>
Тел.: +38(044)451-85-71
email: radnukdz@gmail.com
Передплатний індекс 89613

Новини

19.04.2018

Аналіз проекту закону

Про внесення змін до Закону України "Про публічні закупівлі" та деяких інших законодавчих актів України

Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
19.04.2018
Читати всю статтю ...

Вносяться зміни в граничні суми

на придбання окремих товарів державними органами/установами/організаціями, які утримуються за рахунок державного бюджету

Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
19.04.2018
Читати всю статтю ...

Столиця у лідерах по провадженню ЕСКО-проектів у бюджетній сфері

На сесії Київської міської ради затверджено істотні умови для рекордної кількості ЕСКО-договорів – 49 контрактів

Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
19.04.2018
Читати всю статтю ...

18.04.2018

#Поради_від_Радника

 Чи є порушенням складання та оприлюднення тендерної документації одним файлом?

Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
18.04.2018
Читати всю статтю ...

Роздiл • Ваші питання • 

Надаємо відповіді на запитання у сфері публічних закупівель України

 Замовляйте індивідуальні семінари-тренінги, навчання  та підвищення кваліфікації з публічних закупівель  у Своєму місті за доступними цінами.

Тільки у нас після проходження навчання, семінару Ви отримаєте:
-  детальний звіт з відповідями на всі проблемні питання, які обговорювалися;
-  доступ до  постійно оновлюваної бази методичних матеріалів у сфері публічних закупівель;
-  2 місяці безкоштовних консультацій;
-  30% знижку на передплату журналу «Радник в сфері публічних закупівель» на 2017 рік.

Телефонної гарячої лінії для надання консультацій (044) 451-85-71 з 16:00 до 17:30 з понеділка по четвер (передплатникам журналу).


Михайло
07.11.2017 17:46

Доброго дня! В журналі «Радник в сфері державних закупівель» (випуск № 7 (58) за липень 2016 року) публікувалась стаття із алгоритмом проведення закупівлі для забезпечення потреб оборони. Зокрема, 12-м етапом цього алгоритму передбачено запрошення учасника до переговорів на підставі рішення тендерного комітету про запрошення учасника на переговори, проте «у формі повідомлення про намір укласти договір»?! В той же час 13-м етапом передбачено прийняття рішення тендерного комітету про намір укласти договір з учасником після проведення переговорів і знову потрібно оприлюднювати повідомлення про намір укласти договір. Абсолютно нелогічно. Можливо, все таки краще було б створити окрему форму «запрошення на переговори» або передбачати створювати і публікувати її в довільній формі? Крім цього, незрозумілим є сам порядок проведення таких переговорів: 1) переговори повинні проводитися лише в електронній формі в системі ProZorro чи представники учасника повинні бути фізично присутніми за місцем знаходження Замовника; 2) який період часу (межі) повинні ці переговори тривати. Прошу розглянути ці питання і надати відповідь. Дякую.

Відповідь: Добрий день! Закон України «Про особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб оборони (далі – Закон) передбачає двоступеневий процес визначення переможця. Відповідно до ч. 1 ст. 3 Закону у разі прийняття замовником рішення про застосування переговорної процедури закупівлі відбір учасників здійснюється через електронну систему закупівель у порядку, визначеному цим Законом. Для проведення відбору учасників замовник оприлюднює оголошення про проведення відбору через авторизовані електронні майданчики на веб-порталі Уповноваженого органу. Обов’язковий перелік інформації, що має міститись в такому оголошенні – визначено в ч. 4 ст. 3 Закону. Одночасно з розміщенням оголошення про проведення відбору замовник також оприлюднює проект договору про закупівлю. Процедура відбору описана в ст. 3 Закону. Електронна система закупівель автоматично призначає час та дату проведення аукціону. Ранжування всіх поданих учасниками цін/приведених цін здійснюється в електронній системі закупівель автоматично, від найвищої запропонованої ними ціни/приведеної ціни до найнижчої, та оприлюднюється автоматично під час аукціону. Ціна/приведена ціна, подана учасником за результатами відбору, є остаточною для участі в переговорах. Учасник, запрошений на переговори за результатами відбору, може зменшити її лише під час переговорів. Замовник у строк, що становить не більше трьох робочих днів з дня завершення аукціону, розглядає цінові пропозиції та інші документи учасників відбору та визначає учасником переговорів такого учасника відбору, який запропонував найнижчу ціну/приведену ціну з урахуванням підстав відхилення, визначених ст.4 цього Закону. Особливості проведення переговорів після завершення електронного аукціону визначені в ст. 6 Закону. Щодо Ваших запитань по порядку проведення переговорів. 1. З положень Закону випливає, що через електронну систему відбувається тільки 1 етап – відбір учасників для проведення переговорної процедури закупівлі. Щодо, безпосередньо, самих переговорів, такого застереження Закон не містить. 2. Конкретних строків щодо часу, який відводиться на проведення переговорів Закон не містить. Закон визначає тільки строки, коли переговори повинні розпочатись, а також строки укладення договору. Так, в ч.1 ст. 6 Закону визначено, що рішення про запрошення учасника на переговори приймається тендерним комітетом або уповноваженою особою (особами) за результатами відбору, про що повідомляється учасник. Переговори призначаються не раніше ніж на наступний робочий день після прийняття такого рішення. Згідно ч.1 ст. 7 Закону замовник має право укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі у строк не раніше ніж через чотири робочі дні та не пізніше ніж через 10 робочих днів з дня оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір про закупівлю. Як ми вже повідомляли у відповіді на Ваше питання від 26.10.2017, редакція готує нову статтю, присвячену проблемним питанням проведення закупівель для потреб оборони, в якій ми також розглянемо ті моменти, на які Ви звернули увагу у своїх запитаннях. Редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» в листопаді щотижня організовує навчання та семінари-тренінги для учасників та замовників за новим законодавством в системі ProZorro. Всі слухачі після проходження навчання отримують право на знижку при річній передплаті журналу «Радник в сфері державних закупівель» в розмірі 30%. З розкладом занять та більш детальною інформацією про те, як зареєструватись на навчання, Ви можете ознайомитися у рубриці нашого офіційного сайту, яка має назву «Навчання/семінари» за посиланням http://radnuk.com.ua/Obuchenie, або за номером телефону (044) 451-85-71. У вартість участі включено: роздатковий матеріал, конференц-набір, бізнес-ланч, видача сертифікатів про навчання.

Оксана
07.11.2017 16:46

Добрий день! Підкажіть будь ласка, на підставі яких змін в законодавстві, замовнику необхідно закуповувати електроенергію за процедурою відкриті торги? Раніше ми здійснювали закупівлю на підставі п.2 ч.2 ст.35 ЗУ «Про публічні закупівлі»

Відповідь: Добрий день! У прийнятому у квітні цього року Законі України “Про ринок електричної енергії” № 2019-VIII (далі — Закон), який набрав чинності (окрім окремих положень) з 11 червня 2017 року передбачено впровадження з 01.07.2019 нової моделі ринку, яка надасть більше можливостей споживачам у виборі постачальників та способів закупівлі електричної енергії. Унаслідок цього основною процедурою закупівлі стануть відкриті торги, а закупівля за переговорною процедурою стане винятком. Слід зазначити, що навіть за чинних Правил користування електричною енергією, затверджених Постановою Національної комісії з питань регулювання електроенергетики України від 31.07.1996 № 28, споживачі (крім населення) не обмежені в можливості проводити конкурентні закупівлі. Проте, як свідчить аналіз проведення закупівель у системі ProZorro, конкурентні закупівлі електричної енергії застосовують доволі рідко і нерезультативно. В зв'язку з цим, редакція журналу направила лист до НКРЕКП з проханням прояснити ситуацію з впровадженням норм Закону. У своїй відповіді НКРЕКП зазначило, зокрема, що перехідними та прикінцевими положеннями Закону передбачено наступне: споживачі (крім побутових та малих непобутових споживачів), яким на день набрання чинності Законом постачання здійснював електропостачальник за регульованим тарифом, повинні не пізніше ніж через 18 місяців з дня набрання чинності Законом (до 18.12.2018) обрати собі електропостачальника та укласти з ним договір постачання електричної енергії. Також 09.11.2017 на офіційному сайті Мінекономрозвитку України, в розділі “Публічні закупівлі” розміщено лист МЕРТУ із роз'ясненням щодо закупівлі електроненергії. В цьому листі Уповноважений орган проінформував, що закуповуючи електричну енергію необхідно дотримуватись вимог ЗУ “Про публічні закупівлі” із врахуванням перехідних умов Закону “2019 в частині здійснення закупівель е/е на конкурентних засадах. Тобто, поки що, закупівлю електроенергії можна здійснювати за переговорною процедурою, якщо Вашого постачальника внесено до Зведеного переліку суб'єктів природних монополій (з цим переліком можна ознайомитись на офіційному веб-порталі Антимонопольного комітету України), або ж за процедурою відкритих торгів. Детальніше з відповідю НКРЕКП на лист журналу можна ознайомитись у випуску Журналу № 9 (72) за вересень 2017 року на стор. 40-42. Якщо Ви приймете рішення проводити закупівлю за процедурою відкритих торгів, то з алгоритмом їх проведення за Законом України “Про публічні закупівлі” Ви можете ознайомитись у Журналі № 4 (55) за квітень 2016 року на стор.17-29.

Теяна
06.11.2017 16:15

Доброго дня Згідно п.2 ч.4 ст.36 Закону України «Про публічні закупівлі» умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі або ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури. Істотні умови договору про закупівлю можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань у разі зміни ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку, за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі. Згідно інформації торгово-промислової палати, ціна на бензин зросла на 20 відсотків. Чи можемо внести зміни до договору на закупівлю бензину, збільшивши ціну за одиницю більш ніж на 10 відсотків (на 20 відсотків)? Дякую

Відповідь: Доброго дня! Згідно пункту 2 частини 4 статті 36 Закону істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків: а саме у Вашому випадку - зміни ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку, за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі. Отже Законом встановлено обмеження тільки у розміри 10 відсотків і не більше. Таким чином саме на підставі даного пункту змінити ціну одиниці товару більш ніж на 10 відсотків Ви не зможете. Рекомендуємо Вам звернути увагу на інший пункт, а саме на п. 7 ч. 4 статті 36 Закону - зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, регульованих цін (тарифів) і нормативів, які застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни. Але звертаємо увагу, щоб його застосовувати необхідно попередньо передбачити в договорі порядок зміни ціни. Детальніше з питанням щодо внесення змін до істотних умов договору Ви можете на журналі № 10 (61) за жовтень 2016 року на стор. 35-37 та у журналі № 12 (63) за грудень 2016 року на стор. 36-41.

Володимир
06.11.2017 10:08

Доброго дня! Допоможіть розібратися в такій ситуації: у 2016 році витрати на 09130000-9 нафта і дистиляти становили 150 тис грн, в 2017 році заплановано 199 тис. грн, наразі станом на 10 міс 2017 використано 186 тис. грн, тому є ризик витрат білше 200 тис грн. Як діяти в такій ситуації?

Відповідь: Доброго дня! В даній ситуації у Вас є 2 варіанти дій. По-перше. Зі змісту Вашого питання зрозуміло, що Ви не замовник, який здійснює діяльність в окремих сферах господарювання. Таким чином, якщо вартість закупівлі нафтопродуктів за кодом класифікатора CPV 09130000-9 перевищуватиме 200 тис. грн, Ви можете докупити необхідний обсяг пального на відкритих торгах. По-друге. Звертаємо Вашу увагу на лист МЕРТУ № 3302-06/29640-06 від 14.09.2017 зазначено, що Законом України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) встановлено порядок придбання товарів, робіт і послуг, здійснення закупівель замовником у разі: 1) виникнення додаткової потреби у товарах, роботах чи послугах, яку замовник не міг передбачити; 2) виділення додаткових коштів; 3) перерозподілу коштів, зекономлених внаслідок проведення процедур закупівель; 4) коштів зекономлених у разі зміни ціни договору в бік зменшення у випадках, визначених у частині четвертій статті 36 Закону; 5) розірвання договору про закупівлю та необхідності здійснення нової закупівлі; 6) інших подібних випадках, можливе після вчинення замовником дій, передбачених частиною першою статті 4 Закону, тобто внесення змін до річного плану закупівель/додатка до річного плану, керуючись вартісними межами, встановленими у частині першій статті 2 Закону, оскільки, виходячи зі змісту пункту 18 частини першої статті 1 Закону та з урахуванням Бюджетного кодексу України (у разі, якщо замовником є розпорядник бюджетних коштів або одержувач бюджетних коштів), такий предмет закупівлі у вищевказаних випадках вважатиметься новим предметом договору. Якщо очікувана вартість предмета закупівлі є меншою ніж вартісні межі, встановлені ч.1 ст. 2 Закону замовник може провести закупівлю, або із застосуванням електронної системи закупівель, або уклавши прямий договір. Разом з тим при здійсненні закупівель без проведення процедур закупівель, передбачених частиною першою статті 12 Закону, товарів, робіт і послуг, вартість яких не перевищує межі, встановлені частиною першою статті 2 Закону, замовник керується положеннями Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України, а також Бюджетного кодексу України (у разі, якщо замовником є розпорядник бюджетних коштів або одержувач бюджетних коштів), без урахування здійснених закупівель за тим же предметом у поточному році, за якими укладені відповідні договори. При цьому здійснення закупівель у вищезазначених випадках має бути обґрунтованим та документально підтвердженим. Проте, звертаємо Вашу увагу на те, що в Законі це питання не врегульовано, а роз'яснення МЕРТУ носять рекомендаційний характер. В будь-якому випадку замовник самостійно приймає рішення щодо застосування процедури закупівлі. Детальніше з цим питанням можна ознайомитись у випуску журналу № 10 (61) за жовтень 2016 року на стор. 38-42.

Майя
03.11.2017 15:59

Доброго дня! Просимо надати відповідь на наступне питання. У прямому договорі на поставку товару (не тендерному, з обов’язковим оприлюдненням звіту про укладений договір, але без використання процедур), чинному в цьому році є наступні два пункти: 1) «Орієнтовна сума цього договору складає: 150000,00 грн. (Сто п'ятдесят тисяч грн. 00 коп.), у тому числі ПДВ 20%». 2) «Термін дії даного договору з 01.01.2017 по 31.12.2017 року або до повного виконання зобов'язань, взятих на себе сторонами. Закінчення терміну дії договору не звільняє сторони від відповідальності за порушення, які мали місце під час терміну дії договору. Якщо протягом 30 днів до терміну закінчення цього Договору жодна із сторін не попередить письмово іншу Сторону про намір його розірвати, то Договір вважається автоматично пролонгований на тих же умовах на кожний наступний календарний рік». Питання: На яку суму можна буде придбати товар у разі пролонгації цього договору на наступний 2018 рік? На 150000,00 грн., як зазначено у договорі, (тобто "на тих же умовах" означає, що сума 150000,00 грн., це та сума, на яку можна буде придбати товар в кожному наступному новому році) або 150 000,00 грн. за мінусом суми, на яку придбали товар в цьому 2017 році? Який документ може підтвердити це? Заздалегідь дякую за відповіді.

Відповідь: Добрий день! 1. Питання укладення, внесення змін та розірвання договору укладеного за результатами допорогової закупівлі, регулюються положеннями Цивільного кодексу України, Господарського кодексу України та самого договору. Дія ЗУ “Про публічні закупівлі” на такі договори не розповсюджується. Але одразу наперед звертаємо увагу, якщо Ви є замовником в розумінні Закону про публічні закупівлі: по-перше згідно пункту 2 Наказу № 490 в додаток до річного плану закупівель, до якого вноситься інформація про закупівлі, очікувана вартість яких не перевищує сум, зазначених в абзацах другому і третьому частини першої статті 2 Закону, складається за формою річного плану закупівель шляхом заповнення відповідних полів в електронній системі закупівель. Тому одразу питання до Вас як в 2018 році ви відобразите додаткову угоду до договору в додатку до річного плану. Згідно законодавства в додатку до річного плану відображається закупівля (договір) а у Вас такий договір укладений в 2017 році. Як Ви будете відображати дану додаткову угоду у річному плані 2018 року? Згідно частини 1 статті 3 Бюджетного кодексу - бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України, становить один календарний рік, який починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року.Увага! Акція на 2018 рік (Плати за один отримуй два усього за 212 грн). Встигніть передплатити журнал до 31.11.2017 на весь 2018 рік та оплатити до 1 січня 2018 року і, Ви отримаєте друкований журнал та доступ до електронних версій з 2011 по 2018 рік включно.

Ніна
03.11.2017 12:01

Ми провели відкриті торги на капремонт терміном на 3 роки. Коли робився проект мінімальна зарплата була одна, зараз інша а в 2019 році буде ще інша. Учасник вимагає збільшити суму закупівлі, тому що збільшилася сума зарплати. Як нам це зробити? Дякую.

Відповідь: Доброго дня! Відповідно до ч. 1 ст. 36 Закону України “Про публічні закупівлі” договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. Згідно ст. 180 Господарського кодексу України ціна договору є істотною умовою договору. Відповідно до частини 4 статті 36 Закону істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, передбачених в ч. 4 ст. 36 Закону. Особливості складання та узгодження договірних цін визначені пунктом 6.3 національного стандарту ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва», затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05.07.2013 № 293 (далі — ДСТУ Б Д.1.1-1:2013). Відповідно до ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 договірна ціна може встановлюватися за твердим (тверда договірна ціна) чи приблизним (динамічна договірна ціна) кошторисом. Динамічна договірна ціна встановлюється відкритою і може уточнюватись протягом всього строку будівництва і використовується при складному і тривалому будівництві. Вибір яку договірну ціну обирати: динамічну чи тверду, здійснює замовник. Але положення ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 в частині застосування динамічної ціни, які передбачають можливість її уточнення протягом усього періоду будівництва, суперечать положенням частини 4 статті 36 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон). Враховуючи, що Закон України «Про публічні закупівлі» є спеціальним Законом, який регулює питання публічних закупівель, необхідно керуватись його положеннями. Додатково звертаємо увагу, відповідно до ДСТУ Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва» (далі — ДСТУ) ціна пропозиції учасника торгів (договірна ціна) розраховується на підставі нормативної потреби в трудових в матеріально-технічних ресурсах, необхідних для здійснення проектних рішень по об’єкту будівництва, та поточних цін на них. До складу ціни пропозиції (договірної ціни незалежно від її виду) включаються кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційним процесами, призначені на відшкодування збільшення вартості трудових і матеріально-технічних ресурсів, спричинене інфляцією, яка може відбутися протягом будівництва (п. 6.2.12 ДСТУ). Детальніше з даним питанням Ви можете ознайомитися в Журналі № 5 (68) за травень 2017 на стор. 25 -26. Редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» в листопаді щотижня організовує навчання та семінари-тренінги для учасників та замовників за новим законодавством в системі ProZorro. Всі слухачі після проходження навчання отримують право на знижку при річній передплаті журналу «Радник в сфері державних закупівель» в розмірі 30%. З розкладом занять та більш детальною інформацією про те, як зареєструватись на навчання, Ви можете ознайомитися у рубриці нашого офіційного сайту, яка має назву «Навчання/семінари» за посиланням http://radnuk.com.ua/Obuchenie, або за номером телефону (044) 451-85-71. У вартість участі включено: роздатковий матеріал, конференц-набір, бізнес-ланч, видача сертифікатів про навчання.

Віолетта
02.11.2017 11:04

Добрий день! Наше підприємство є юридичною особою, що здійснює діяльність в окремих сферах господарювання, є виробником теплової енергії (монополіст) та здійснює закупівлі виключно за власні кошти. Підприємство є замовником у розумінні Закону України № 922-VІІІ «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 року. Відповідно до пункту. 4 частинип першої статті 13 Закону України «Про доступ до публічної інформації» № 2939-VI від 13.01.2017р. ми є розпорядниками інформації. Але част. 3 статті 13 передбачено, що «на розпорядників інформації, визначених у пунктах 2, 3, 4 частини першої та в частині другій цієї статті, вимоги цього Закону поширюються лише в частині оприлюднення та надання відповідної інформації за запитами. Чи правильно ми розуміємо, враховуючи вищенаведене, що наше підприємство зобов’язано лише оприлюднювати річні плани закупівель на сайті Прозорро відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», в інших випадках інформація надається лише за запитами. Дякуємо.

Відповідь: Доброго дня! Відповідно до Закон України «Про доступ до публічної інформації» Розпорядники інформації зобов’язані надавати публічну інформацію у формі відкритих даних на запит, оприлюднювати і регулярно оновлювати її на Єдиному державному веб-порталі відкритих даних та на своїх веб-сайтах. З Вашого питання можна зрозуміти, що Ви є замовником як монополіст за п. 4 ст. 13 Закону про доступ до публічної інформації, даний пункт Закону дає посилання на Вас як на розпорядника лише в частині інформації щодо умов постачання товарів, послуг та цін на них. Тобто, за умови, Ви не отримуєте бююджетних коштів як одержувач, у розумінні Закону про доступ до публічної інформації Ви не є розпорядником стосовно інформації про закупівлі, а тому додаток до Постанови № 835 у якому сказано "УСІ розпорядники" (... оприлюднюють річні плани) має тлумачитися звужено, тобто "усі розпорядники, що є такими і відносно інформації про власні закупівлі". Це підтверджується і посиланням на ч. . 5 ст. 6 Закону України «Про доступ до публічної інформації», і тим простим фактом, що не усі монополісти є підприємствами державного чи комунального сектору економіки (адже монополія можлива не лише на всеукраїнському ринку, але і на рівні якогось регіону чи навіть нижче), не у всіх них навіть є державна частка, а тому багато хто з цих монополістів взагалі не підпадає  під дію законодавства про закупівлю і не має ніяких річних плані. Таким чином можна зробити висновок, що , ч. 3 ст. 13 Закону про доступ до публічної інформації забезпечує оприлюднення  (у тому числі відповдіно до Постанови № 835 у форматі відкритих даних) та надання за запитами  інформації щодо умов постачання товарів, послуг та цін на них. Щодо іншої власної інформації Ви не є розпорядником публічної інформації. А тому публікуєте річний план закупівель лише у порядку, визначеному у Законі № 922.  Детальніше дане питання висвітлено на стор. 11-13 у випуску журналу № 12 (63) за грудень 2017 року.

Катерина
02.11.2017 10:59

Чи буде вважатися помилкою, якщо під час оприлюднення відкритих торгів прикріпили файл оголошення про проведення відкритих торгів, але в самому оголошенні немає пункта 12^1?

Відповідь: Доброго дня! Ваше питання містить недостатню кількість інформації для того аби надати на нього коректну відповідь. Для отримання коректної відповіді, просимо Вас уточнити Ваше питання. Чи оголошували Ви процедуру з неціновими критеріями чи ні?Про яке саме оголошення йде мова: те, яке Ви додатково створили та прикріпили разом з тендерною документацією? Чи те оголошення, яке сформувалось в системі у вигляді pdf-файлу? Чи про те та інше оголошення? Дайте, будь ласка, більше конкретної інформації з даного приводу для коректної відповіді на питання.Ви можете також дати посилання на процедуру закупівлі, про яку йде мова в питанні.Увага! Акція на 2018 рік (Плати за один отримуй два усього за 212 грн). Встигніть передплатити журнал до 31.11.2017 на весь 2018 рік та оплатити до 1 січня 2018 року і, Ви отримаєте друкований журнал та доступ до електронних версій з 2011 по 2018 рік включно.

Оля
02.11.2017 09:27

Підскажіть будь-ласка стосовно наступного питання: відповідно до ч. 1 ст. 23 ЗУ "Про публічні закупівлі" Учасник може звернутися до Замовника за роз'ясненнями щодо тендерної документації. Замовник протягом трьох робочих днів повинен надати роз'яснення на звернення. Чи необхідно для надання відповіді на звернення Учасника проводити засідання тендерного комітету та оформлювати прийняте рішення протоколом?

Відповідь: Доброго дня! Відповідно до ст. 11 Закону про публічні закупівлі для організації та проведення процедур закупівель замовник утворює тендерний комітет (комітети) або визначає уповноважену особу (осіб). Тендерний комітет або уповноважена особа, зокрема забезпечує рівні умови для всіх учасників, об’єктивний та чесний вибір переможця, а також забезпечує оприлюднення інформації. Рішення тендерного комітету або уповноваженої особи оформлюється протоколом. У рішенні відображаються результати поіменного голосування членів комітету, присутніх на засіданні тендерного комітету, з кожного питання. Протокол підписується всіма членами комітету, присутніми на його засіданні, або всіма уповноваженими особами. У разі відмови члена тендерного комітету або однієї з уповноважених осіб підписати протокол про це зазначається у протоколі з обґрунтуванням причин відмови. Таким чином, протокол необхідно робити в обов’язковому порядку у випадку прийняття тендерним комітетом певного рішення. Рекомендуємо відповідь замовника затверджувати протоколом засідання тендерного комітету. Редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» в листопаді щотижня організовує навчання та семінари-тренінги для учасників та замовників за новим законодавством в системі ProZorro. Всі слухачіпісля проходження навчання отримують право на знижку при річній передплаті журналу «Радник в сфері державних закупівель» в розмірі 30%. З розкладом занять та більш детальною інформацією про те, як зареєструватись на навчання, Ви можете ознайомитися у рубриці нашого офіційного сайту, яка має назву «Навчання/семінари» за посиланням http://radnuk.com.ua/Obuchenie, або за номером телефону (044) 451-85-71. У вартість участі включено: роздатковий матеріал, конференц-набір, бізнес-ланч, видача сертифікатів про навчання.

Наталія
01.11.2017 10:08

Доброго дня! Допоможіть розібратись у такій ситуації, нашим підприємством у минулому було замовлено роботи з розробки проектної документації, яку в силу різних обставин, було втрачено і постала необхідність в її відновленні. Як нам в даному випадку визначитись: «Відновлення раніше розробленої проектної документації» - це послуга чи робота та за яким кодом ЄЗС ДК 021:2015 її необхідно класифікувати?

Відповідь: Доброго дня! Не зовсім зрозуміло з Вашого питання, яке значення Ви закладаєте у поняття «відновлення раніше розробленої проектної документації», тобто що Ви розумієте під відновленням? Якщо мається на увазі закупівля вже раніше розробленого (готового) документа, через його втрату, тобто якщо фактично Вам не надають безкоштовно ще один екземпляр за виготовлення якого Ви раніше розрахувалися та відповідно Ви хочете заплатити за це, тоді передача такого документа є послугою в розумінні Закону про публічні закупівлі. Але не зрозуміло, чому не можна звернутися до проектувальника, щоб він просто повторно надав Вам раніше розроблений екземпляр проектної документації? Якщо мова йде про відсутність проекту, тоді необхідно закуповувати його розроблення шляхом проведення нової закупівлі робіт з проектування. Шановні колеги! Редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» повідомляє про можливість замовити за доступними цінами індивідуальне навчання із врахуванням специфіки саме Вашої організації. У нас Ви отримаєте індивідуальний підхід до кожного клієнта і додаткову знижку на річну передплату журналу «Радник в сфері державних закупівель» в розмірі 30 %. З детальною інформацією, а також з розкладом навчань та семінарів Ви можете ознайомитися у рубриці нашого офіційного сайту, яка має назву «Навчання/семінари» за посиланням http://radnuk.com.ua/Obuchenie, або за номером телефону (044) 451-85-71.

Наталія
31.10.2017 11:42

Ми виступаємо в ролі Замовника , що здійснює діяльність в окремих сферах господарювання.Були проведені відкриті торги на закупівлю товару , на загальну суму 1560000 грн ( з розбиттям на лоти : 1 лот - 800000грн, 2 лот-260000грн, 3 лот-500000грн.) Торги не відбулися по жодному з лотів . Чи маємо ми право укласти прямий договір або здійснити допорогову закупівлю по кожному лоту ( у відповідності до листа МЕ №3304-06/26774-06 від 02.08.2017р.) без проведення повторних відкритих торгів , адже сума по кожному лоту не перевищує 1 млн грн ?

Відповідь: Доброго дня! Міністерство економічного розвитку і торгівлі України у своєму листі від 02.08.2017 надало юридичну консультацію замовникам та учасникам процедур закупівель щодо здійснення закупівель за окремими частинами предмета закупівлі (лотами). У зазначеному листі МЕРТУ, зокрема висловило свою позицію щодо відміни торгів або визнання їх такими, що не відбулися частково (за лотом). Так, Уповноважений орган вказує на наступне: а) замовник відміняє торги у випадках, установлених у частині першій статті 31 Закону. При цьому торги може бути відмінено частково (за лотом); б) замовник має право визнати торги такими, що не відбулися, у випадках, установлених у частині другій статті 31 Закону. Замовник має право визнати торги такими, що не відбулися частково (за лотом). Таким чином, якщо за лотом (-ами) торги відмінено або визнано такими, що не відбулися, та в разі необхідності здійснення нової закупівлі замовник здійснює таку закупівлю, зважаючи на вартісні межі, визначені в статті 2 Закону. Тобто,1) Якщо вартість закупівлі є меншою від відповідних вартісних меж, визначених у статті 2 Закону, то замовник здійснює таку закупівлю без застосування процедур, передбачених статтею 12 Закону. За зазначених умов замовники можуть здійснити таку закупівлю: а) шляхом укладення прямого договору або б) шляхом проведення конкурсного відбору з використанням електронної системи закупівель. Дане роз’яснення МЕРТУ кореспондується з листом Уповноваженого органу від 14.09.2017 № 3302-06/29640-06 в якому викладено випадки за яких предмет закупівлі вважатиметься новим предметом договору. При цьому здійснення закупівель у вищезазначених випадках має бути обґрунтованим та документально підтвердженим, а до здійснення нової закупівлі інформація про неї повинна бути відображена у додатку до річного плану (якщо вартість, не перевищує вартісні межі, визначені у статті 2 Закону). Проте, по-перше, звертаємо увагу, що у листі МЕРТУ від 02.08.2017 мова йде про вартість всієї закупівлі, а не окремого лота. Таким чином, оскільки у вашому випадку сумарна очікувана вартість за предметом закупівлі перевищує вартісні межі, встановленні у статті 2 Закону, якщо потреба не відпала, таку закупівлю необхідно оголошувати повторно. По-друге, також звертаємо Вашу увагу на те, що питання щодо того, коли предмет закупівлі, вважається новим предметом договору, в Законі не врегульовано, а роз'яснення МЕРТУ носять рекомендаційний характер. В будь-якому випадку замовник самостійно приймає рішення щодо застосування відповідного виду закупівлі. Увага! Акція на 2018 рік (Плати за один отримуй два усього за 212 грн). Встигніть передплатити журнал до 31.11.2017 на весь 2018 рік та оплатити до 1 січня 2018 року і, Ви отримаєте друкований журнал та доступ до електронних версій з 2011 по 2018 рік включно.

Татьяна
30.10.2017 18:11

Здравствуйте! Была объявлена закупка на 4 лота по одному предмету закупки. Торги состоялись только по одному лоту, на него же и заключается договор.Остальные три лота были объявлены вновь по тому же предмету закупки. Торги снова не состоялись по этим же трем лотам. Сумма по трем лотам 115 тис. Можно ли идти по переговорной процедуре? или же согласно разъяснениям Минэкономрозвитку от 02.08.2017 "Щодо здійснення закупівель за окремими частинами предметами закупівлі (лотами)" можно идти по прямой закупке? Спасибо!

Відповідь: Доброго дня! Щодо першого питання. Відповідно до пункту 4 частини 2 статті 35 Закону переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у разі, якщо замовником було двічі відмінено тендер через відсутність достатньої кількості учасників, при цьому предмет закупівлі, його технічні та якісні характеристики, а також вимоги до учасника не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації. При цьому виключною підставою для відміни торгів першого разу та вдруге є застосування норми абзацу п’ятого частини 1 статті 31 Закону про публічні закупівлі, а саме: подання для участі в них менше двох тендерних пропозицій. Таким чином, пунктом 4 частини 2 статті 35 Закону не передбачено випадку застосування переговорної процедури, якщо торги відмінено частково (за лотом). Детальніше дане питання висвітлено на стор. 18-22 у випуску журналу № 3 (66) за березень 2017 року. Щодо другого питання. Міністерство економічного розвитку і торгівлі України у своєму листі від 02.08.2017 надало юридичну консультацію замовникам та учасникам процедур закупівель щодо здійснення закупівель за окремими частинами предмета закупівлі (лотами). У зазначеному листі МЕРТУ, зокрема висловило свою позицію щодо відміни торгів або визнання їх такими, що не відбулися частково (за лотом). Так, Уповноважений орган вказує на наступне: а) замовник відміняє торги у випадках, установлених у частині першій статті 31 Закону. При цьому торги може бути відмінено частково (за лотом); б) замовник має право визнати торги такими, що не відбулися, у випадках, установлених у частині другій статті 31 Закону. Замовник має право визнати торги такими, що не відбулися частково (за лотом). Таким чином, якщо за лотом (-ами) торги відмінено або визнано такими, що не відбулися, та в разі необхідності здійснення нової закупівлі замовник здійснює таку закупівлю, зважаючи на вартісні межі, визначені в статті 2 Закону. Тобто,1) Якщо вартість закупівлі є меншою від відповідних вартісних меж, визначених у статті 2 Закону, то замовник здійснює таку закупівлю без застосування процедур, передбачених статтею 12 Закону. За зазначених умов замовники можуть здійснити таку закупівлю: а) шляхом укладення прямого договору або б) шляхом проведення конкурсного відбору з використанням електронної системи закупівель. Дане роз’яснення МЕРТУ кореспондується з листом Уповноваженого органу від 14.09.2017 № 3302-06/29640-06 в якому викладено випадки за яких предмет закупівлі вважатиметься новим предметом договору. При цьому здійснення закупівель у вищезазначених випадках має бути обґрунтованим та документально підтвердженим, а до здійснення нової закупівлі інформація про неї повинна бути відображена у додатку до річного плану (якщо вартість, не перевищує вартісні межі, визначені у статті 2 Закону). Проте, по-перше, звертаємо увагу, що у листі МЕРТУ від 02.08.2017 мова йде про вартість всієї закупівлі, а не окремого лота. Оскільки у вашому випадку сумарна очікувана вартість за предметом закупівлі (лотами, які не зіграли) не перевищує вартісні межі, встановленні у статті 2 Закону, Ви можете скористатися роз’яснення МЕРТУ від 02.08.2017. Разом з цим, по-друге, також звертаємо Вашу увагу на те, що питання щодо того, коли предмет закупівлі, вважається новим предметом договору, в Законі не врегульовано, а роз'яснення МЕРТУ носять рекомендаційний характер. В будь-якому випадку замовник самостійно приймає рішення щодо застосування відповідного виду закупівлі.Редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» в листопаді щотижня організовує навчання та семінари-тренінги для учасників та замовників за новим законодавством в системі ProZorro. Всі слухачі після проходження навчання отримують право на знижку при річній передплаті журналу «Радник в сфері державних закупівель» в розмірі 30%. З розкладом занять та більш детальною інформацією про те, які зареєструватись на навчання, Ви можете ознайомитися у рубриці нашого офіційного сайту, яка має назву «Навчання/семінари» за посиланням http://radnuk.com.ua/Obuchenie, або за номером телефону (044) 451-85-71. У вартість участі включено: роздатковий матеріал, конференц-набір, бізнес-ланч, видача сертифікатів про навчання.

Юлія
30.10.2017 14:01

Доброго дня! Підкажіть будь ласка, учасник, з найбільш економічно вигідною ціною за результатами аукціону відкритих торгів, надав довідку про закупівлю товару в заводу виробника, завод виробник притягувався до відповідальності до відповідальності за порушення, передбачене пунктом 4 частини другої статті 6, пунктом 1 статті 50 Закону України "Про захист економічної конкуренції", у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, які стосуються спотворення результатів торгів (тендерів), чи є ця інформація підставою для відхилення тендерної пропозиції учасника?

Відповідь: Добрий день! Відповідно до вимог п. 4 ч.1 ст. 17 ЗУ "Про публічні закупівлі" (далі – Закон) замовник відхиляє тендерну пропозицію учасника, якщо учасник)протягом останніх трьох років притягувався до відповідальності за порушення, передбачене пунктом 4 частини другої статті 6, пунктом 1 статті 50 Закону України "Про захист економічної конкуренції", у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів (тендерів). Тобто мова йде саме про учасника. Відповідно факт закупівлі учасником закупівлі товару у іншого суб’єкта господарювання, який притягувався до відповідальності за вчинення антиконкурентних узгоджених дій, не є підставою для відхилення тендерної пропозиції учасника. Шановні колеги! Редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» повідомляє про можливість замовити за доступними цінами індивідуальне навчання із врахуванням специфіки саме Вашої організації. У нас Ви отримаєте індивідуальний підхід до кожного клієнта і додаткову знижку на річну передплату журналу «Радник в сфері державних закупівель» в розмірі 30 %. З детальною інформацією, а також з розкладом навчань та семінарів Ви можете ознайомитися у рубриці нашого офіційного сайту, яка має назву «Навчання/семінари» за посиланням http://radnuk.com.ua/Obuchenie, або за номером телефону (044) 451-85-71.

Лєна
29.10.2017 22:44

Добрий вечір. Ще раз про оприлюднення річного плану закупівель у форматі відкритих даних згідно ЗУ "Про доступ до публічної інформації". Згідно абз. 2 ч. 5 ст. 10 ЗУ "Про публічні закупівлі", уповноважений орган забезпечує оприлюднення інформації про закупівлі, зазначеної у частині першій цієї статті, відповідно до вимог Закону України "Про доступ до публічної інформації", у тому числі у формі відкритих даних. Чи повинні замовники оприлюднювати річний план закупівель у формі відкритих даних чи уповноважений орган, чи це не те саме? Дякую

Відповідь: Добрий день! Законом України «Про публічні закупівлі» встановлено обов’язок розміщувати в системі Prozorro річні плани та додатки до річних планів про закупівлю. Разом з цим, відповідно до вимог Закону України «Про доступ до публічної інформації» від 13.01.2011 № 2939-VI, ряд розпорядників інформації зобов’язані оприлюднювати і регулярно оновлювати річні планизакупівель на Єдиному веб-порталі відкритих даних, який знаходиться за адресою в мережі Інтернет data.gov.ua та на власних веб-сайтах. Перелік наборів даних, що підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, вимоги до формату і структури таких наборів даних, періодичність їх оновлення визначені Кабінетом Міністрів України в однойменному положенні, затвердженому Постановою від 21.10.2015 № 835. Відповідно до додатку даного Положення всі розпорядники публічної інформації зобов’язані оприлюднити у формі відкритих даних річні плани закупівель протягом 30 календарних днів з дня їх затвердження. Оприлюднення додатків до річних планів закупівель не передбачається. Необхідно зазначити, що не всі замовники публічних закупівель є розпорядниками публічної інформації. І, водночас, не всі розпорядники публічної інформації є замовниками. Оприлюднювати річні плани на своїх офіційних веб-сайтах і на Єдиному веб-порталі відкритих даних (http://data.gov.ua) зобов’язані: 1) суб’єкти владних повноважень - органи державної влади, інші державні органи, органи місцевого самоврядування, органи влади Автономної республіки Крим, інші суб’єкти що здійснюють управлінські функції відповідно до законодавства, рішення яких є обов’язковими для виконання. Дані суб’єкти оприлюднюють річний план повністю; 2) особи, якщо вони виконують делеговані повноваження суб’єктів владних повноважень згідно із законом чи договором, включаючи надання освітніх, оздоровчих, соціальних або інших державних послуг (тобто бюджетні установи, крім суб’єктів владних повноважень). Дані суб’єкти повністю; 3) юридичні особи, яких - фінансують з державного, місцевих бюджетів, бюджету Автономної Республіки Крим (тобто одержувачі бюджетних коштів). Таким чином, якщо Ваша організації/установа/підприємство потрапляє під дію Постанови КМУ № 835 Вам необхідно оприлюднити у формі відкритих даних річні плани закупівель. Детальніше дане питання розглянуто у випуску журналу № 12 (63) за грудень 2016 року на стор. 11–13.

Лєна
29.10.2017 18:48

Підкажіть, будь ласка, по наступних питаннях. 1. Як в цьому році оприлюднювати звіт про виконання договору. Звіт про виконання договору оприлюднюється протягом трьох днів з дня закінчення строку дії договору, виконання договору або його розірвання. Зокрема, договори по наданню комунальних послуг. Строк дії таких договорів по 31.12.2017 включно, три наступних дні будуть вихідними. Тобто, оприлюднювати у вихідний день, чи по останній платіжці можна, яка буде приблизно 25.12 (проплата), але послуги чи товар будуть надаватись по 31.12.2017 включно? 2. По закупівлі періодичних видань: якщо виставляється на закупівлю суто ваш журнал, то ви берете участь у торгах і даєте більш нижчу ціну як інші (в основному пошта), а при виставленні на торги більшої кількості періодики - не берете участі, і журнал виходить дорожче. Для економії державних коштів можна ділити предмет закупівлі, зокрема по періодиці, на частини (при загальній сумі закупівлі 15 тис. на 1 півріччя 2018 року), фактично уникнення відкритих торгів немає, буде проведено декілька допорогів?

Відповідь: Добрий день! 1. Відповідно до ст.10 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює на веб-порталі Уповноваженого органу в порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, звіт про виконання договору - протягом трьох днів з дня закінчення строку дії договору, виконання договору або його розірвання. У вашому випадку дії договорів по наданню комунальних послуг, а також надання за цими договорами послуг, завершується 31.12.2017. Відповідно кінцева дата для опублікування за ними звітів – 3 січня 2018 року. 2. Замовник при виборі процедури закупівлі керується вартісними межами, встановленими ч.1 ст. 2 Закону. Якщо вартість предмету закупівлі є нижчою ніж ці вартісні межі, замовник повинні дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель, установлених цим Законом, та можуть використовувати електронну систему закупівель з метою відбору постачальника товару (товарів), надавача послуги (послуг) та виконавця робіт для укладення договору, або ж укладати прямі договори з постачальниками. При цьому, якщо загальна річна вартість предмета закупівлі є нижчою ніж вартісні межі встановлені в ч.1 ст. 2 Закону, замовник за Законом не обмежений у праві закупати такий предмет за однією, або за кількома окремими закупівлями або таку закупівлю можна розділити на лоти. Щодо нашої участі в допороговій закупівлі на передплату Журналу «Радник в сфері державних закупівель» ми зможемо прийняти участь виключно у разі якщо це буде окрема закупівля або окремий лот. Надати інший перелік видань редакція не може, ми зможемо прийняти участь виключно на журнал «Радник всфері державних зааупівель». Увага! Акція на 2018 рік (Плати за один отримуй два усього за 212 грн). Встигніть передплатити журнал до 31.11.2017 на весь 2018 рік та оплатити до 1 січня 2018 року і, Ви отримаєте друкований журнал та доступ до електронних версій з 2011 по 2018 рік включно.

Всього записів: 3410
Сторiнки: назад  15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24  вперед