>
Тел.: +38(044)451-85-71
email: radnukdz@gmail.com
Передплатний індекс 89613

Новини

ОСТАННІ НОВИНИ:

21.09.2018cal

Smarttender обирай - інфо тримай…


Хто здійснюватиме моніторинг публічних закупівель?

Рейтинг: 0
Коментарі: 0
Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
Читати всю статтю ...
20.09.2018cal

20.09.2018

13 вересня 2018 року на засіданні Антимонопольного комітету України прийнято рішення


про надання дозволу на концентрацію інтернет-супермаркету «Rozetka» і групи компаній «EVO».

Рейтинг: 0
Коментарі: 0
Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
Читати всю статтю ...
20.09.2018cal

Перший електронний майданчик приєднався до партнерської програми Openmarket з продажу арештованого майна


19 вересня комісія Міністерства юстиції України прийняла рішення

Рейтинг: 0
Коментарі: 0
Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
Читати всю статтю ...

Роздiл • Ваші питання • 

Надаємо відповіді на запитання у сфері публічних закупівель України


Татьяна
16.05.2018 17:47

За результатами проведеної процедури закупівлі «відкриті торги» між замовником та підрядником укладено договір підряду в капітальному будівництві. Договори підряду сторони укладають за порядком, визначеним Загальними умовами укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затвердженими постановою КМУ від 01.08.2005 № 668 (далі— Загальні умови). Ціну договору визначено як «динамічну». У розділі «Проведення розрахунків за виконані роботи» Загальних умов знаходимо вимогу, що оплату за виконані роботи проводять у порядку, визначеному договором підряду. Так, за динамічної договірної ціни прямі витрати під час визначення вартості виконаних робіт розраховують на підставі нормативних витрат трудових і матеріально-технічних ресурсів, виходячи з фізичних обсягів виконаних робіт та уточнених цін ресурсів, прийнятих в договірній ціні. Відповідно до пункту 7 частини четвертої статті 36 Закону істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов'язань сторонами у повному обсязі, крім випадків зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, регульованих цін (тарифів) і нормативів, які застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни. Зміна істотних умов договору про закупівлю у випадках, встановлених пунктом 7 частини четвертої статті 36 Закону, може здійснюватись виключно у разі, якщо договором про закупівлю передбачений відповідний порядок зміни ціни, зміни у вищезазначених випадках можуть відбуватися як в бік збільшення, так і в бік зменшення, ціна договору про закупівлю може змінюватися в залежності від таких змін без зміни обсягу закупівлі. Чи мають право сторони договору встановити в договорі підряду в капітальному будівництві, укладеному за результатами проведення відкритих торгів, закупівлю порядок зміни ціни у випадку: - зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, - зміни курсу іноземної валюти, - зміни регульованих цін (тарифів) і нормативів, які застосовуються в договорі про закупівлю.

Відповідь: Доброго дня. Перш за все необхідно відмітити, що внести зміни в частині збільшення вартості договору підряду на підставі п.7 ст.36 Закону про публічні закупівлі, є дуже проблематичним. Перш за все необхідно відмітити, що вартість будівництва визначається на підставі ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 Правила визначення вартості будівництва. Відповідно до цього ДСТУ витрати пов'язані з інфляційними процесами. які враховуються у вартості будівництва, визначаються розрахунково. При цьому витрати пов’язані з інфляційними процесами не належать до коштів на покриття ризиків всіх учасників будівництва.Кошти на покриття додаткових витрат, пов'язаних з інфляційними процесами, розраховуються виходячи з термінів будівництва, виду будівництва, структури робіт, вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, врахованих у локальних кошторисах (кошторисних розрахунках), та прогнозного зростання їх вартості, яке визначається на підставі прогнозних рівнів інфляції на наступні періоди, що встановлюються Кабінетом Міністрів України. Відповідно до пп.6.2.12 ДСТУ до складу ціни пропозиції учасника торгів (договірної ціни незалежно від її виду: тверда чи динамічна) включаються кошти на покриття додаткових витрат, пов'язаних з інфляційними процесами, призначені на відшкодування збільшення вартості трудових та матеріально- технічних ресурсів, спричинене інфляцією, яка може відбутися протягом будівництва. Згідно пп. 6.3.2.1 ДСТУ вид договірної ціни встановлюється за узгодженням сторін (замовник та підрядник) з урахуванням положень законодавства. Згідно пп. 6.3.2.2 ДСТУ твердий кошторис (тверда договірна ціна) встановлюється незмінним на весь обсяг будівництва з наданням виконавцем робіт гарантій, в тому числі фінансових, щодо реалізації проектних рішень в установлені строки за фіксовану ціну. Уточнення твердих договірних цін можливо лише у випадках, якщо: а) замовник змінює в процесі будівництва проектні рішення, що призводить до зміни обсягів робіт та вартісних показників; б) виникають обставини непереборної сили - надзвичайні обставини та події, які не можуть бути передбачені сторонами під час укладання договору; в) змінюється законодавство з питань оподаткування та з інших питань, обов'язкове застосування положень якого призводить до зміни вартості робіт. Згідно пп. 6.3.2.3 ДСТУ приблизний кошторис (динамічна договірна ціна) встановлюється відкритим і може уточнюватися протягом всього строку будівництва, при цьому маса прибутку, врахована в договірній ціні до початку будівництва, не уточнюється, крім випадків, наведених у 6.3.2.2. Отже наведене нам дає можливість встановити той факт, що в процедурі відкритих торгів вартість будівництва встановлюється на підставі твердої договірної ціни, оскільки в ч.4 ст. 36 Закону про публічні закупівлі відсутні підстави для зміни ціни в порядку виконання. Це також стосується і передбаченої п.7 ч.4 ст.36 цього Закону зміни ціни у випадку зміни індексу споживчих цін. По-перше, індекс споживчих цін (індекс інфляції) на період будівництва вже повинен бути закладений як в ПКД так і в вартість пропозиції учасника процедури закупівлі. По-друге, індекс споживчих цін застосовується у випадку наявності товарів/робіт/послуг в «споживчому кошику». Проте будівництва в споживчому кошику не має. На сьогодні склалася непроста ситуація зі споживчим кошиком, що є підставою для перегляду індексу споживчих цін. 25.04.2018 р. Окружний адміністративний суд міста Києва ухвалив рішення у справі 826/3639/17 яким визнано незаконною та нечинною постанову Кабінету Міністрів України № 780 від 11.10.2016 “Про затвердження наборів продуктів харчування, наборів непродовольчих товарів та наборів послуг для основних соціальних і демографічних груп населення”. Отже необхідно буде розгляд індексу споживчих цін вести на підставі постанови КМУ від 14.04.2000 № 656. Проте це не змінює висновку про те, що при здійсненні будівництва не можливо застосувати збільшення вартості договору на підставі зміни споживчих цін.Також не можливо змінити вартість договору на здійснення будівельного підряду у випадку зміни регульованих цін (тарифів) і нормативів, які застосовуються в договорі про закупівлю. При будівництві фактично не застосовуються регульовані ціни (тарифи) і нормативи.Вбачається, що Ваше питання виходить з того, що Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України визначило орієнтовний розмір кошторисної заробітної плати у 2018 році на рівні 5500-7800 гривень. Він використовується при визначенні вартості об’єктів будівництва, що фінансуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, а також кредитів під державні гарантії. Розмір кошторисної зарплати у будівництві враховується замовниками (інвесторами) при визначенні вартості будівництва на стадії розроблення проектної документації. По кожному конкретному об’єкту замовники будівництва приймають рішення щодо рівня кошторисної заробітної плати у складі вартості будівництва, виходячи з його виду та особливостей здійснення будівельних робіт на об’єкті. Визначена вартість будівельних робіт стосується нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту та технічного переоснащення. Отже, зважаючи на те, що даний орієнтовний розмір кошторисної заробітної плати не є регульованою ціною (тарифом) чи нормативом, і враховуючи, що він застосовується лише для складання ПКД, здійснити збільшення вартості договору будівельного підряду не є можливим. Досить цікавим, проте мало застосовується можливість зміни вартості вартості договору у зв’язку зі зміною курсу іноземної валюти саме для будіельних робіт. Відповідно до ст.524 ЦКУ зобов'язання має бути виражене у грошовій одиниці України - гривні. Сторони можуть визначити грошовий еквівалент зобов'язання в іноземній валюті. Отже, в договорі будівельного підряду сторони можуть визначити грошовий еквівалент зобов'язання в іноземній валюті, а розрахунки вести в гривні. Проте слід врахувати, що видатки у зв’язку з коливанням курсу валюти повинні бути передбачені в кошторисі. Акція - «Зберіть усю колекцію електронних журналів «Радник в сфері державних закупівель»». Оформивши доступ до програми «Радник – Інфо» на весь 2018 рік за 1800 грн та отримай усі попередні електронні номери з 2011 року у подарунок. Детальніше за номером (044) 451-85-71.

Ірина
16.05.2018 16:22

Доброго дня! Замовником розроблено проектно-кошторисну документацію, кошторисну частину якої розглянуто експертною організацією та отримано позитивний експертний звіт. В результаті проведеної закупівлі, з найнижчою ціною переможцем визначено підрядну організацію, яка для визначення вартості підрядних робіт застосувала розроблені нею та погоджені технічним комітетом стандартизації ТК 311 «Ціноутворення та кошторисне нормування у будівництві» СОУ Д.2.4-40090765-001:201Х «Ресурсні елементні кошторисні норми на ремонтно-будівельні роботи. Автомобільні дороги», в той час як проектна документація розроблена з застосуванням норм ДСТУ Б Д.2.4 «Ресурсні елементні кошторисні норми на ремонтно-будівельні роботи» Збірник 18 «Благоустрій». Чи має право замовник акцептувати пропозицію цього підрядника з договірною ціною, розрахованою із застосуванням норм означеного СОУ без коригування кошторисної документації та повторного проходження держбудекспертизи?

Відповідь: Доброго дня. Державні стандарти України (ДСТУ) - це нормативні документи, які діють на території України і використовуються усіма підприємствами незалежно від форми власності та підпорядкування, громадянами-суб'єктами підприємницької діяльності, міністерствами (відомствами), органами державної виконавчої влади, на діяльність яких поширюється дія стандартів. ДСТУ для будь-якої держави світу є національним стандартом України, який затверджується Держспоживстандартом України. ДСТУ мають міжгалузеве використання і запроваджуються переважно на продукцію масового чи серійного виробництва, на норми, правила, вимоги, терміни та поняття, позначення й інші об'єкти, регламентування яких потрібно для забезпечення оптимальної якості продукції, а також для єдності та взаємозв'язку різних галузей науки, техніки, виробництва та культури.До державних стандартів прирівнюються державні будівельні норми і правила, а також державні класифікатори техніко-економічної та соціальної інформації. Республіканські стандарти колишнього УРСР застосовуються як державні стандарти України до часу їх заміни або скасування.Державні стандарти України містять обов'язкові та рекомендовані вимоги. До обов'язкових належать:вимоги, що забезпечують безпечність продукції для життя, здоров'я, майна громадян, її сумісність і взаємозамінність, охорону навколишнього природного середовища та вимоги методів випробувань цих показників; вимоги техніки безпеки та гігієни праці з посиланням на відповідні норми і правила;метрологічні норми, правила, вимоги та положення, що забезпечують достовірність і єдність вимірювань;положення, що забезпечують технічну єдність під час розроблення, виготовлення, експлуатації (застосування) продукції.Обов'язкові вимоги ДСТУ підлягають безумовному виконанню органами державної виконавчої влади, всіма підприємствами та громадянами-суб'єктами підприємницької діяльності, на діяльність яких поширюється дія стандартів.Рекомендовані вимоги ДСТУ є обов'язковими для виконання, якщо: це передбачено чинними актами законодавства;ці вимоги включено до договорів на розроблення, виготовлення та поставку продукції; виробником (постачальником) продукції документально заявлено про відповідність продукції цим стандартам.Стандарти організацій України (СОУ) розробляються на продукцію (процес, роботу, послугу), яку виробляють і застосовують (надають) лише на конкретному підприємстві. СОУ не повинні суперечити обов'язковим вимогам ДСТУ та ГСТУ. Об'єктами СОУ є складові продукції, технологічне оснащення та інструмент; технологічні процеси; послуги, які надають на певному підприємстві; процеси організації та управління виробництвом. СОУ- основний організаційно-методичний документ у діючих на підприємствах системах управління якістю продукції. Як СОУ можуть використовуватися міжнародні, регіональні та національні стандарти інших країн на підставі міжнародних угод про співробітництво. Згідно п.4.3 ДСТУ Б Д.1.1-1 2013 кошторисні норми поділяються на такі види: державні стандарти України (державні кошторисні норми); стандарти організацій України (у тому числі галузеві кошторисні норми); індивідуальні ресурсні елементні кошторисні норми. Державні кошторисні норми застосовуються всіма організаціями, установами і підприємствами незалежно від їх відомчої належності і форм власності при визначенні вартості будівництва будинків, будівель, споруд будь-якого призначення, лінійних об'єктів інженерно-транспортної інфраструктури, будівництво яких здійснюється із залученням державних коштів. До стандартів організацій України (в тому числі до галузевих кошторисних норм) належать кошторисні норми, які розробляються на спеціальні види робіт за відсутності відповідних норм у чинних збірниках ресурсних елементних кошторисних норм. Норми застосовуються в тій організації або галузі, для якої вони розроблені. Ці норми можуть застосовуватися іншими організаціями за умови, що технологія та організація робіт згідно з проектними рішеннями, витрати трудових та матеріально-технічних ресурсів не відрізняються від прийнятих у відповідних нормах, передбачених стандартами організації України. Стандарти організації України (в тому числі галузеві кошторисні норми) не повинні суперечити державним стандартам або дублювати їх. Щодо визнання переможцем учасника який визначив вартість на підставі СОУ, то у замовника може виникнути ряд проблем. По-перше, необхідно коригування проектної документації та проведення нової експертизи. Таким чином необхідне погодження проектної документації з застосуванням СОУ проектною організацією, замовником і підрядником. Внесення змін до проекту і нова експертиза призведе до нових витрат, з урахуванням яких пропозиція учасника вже може призвести не до економії коштів, а на їх збільшення у порівнянні з пропозицією інших учасників. По-друге, а якщо проектна організація не погодить зміни або за результатами експертизи проект не буде затверджено? Тоді замовник втратить час на визначення другого учасника переможцем або здійснення нової закупівлі . Щодо визнання даного учасника переможцем необхідно вивчити умови тендерну документацію. Якщо в умовах тендерної документації не було умови про те, що вартість визначається на підставі ДСТУ, то підстав для відхилення не має. У тому випадку якщо дана вимога була в складі тендерної документації, а учасник здійснив розрахунок на підставі СОУ, то замовник відхиляє даного учасника на підставі п.4 ч.1 ст. 30 Закону України «Про публічні закупівлі» - «тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації». Редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» запрошує Вас прийняти участь у навчаннях та семінарах-тренінгах для учасників та замовників за новим законодавством в системі ProZorro. З розкладом занять та більш детальною інформацією про те, як зареєструватись на навчання, Ви можете ознайомитися у рубриці нашого офіційного сайту, яка має назву «Навчання/семінари» за посиланням http://radnuk.com.ua/Obuchenie, або за номером телефону (044) 451-85-71. У вартість участі включено: роздатковий матеріал, конференц-набір, бізнес-ланч, видача сертифікатів про навчання.

Анастасия
15.05.2018 10:15

Добрий день! Під час проведення процедури "відкриті торги" в тендерній документації Замовник встановив вимогу щодо надання Учасником сканованих документів, що підтверджують повноваження посадової особи або представника Учасника процедури закупівлі щодо підпису документів тендерної пропозиції та договору про закупівлю (повноваження щодо підпису документів тендерної пропозиції Учасника процедури підтверджуються одним з наступних документів: випискою з протоколу засновників, наказом про призначення, довіреністю, дорученням або іншим документом, що підтверджує повноваження посадової особи Учасника на підписання документів). Учасник в тендерній пропозиції надав сканований наказ про призначення директора та протокол загальних зборів засновників товариства з обмеженою відповідальністю, проте в цих документах відсутня інформація, про те що директор має право підпису. Чи підлягає пропозиція такого Учасника відхиленню як така, що не відповідає умовам тендерної документації, оскільки з наданих документів, не зрозуміло чи є директор підписантом?

Відповідь: Доброго дня. Відхилення даного учасника з наведеної підстави не допускається. Керівники підприємств здійснюють свої повноваження відповідно до законодавства або установчих документів. Відповідно до ч.5 ст. 65 ГК України керівник підприємства без доручення діє від імені підприємства, представляє його інтереси в органах державної влади і органах місцевого самоврядування, інших організаціях, у відносинах з юридичними особами та громадянами, формує адміністрацію підприємства і вирішує питання діяльності підприємства в межах та порядку, визначених установчими документами. В той же час повноваження керівника може бути обмежено відповідно до установчих документів підприємства. Інформація про обмеження також відображається в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань. У випадку відсутності обмежень керівник здійснює від імені юридичної особи всі повноваження на забезпечення діяльності підприємства в тому числі і підписання тендерної пропозиції та договору про закупівлю. Акція - «Зберіть усю колекцію електронних журналів «Радник в сфері державних закупівель»». Оформивши доступ до програми «Радник – Інфо» на весь 2018 рік за 1800 грн та отримай усі попередні електронні номери з 2011 року у подарунок. Детальніше за номером (044) 451-85-71.

Інна
15.05.2018 08:34

Доброго дня! Була проведена процедура Звіт про укладений договір на придбання товару. В даний час виникла потреба додаткової закупівлі того ж товару в того самого постачальника. Загальна сума обох закупівель буде меншою 200 тисяч грн.. В даному випадку потрібно заключити новий договір і провести другу процедуру Звіт про укладений договір? Чи заключити додаткову угоду до попереднього договору та внести зміни в попередню процедуру закупівлі, оприлюднивши дану додаткову угоду в системі Прозоро додатком до попереднього договору?

Відповідь: Доброго дня. В наведеному випадку рекомендуємо укладення нового договору. Укладенню повинно передувати рішення тендерного комітету про затвердження змін до додатку до річного плану закупівель в частини другої закупівлі. Відповідні зміни повинні бути оприлюднені в системі Прозоро. При цьому в додатку до річного плану закупівель відображеному в системі Прозоро повинна бути розмішена інформація про першу закупівлю, яка залишається без змін і інформація новою строчкою про проведення другої закупівлі. Після прийняття рішення про внесення змін до договору про закупівлю замовник матиме право укласти новий договір на закупівлю товару та оприлюднити звіт про укладений договір. Укладення додаткової угоди до укладеного договору не є можливим оскільки пропонується внести зміни до предмету закупівлі (в частині збільшення кількості) та змінити вартість вже проведеної закупівлі. Після завершення закупівлі (вже укладено договір) вносити зміни до річного плану\додатку до річного плану закупівель законодавством не передбачено.

Андрей Ф.
14.05.2018 14:30

Підкажіть будь ласка. Ввідповідно до пункту 32 статті 1 Закону, товари - продукція, об’єкти будь-якого виду та призначення, у тому числі сировина, вироби, устаткування, технології, предмети у твердому, рідкому і газоподібному стані, а також послуги, пов’язані з постачанням таких товарів, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих товарів. Якщо у закупівлю обладнання (товар) входить монтаж цього обладнання, вартістю менше ніж саме обладнання,чи може замовник окремо закупати обладнання (товар), а окремо послуги з монтажу?

Відповідь: Доброго дня. В наведеному Вами запитанні вже надано відповідь оскільки до закупівлі товару повинні включатися і послуги по транспортування, монтажу, пуско-налагоджувальним роботам, навчання та інше пов’язане з даним товаром. Тому ми рекомендуємо при проведенні закупівлі товару одночасно проводити закупівлю і пов’язаних з ним послуг. Проте у випадку якщо буде проводитись закупівля товару і, окремо, послуг, через процедуру відкритих торгів, замовник матиме змогу обгрунтувати необхідність проведення двох (чи більше) процедур можливістю залучення якомога більшої кількості учасників. Редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» запрошує Вас прийняти участь у навчаннях та семінарах-тренінгах для учасників та замовників за новим законодавством в системі ProZorro. З розкладом занять та більш детальною інформацією про те, як зареєструватись на навчання, Ви можете ознайомитися у рубриці нашого офіційного сайту, яка має назву «Навчання/семінари» за посиланням http://radnuk.com.ua/Obuchenie, або за номером телефону (044) 451-85-71. У вартість участі включено: роздатковий матеріал, конференц-набір, бізнес-ланч, видача сертифікатів про навчання.

Ольга
14.05.2018 14:21

Доброго дня. На 2018 рік провели відкриті торги на закупівлю бензину та дизельного палива та заключили договір №1 на суму 1 700 тис.грн. (очікувана вартість предмету закупівлі була 2 млн.грн.). Після проведення відкритих торгів в результаті проведення аукціону залишилося 300 тис.грн. Для цієї процедури в річному плані закупівель в графі «код згідно КЕКВ» - 2210. Тепер є необхідність по коду КЕКВ 3122 купить бензин та дизпаливо на суму 13 тис. грн. Як поступити в даної ситуації: перереєструвати юридичні зобов’язання на договорі №1 ( -13тис.грн. з КЕКВ 2210 , +13 тис.грн. на КЕКВ 3122, що не приведе до зміни суми договору) и оплатити з договору №1 або провести відкриті торги на суму 13 тис.грн. тому що є остаток коштів от процедури відкритих торгів.

Відповідь: Доброго дня! Згідно листа МЕРТУ Мінекономрозвитку від 14.09.2016 № 3302-06/29640-06 детальніше у випуску журналу № 10 (61) за жовтень 2016 року на стор. 38–42) зазначено, що Законом встановлено порядок придбання товарів, робіт і послуг, здійснення закупівель замовником у разі: 1) виникнення додаткової потреби у товарах, роботах чи послугах, яку замовник не міг передбачити; 2) виділення додаткових коштів; 3) перерозподілу коштів, зекономлених внаслідок проведення процедур закупівель; 4) коштів зекономлених у разі зміни ціни договору в бік зменшення у випадках, визначених у частині четвертій статті 36 Закону; 5) розірвання договору про закупівлю та необхідності здійснення нової закупівлі; 6) інших подібних випадках, можливе після вчинення замовником дій, передбачених частиною першою статті 4 Закону, тобто внесення змін до річного плану закупівель/додатку до річного плану, керуючись вартісними межами, встановленими у частині першій статті 2 Закону, оскільки, виходячи зі змісту пункту 18 частини першої статті 1 Закону та з урахуванням Бюджетного кодексу України (у разі, якщо замовником є розпорядник бюджетних коштів або одержувач бюджетних коштів), такий предмет закупівлі у вищевказаних випадках вважатиметься новим предметом договору. Отже залишкові кошти в розмірі 13 тис грн є новим предметом договору рекомендуємо Вам дані кошти змінами відобразити новою строчкою в додатку до річного плану та укласти окремий договір без проведення відкритих торгів. Проводити внесення змін до вже укладеного договору не має підстав. Акція - «Зберіть усю колекцію електронних журналів «Радник в сфері державних закупівель»». Оформивши доступ до програми «Радник – Інфо» на весь 2018 рік за 1800 грн та отримай усі попередні електронні номери з 2011 року у подарунок. Детальніше за номером (044) 451-85-71.

Наталя
14.05.2018 11:07

Бюджетом на 2018 рік виділено кошти в сумі 700 тис.грн. на послуги з монтажу системи пожежної сигналізації по трьох ДНЗ міста: суми окремо 110 тис., 400 тис.грн і 190 тис.грн. Обрахунок вартості робіт буде проведено по ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013. При закупівлі послуг предмет закупівлі по коду 45310000-3 " Електромонтажні роботи" ділиться по кожній окремій будівлі чи ні? Прохання пояснити проводити тендер тільки по будівлі, де сума 400 тис.грн. чи по всіх разом? Вдячні за відповідь.

Відповідь: Доброго дня! Згідно п. 22 ч. 1 ст. 1 Закону роботи - проектування, будівництво нових, розширення, реконструкція, капітальний ремонт та реставрація існуючих об’єктів і споруд виробничого і невиробничого призначення, роботи з нормування в будівництві, геологорозвідувальні роботи, технічне переоснащення діючих підприємств та супровідні роботам послуги, у тому числі геодезичні роботи, буріння, сейсмічні дослідження, аеро- і супутникова фотозйомка та інші послуги, що включаються до кошторисної вартості робіт, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих робіт. Згідно п. 17 ч. 1 ст. 1 Закону послуги - будь-який предмет закупівлі, крім товарів і робіт, зокрема транспортні послуги, освоєння технологій, наукові дослідження, науково-дослідні або дослідно-конструкторські розробки, медичне та побутове обслуговування, лізинг, найм (оренда), а також фінансові та консультаційні послуги, поточний ремонт. З Вашого питання не зрозуміло, що саме Ви закуповуєте. Згідно п. 18 ч. 1 ст. 1 Закону предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом. Звертаємо Вашу увагу, що згідно розділу 3 Порядку визначення предмета закупівлі визначення предмета закупівлі робіт здійснюється замовником згідно з пунктом 22 частини першої статті 1 Закону за об'єктами будівництва та з урахуванням ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 “Правила визначення вартості будівництва”, прийнятих наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05 липня 2013 року № 293, а також галузевих будівельних норм ГБН Г.1-218-182:2011 “Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та перелік робіт”, затверджених наказом Державної служби автомобільних доріг України від 23 серпня 2011 року № 301, із зазначенням у дужках предмета закупівлі відповідно до показників другої – п'ятої цифр Єдиного закупівельного словника. Також звертаємо увагу, що згідно п. 1 Порядку визначення предмета закупівлі предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 17 і 32частини першої статті 1 Закону та на основі національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник”, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749 (далі – Єдиний закупівельний словник), за показником четвертої цифри основного словника із зазначенням у дужках конкретної назви товару чи послуги. З наведненої Вами інформації можемо зробити висновок, що у Вас закупівля послуг з встановлення пожежної сигналізації, отже закупівля послуг. Згідно Порядку визначення предмета закупівлі послуг визначається замовником згідно з пунктами 17 і 32частини першої статті 1 Закону та на основі національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник”, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749 (далі – Єдиний закупівельний словник), за показником четвертої цифри основного словника із зазначенням у дужках конкретної назви товару чи послуги. Зважаючи на те, що проводиться закупівля послуг не має ніякої значення те, що закупівля проводиться для окремих ДНЗ. Загальна вартість предмета закупівлі електромонтажних робіт становить 700 тис. грн, що перевищує межі визначені ст. 2 Закону про публічні закупівлі (більше 200 тис. грн). Отже Ви можете провести відкриті торги на 700 тис грн однією процедурою закупівлі, або провести відкриті торги по лотам по кожній будівлі де встановлюється сигналізація, або провести окремо 3 процедури закупівлі відкритих торгів. Редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» запрошує Вас прийняти участь у навчаннях та семінарах-тренінгах для учасників та замовників за новим законодавством в системі ProZorro. З розкладом занять та більш детальною інформацією про те, як зареєструватись на навчання, Ви можете ознайомитися у рубриці нашого офіційного сайту, яка має назву «Навчання/семінари» за посиланням http://radnuk.com.ua/Obuchenie, або за номером телефону (044) 451-85-71. У вартість участі включено: роздатковий матеріал, конференц-набір, бізнес-ланч, видача сертифікатів про навчання.

Віталій
14.05.2018 08:40

Добрий день! Кошторисом установи на 2018 рік на придбання вугілля кам'яного передбачено 900000 гривень. Для завершення опалювального періоду установою в січні-лютому проведено процедуру закупівлі "Відкриті торги" на суму 201000 гривень. На різницю необхідно провести нову закупівлю. Як відобразити це в річному плані закупівель: як новий річний план закупівель чи річний план закупівель зі змінами? Дякую

Відповідь: Доброго дня! Згідно частини 1 статті 4 Закону закупівля здійснюється відповідно до річного плану. Рекомендуємо Вам нову закупівлю відобразити окремою строчкою в річному плані, щоб була відповідність проведених процедур. Детальніше з даним питанням можна ознайомитися в листі МЕРТУ № 3302-06/29640-06 від 14.09.2016 з яким Ви можете ознайомитися у випуску журналу № 10 (61) на стор. 38–41. Крім того, з рекомендаціями по плануванню закупівель Ви можете ознайомитися у випуску журналу № 4 (67) за квітень 2017 на стор. 34–37 та у останніх статтях по цій темі у журналі № 1 (76) за січень 2018 року на стор. 10-16 та стор. 23-28. Акція - «Зберіть усю колекцію електронних журналів «Радник в сфері державних закупівель»». Оформивши доступ до програми «Радник – Інфо» на весь 2018 рік за 1800 грн та отримай усі попередні електронні номери з 2011 року у подарунок. Детальніше за номером (044) 451-85-71.

Надія
12.05.2018 10:45

Доброго дня! У зв’язку з отриманням від вищестоящої організації рекомендацій щодо необхідності вимагати від потенційних учасників процедур закупівель надання у складі тендерних пропозицій розрахунку вартості (калькуляцію) одиниці товару, що закуповується, просимо надати роз’яснення з цього питання . Чи не буде ця вимога дискримінаційною до постачальників - не виробників Товару та чи не суперечить така вимога Закону України «Про публічні закупівлі». Дякуємо,

Відповідь: Доброго дня! Тендерна документація розробляється та затверджується замовником самостійно і оприлюднюється для вільного доступу в системі Prozorro. Обов'язкові вимоги щодо змісту ТД визначені у ч.2 ст. 22 Закону про публічні закупівлі. Тендерна документація розробляється та затверджується замовником самостійно і оприлюднюється для вільного доступу в системі Prozorro. Обов'язкові вимоги щодо змісту ТД визначені у ч.2 ст. 22 Закону про публічні закупівлі. Тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити (ч. 3 ст. 22 Закону). Зі змісту поставленого запитання вбачається, зо замовником не буде вимагатися від учасника надати калькуляцію на виробництво товару та перелік витрат, що повинні бути включені до калькуляції. Тому будь-який учасник має можливість надати калькуляцію на свої витрати по поставці товару. Зважаючи на те, що замовник не встановлює конкретного переліку пунктів калькуляції, учасник може в довільній формі включити до неї заплановані та фактичні витрати зокрема: собівартість придбання товару, транспортні витрати, амортизація, адміністративні витрати, оплата праці податки, збори та інше. Отже наведена в запитанні вимога не є дискримінаційною та може бути виконана будь яким учасником процедури закупівлі. В той же час якщо замовником буде вимагатися калькуляція на виготовлення товару, то її зможуть надати виключно виробники товару або особи, які перебувають у певних відносинах з виробником. В цьому випадку участь учасника в закупівлі буде залежати від того погодиться чи не погодиться виробник надати таку калькуляцію. Отже встановлення вимоги про надання калькуляції на виробництво товару може обмежити участь учасника в закупівлі та буде дискримінаційним по відношенню до певних учасників. Редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» запрошує Вас прийняти участь у навчаннях та семінарах-тренінгах для учасників та замовників за новим законодавством в системі ProZorro. З розкладом занять та більш детальною інформацією про те, як зареєструватись на навчання, Ви можете ознайомитися у рубриці нашого офіційного сайту, яка має назву «Навчання/семінари» за посиланням http://radnuk.com.ua/Obuchenie, або за номером телефону (044) 451-85-71. У вартість участі включено: роздатковий матеріал, конференц-набір, бізнес-ланч, видача сертифікатів про навчання.

Роман
11.05.2018 13:36

З початку року по класифікатору було придбано запчастини на суму 195,000 грн . В зв’язку з виробничою необхідністю є потреба у закупівлі ще запчастин (за одним кодом класифікатору) на суму 1,000,000 грн. Чи маємо право провести тендерні закупівлі, якщо вже було укладено договори без застосування процедури закупівлі?

Відповідь: Доброго дня. У випадку необхідності провести закупівлю запасних частин на суму, що дорівнює або перевищує 200 тис. грн., замовник зобов’язаний провести відкриті торги. Разом з тим виникає питання щодо правомірності проведення закупівлі запасних частин на суму 195 тис. грн без проведення процедур закупівлі визначених ст. 12 Закону про публічні закупівлі. У випадку якщо на час проведення закупівлі на 195 тис.грн замовнику не було відомо про необхідність проведення закупівлі на 1 млн. грн, то ця закупівля без застосування процедури закупівлі проведена відповідно до норм Закону про публічні закупівлі. У тому випадку, якщо замовнику на час проведення першої закупівлі було відомо про необхідність проведення закупівлі на загальну вартість 1195 тис. грн. (або затверджено асигнування на цю суму) її проведення (закупівлі на 195 тис. грн.) здійснено з порушенням вимог чинного законодавства. Зокрема, відповідно до ч.7 ст. 2 Закону про публічні закупівлі забороняється придбання товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур, визначених цим Законом, та укладання договорів, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур, визначених цим Законом. Замовник не має права ділити предмет закупівлі на частини з метою уникнення проведення процедури відкритих торгів або застосування цього Закону. Ділення предмета закупівлі, що призвело до здійснення закупівель без застосування процедур визначених Законом, є підставою для визнання договорів недійсними з застосуванням відповідних правових наслідків. Редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» запрошує Вас прийняти участь у навчаннях та семінарах-тренінгах для учасників та замовників за новим законодавством в системі ProZorro. З розкладом занять та більш детальною інформацією про те, як зареєструватись на навчання, Ви можете ознайомитися у рубриці нашого офіційного сайту, яка має назву «Навчання/семінари» за посиланням http://radnuk.com.ua/Obuchenie, або за номером телефону (044) 451-85-71. У вартість участі включено: роздатковий матеріал, конференц-набір, бізнес-ланч, видача сертифікатів про навчання.

Ірина
10.05.2018 17:09

Доброго дня! Замовник провів закупівлю дитячих майданчиків. Кошти були заплановані та виділені на придбання основних засобів по КЕКВ 3110 ( ціна за одиницю товару більше 6000,00 грн.) Після аукціону вартість деякого обладнання здешевилась на 4400,00-5700,00 грн.( підпадає під КЕКВ 2210 - коштів на 2018 рік не передбачено).Чи зареєструє договір Казначейство та оплатити за товар?

Відповідь: Доброго дня. Відповідно до ст.4 Закону про публічні закупівлі закупівля здійснюється відповідно до річного плану. На виконання п.11 ч.1 ст.8 Закону про публічні закупівлі МЕРТУ розробило форму річного плану закупівель та затвердило її наказом від 22.03.2016 № 490. Відповідно до п.5 форми річного плану закупівель замовник зазначає код згідно КЕКВ (для бюджетних коштів). Згідно ч.2 ст. 7 Закону про публічні закупівлі центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів:до здійснення оплати за договором про закупівлю перевіряє наявність договору про закупівлю, річного плану закупівель та звіту про результати проведення процедури закупівлі, які підтверджують проведення процедури закупівлі, за результатами якої укладено договір про закупівлю;вживає заходів з недопущення здійснення платежів з рахунка замовника згідно з узятим фінансовим зобов’язанням за договором про закупівлю у випадках:відсутності або невідповідності встановленим законодавством вимогам необхідних документів, передбачених абзацом другим цієї частини;відміни процедури закупівлі;набрання законної сили рішенням суду про визнання результатів процедури закупівлі недійсними;на період призупинення процедури закупівлі;наявності відповідного рішення органу оскарження відповідно до статті 18 цього Закону. Перевірка наявності документів, визначених в абзаці другому цієї частини, проводиться підрозділом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, який здійснює обслуговування замовника, шляхом перегляду документів, розміщених в електронній системі закупівель. Таким чином, у випадку здешевлення вартості обладнання нижче 6 тис. грн. це стане підставою для відмови в реєстрації договору в казначействі і оплаті за товар. Для запобігання такій ситуації рекомендуємо зазначати в річному плані закупівель для товарів, вартість яких знаходимться в межах 6 тис. грн. два коди КЕКВ - 3110 і 2210. Обидва КЕКВ також необхідно зазначити в проекті договору про закупівлю. Після того, як за результатами процедури закупівель стало відомо про зменшення вартості на основні засоби (менше 6 тис. грн.) необхідно внести зміни в призначення згідно КЕКВ. Редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» запрошує Вас прийняти участь у навчаннях та семінарах-тренінгах для учасників та замовників за новим законодавством в системі ProZorro. З додатковою інформацією можна ознайомитися на сторінках журналу «Радник в сфері державних закупівель» стор. 24-25№9 (72) вересень 2017 р.

Назарій
10.05.2018 11:45

Замовник бюджетна організація провела переговорну процедуру закупівлі на паливно-мастильні матеріали за 3-ма лотами (бензин А-95, бензин А-92, дизельне паливо), у зв’язку із двічі відміненою процедурою відкритих торгів по причині недостатня кількість Учасників. За результатами переговорної процедури закупівлі укладений єдиний договір за всіма 3-ма лотами, оскільки визначено переможцем одного Учасника. В договорі зазначені суми за кожним лотом окремо, що відповідає пропозиції Учасника. Проектом договору та тендерною документацією не зазначалась норма про укладення єдиного договору про закупівлю за всіма лотами, але і не зазначалась виключна можливість укладення договору про закупівлю за кожним лотом окремо. Орган Казначейства під час реєстрації даного договору відмовляє в реєстрації даного зобов’язання, із ссилкою про недійсність договору по причині порушення вимог ч.4 ст.36 ЗУ «Про публічні закупівлі», а саме: «Умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі або ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури». Просимо вас надати ґрунтовні роз’яснення щодо даної невідповідності, чи дійсно вона призводить до недійсності договору?

Відповідь: Доброго дня! В даному випадку слід погодитися з позицією Органу казначейства, яка цілком узгоджується з позицією МЕРТУ відображеній в листі №3304-06/26774-06 від 02.08.2017. Відповідно до цього листа договір про закупівлю укладається за результатом процедури закупівлі із переможцем за кожним лотом окремо. У разі якщо переможцем за всіма лотами є один і той самий суб’єкт, замовник може укласти один договір про закупівлю за умови, що така можливість була передбачена тендерною документацією та проектом договору. Редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» запрошує Вас прийняти участь у навчаннях та семінарах-тренінгах для учасників та замовників за новим законодавством в системі ProZorro. З додатковою інформацією можна ознайомитися на сторінках журналу «Радник в сфері державних закупівель» стор. 43-45№9 (72) вересень 2017 р. З розкладом занять та більш детальною інформацією про те, як зареєструватись на навчання, Ви можете ознайомитися у рубриці нашого офіційного сайту, яка має назву «Навчання/семінари» за посиланням http://radnuk.com.ua/Obuchenie, або за номером телефону (044) 451-85-71. У вартість участі включено: роздатковий матеріал, конференц-набір, бізнес-ланч, видача сертифікатів про навчання.

Вікторія
10.05.2018 09:52

Доброго дня! В журналі Радник в сфері державних закупівель за № 5 (56) Травень 2016 ст.6-10, є приклад листа анулювання банківської гарантії тендерної пропозиції, але не зазначено як саме її потрібно повертати. Питання: повертати офіційним листом по пошті, чи направити сканкопію листа щодо анулювання банківської гарантії на електронну адресу банку?

Відповідь: Доброго дня! Необхідно зважити на те, що банківська гарантія (електронна чи паперова форма) замовнику не надається, а підгружається учасником і тому замовник не має можливості її повернення. Замовник може лише проінформувати банк-гарант про підстави повернення забезпечення тендерної пропозиції з підстав визначених ч.4 ст. 24 Закону про публічні закупівлі:закінчення строку дії забезпечення тендерної пропозиції, зазначеного в тендерній документації;укладення договору про закупівлю з учасником, що став переможцем тендеру;відкликання тендерної пропозиції до закінчення строку її подання;закінчення процедури закупівлі в разі не укладення договору про закупівлю з жодним з учасників, які подали тендерні пропозиції. Як показує практика, в деяких випадках умови банківської гарантії містять інформацію про спосіб повідомлення гаранта про настання підстав для повернення забезпечення тендерної пропозиції. Зокрема це може бути здійснено шляхом направлення листа електронною поштою чи поштовим зв’язком. Деякі банки самостійно перевіряють процедури закупівель на Прозоро і анулюють ліцензії. Також є поширеною практика коли до замовника звертається учасник з проханням надати йому відповідного листа з зазначенням підстав для повернення забезпечення тендерної процедури. Отже анулювання банківської ліцензії може відбуватися різними шляхами за домовленістю між учасником, замовником та банком-гарантом. Редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» запрошує Вас прийняти участь у навчаннях та семінарах-тренінгах для учасників та замовників за новим законодавством в системі ProZorro. З розкладом занять та більш детальною інформацією про те, як зареєструватись на навчання, Ви можете ознайомитися у рубриці нашого офіційного сайту, яка має назву «Навчання/семінари» за посиланням http://radnuk.com.ua/Obuchenie, або за номером телефону (044) 451-85-71. У вартість участі включено: роздатковий матеріал, конференц-набір, бізнес-ланч, видача сертифікатів про навчання.

Вікторія
10.05.2018 09:52

Доброго дня! В журналі Радник в сфері державних закупівель за № 5 (56) Травень 2016 ст.6-10, є приклад листа анулювання банківської гарантії тендерної пропозиції, але не зазначено як саме її потрібно повертати. Питання: повертати офіційним листом по пошті, чи направити сканкопію листа щодо анулювання банківської гарантії на електронну адресу банку?

Відповідь: Доброго дня! Необхідно зважити на те, що банківська гарантія (електронна чи паперова форма) замовнику не надається, а підгружається учасником і тому замовник не має можливості її повернення. Замовник може лише проінформувати банк-гарант про підстави повернення забезпечення тендерної пропозиції з підстав визначених ч.4 ст. 24 Закону про публічні закупівлі:закінчення строку дії забезпечення тендерної пропозиції, зазначеного в тендерній документації;укладення договору про закупівлю з учасником, що став переможцем тендеру;відкликання тендерної пропозиції до закінчення строку її подання;закінчення процедури закупівлі в разі не укладення договору про закупівлю з жодним з учасників, які подали тендерні пропозиції. Як показує практика, в деяких випадках умови банківської гарантії містять інформацію про спосіб повідомлення гаранта про настання підстав для повернення забезпечення тендерної пропозиції. Зокрема це може бути здійснено шляхом направлення листа електронною поштою чи поштовим зв’язком. Деякі банки самостійно перевіряють процедури закупівель на Прозоро і анулюють ліцензії. Також є поширеною практика коли до замовника звертається учасник з проханням надати йому відповідного листа з зазначенням підстав для повернення забезпечення тендерної процедури. Отже анулювання банківської ліцензії може відбуватися різними шляхами за домовленістю між учасником, замовником та банком-гарантом. Редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» запрошує Вас прийняти участь у навчаннях та семінарах-тренінгах для учасників та замовників за новим законодавством в системі ProZorro. З розкладом занять та більш детальною інформацією про те, як зареєструватись на навчання, Ви можете ознайомитися у рубриці нашого офіційного сайту, яка має назву «Навчання/семінари» за посиланням http://radnuk.com.ua/Obuchenie, або за номером телефону (044) 451-85-71. У вартість участі включено: роздатковий матеріал, конференц-набір, бізнес-ланч, видача сертифікатів про навчання.

Леся Ф.
10.05.2018 09:51

добрий день, яка специфікація повинна бути для робіт (капітальний ремонт даху). чи достатньо самого акту дефекту, чи це локальний кошторис.....?

Відповідь: Доброго дня. Для проведення поточного ремонту необхідно скласти дефектний акт та розрахувати кошторисну вартість запланованого ремонту. Для проведення капітального ремонту основою визначення його кошторисної вартості є дефектний акт, відомості дефектів обладнання та устаткування, основні рішення з організації ремонту, діючі кошторисні норми на ремонтно-будівельні роботи, а також поточні одиничні розцінки і ціни на матеріальні ресурси. Для визначення кошторисної вартості капітального ремонту складається кошторисно-технічна документація – сукупність кошторисних розрахунків, у склад яких входять локальні і об’єктні кошторисні розрахунки та зведені розрахунки вартості капітального ремонту. Редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» запрошує Вас прийняти участь у навчаннях та семінарах-тренінгах для учасників та замовників за новим законодавством в системі ProZorro. З розкладом занять та більш детальною інформацією про те, як зареєструватись на навчання, Ви можете ознайомитися у рубриці нашого офіційного сайту, яка має назву «Навчання/семінари» за посиланням http://radnuk.com.ua/Obuchenie, або за номером телефону (044) 451-85-71. У вартість участі включено: роздатковий матеріал, конференц-набір, бізнес-ланч, видача сертифікатів про навчання

Всього записів: 3657
Сторiнки: назад  11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20  вперед