Надаємо відповіді на запитання у сфері публічних закупівель України Журнал 'Радник в сфері державних закупівель'2 — Ваші питання1
>
Тел.: +38(044)451-85-71
email: radnukdz@gmail.com
Передплатний індекс 89613

Новини

22.01.2018

Все, що потрібно знати про тендер: хто? як? коли?

SMART-регіони: лайфхаки у ProZorro м. Чернівці

Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
22.01.2018
Читати всю статтю ...

Поради_від_Радника

Відкриті єдині державні реєстри:

Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
22.01.2018
Читати всю статтю ...

Лист МЕРТУ № 3304-06/1900-06 від 17.01.2018

Щодо учасників нерезидентів

Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
22.01.2018
Читати всю статтю ...

19.01.2018

Верховна Рада ухвалила Закон про приватизацію державного і комунальногомайна

Цей Закон, розроблений з урахуванням кращого міжнародного досвіду та норм англійського права

Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
19.01.2018
Читати всю статтю ...

18.01.2018

Зустріч бізнес-клубу «ПоРадник для Учасника»

Дискримінаційні вимоги тендерної документації - поради учасникам

Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
18.01.2018
Читати всю статтю ...

Роздiл • Ваші питання • 

Надаємо відповіді на запитання у сфері публічних закупівель України

 Замовляйте індивідуальні семінари-тренінги, навчання  та підвищення кваліфікації з публічних закупівель  у Своєму місті за доступними цінами.

Тільки у нас після проходження навчання, семінару Ви отримаєте:
-  детальний звіт з відповідями на всі проблемні питання, які обговорювалися;
-  доступ до  постійно оновлюваної бази методичних матеріалів у сфері публічних закупівель;
-  2 місяці безкоштовних консультацій;
-  30% знижку на передплату журналу «Радник в сфері публічних закупівель» на 2017 рік.

Телефонної гарячої лінії для надання консультацій (044) 451-85-71 з 16:00 до 17:30 з понеділка по четвер (передплатникам журналу).


Олена
08.08.2017 08:47

Доброго дня! Звертаюсь до Вас з проханням допомогти розібратися в наступній ситуації. На вимоги розділу ІІІ. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» в якості документів, що підтверджують повноваження посадової особи або представника учасника процедури закупівлі щодо підпису документів тендерної пропозиції та договору вимагаються: - статут, - наказ про призначення, - протокол (виписка з протоколу) або рішення засновників, або довіреність, або доручення, або інший належний документ, що підтверджує повноваження посадової (посадових) особи (осіб) учасника на підписання документів пропозиції та договору. В складі тендерної пропозиції учасника надано статут, наказ про призначення директора, протокол загальних зборів про призначення директора, довіреність та наказ про призначення інженера, та довіреність на комерційного директора. Директор підписав лише довіреності на комерційного директора та інженера підприємства. Довіреність на комерційного директора видана про те, що він має право представляти інтереси товариства при укладанні договорів на предмет куплі-продажу товарів, цінних паперів, перевезення вантажів, договорів про матеріальну відповідальність, а також представляти товариство при підписанні документації публічних закупівель. Вищезгаданий комерційний директор не підписував жодного документу з тендерної пропозиції учасника. Довіреність на інженера товариства видана про те, що він має право на підписання документації конкурсних торгів, заяв, конкурсних пропозицій довідок та листів, звертатися до тендерного комітету для отримання тендерної та технічної документації, надавати тендерні пропозиції та вносити тендерне забезпечення, відкликати, вносити зміни та продовжувати дію конкурсних пропозицій, зменшувати запропоновану ціну тендерної пропозиції, подавати заявки на участь у торгах, подавати скарги, а також інші повноваження, необхідні для розгляду тендерним комітетом конкурсних пропозицій підприємства. Саме ця людина і підписала всі документи тендерної пропозиції. На вимоги п. 6 ч. 1 ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі» учасник має надати довідку в довільній формі про те, що службова (посадова) особа учасника, яка підписала тендерну пропозицію, не була засуджена за злочин, учинений з корисливих мотивів, судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку. Відповідна довідка надана товариством лише на інженера, який підписав тендерну пропозицію. Чи достаньо вищенаданих документів? Чи мав учасник надати довідку по п. 6 ч. 1 ст. 17 Закону на директора, який видав відповідні довіреності, та на комерційного директора, який нічого не підписував і, можливо, буде підписувати лише договір? Чи є довіреність невід’ємною частиною тендерної пропозиції учасника? Завчасно вдячна за відповідь.

Відповідь: Відповідно до п.30 ч.1 ст. 30 ЗУ “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) тендерна пропозиція - пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації. Звідси випливає, що всі документи які подає учасник у складі своєї тендерної пропозиції є складовою частиною тендерної пропозиції. Щодо ст. 17 Закону. В п. 3 ч. 1 ст. 17 Закону мова йде про службову (посадову) особу учасника, яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі. В п. 3 ч. 1 ст. 17 Закону - про службову (посадову) особу учасника, яка підписала тендерну пропозицію. Таким чином, якщо згідно тендерної пропозиції учасника це одна особа, тоді і документи подаються тільки по цій особі. Якщо це різні особи, тоді інформація подається по кожній такій особі. Але для більш детальної відповіді необхідно вивчити умови Вашої тендерної документації та пропозицію учасника. Ви можете замовити в редакції Журналу платну консультацію, під час якої наші фахівці вивчать документи по цій закупівлі і нададуть фахову письмову відповідь. Детальніше за номером (044) 451-85-71. Звертаємо Вашу увагу на те, що саме зараз діють неймовірні знижки на передплату Журналу «Радник в сфері державних закупівель» на ІІ півріччя: 1092 грн за 6 журналів замість 1272 грн. Передплатний індекс журналу: 89613. Більше детальну інформацію Ви можете отримати за телефоном: (044) 451-85-71.

Ніна
07.08.2017 17:46

В прошлому році згідно проекту на капремонт кошторисна вартість робіт склала 1400 тис. грн. На цю суму була проведена допорогова закупівля, укладений договір, виконані роботи згідно цього проекту та проведений повний розрахунок. В цьому році було зроблено коригування цього проекту і вартість робіт склала вже 2400 тис.грн. Що нам проводити, відкриті торги чи допорогові? В нас проект є на 1400 тис. грн. і 2400 тис. грн. Дякую.

Відповідь: Добрий день! З Вашого питання не зрозуміло навіщо вносились корегування в проект, для виконання робіт за яким вже було проведено закупівлю, укладено і виконано в повному обсязі договір, а не розроблено окремий проект. Такі дії можуть бути розцінені як навмисний поділ предмета закупівлі з метою уникнення процедури відкритих торгів. Але, якщо корегування стосується включення до проекту додаткових робіт, які не були передбачені в первісному проекті, їх закупівлю слід проводити виходячі з вартісних меж, встановлених в ч.1 ст. 2 ЗУ “Про публічні закупівлі” (далі - Закон). Якщо очікувана вартість закупівлі додаткових робіт перевищує зазначені межі - потрібно проводити процедуру закупівлі відповідно до Закону. Також звертаємо увагу, що згідно пункту 6 частини 2 сатті 35 Закону переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у разі: необхідності проведення додаткових будівельних робіт, не зазначених у початковому проекті, але які стали через непередбачувані обставини необхідними для виконання проекту за сукупності таких умов: договір буде укладено з попереднім виконавцем цих робіт, такі роботи технічно чи економічно пов’язані з головним (первинним) договором; загальна вартість додаткових робіт не перевищує 50 відсотків вартості головного (первинного) договору. У разі якщо вартість додаткових будівельних робіт не перевищує пороги Закону Ви можете провести допорогову закупівлю або заключити прямий договір та розмістити звіт про укладення договору. Детальнішу інформацію щодо даного питання Ви можете прочитати в листі МЕРТУ у Журналі № 1 (64) за січень 2017 на стор. 35 - 37. Редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» організовує навчання та семінари-тренінги для учасників та замовників за новим законодавством в системі ProZorro. Після проходження навчання слухачам додатково надається знижка на річну передплату журналу «Радник в сфері державних закупівель» в розмірі 30%. Навчання/семінари для замовників в серпні проводяться в Києві (щотижня), а також в Одесі (17-18 серпня). З детальнішою інформацією про найближчі дати навчання Ви можете ознайомитися у рубриці нашого офіційного сайту, яка має назву «Навчання/семінари» за посиланням http://radnuk.com.ua/Obuchenie, або за номером телефону (044) 451-85-71. У вартість участі включено: роздатковий матеріал, конференц-набір, бізнес-ланч, видача сертифікатів про навчання.

Ірина
07.08.2017 13:36

Чи може підрядна організація, яка не подавала інформацію про намір залучення субпідрядника та з якою укладено договір за результатами проведення торгів, залучити субпідрядника вже в процесі виконання робіт? Залучення субпідрядника за письмовою згодою замовника визначено у проекті договору підряду, складеного з урахуванням вимог Постанови КМУ від 01.08.2005 № 668 "Про затвердження Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві"

Відповідь: Доброго дня! Законом про публічні закупівлі не передбачено неможливості залучення субпідрядників на етапі виконання договору. Зважаючи на те, що даного питання не врегульовано Законом про публічні закупівлі, слід звернутись до вимог ЦК України та ГК України. Відповідно до ч.2 ст. 319 ГК України підрядник має право за згодою замовника залучати до виконання договору як третіх осіб субпідрядників, на умовах укладених з ними субпідрядних договорів, відповідаючи перед замовником за результати їх роботи. У цьому випадку підрядник виступає перед замовником як генеральний підрядник, а перед субпідрядниками - як замовник. Статтею 838 ЦК України встановлено, що підрядник має право, якщо інше н встановлено договором залучати до виконання робіт інших осіб (субпідрядників), залишаючись відповідальним перед замовниками за результат їхньої роботи. Сутність системи генерального підряду полягає в наступному:1) замовник доручає виконання всього комплексу робіт генпідряднику;2) генпідрядник за загальним правилом самостійно залучає до виконання частки або всього комплексу робіт субпідрядника;3) генпідрядник знаходиться у правовідносинах з замовником і субпідрядником, а між останніми самостійних правовідносин не виникає, а тому вони не мають права пред'являти один одному претензії або будь-які інші вимоги;4) відповідальність перед замовником за невиконання або неналежне виконання зобов'язань субпідрядником несе генпідрядник;5) генеральний підрядник у правовідносинах з субпідрядником є замовником і виконує всі його обов'язки, а зокрема з прийняття та оплати робіт. Для замовника організація будівельних робіт за системою генерального підряду вигідна тим, що він не повинен організовувати взаємодію та координацію дій всіх будівельних організацій. Він має справу лише з однією особою, яка є професіоналом у галузі капітального будівництва. Генеральний підрядник - підрядник, який залучає до виконання робіт третіх осіб (субпідрядників), залишаючись відповідальним перед замовником за результат їхньої роботи. Субпідрядник - підрядник, який у порядку, визначеному договором підряду та на підставі договору субпідряду, укладеному з генеральним підрядником, залучається до виконання робіт (ст. 3 постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження умов укладання та виконання договорів підряду в капітальному будівництві" від 01.08.2005 р. N 668). На залучення субпідрядників генеральний підрядник повинен отримати згоду замовника. Доцільно оформлювати її у письмовій формі. Кількість субпідрядників, обсяг та види робіт, які їм передаються, визначає генпідрядник. У випадку передачі ним субпідрядникам усього обсягу робіт він має обов'язок координації їх дій, організації проведення всього комплексу робіт, загального керівництва та контролю. Тільки генеральний підрядник має відносини як із замовником, так і з субпідрядником. Він же відповідає перед замовником за виконання, належне виконання зобов'язань останнім і за виконання замовником своїх обов'язків за договором. Субпідрядник повинен своїми силами, засобами та за свій рахунок і на свій ризик виконати доручені йому роботи. Він самостійно забезпечує їх якість та строки виконання. При цьому він несе повну відповідальність за це перед генпідрядником. Замовник може пред'явити претензії з приводу виконання вищенаведеного тільки генпідряднику, якщо інше не встановлено договором або законом. У свою чергу розрахунки за виконані субпідрядником роботи, їх прийняття здійснює генпідрядник, а тому всі претензії та вимоги, пов'язані з порушенням договірних зобов'язань замовником, субпідрядник пред'являє генпідряднику, якщо інше не передбачено договором. Субпідрядні роботи є складними і виникають на підставі договору генерального підряду (основного договору), який укладається між замовником та генпідрядником, і договору субпідряду між генпідрядником та кожним окремим субпідрядником. Субпідрядний договір, як і основний договір, є договором підрядного типу. Його правова регламентація здійснюється не тільки гл. 33 ГК України та Загальними умовами укладання та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 р. N 668, але й загальними нормами ЦК про правочин, цивільно-правовий договір, про підряд. Умови субпідрядного договору повинні бути узгоджені з положеннями договору генерального підряду, зокрема щодо предмета, змісту, строків виконання, як окремих станів, видів робіт, так і строків виконання договорів. Форма договору субпідряду - проста письмова. Типових чи примірних договорів субпідряду органами державної влади не затверджено.

Віталій
07.08.2017 13:34

Добрий день. Наша установа – юридична особа, яка фінансується з місцевого бюджету. Згідно Закону України «Про доступ до публічної інформації» розпорядники інформації зобов'язані надавати публічну інформацію у формі відкритих даних на запит, оприлюднювати і регулярно оновлювати її на Єдиному державному веб-порталі відкритих даних та на своїх веб-сайтах. Перелік наборів даних, що підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, вимоги до формату і структури таких наборів даних, періодичність їх оновлення визначені Кабінетом Міністрів України в однойменному положенні, затвердженому Постановою від 21.10.2015 № 835 (далі – Положення № 835). Додатком до Положення № 835 визначено, що всі розпорядники публічної інформації зобов'язані оприлюднити у формі відкритих даних річні плани закупівель. Відповідно до пункту 4 Положення № 835 набори даних розпорядник інформації оприлюднює та регулярно оновлює не лише на своєму офіційному веб-сайті, а й на своїй веб-сторінці Єдиного державного веб-порталу відкритих даних (data.gov.ua). Пункт 11 Порядку ведення Єдиного державного веб-порталу відкритих даних, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 30.11.2016 р. № 867, зобов'язує розпорядників інформації розміщувати на власних веб-сайтах посилання на Єдиний державний веб-портал відкритих даних. Поясніть, будь ласка, хто повинен оприлюднювати річний план закупівель на Єдиному державному веб-порталі відкритих даних (data.gov.ua) та на власному веб-сайті: тендерний комітет (уповноважена особа) чи інша особа розпорядника інформації? Що робити, якщо в установі немає власного веб-сайту? Дякую.

Відповідь: Доброго дня! Ні в Законі України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон), ні в Положенні про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, затвердженому постановою КМУ від 21.10.2015 № 835 не вказано, хто конкретно повинен оприлюднювати річний план закупівель на Єдиному державному веб-порталі відкритих даних (data.gov.ua) та на власному веб-сайті. Відповідне рішення приймає сам розпорядник інформації. Якщо у розпорядника інформації відсутній власний веб-сайт, він може розміщувати оприлюднювати річний план закупівель на веб-сайті організації, установи (розпорядника коштів), якому він підпорядковується. Детальніше з цим питанням Ви можете ознайомитись в Журналі № 12 (63) за грудень 2016 року на стор. 11-13. Звертаємо Вашу увагу на те, що саме зараз діють неймовірні знижки на передплату Журналу «Радник в сфері державних закупівель» на ІІ півріччя: 1092 грн за 6 журналів замість 1272 грн. Передплатний індекс журналу: 89613. Більше детальну інформацію Ви можете отримати за телефоном: (044) 451-85-71.

Ірина
07.08.2017 13:34

Мультилотову процедуру закупівлі за рішенням Колегії АМКУ було відмінено за одним із лотів. При цьому, Скаржник приймав участь у всіх лотах. Причини відхилення тендерної пропозиції Скаржника та допуск інших учасників скрізь були однакові. Чи повинен замовник за результатами розгляду скарги в АМКУ, який зобов'язав замовника відмінити процедуру саме за одним лотом, відмінити повністю всю процедуру закупівлі?

Відповідь: Доброго дня! Згідно частини 12 статті 18 Закону рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються. Також звератаємо увагу, що згідно частини 1 статті 31 Закону замовник відміняє торги в разі: відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт і послуг; неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель; порушення порядку оприлюднення оголошення про проведення процедури закупівлі, повідомлення про намір укласти договір, передбаченого цим Законом; подання для участі в них менше двох тендерних пропозицій, а в разі здійснення закупівлі за рамковими угодами з кількома учасниками - менше трьох пропозицій; допущення до оцінки менше двох тендерних пропозицій, а в разі здійснення закупівлі за рамковими угодами з кількома учасниками - менше трьох пропозицій; відхилення всіх тендерних пропозицій згідно з цим Законом. Отже у разі якщо по іншим лотам у Вас є підстави для відміни торгів Ви відміняєте таку процедуру закупівлі за кожним лотом. Детальнішу інформацію щодо порушень Закону та про відміну процедури Ви можете прочитати в Журналі № 8 (71) за серпень 2017 на стор. 24 - 27. Редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» організовує навчання та семінари-тренінги для учасників та замовників за новим законодавством в системі ProZorro. Після проходження навчання слухачам додатково надається знижка на річну передплату журналу «Радник в сфері державних закупівель» в розмірі 30%. Навчання/семінари для замовників в серпні проводяться в Києві (щотижня), а також в Одесі (17-18 серпня). З детальнішою інформацією про найближчі дати навчання Ви можете ознайомитися у рубриці нашого офіційного сайту, яка має назву «Навчання/семінари» за посиланням http://radnuk.com.ua/Obuchenie, або за номером телефону (044) 451-85-71. У вартість участі включено: роздатковий матеріал, конференц-набір, бізнес-ланч, видача сертифікатів про навчання.

Марина
07.08.2017 11:58

Підприємство планує процедуру відкритих торгів. Виробників товару обмежена кількість на ринку. Важливим для замовника є можливість потенційного постачальника поставити в термін потрібну кількість товару. Чи є дискримінаційною складової внесення вимог до тендерної документації про надання в складі тендерної пропозиції гарантійного листа учасника про наявність заявленої замовником кількості товару на складі або гарантійний лист будь-якого виробника товару про можливість надати учаснику в разі перемоги в тендері потрібну кількість товару?

Відповідь: Доброго дня! Згідно частини 1 статті 3 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням. Вищенаведена вимога може бути кваліфікована учасником, як дискримінація. Рекомендуємо Вам ознайомитися в Журналі № 8 (71) за серпень 2017 року на стор. 42 з рішення суду щодо вимоги про надання учасником договору представництва чи дистрибуційного договору, який вимагався в разі, коли учасник торгів не є виробником продукції, що є предметом закупівлі. Ви хочете пройти індивідуальне навчання? У Вас є така можливість - замовляйте індивідуальне навчання для Вашої організації за доступними цінами в редакції журналу «Радник в сфері державних закупівель». У нас Ви отримаєте індивідуальний підхід до кожного клієнта і додаткову знижку на річну передплату журналу «Радник в сфері державних закупівель» в розмірі 30 %. З детальною інформацією про найближчі дати навчання та семінари Ви можете ознайомитися у рубриці нашого офіційного сайту, яка має назву «Навчання/семінари» за посиланням http://radnuk.com.ua/Obuchenie

Микола
04.08.2017 17:00

Доброго дня! Підкажіть, будь ласка, чи може підприємство, маючи господарсько-правову форму "ТОВ", "ПАТ","ПРАТ", "АТ" тощо бути замовником у розумінні Закону УКраїни "Про публічні закупівлі"?Чи не буде це порушенням норми Закону?Якщо так, то які процедури можна проводити такому замовнику? Дякуємо.

Відповідь: Доброго дня! Згідно пункту 9 частини 1 Закону про публічні закупівлі замовники - органи державної влади, органи місцевого самоврядування та органи соціального страхування, створені відповідно до закону, а також юридичні особи (підприємства, установи, організації) та їх об’єднання, які забезпечують потреби держави або територіальної громади, якщо така діяльність не здійснюється на промисловій чи комерційній основі, за наявності однієї з таких ознак: юридична особа є розпорядником, одержувачем бюджетних коштів; органи державної влади чи органи місцевого самоврядування або інші замовники володіють більшістю голосів у вищому органі управління юридичної особи; у статутному капіталі юридичної особи державна або комунальна частка акцій (часток, паїв) перевищує 50 відсотків. До замовників також належать юридичні особи та/або суб’єкти господарювання, які здійснюють діяльність в окремих сферах господарювання та відповідають хоча б одній з таких ознак: органам державної влади, органам влади Автономної Республіки Крим, органам місцевого самоврядування належить частка у статутному капіталі суб’єкта господарювання в розмірі більше ніж 50 відсотків або такі органи володіють більшістю голосів у вищому органі суб’єкта господарювання чи правом призначати більше половини складу виконавчого органу або наглядової ради суб’єкта господарювання; наявність спеціальних або ексклюзивних прав. В пункті 4 частини 1 сатті 1 Закону визначено поняття - діяльність в окремих сферах господарювання. Отже підприємство відповідно до Закону самостійно визначає відноситься воно до Замовників у розумінні Закону чи до Замовників, які здійснюють діяльність в окремих сферах господарювання. Детальнішу інформацію щодо визначення замовників Ви можете прочиттати в Журналі № 6 (57) за червень 2016 року на стор. 42 -45. Звертаємо Вашу увагу на те, що саме зараз діють неймовірні знижки на передплату Журналу «Радник в сфері державних закупівель» на ІІ півріччя: 1092 грн за 6 журналів замість 1272 грн. Передплатний індекс журналу: 89613. Більше детальну інформацію Ви можете отримати за телефоном: (044) 451-85-71.

Наташа Ф.
04.08.2017 14:16

Доброго дня. Скажіть, будь ласка, чи може учасник для підтвердження відповідності ст.16 подати виконання аналогічних договорів за 2017 рік, якщо в тендерній документації встановлено "виконання аналогічних договорів" за 2015-2016 рік. Чи зобов'язаний замовник відхилити таку пропозицію за ст. 30? Дякую.

Відповідь: Добрий день! Якщо учасник, подає на підтвердження своєї відповідності кваліфікаційним критеріям інформацію про досвід виконання аналогічного договору за період, який не відповідає періоду, встановленому замовником в тендерній документації, таким чином учасник порушує умови тендерної документації. В зв'язку з цим, замовник має відхилити тендерну пропозицію такого учасника на підставі п. 4, ч.1 ст. 30 ЗУ “Про публічні закупівлі” (далі - Закон): тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації. Якщо учасник вважає такі умови тендерної документації дискримінаційними, він має право, у встановлені Законом строки, звернутись до замовника з вимогою щодо усунення порушення або подати скаргу до органу оскарження. Згідно частини 1 статті 23 Закону фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі. Редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» організовує навчання та семінари-тренінги для учасників та замовників за новим законодавством в системі ProZorro. Після проходження навчання слухачам додатково надається знижка на річну передплату журналу «Радник в сфері державних закупівель» в розмірі 30%. Навчання/семінари для замовників в липні-серпні проводяться в Києві (щотижня), а також в Одесі (17-18 серпня). З детальнішою інформацією про найближчі дати навчання Ви можете ознайомитися у рубриці нашого офіційного сайту, яка має назву «Навчання/семінари» за посиланням http://radnuk.com.ua/Obuchenie, або за номером телефону (044) 451-85-71. У вартість участі включено: роздатковий матеріал, конференц-набір, бізнес-ланч, видача сертифікатів про навчання.

Віталій
04.08.2017 12:46

Добрий день. Допоможіть, будь ласка, у вирішенні наступних питань: Чи можливо при допорогових закупівлях зменшувати ціну за одиницю товару в бік зменшення (сума договору не змінюється, а збільшується кількість товару) або збільшення (сума договору не змінюється, а зменшується кількість товару)? Якщо так, то як викласти позиції відповідних предметів закупівлі у специфікації? Якими законодавчими документами слід керуватися? Дякую!

Відповідь: Добрий день! Перш за все зазначимо, що допорогові закупівлі не підпадають під дію ЗУ “Про публічні закупівлі”, зокрема ст. 36, в якій наведені підстави для внесення змін до істотних умов договору про закупівлю. На сьогоднійшній день, для допорогів діє тільки Порядок здійснення допорогових закупівель, затверджений наказом ДП “Зовнішторгвидав України” від 13.04.2016 № 35 (далі - Порядок). Відповідно до п. 9.4. Порядку договір за результатами проведення Закупівлі підписується між Замовником та Переможцем поза Системою згідно чинного законодавства не раніше ніж через 2 робочих дні після оприлюднення рішення про Переможця Закупівлі. Договір між Замовником та Переможцем має бути підписаний на суму, що не перевищує ціну останньої пропозиції, поданої Переможцем в Аукціоні. Звідси випливає, що договір за результатами допорогової закупівлі укладається у відповідності до чинного законодавства, тобто положень Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України на суму, що не перевищує ціну останньої пропозиції, поданої Переможцем в Аукціоні. При цьому, якщо предмет закупівлі товару складається з кількох товарних позицій, в документації необхідно навести перелік таких позицій із зазначенням кількості товару, що закуповується по кожній з них. В той же час, питання внесення змін до договору Порядком не врегульовано. Таким чином, внесення змін до договору та додатків до договору здійснюється у відповідності до вимог чинного законодавства та в порядку, передбаченому самим договором. Відповідно, у Вас є можливість вносити зміни до договору, якщо це передбачено умовами самого договору.Звертаємо Вашу увагу на те, що саме зараз діють неймовірні знижки на передплату Журналу «Радник в сфері державних закупівель» на ІІ півріччя: 1092 грн за 6 журналів замість 1272 грн. Передплатний індекс журналу: 89613. Більше детальну інформацію Ви можете отримати за телефоном: (044) 451-85-71.

Неллі Павлівна
03.08.2017 16:59

Доброго дня. Підскажіть будь ласка як діяти тендерному комітету у такій ситуації: ми, державна установа, провели переговорну процедуру на закупівлю теплової енергії до кінця року, використавши умову ст.35 п.2 п.п.2 (відсутність конкуренції (у тому числі з технічних причин). На сьогодні іншим постачальником тепла було орендовано приміщення на території нашої установи для подальшого встановлення обладнання для постачання теплової енергії нашій установі. За якою процедурою проводити нові торги? за переговорною чи відкриті торги? Чи можливо у нашій ситуації провести переговорну процедуру з кількома учасниками і яку умову застосувати ?

Відповідь: Доброго дня! З Вашого запитання можна дійти висновку, що після монтажу на території Вашої установи обладнання для постачання теплової енергії у Вас зникне підстава для проведення переговорної процедури на підставі п.2 ч. 2 ст. 35 ЗУ “Про публічні закупівлі” (далі - Закон), оскільки у Вас з'явиться альтернатива при виборі постачальника теплової енергії. Згідно ч. 2 ст. 35 Закону переговорна процедура застосовується замовником як виняток у випадках наявності підстав, передбачених цією частиною ст. 35 Закону. При їх відсутності замовник здійснює процедуру відкритих торгів. При цьому, питання вибору процедури закупівлі належить виключно до компетенції тендерногокомітету/уповноваженої особи замовника. Ви хочете пройти індивідуальне навчання? У Вас є така можливість - замовляйте індивідуальне навчання для Вашої організації за доступними цінами в редакції журналу «Радник в сфері державних закупівель». У нас Ви отримаєте індивідуальний підхід до кожного клієнта і додаткову знижку на річну передплату журналу «Радник в сфері державних закупівель» в розмірі 30 %. З детальною інформацією про найближчі дати навчання та семінари Ви можете ознайомитися у рубриці нашого офіційного сайту, яка має назву «Навчання/семінари» за посиланням http://radnuk.com.ua/Obuchenie

Елена Ф.
03.08.2017 14:42

Доброго дня! Підкажіть, будь ласка, чи можемо ми, як Замовник, використовувати при визначенні предмету закупівлі коди ДК 021:2015 по 3-му знаку, якщо класифікатором не передбачено розкриття коду до 4-го-10-го знаку? (Наприклад код 71800000-6 Консультаційні послуги у сферах водопостачання та відходів, код 71900000-7 - Лабораторні послуги, код 65500000-8 - Послуги з реєстрації показів лічильників, код 51700000-9 - Послуги зі встановлення протипожежного устаткування та ін.). Завчасно вдячна!

Відповідь: Добрий день! Відповідно до п.18 ч.1 ст.1 ЗУ “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом. Відповідно до Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 17.03.2016 № 454, предмет закупівлі товарів і послуг замовник визначає згідно з пунктами 17 і 32 частини першої статті 1 Закону та на основі національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749 (далі — Єдиний закупівельний словник), за показником четвертої цифри основного словника із зазначенням у дужках конкретної назви товару чи послуги. Таким чином, визначення предмету закупівлі послуг за показником 3-ї цифри буде порушенням Порядку визначення предмета закупівлі. У Вашому випадку, можемо порадити визначити предмет закупівлі за іншим кодом ДК 021:2015, який найбільше відповідатиме очікуваній закупівлі і дозволить обрати предмет закупівлі за показником 4-ї цифри. Для більш зручного пошуку Ви можете скористатись сервісом пошуку за ключовим словом в словнику CPV на сайті Журналу за посиланням - http://radnuk.com.ua/poshyk-dk/ або для зручного пощуку за назвою предмета закупівлі пропонуємо замовникам скористатися пошуковим сервісом розробленим Центром вдосконалення закупівель при Київській школі економіки - http://cep.kse.org.ua/article/cpv/index.html Редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» організовує навчання та семінари-тренінги для учасників та замовників за новим законодавством в системі ProZorro. Після проходження навчання слухачам додатково надається знижка на річну передплату журналу «Радник в сфері державних закупівель» в розмірі 30%. Навчання/семінари для замовників в липні-серпні проводяться в Києві (щотижня), а також в Одесі (17-18 серпня). З детальнішою інформацією про найближчі дати навчання Ви можете ознайомитися у рубриці нашого офіційного сайту, яка має назву «Навчання/семінари» за посиланням http://radnuk.com.ua/Obuchenie, або за номером телефону (044) 451-85-71. У вартість участі включено: роздатковий матеріал, конференц-набір, бізнес-ланч, видача сертифікатів про навчання.

Тетяна
03.08.2017 08:12

Відповідно до абз.2 част.2 ст.22 Закону тендерна документація повинна містити інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність вимогам статті 17 у разі, якщо така інформація міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Част.3 ст.17 містить вимогу, що Замовник не вимагає документального підтвердження інформації, що міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Чи правильно ми розуміємо, що у разі наявності інформації у відкритому реєстрі замовник не вимагає документального підтвердження ні від учасника, ні від переможця процедури закупівлі, а самостійно перевіряє її ?

Відповідь: Добрий день! Давайте розглянемо абзац 1 ч. 3 ст. 17 ЗУ “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) — замовник у тендерній документації зазначає, що інформація про відсутність підстав, визначених у частинах першій і другій цієї статті, надається в довільній формі. Спосіб документального підтвердження згідно із законодавством відсутності підстав, передбачених пунктами 2, 3, 5, 6 і 8 частини першої та частиною другою цієї статті, визначається замовником для надання таких документів лише переможцем процедури закупівлі. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації, що міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. З цього випливає, що замовник в тендерній документації розміщує вимогу до учасників надавати в складі їх тендерних пропозицій інформацію про відсутність підстав, визначених у частинах першій і другій ст. 17 Закону в довільній формі. Документальне підтвердження відсутності підстав, передбачених пунктами 2, 3, 5, 6 і 8 частини першої та частиною другою ст. 17 Закону має надавати лише переможець. Відповідно, замовник не вимагає документального підтвердження інформації, що міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Детальніше з цим питанням можна ознайомитись в Журналі № 7 (70) за липень 2017 на стор. 22-28. Звертаємо Вашу увагу на те, що саме зараз діють неймовірні знижки на передплату Журналу «Радник в сфері державних закупівель» на ІІ півріччя: 1092 грн за 6 журналів замість 1272 грн. Передплатний індекс журналу: 89613. Більше детальну інформацію Ви можете отримати за телефоном: (044) 451-85-71.

Тетяна
02.08.2017 08:40

Замовником були проведені відкриті торги, які були оголошені на загальну кількість предмета закупівель, а вже в тендерній документації прописано асортимент. Чи потрібно замовнику оприлюднювати внесення змін до договору згідно ст. 36 Закону України «Про публічні закупівлі», якщо змінюється кількість кожної позиції асортименту без зміни загальної кількості предмету закупівлі?

Відповідь: Добрий день! Перш за все, давайте визначимось чи є у Вас підстави вносити зміни до договору згідно ст. 36 ЗУ “Про публічні закупівлі” (далі - Закон). За результатами відкритих торгів замовник укладає договір про закупівлю з переможцем торгів, тобто учасником, тендерна пропозиція якого відповідає всім критеріям та умовам, що визначені у тендерній документації та визначена як найбільш економічно вигідна. Відповідно до ч. 4 ст. 36 Закону, умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі або ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури. Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків передбачених в ч. 4 ст. 36 Закону. Відповідно до ст. 180 Господарського кодексу України предмет договору відноситься до істотних умов договору. Таким чином, вносити зміни до предмету договору, в т.ч. здійснювати внутрішній перерозподіл між різними позиціями, з яких складається предмет закупівлі, необхідно у відповідності до умов ч. 4 ст. 36 Закону. З огляду на обсяг наведеної у Вашому запитанні інформації та переглянувши випадки, перелічені в ч. 4 ст. 36 Закону можемо дійти висновку, що вказаний у Вашому запитанні випадок для внесення змін до істотних умов договору про закупівлю не передбачено ч.4 ст. 36 Закону. Щодо необхідності оприлюднення повідомлення про внесення змін до договору, звертаємо Вашу увагу на ч. 1 ст. 10 Закону, в якій визначено, що повідомлення про внесення змін до договору - публікується замовником на веб-порталі Уповноваженого органу протягом трьох днів з дня внесення змін. При цьому, тут не уточнюється, що таке повідомлення публікується тільки щодо зміни істотних умов договору. Таким чином, рекомендуємо публікувати в електронній системі закупівель повідомлення про всі зміни, що вносяться до договору, а не тільки про зміни істотних умов договору. Ви хочете пройти індивідуальне навчання? У Вас є така можливість - замовляйте індивідуальне навчання для Вашої організації за доступними цінами в редакції журналу «Радник в сфері державних закупівель». У нас Ви отримаєте індивідуальний підхід до кожного клієнта і додаткову знижку на річну передплату журналу «Радник в сфері державних закупівель» в розмірі 30 %. З детальною інформацією про найближчі дати навчання та семінари Ви можете ознайомитися у рубриці нашого офіційного сайту, яка має назву «Навчання/семінари» за посиланням http://radnuk.com.ua/Obuchenie.

Наталія Ф.
01.08.2017 13:49

доброго дня, підскажіть будь ласка як діяти тендерному комітету...зараз ми проходимо реорганізацію обєднуємось в територіальну громаду, з 1 серпня в нас обєднаний бюджет з селами які до нас приєднались,що робити з закупками які вже проводились до цього і ще будуть проводитись,робити новий річний план і додаток до нього,проводити тендер чи то вже все нові закупки.????

Відповідь: Добрий день! По-перше, щодо закупівель, які вже відбулись. Якщо не зникла потреба в тих товарах, роботах, послугах, на закупівлю яких укладено договори і об’єднана територіальна громада є повноправним правонаступником за цими договорами, тоді ці договори діють до свого виконання. Також звертаємо увагу на лист МЕРТУ № 3302-06/29640-06 від 14.09.2016, якщо Вам виділяють додаткові кошти або з’являється нова потреба, яку Ви об’єктивно не могли передбачити на початку року або на момент проведення закупівлі це може розглядатись як новий предмет договору. В такому випадку замовник приймає рішення щодо застосування процедури закупівлі виходячи з вартісних меж, встановлених в ч. 1 ст.2 Закону. Якщо очікувана річна вартість предмета закупівлі перевищує зазначені вартісні межі замовник здійснює закупівлю за однією з процедур, визначених Законом. Якщо очікувана вартість предмета закупівлі є меншою ніж вартісні межі, встановлені ч.1 ст. 2 Закону замовник може провести закупівлю, або із застосуванням електронної системи закупівель, або уклавши прямий договір (Детальніше з ним можна ознайомитись у випуску журналу № 10 (61) за жовтень 2016 року на стор. 38-42). По-друге, щодо закупівель, які не відбулись. Ви можете включити ті закупівлі, що не відбулись, але потреба в них не відпала і вони передбачені кошторисом об’єднаної територіальної громади, їх можна включити до річного плану, додатку до річного плану об’єднаної територіальної громади.  Редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» організовує навчання та семінари-тренінги для учасників та замовників за новим законодавством в системі ProZorro. Після проходження навчання слухачам додатково надається знижка на річну передплату журналу «Радник в сфері державних закупівель» в розмірі 30%. Навчання/семінари для замовників в липні-серпні проводяться в Києві (щотижня), а також в Одесі (17-18 серпня). З детальнішою інформацією про найближчі дати навчання Ви можете ознайомитися у рубриці нашого офіційного сайту, яка має назву «Навчання/семінари» за посиланням http://radnuk.com.ua/Obuchenie, або за номером телефону (044) 451-85-71. У вартість участі включено: роздатковий матеріал, конференц-набір, бізнес-ланч, видача сертифікатів про навчання.

Наташа Ф.
31.07.2017 19:17

Добрий день. Дайте, будь ласка, відповідь на наступне запитання. Тендерний комітет опублікував повідомлення про намір укласти договір за процедурою "відкриті торги". У період оскарження процедури, переможець надіслав вимогу у якій написав, що він є пов'язаним із іншим учасником, цінова пропозиція якого є наступною за вигідністю. Які наступні дії замовника? Відхилити двох пов'язаних учасників і визнати переможцем третього учасника, чи відмінити торги. Дякую.

Відповідь: Доброго дня! Відповідно до ч.1 ст. 4 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі Закон) закупівля здійснюється зокрема за принципом добросовісної конкуренції серед учасників. Відповідно до п. 7 ч. 1 ст. 17 Закону Замовник приймає рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника в разі, якщо тендерна пропозиція подана учасником процедури закупівлі, який є пов’язаною особою з іншими учасниками процедури закупівлі та/або з членом (членами) тендерного комітету, уповноваженою особою (особами) замовника. Згідно з абзацом третім частини третьої статті 17 Закону замовник не вимагає від учасників документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 1 і 7 частини першої цієї статті. Разом з тим, оскільки згідно з пунктом третім ч. 1 ст. 30 Закону замовник відхиляє тендерну пропозицію в разі, якщо зокрема наявні підстави, зазначені у ст. 17 та ч. 7 ст. 28 цього Закону, тендерний комітет або уповноважена особа під час розгляду тендерних пропозицій повинен перевірити відповідність учасника вимогам ст. 17 Закону та має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником процедури закупівлі, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції. Визначення «пов’язана особа” дається в п.16 ч.1 ст.1 Закону - особа, яка відповідає будь-якій з таких ознак: юридична особа, яка здійснює контроль над учасником процедури закупівлі або контролюється таким учасником процедури закупівлі, або перебуває під спільним контролем з таким учасником процедури закупівлі; фізична особа або члени її сім’ї, які здійснюють контроль над учасником процедури закупівлі; службова (посадова) особа учасника процедури закупівлі, уповноважена здійснювати від імені учасника процедури закупівлі юридичні дії, спрямовані на встановлення, зміну або зупинення цивільно-правових відносин, та члени сім’ї такої службової (посадової) особи; фізичні особи - члени тендерного комітету, керівник замовника та/або члени їхніх сімей, які здійснюють контроль над учасниками процедури закупівлі або уповноважені здійснювати від імені учасника процедури закупівлі юридичні дії, спрямовані на встановлення, зміну або зупинення цивільно-правових відносин. Під здійсненням контролю розуміється можливість здійснення вирішального впливу або вирішальний вплив на господарську діяльність учасника процедури закупівлі безпосередньо або через більшу кількість пов’язаних фізичних чи юридичних осіб, що здійснюється, зокрема, шляхом реалізації права володіння або користування всіма активами чи їх значною часткою, права вирішального впливу на формування складу, результати голосування, а також вчинення правочинів, що надають можливість визначати умови господарської діяльності, надавати обов’язкові до виконання вказівки або виконувати функції органу управління учасника процедури закупівлі, або володіння часткою (паєм, пакетом акцій), що становить не менше ніж 25 відсотків статутного капіталу учасника процедури закупівлі. Для фізичної особи загальна сума володіння часткою у статутному капіталі учасника процедури закупівлі визначається залежно від обсягу корпоративних прав, що сукупно належать такій фізичній особі, членам її сім’ї та юридичним особам, які контролюються такою фізичною особою або членами її сім’ї. Для цілей цього Закону членами сім’ї вважаються подружжя, діти, батьки, рідні брати і сестри, дідусь, бабуся, онуки, усиновлювачі, усиновлені, а також інші особи, за умови їх постійного проживання разом з пов’язаною особою і ведення з нею спільного господарства. У зв’язку з направленням учасником-переможцем інформації про пов’язанність з іншим учасником процедури закупівлі замовник зобов'язаний перевірити надану інформацію і, у випадку її не підтвердження, не вчиняти будь-яких дій по відхиленню тендерних пропозицій пов'язаних осіб. У тому випадку, якщо інформація про пов’язанність осіб буде підтвердженою замовник зобов'язаний відхилити тендерні пропозиції всіх пов'язаних осіб на підставі п.3 ч.1 ст.30 Закону. Відповідно до ч.7 ст. 18 Закону замовнику забороняється вчиняти будь-які дії та приймати будь-які рішення щодо закупівлі, у тому числі укладення договору про закупівлю, крім дій, спрямованих на усунення порушень, зазначених у скарзі. Після відхилення тендерних пропозицій пов’язаних осіб Замовник повинен провести розгляд тендерної пропозиції іншого учасника на предмет відповідності умовам процедури закупівлі. Виключні підстави відміни торгів (або їх частини – лотів) передбачені ст.30 Закону про публічні закупівлі. Редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» організовує навчання та семінари-тренінги для учасників та замовників за новим законодавством в системі ProZorro. Після проходження навчання слухачам додатково надається знижка на річну передплату журналу «Радник в сфері державних закупівель» в розмірі 30%. Навчання/семінари для замовників в липні-серпні проводяться в Києві (щотижня), а також в Одесі (17-18 серпня). З детальнішою інформацією про найближчі дати навчання Ви можете ознайомитися у рубриці нашого офіційного сайту, яка має назву «Навчання/семінари» за посиланням http://radnuk.com.ua/Obuchenie, або за номером телефону (044) 451-85-71. У вартість участі включено: роздатковий матеріал, конференц-набір, бізнес-ланч, видача сертифікатів про навчання.

Всього записів: 3257
Сторiнки: назад  14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23  вперед