>
Тел.: +38(044)451-85-71
email: radnukdz@gmail.com
Передплатний індекс 89613

Новини

ОСТАННІ НОВИНИ:

18.07.2018cal

18.07.2018

Уряд вніс зміни до Порядку подання фінансової звітності.


Документ приведено у відповідність до Закону України “Про внесення змін до Закону України “Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні”

Рейтинг: 0
Коментарі: 0
Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
Читати всю статтю ...
18.07.2018cal

#Поради_від_Радника


Чи можна тендерному комітетові засідати у вихідні дні (датувати протоколи вихідними)?

Рейтинг: 0
Коментарі: 0
Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
Читати всю статтю ...
17.07.2018cal

17.07.2018

Жертви змови на торгах: як поводитися?


Рейтинг: 0
Коментарі: 0
Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
Читати всю статтю ...
16.07.2018cal

16.07.2018

Увага!


З 17 липня наберуть чинності зміни до Порядку нормативної оцінки земель населених пунктів

Рейтинг: 0
Коментарі: 0
Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
Читати всю статтю ...
16.07.2018cal

З 26 липня у ProZorro не буде можливості працювати зі старими версіями браузерів


 У користувачів зі старими версіями Інтернет-браузерів з 26 липня 2018 року буде відсутній доступ до Системи ProZorro у зв'язку з підвищенням рівня захисту.

Рейтинг: 0
Коментарі: 0
Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
Читати всю статтю ...

Роздiл • Ваші питання • 

Надаємо відповіді на запитання у сфері публічних закупівель України


Ольга
08.02.2018 11:53

Доброго дня! Наша лікарня є державним закладом. Чи потрібно включати до річного плану закупівель, закупівлі які відбуваються за кошти які надійшли в якості благодійної допомоги.

Відповідь: Добрий день! Відповідно до положень Закону України “Про публічні закупівлі” (далі – Закон) його дія розповсюджується на закупівлі, які проводять замовники, які є замовниками у розумінні цього Закону незалежно від джерела походження коштів. Єдине виключення, яке стосується джерела коштів міститься в ст. 6 Закону. Згідно цієї статті, якщо міжнародним договором України, згоду на обов’язковість якого надано Верховною Радою України, передбачено інший порядок закупівлі, ніж порядок, визначений цим Законом, застосовуються положення міжнародного договору України. Закупівля товарів, робіт і послуг за кошти кредитів, позик, що надані відповідно до міжнародних договорів України Міжнародним банком реконструкції та розвитку, Міжнародною фінансовою корпорацією, Багатостороннім агентством з гарантування інвестицій, Міжнародною асоціацією розвитку, Європейським банком реконструкції та розвитку, Європейським інвестиційним банком, Північним інвестиційним банком, а також іншими міжнародними валютно-кредитними організаціями, здійснюється згідно з правилами і процедурами, встановленими цими організаціями, а в разі невстановлення таких правил і процедур - відповідно до цього Закону. Закупівля товарів, робіт і послуг на умовах їх співфінансування в рамках проектів, що реалізуються за рахунок кредитів, позик, зазначених в абзаці першому цієї частини, здійснюється згідно з правилами і процедурами, встановленими відповідними організаціями, а в разі невстановлення таких правил і процедур - відповідно до цього Закону. Отже, якщо Ви є замовником у розумінні Закону і надходження коштів відбулось не у порядку передбаченому ст. 6 Закону, така закупівля здійснюється у відповідності до Закону з урахуванням вартісних меж, встановлених у ч.1 ст. 2 Закону. Відповідно до вимог ст.4 Закону України “Про публічні закупівлі” (далі – Закон) закупівля здійснюється відповідно до річного плану. Річний план, додаток до річного плану та зміни до них безоплатно оприлюднюються на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель протягом п’яти днів з дня їх затвердження.З 2018 року редакція розпочинає акцію - «Зберіть усю колекцію електронних журналів «Радник в сфері державних закупівель»». Оформивши доступ до програми «Радник – Інфо» на весь 2018 рік за 1800 грн та отримай усі попередні електронні номери з 2011 року у подарунок. Детальніше за номером (044) 451-85-71.

Михайло
08.02.2018 10:54

Доброго дня! Підскажіть будьласка чи може дата публікації в плані закупівель (без використання електронної системи) бути пізнішою ніж дата укладення договору по цій публікації? Заздалегідь дякую!

Відповідь: Добрий день! Відповідно до вимог ст.4 Закону України “Про публічні закупівлі” (далі – Закон) закупівля здійснюється відповідно до річного плану. Річний план, додаток до річного плану та зміни до них безоплатно оприлюднюються на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель протягом п’яти днів з дня їх затвердження. Отже теоретично може виникнути ситуація, коли замовник прийняв рішення про внесення допорогової закупівлі до додатку до річного плану, уклав договір, а опублікував зміни пізніше, але не порушуючи вимогу ст. 4 Закону – протягом п’яти днів з дня затвердження таких змін. Але, на практиці для уникнення ускладнень з перевіряючи ми органами і необхідності обґрунтовувати такі свої дії, рекомендуємо все ж таки після затвердження річного плану, додатку до річного плану, або змін до них, спочатку публікувати відповідну інформацію на веб-порталі Уповноваженого органу, а потім вже укладати договір.Увага! Редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» запрошує Вас прийняти участь у навчаннях та семінарах-тренінгах для учасників та замовників за новим законодавством в системі ProZorro, які редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» організовує в лютому-березні 2018 року в Києві (щотижня). З розкладом занять та більш детальною інформацією про те, як зареєструватись на навчання, Ви можете ознайомитися у рубриці нашого офіційного сайту, яка має назву «Навчання/семінари» за посиланням http://radnuk.com.ua/Obuchenie, або за номером телефону (044) 451-85-71. У вартість участі включено: роздатковий матеріал, конференц-набір, бізнес-ланч, видача сертифікатів про навчання.

Наталія
08.02.2018 08:06

Добрий день! В червні 2016 року підписаний договір (дія договору до 31.12.2016) на 1 400 000 згідно проектно-кошторисної документації (далі п-к док.) на реконструкцію кладовища із збільшенням його площі. Протягом декількох місяців виконано 30% робіт і перераховано кошти за виконані роботи. Але в зв’язку з виявленими недоліками в наших документах (потрібно змінити призначення землі), роботи підрядником по реконструкції були призупинені. За період приведення у відповідність наших документів, змінилась вартість робіт, матеріалів і заробітної плати в будівництві, що визвало необхідність коригування п-к док.. По зміненій проектно-кошторисній документації (коригуюча) загальна вартість робіт становить 1 900 000 – це сума з 30% виконаної роботи. Підкажіть будь ласка як нам діяти в даній ситуації – яку процедуру проводити на 2018 рік, проводити відкриті торги, проводити переговорну процедуру так як це підприємство розпочало роботи але термін дії договору закінчився у 2016 році, чи іншу процедуру, на яку суму – 1 900 000 чи за мінусом 30%, якщо за мінусом 30% то як об'єм робіт зазначити в тенд. документації?

Відповідь: Просимо Вас дня надання правильної та обґрунтованої відповіді залишити Ваші контакти

Євгенія
07.02.2018 18:12

Доброго дня! Дайте будь-ласка розяснення з наступного питання. Замовником планується проведення закупівлі будівельно монтажних робіт вартістю 1490 тис. грн. Згідно з розділом ІІІ Порядку визначення предмета закупівлі робіт здійснюється за об'єктами будівництва. Відповідно до Зведеного кошторисного розрахуванку вартості будівництва вартість складає 1510 тис. грн. Чи потрібно Замовнику проводити відкриті торги чи можливо укласти прямий договір. Надайте будь-ласка обгрунтовану відповідь. Заздалегідь вдячна! А також, чи можливе таке розяснення на шпальтах журналу? Дякую!

Відповідь: Добрий день! Згідно розділу ІІІ Порядку визначення предмета закупівлі робіт здійснюється замовником за об'єктами будівництва з урахуванням ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва», прийнятих наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05 липня 2013 року № 293, а також галузевих будівельних норм ГБН Г.1-218-182:2011 «Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та переліки робіт», затверджених наказом Державної служби автомобільних доріг України від 23 серпня 2011 року № 301, із зазначенням у дужках предмета закупівлі відповідно до показників другої-п'ятої цифр Єдиного закупівельного словника. З цього випливає, що у випадку закупівлі робіт, з метою визначення необхідності проведення процедур закупівлі, передбачених ч.1 ст. 12 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), встановлення факту перевищення вартісних меж встановлених ч.1 ст.2 Закону здійснюється за об'єктом будівництва виходячи з кошторисного розрахунку вартості будівництва. Про це, йде мова у листі МЕРТУ вих. № 3302-01/38216-06 від 25.11.2016. Так, Уповноважений орган зазначив, що об’єкт будівництва — це будинки, будівлі, споруди будь-якого призначення, їх комплекси або частини, лінійні об’єкти інженерно-транспортної інфраструктури згідно з ДБН А.2.2-3-2014 «Склад та зміст проектної документації на будівництво», затвердженого наказом Мінрегіону України від 04.06.2014 № 163. У свою чергу, при визначенні очікуваної вартості предмета закупівлі робіт замовники керуються даними кошторису (кошторисного розрахунку) на весь об’єкт будівництва. Отже орієнтуватись потрібно саме на проектно-кошторисну документацію. У разі, якщо кошторисна вартість робіт є нижчою меж, визначених в частині першій статті 2 Закону, закупівля таких робіт здійснюється без застосування процедур закупівлі, передбачених Законом. Якщо перевищує вартісні межі, встановлені в ст. 2 Закону, замовник здійснює закупівлю за однією з процедур, передбачених ст. 12 Закону (відкриті торги, переговорна процедура). При цьому звертаємо Вашу увагу, що згідно вимог ч.7 ст. 2 Закону замовник не має права ділити предмет закупівлі на частини з метою уникнення проведення процедури відкритих торгів або застосування цього Закону.Ознайомитись з цим роз'ясненням МЕРТУ та коментарями редакції можна в журналі № 1 (64) за січень 2017 стор. 35.

Ольга
07.02.2018 17:58

Добрий день! Код ДК відсмоктувача медичного було визначено за показником четвертої цифри, а саме 33170000-2 Обладнання для анестезії та реанімації. Також, Альбумін ( код ДК 33141540-7 Альбумін), оскільки цей білок в медичних закладах використовується для відновлення фізіологічних функцій людини, згідно ЗУ «Про лікарські засоби» був визнаний як лікарський засіб, та у відповідності Наказу МЕТРУ від 17.03.2016 № 454, був визначений за показником третьої цифри Єдиного закупівельного словника, а саме 33100000-1 Медичне обладнання. Тепер постало питання, чи вірно ми визначили код Альбуміну за показником третьої цифри чи потрібно перекваліфікувати його за показником четвертої цифри (33140000-3) або залишити його за кодом 33100000-1? І якщо залишаємо за показником третьої цифри, то чи поглине він код 33170000-2, і їх суму потрібно плюсувати?

Відповідь: Добрий день! Відповідно до розділу ІІ Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом МЕРТУ від 17.03.2016 № 454 (далі - Порядок) під час здійснення закупівлі лікарських засобів предмет закупівлі визначається за показником третьої цифри Єдиного закупівельного словника із зазначенням у дужках міжнародної непатентованої назви лікарського засобу (МНН). Згідно ЗУ “Про лікарські засоби” лікарські засоби - будь-яка речовина або комбінація речовин (одного або декількох АФІ та допоміжних речовин), що має властивості та призначена для лікування або профілактики захворювань у людей, чи будь-яка речовина або комбінація речовин (одного або декількох АФІ та допоміжних речовин), яка може бути призначена для запобігання вагітності, відновлення, корекції чи зміни фізіологічних функцій у людини шляхом здійснення фармакологічної, імунологічної або метаболічної дії або для встановлення медичного діагнозу. Відповідно всі лікарські засоби замовник, враховуючи вимоги Закону про лікарські засоби та Порядку, закуповує за кодом ДК 021:2015 33600000-6 «Фармацевтична продукція». Слід зазначити, що за ДК 021:2015 Альбумін є медичним матеріалом. В той же час, за даними Державного реєстру лікарських засобів (http://www.drlz.com.ua) Альбумін все ж таки входить до переліку лікарських засобів. При цьому за даними системи Prozorro, Альбумін (МНН Albumin) закуповують в т.ч. за кодом ДК 021:2015 33600000-6 «Фармацевтична продукція». В зв’язку з цим, нагадуємо про вимоги постанови КМУ № 333 щодо черговості закупівлі лікарських засобів, які входять або не входять до Нацпереліку, а також те, що при закупівлі лікарських засобів в системі Prozorroза кодом ДК 021:2015 33600000-6 необхідно додатково підтягувати данні з додаткових класифікаторів. В класифікаторі міжнародних непатентованих назв цей препарат за МНН - Albumin (дод. класифікація АТХ - albumin B05AA01). З цього можна зробити висновок, що Альбумін - це все ж таки лікарський засіб, тоді предмет його закупівлі необхідно визначати за третьою цифрою - ДК 021:2015 33600000-6 «Фармацевтична продукція».Звертаємо увагу, що згідно ст. 164-14 Кодексу про адміністративні правопорушення адміністративна відповідальність за помилково визначений код не передбачена, але порушенням є уникнення застосування процедури закупівлі, що заборонено ч.7 ст. 2 Закону України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон).З 2018 року редакція розпочинає акцію - «Зберіть усю колекцію електронних журналів «Радник в сфері державних закупівель»». Оформивши доступ до програми «Радник – Інфо» на весь 2018 рік за 1800 грн та отримай усі попередні електронні номери з 2011 року у подарунок. Детальніше за номером (044) 451-85-71.

Олена
07.02.2018 11:05

Замовником на початку року проведена закупівля теплової енергії за переговорною процедурою закупівлі, а протягом року відбулося збільшення тарифу. Питання: Чи має право замовник збільшити вартість договору (у разі наявності видатків на ці цілі), шляхом застосування пункту 7 частини 4 статті 36 Закону «Про публічні закупівлі» (зі зміною)? Чи замовник не має право збільшувати вартість договору, а повинен згідно із пунктом 7 частини 4 статті 36 цього Закону зменшити кількість теплової енергії в Гкал, вказати новий тариф, зменшити вартість договору, а по додатковим коштам визначити новий предмет закупівлі?

Відповідь: Добрий день! Враховуючи положення ст. 180 Господарського кодексу України ціна договору є істотною умовою договору. Відповідно до вимог ч.4 ст. 36 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі або ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури. Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, передбачених в ч. 4 ст. 36 Закону. Так, підставою для внесення змін до істотних умов договору про закупівлю є зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, регульованих цін (тарифів) і нормативів, які застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни. Для визначення і застосування поняття регульовані ціни та тарифи слід користуватися Законом України “Про ціни і ціноутворення”. Згідно ч. 1 ст. 12 Закону України «Про ціни та ціноутворення» державні регульовані ціни запроваджуються на товари, які справляють визначальний вплив на загальний рівень і динаміку цін, мають істотну соціальну значущість, а також на товари, що виробляються суб’єктами, які займають монопольне (домінуюче) становище на ринку. Враховуючи, що ринок теплопостачання є монопольним і тарифи на тепло регулюються державою, збільшення тарифів на теплову енергію є підставою для збільшення ціни договору про закупівлю теплової енергії згідно п.7 ч.4 ст. 36 Закону. Але, звертаємо увагу, що застосування підстави, передбаченої п.7 ч.4 ст. 36 можливо виключно у випадку, якщо у самому договорі про закупівлю порядку зміни ціни. Щодо другого варіанту. В ч.4 ст. 36 Закону є окремі підстави для зменшення обсягів закупівлі: зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника (п.1 ч.4 ст. 36 Закону); для збільшення ціни одиниці товару: зміни ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку, за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі (п.2 ч.4 ст. 36 Закону). В той же час варіант, коли одночасно зменшується обсяг закупівлі і ціна договору, але при цьому зростає ціна одиниці товару,в ч.4 ст. 36 Закону не передбачено. В своєму роз'ясненні (лист № 3302-06-34307-06 від 27.10.2016) МЕРТУ зазначило, що внесення змін до договору про закупівлю повинно бути обгрунтованим та документально підтвердженим в кожному випадку. Отже одночасне застосування різних підстав, передбачених ч.4 ст. 36 Закону не можливе, оскільки одночасне внесення таких змін призведе до зміни істотних умов договору про закупівлю у непередбачених Законом випадках. Детальніше з цим листом МЕРТУ можна ознайомитсь у журналі № 12 (63) за грудень 2016 року на стор 36-41.Підставами для внесення змін до істотних умов договору можна ознайомитсь у журналі № 10 (61) за жовтень 2016 року на стор 35-37.

Ольга
07.02.2018 10:07

Доброго дня! Прошу допомогти розібратися у наступному питанні. ДНЗ (дитячі садочки), які є розпорядниками бюджетних коштів, обслуговуються централізованою бухгалтерією.Чи правильно я розумію, тендерний комітет необхідно створювати у кожному ДНЗ з числа його штатних працівників, так як у розумінні Закону "Про публічні закупівлі" кожен з цих ДНЗ є Замовником (юридичні особи, які є розпорядниками бюджетних коштів)?


Наталія
06.02.2018 14:58

Доброго дня! Підкажіть, на підставі яких нормативно-правових актів міська рада може прийняти рішення щодо зниження порогової суми з 200 тис.грн. до 100 тис.грн. при проведенні закупівель товарів та послуг? А також зобов’язати викладати звітність щодо закупівель у певній формі, яка не передбачена ЗУ «Про публічні закупівлі»? Дякую.

Відповідь: Добрий день! Щодо цього питання Уповноваженим органом було надано роз’яснення (лист МЕРТУ № 3302-06/31462-06 від 30.09.2016), в якому зазначено, що відповідно до вимог ч.1 ст. 2 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) замовник при закупівлі предмету закупівлі, вартість якого є меншою зав вартісні межі встановлені в цій статті, самостійно приймає рішення про застосування електронної системи закупівель. При цьому повноваження органів місцевого самоврядування або місцевих державних адміністрацій щодо надання рекомендацій стосовно використання електронної системи закупівель не є предметом регулювання Закону. Так, повноваження органів місцевого самоврядування або місцевих державних адміністрацій визначені ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні» та ЗУ «Про місцеві державні адміністрації» та іншими нормативно-правовими актами. Отже міська рада приймаючи рішення, яким зобов’язує підпорядковані їй установи, підприємства використовувати при допорогових закупівлях електронну систему закупівель, а не укладати прямі договори, керується не Законом про публічні закупівлі, а іншими нормативно-правовими актами, які визначають перелік її повноважень. Детальніше з цим роз’ясненням можна ознайомитись у журналі № 11 (62) за листопад 2016 на стор. 45-47.

Євгенія
06.02.2018 11:17

Добрий день, дайте відповідь на таке питання, якщо переможець торгів подає довідку по відсутність заборгованості зі сплати податків в електронному вигляді без підписів та печатки ДФС, чи маємо ми відхиляти таку тендерну пропозицію?

Відповідь: Добрий день! Враховуючи обсяг інформації наведеної у Вашому запитанні надаємо наступну відповідь. Згідно вимог ч.3 ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) спосіб документального підтвердження згідно із законодавством відсутності підстав, передбачених пунктами 2, 3, 5, 6 і 8 частини першої та частиною другою цієї статті, визначається замовником для надання таких документів лише переможцем процедури закупівлі. Отже замовник самостійно визначає яким способом переможець надає документальне підтвердження відсутності підстав для відхилення його тендерної пропозиції: в паперовому або електронному вигляді, зазначивши про це в тендерній документації. В свою чергу, переможець повинен надати документальне підтвердження у спосіб визначений замовником. При цьому, з травня 2017 року ДФС України почали крім паперової довідки видавати також електронну довідку про відсутність заборгованості зі сплати податків і зборів. Про що повідомлено у листі-роз'ясненні Мінекономрозвитку № 3304-06/14682-06 від 04.05.2017. Форма такої довідки не передбачає накладення письмового підпису чи печатки, але містить QR-код. За допомогою сервісу на сайті «Електронний кабінет платника» можна перевірити факт видачі такої довідки підрозділом ДФС та перевірити факт накладення ЕЦП на таку довідку відповідальними працівниками ДФС, які вказані у довідці. Відповідно така довідка, у разі успішності перевірки її легитимності розглядається у якості документального підтвердження відсутності підстав, передбачених ч.2 ст. 17 Закону на рівні з «паперовою» довідкою. В зв'язку з цим рекомендуємо при складенні тендерної документації, передбачати можливість для переможця надавати довідку з ДФС як у паперовому, так і електронному вигляді. Детальніше з питанням перевірки електронної довідки з податкової та листом МЕРТУ можна ознайомитись у журналі № 6 (69) за червень 2017 на стор. 8-15.

Ірина
06.02.2018 09:52

Доброго дня! Підкажіть будь ласка, чи правомірно буде після проведення ВІДКРИТИХ ТОРГІВ (н-д: на суму 300 тис. грн.), пізніше по тому ж коду, закупити товар на додатково виділені кошти (до 200 тис.грн.), чи краще провести ще одні Відкриті торги? Дякую!

Відповідь: Добрий день! В роз'ясненні МЕРТУ (лист № 3302-06/29640-06) від 14.09.2017) зазначено, що Законом України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) встановлено порядок придбання товарів, робіт і послуг, здійснення закупівель замовником у разі, зокрема: 2) виділення додаткових коштів; 6) інших подібних випадках, можливе після вчинення замовником дій, передбачених частиною першою статті 4 Закону, тобто внесення змін до річного плану закупівель/додатка до річного плану, керуючись вартісними межами, встановленими у частині першій статті 2 Закону, оскільки, виходячи зі змісту пункту 18 частини першої статті 1 Закону та з урахуванням Бюджетного кодексу України (у разі, якщо замовником є розпорядник бюджетних коштів або одержувач бюджетних коштів), такий предмет закупівлі у вищевказаних випадках вважатиметься новим предметом договору. Якщо очікувана вартість предмета закупівлі є меншою ніж вартісні межі, встановлені ч.1 ст. 2 Закону замовник може провести закупівлю, або із застосуванням електронної системи закупівель, або уклавши прямий договір. При цьому здійснення закупівель у вищезазначених випадках має бути обґрунтованим та документально підтвердженим. Проте, звертаємо Вашу увагу на те, що в Законі це питання не врегульовано, а роз'яснення МЕРТУ носять рекомендаційний характер. В будь-якому випадку замовник самостійно приймає рішення щодо застосування процедури закупівлі. Детальніше з цим питанням можна ознайомитись у випуску журналу № 10 (61) за жовтень 2016 року на стор. 38-42.

Олена
02.02.2018 16:17

Доброго дня! Підкажіть, будь-ласка, якщо замовником було двічі відмінено тендер через відсутність достатньої кількості учасників, при цьому предмет закупівлі, його технічні та якісні характеристики, а також вимоги до учасника заливалися однаковими, у тому числі вимоги щодо надання тендерного забезпечення та забезпечення виконання договору, чи повинен замовник при застосуванні переговорної процедури вимагати забезпечення виконання договору? А також, чи може бути змінена кількість товару у менший бік? Дякую.

Відповідь: Добрий день! Відповідно до п. 4 ч.2 ст. 35 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у разі, зокрема, якщо замовником було двічі відмінено тендер через відсутність достатньої кількості учасників, при цьому предмет закупівлі, його технічні та якісні характеристики, а також вимоги до учасника не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації. Отже звертаємо увагу, що вимоги стосуються саме учасника а не переможця. Також в переговорній процедурі не передбачено подання тендерної пропозиції, тому і тендерне забезпечення для проведення переговорів не подається. Щодо забезпечення виконання договору, то дана вимога встановлюється до переможця а не учасника, також згідно статті 26 Закону замовник має право вимагати від учасника-переможця внесення ним не пізніше дати укладення договору про закупівлю забезпечення виконання такого договору, якщо внесення такого забезпечення передбачено тендерною документацією. Замовник повертає забезпечення виконання договору про закупівлю після виконання учасником-переможцем договору, а також у разі визнання судом результатів процедури закупівлі або договору про закупівлю недійсними та у випадках, передбачених статтею 37 цього Закону, а також згідно з умовами, зазначеними в договорі, але не пізніше ніж протягом п’яти банківських днів з дня настання зазначених обставин. Розмір забезпечення виконання договору про закупівлю не може перевищувати 5 відсотків вартості договору. Кошти, що надійшли як забезпечення виконання договору (у разі якщо вони не повертаються), підлягають перерахуванню до відповідного бюджету, а у разі здійснення закупівлі юридичними особами (їхніми об’єднаннями) не за бюджетні кошти - перераховуються на рахунок таких юридичних осіб (їхніх об’єднань). По-третє в п.4 ч.2 ст. 35 Закону також відсутня заборона щодо зміни кількості товару. Інші нормативні акти з цього питання, які б дозволяли або забороняли це робити, відсутні. Детальніше з питанням проведення переговорної процедури на підставі п. 4 ч.2 ст. 35 Закону можна ознайомитись у журналі № 3 (66) за березень 2017 на стор. 18-22.

Егор
02.02.2018 15:45

Доброго дня ! Чи можна вважати закупівлею в розумінні Закону України "Про публічні закупівлі" укладання цивільно-правової угоди з фізичною особою (прибирання, технічне обслуговування тощо)?

Відповідь: Доброго дня! Відповідно до п. 20 ч.1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) публічна закупівля (далі - закупівля) - придбання замовником товарів, робіт і послуг у порядку, встановленому цим Законом. Згідно ч.1 ст. 4 Закону закупівля здійснюється відповідно до річного плану. За результатами процедури закупівлі сторони укладають договір про закупівлю. Відповідно до п. 5 ч.1 ст. 1 Закону договір про закупівлю - договір, що укладається між замовником і учасником за результатами проведення процедури закупівлі та передбачає надання послуг, виконання робіт або набуття права власності на товари. Згідно ч.1 ст. 36 Закону договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. За цивільно-правовим договором відносини регламентується не трудовим законодавством, а виключно цивільним. Тобто дві рівноправних сторони домовляються: про виконання робіт або надання послуг, із зазначенням їх вичерпного переліку в договорі. Факт виконання обов'язково оформляють актом виконаних робіт/наданих послуг; конкретні строки виконання робіт/надання послуг або кожного окремого їх етапу; вартості виконання робіт, надання послуг. Цивільно-правовий договір —– домовленість (правочин) двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов'язків (ч. 4 ст. 202, ч. 1 ст. 626 Цивільного кодексу України). Цивільно-правовий договір є однією з підстав виникнення зобов’язальних правовідносин(п. 1 ч. 2 ст. 11, ч. 2 ст. 509 Цивільного кодексу України). Цивільно-правовий договір є юридичною конструкцією, що опосередковує широкий спектр різноманітних дій учасників цивільних правовідносин майнового та організаційного характеру. Також звертаємо увагу, що виключень в Законі про публічні по таким договорам не має, отже – в розумінні Закону це буде закупівля. У разі якщо вартісні межі перевищують пороги Закону на закупівлю товарів, робіт або послуг необхідно проводити процедуру закупівлі, якщо ні – допорогову закупівлю. З 2018 року редакція розпочинає акцію - «Зберіть усю колекцію електронних журналів «Радник в сфері державних закупівель»». Оформивши доступ до програми «Радник – Інфо» на весь 2018 рік за 1800 грн та отримай усі попередні електронні номери з 2011 року у подарунок. Детальніше за номером (044) 451-85-71.

Ганна
02.02.2018 14:16

Доброго дня! Учасник - переможець подав після аукціону остаточну тендерну пропозицію з трьох значим значенням : 27,243 грн. Які дії Замовника : відхиляти чи заключати договір?Казначейство відмовляється такий договір реєструвати.

Відповідь: Добрий день! Відповідно до вимог ч.4 ст. 36 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі або ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури. стотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків передбачених ч.4 ст. 36 Закону. Згідно ст. 37 Закону договір є нікчемним у разі його укладення з порушенням вимог ч. 4 ст. 36 цього Закону. Відповідно Ви не можете укласти договір з переможцем торгів за ціною, що відрізняється від змісту його тендерної пропозиції. Тому, якщо він погодиться укласти з Вами договір за умовами і, наприклад, надасть виправлену тендерну пропозицію, яка відповідатиме змісту його тендерної пропозиції за результатами аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару), ви зможете укласти з ним договір. Якщо ні – тоді Ви повинні будете відхилити його тендерну пропозицію на підставі п.2 ч.1 ст. 30 та ч.3 ст. 32 Закону: переможець відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю. Звертаємо увагу, що якщо такі дії переможця торгів пов’язанні з тим, що подана ним під час аукціону тендерна пропозиція не дозволяє коректно визначити вартість одиниці закупівлі по конкретній позиції або позиціях, Ви можете укласти з ним договір про закупівлю за ціною що відповідатиме його пропозиції за результатами аукціону і одночасно укласти додаткову угоду про внесення змін до істотних умов договору. Зокрема на підставі п.5 ч.4 ст. 36 Закону: узгодженої зміни ціни в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг). Увага! Редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» запрошує Вас прийняти участь у навчаннях та семінарах-тренінгах для учасників та замовників за новим законодавством в системі ProZorro, які редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» організовує в лютому 2018 року в Києві (щотижня). З розкладом занять та більш детальною інформацією про те, як зареєструватись на навчання, Ви можете ознайомитися у рубриці нашого офіційного сайту, яка має назву «Навчання/семінари» за посиланням http://radnuk.com.ua/Obuchenie, або за номером телефону (044) 451-85-71. У вартість участі включено: роздатковий матеріал, конференц-набір, бізнес-ланч, видача сертифікатів про навчання

Ольга
02.02.2018 11:39

Доброго дня! Допоможіть розібратися у наступному питанні. Якщо буде оголошено відкриті торги на закупівлю послуг за 2 лотами: 1 лот – збирання сміття, 2 лот – вивіз сміття, і вони двічі не відбудуться у зв’язку із тим, що по кожному з двох лотів буде подано менше ніж 2 пропозиції, чи можна буде провести переговорну процедуру закупівлю за двома лотами (1 лот – збирання сміття, 2 лот – вивіз сміття) на підставі п.4.ч.2 ст. 35 Закону України «Про публічні закупівлі» та за її результатами укласти два договори?

Відповідь: Добрий день! Згідно ст. 35 Закону переговорна процедура закупівлі - це процедура, що використовується замовником як виняток у випадках, визначених у ч.2 ст. 35 Закону. Так, переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток, зокремаякщо замовником було двічі відмінено тендер через відсутність достатньої кількості учасників, при цьому предмет закупівлі, його технічні та якісні характеристики, а також вимоги до учасника не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації. Згідно п. 37 ч.1 ст. 1 Закону частина предмета закупівлі (лот) - визначена замовником частина товарів, робіт чи послуг, на яку в межах єдиної процедури закупівлі учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції або пропозиції на переговорах у разі застосування переговорної процедури закупівлі. Отже замовник має право провести багатолотову переговорну процедуру закупівлі і укласти договори окремо за кожним лото. Звертаємо увагу, що згідно ч.4 ст. 35 Закону переговорна процедура закупівлі може бути відмінена замовником частково (за лотом).Увага! Акція на 2018 рік (Плати за один отримуй два усього за 212 грн). Встигніть передплатити журнал до 31.12.2017 на весь 2018 рік та оплатити до 1 січня 2018 року і, Ви отримаєте друкований журнал та доступ до електронних версій з 2011 по 2018 рік включно.

Ірина
01.02.2018 15:21

Добрий день! Підкажіть, будь-ласка, при проведенні допорогової закупівлі продуктів харчування, чи правомірною буде вимога до учасника закупівлі, що знаходиться на етапі КВАЛІФІКАЦІЇ (скажімо, переможець аукціону) надати зразки продуктів харчування для тестування або оцінки якості, якщо таку вимогу зазначити в оголошенні до закупівлі. Чи правомірно встановити вимогу надати зразки продукції до моменту заключення договору, щоб вберегтись від неякісної продукції? Дуже дякую за консультацію.

Відповідь: Добрий день! На сьогоднішній день питання допорогових закупівель практично не врегульовано. Зокрема наказ ДП «Зовнішторгвидав» від 13.04.2016 №35, яким затверджено порядок здійснення допорогових закупівель не є нормативно-правовим документом обов’язковим до виконання. Таким чином, замовник сам в праві визначати умови допорогової закупівлі, зокрема вимагати від учасників/переможців допорогової закупівлі надати зразок товару, але при цьому замовник, згідно вимог ст. 2 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), повинен дотримуватись принципів здійснення закупівель, визначених в ст. 3 Закону. Увага! Редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» запрошує Вас прийняти участь у навчаннях та семінарах-тренінгах для учасників та замовників за новим законодавством в системі ProZorro, які редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» організовує в лютому 2018 року в Києві (щотижня) та Одесі (09.02.2018). З розкладом занять та більш детальною інформацією про те, як зареєструватись на навчання, Ви можете ознайомитися у рубриці нашого офіційного сайту, яка має назву «Навчання/семінари» за посиланням http://radnuk.com.ua/Obuchenie, або за номером телефону (044) 451-85-71. У вартість участі включено: роздатковий матеріал, конференц-набір, бізнес-ланч, видача сертифікатів про навчання

Всього записів: 3551
Сторiнки: назад  14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23  вперед