можуть бути дії учасника?

Відповідь: Добрий день! Звертаємо увагу, що Закон про публічні закупівлі, як і жоден інший нормативно-правовий документ не регулює процедури проведення допорогових закупівель, тому замовнику не забороняється вимагати від учасників надання ними у складі пропозиції Витягу з єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань. Також додатково звертаємо увагу, що у разі проведення відкритих торгів інформація з єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань формується автоматично в системі на учасника, який знаходиться на кваліфікації, а в допороговій закупівлі така інформація в системі не формується. Якщо учасник не погоджується з умовами допорогової закупівлі або діями замовника під час таких закупівель він має можливість апелювати до самого замовника, його керівних органів. Залишити відгук на порталі DOZZORRO або звернутись до суду. Запрошуємо поєднати корисне з відпочинком! Навчаємось та відпочиваємо разом з редакцією журналу «Радник в сфері державних закупівель» 9-го та 10-го серпня. На Вас чекає: новий план дводенного навчання, розгляд практики, рішень Антимонопольного та судових рішень; проживання в готелі з 9 – 11 серпня; кава – перерви, смачні обіди, та сніданки; зручне розташування готелю в 10 хвилинах їзди до знаменитих Потьомкінських сходів, Оперного театру та вулиці Дерибасівській. Пляж Лузанівка знаходиться в 6 км від готелю. Детальніше http://radnuk.com.ua/Obuchenie/customer/odesa/.

Наталя
18.07.2018 15:48

Доброго дня! Ми провели відкриті торги на закупівлю товару та уклали відповідний договір закупівлі. В теперішній час виникла необхідність укласти додаткову угоду щодо зміни порядку поставки товарів. У зазначеному договорі умови поставки не визначені як істотні. Отже підстави для внесення змін до договору, визначені статтєю 36 Закону в нашому випадку не застосовуються. Питання – чи потрібно в електронній системі закупівель оприлюднювати зазначену додаткову угоду щодо зміни неістотних умов договору та повідомлення про внесення змін до договору. Якщо потрібно, то яку підставу внесення змін обрати на майданчику, якщо жодна з підстав визначених в статті 36 Закону не підходить.

Відповідь: Добрий день! В Вашому випадку зміна порядку поставки товарів, чи не буде це підставою зміни істотних умов договору? Оскільки згідно п. 4 ч. 4 ст. 36 Закону істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім передбачених випадків, а саме: продовження строку дії договору та виконання зобов’язань щодо передання товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі. Отже продовження строку виконання зобов’язань щодо передання товару, виконання робіт, надання послуг, це також зміна істотних умов договору. З Вашого питання не зрозуміло конкретно, що саме змінюється але усе одно рекомендуємо розмістити повідомлення про внесення змін до договору. З одного боку, п. 11 форми повідомлення про внесення змін до договору, затвердженої наказом МЕРТУ № 490, передбачено, що повідомлення оприлюднюється на підставі внесення змін тільки до істотних умов договору, визначених частиною четвертою статті 36 Закону. Але у статті 10 Закону визначено, що повідомлення про внесення змін до договору оприлюднюється замовником на веб-порталі Уповноваженого органу протягом трьох днів з дня внесення змін. Тобто в Законі не вказано конкретно, про які зміни необхідно публікувати. Тому, рекомендуємо оприлюднювати повідомлення про внесення будь-яких змін до договору про закупівлю. Для цього обираємо у п. 11 будь-яку підставу по ч.4 ст. 36 Закону, а у п.12, де розміщується опис змін що вноситься описуємо самі зміни про які повідомляємо. Запрошуємо поєднати корисне з відпочинком! Навчаємось та відпочиваємо разом з редакцією журналу «Радник в сфері державних закупівель» 9-го та 10-го серпня. На Вас чекає: новий план дводенного навчання, розгляд практики, рішень Антимонопольного та судових рішень; проживання в готелі з 9 – 11 серпня; кава – перерви, смачні обіди, та сніданки; зручне розташування готелю в 10 хвилинах їзди до знаменитих Потьомкінських сходів, Оперного театру та вулиці Дерибасівській. Пляж Лузанівка знаходиться в 6 км від готелю. Детальніше http://radnuk.com.ua/Obuchenie/customer/odesa/.

Всього записів: 3595
Сторiнки: назад  1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10  вперед