Надаємо відповіді на запитання у сфері публічних закупівель України Журнал 'Радник в сфері державних закупівель'2 — Ваші питання1
>
Тел.: +38(044)451-85-71
email: radnukdz@gmail.com
Передплатний індекс 89613

Новини

15.01.2018

Поради_від_Радника

І ще раз про планування. 

Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
15.01.2018
Читати всю статтю ...

12.01.2018

Актуальні матеріали, розміщені в січневому журналі

 ігнорування замовником положень Закону щодо обов’язку здійснювати планування закупівлі https://youtu.be/2OsEH6H5Yl4

Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
12.01.2018
Читати всю статтю ...

11 січня Кабмін ухвалив рішення про перенесення робочих днів у 2018 році.

За ним у 2018 році рекомендується перенести робочі дні з:

Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
12.01.2018
Читати всю статтю ...

Поради_від_Радника

 Чи необхідно відображати в річному плані/додатку до річного плану предмети закупівлі, на які не поширюється дія Закону?

Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
12.01.2018
Читати всю статтю ...

11.01.2018

Читайте у журналі "Радник в сфері державних закупівель" № 1 (76) за січень 2018р.

для передплатників програми радник-інфо http://radnuk.com.ua/radnuk-info/ журнал доступний для завантаження.

Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
11.01.2018
Читати всю статтю ...

Роздiл • Ваші питання • 

Надаємо відповіді на запитання у сфері публічних закупівель України

 Замовляйте індивідуальні семінари-тренінги, навчання  та підвищення кваліфікації з публічних закупівель  у Своєму місті за доступними цінами.

Тільки у нас після проходження навчання, семінару Ви отримаєте:
-  детальний звіт з відповідями на всі проблемні питання, які обговорювалися;
-  доступ до  постійно оновлюваної бази методичних матеріалів у сфері публічних закупівель;
-  2 місяці безкоштовних консультацій;
-  30% знижку на передплату журналу «Радник в сфері публічних закупівель» на 2017 рік.

Телефонної гарячої лінії для надання консультацій (044) 451-85-71 з 16:00 до 17:30 з понеділка по четвер (передплатникам журналу).


Михайло
27.09.2017 08:31

Добрий день. Підкажіть, будь ласка, чи є судова практика щодо визнання недійсним тендерного договору з підстав невідповідності його тендерній пропозиції?

Відповідь: Добрий день! Відповідно до ч.4 ст. 36 Закону України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) Умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі або ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури. Відповідно до ч. 1 ст. 37 Закону договір про закупівлю є нікчемним у разі його укладення з порушенням вимог ч.4 ст.36 Закону. Щодо існуючої практики можемо порекомендувати ознайомитись із справами: № 910/16290/16, яку розглядав Господарський суд м. Києва та № 914/1462/17, яку розглядав Господарський суд Львівської області. Звертаємо Вашу увагу, що у Журналі є постійна рубрика “Судова практика”, де розглядаються цікаві рішення судової влади у сфері публічних закупівель. Ви хочете пройти індивідуальне навчання? У Вас є така можливість - замовляйте індивідуальне навчання для Вашої організації за доступними цінами в редакції журналу «Радник в сфері державних закупівель». У нас Ви отримаєте індивідуальний підхід до кожного клієнта і додаткову знижку на річну передплату журналу «Радник в сфері державних закупівель» в розмірі 30 %. З детальною інформацією про найближчі дати навчання та семінари Ви можете ознайомитися у рубриці нашого офіційного сайту, яка має назву «Навчання/семінари» за посиланням http://radnuk.com.ua/Obuchenie.

Наталя Іванівна
26.09.2017 14:01

Добрий день! Підскажіть будь ласка, закупівлю електроенергії на 2018 рік повинно проводити відкритими торгами?, якщо так, то поясніть як правильно це зробити.

Відповідь: Добрий день! У прийнятому у квітні цього року Законі України “Про ринок електричної енергії” № 2019-VIII (далі — Закон), який набрав чинності (окрім окремих положень) з 11 червня 2017 року передбачено впровадження з 01.07.2019 нової моделі ринку, яка надасть більше можливостей споживачам у виборі постачальників та способів закупівлі електричної енергії. Унаслідок цього основною процедурою закупівлі стануть відкриті торги, а закупівля за переговорною процедурою стане винятком. Слід зазначити, що навіть за чинних Правил користування електричною енергією, затверджених Постановою Національної комісії з питань регулювання електроенергетики України від 31.07.1996 № 28, споживачі (крім населення) не обмежені в можливості проводити конкурентні закупівлі. Проте, як свідчить аналіз проведення закупівель у системі ProZorro, конкурентні закупівлі електричної енергії застосовують доволі рідко і нерезультативно. В зв'язку з цим, редакція журналу направила лист до НКРЕКП з проханням прояснити ситуацію з впровадженням норм Закону. У своїй відповіді НКРЕКП зазначило, зокрема, що перехідними та прикінцевими положеннями Закону передбачено наступне: споживачі (крім побутових та малих непобутових споживачів), яким на день набрання чинності Законом постачання здійснював електропостачальник за регульованим тарифом, повинні не пізніше ніж через 18 місяців з дня набрання чинності Законом обрати собі електропостачальника та укласти з ним договір постачання електричної енергії. Тобто, поки що, закупівлю електроенергії можна здійснювати за переговорною процедурою, якщо Вашого постачальника внесено до Зведеного переліку суб'єктів природних монополій (з цим переліком можна ознайомитись на офіційному веб-порталі Антимонопольного комітету України). Детальніше з відповідю НКРЕКП можна ознайомитись у випуску Журналу № 9 (72) за вересень 2017 року на стор. 40-42. У випадку, якщо Ви будете проводити закупівлю за процедурою відкритих торгів, то з алгоритмом їх проведення за Законом України “Про публічні закупівлі” Ви можете ознайомитись у Журналі № 4 (55) за квітень 2016 року на стор.17-29. Увага Акція на 2018 рік (Плати за один отримуй два усього за 212 грн). Передплативши журнал до 31.10.2017 на весь 2018 рік та сплативши до 1 січня 2018 року, Ви отримаєте друкований журнал та доступ до електронних версій з 2011 по 2018 рік включно.

Ольга
26.09.2017 12:46

Добрий день. Допоможіть будь ласка. У нас є один об'єкт адмін.будівля. В трьох кімнатах був зроблений поточний ремонт на суму до 200 тис. грн. , також в цих кімнатах планується зробити реконструкцію системи опалення( будуть встановлені додаткові конвектори). Чи буде це два окремих предмета закупівлі?Дякую.

Відповідь: Добрий день! В розумінні п. 17 ч. 1 ст. 1 Закону України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) поточний ремонт - це послуги, а в розумінні п. 22 ч.1 ст. 1 Закону реконструкція - це роботи. Предмет закупівлі визначається згідно Порядку визначення предмету закупівлі (далі - Порядок), затвердженого наказом МЕРТУ від 17.03.2016 № 454 у відповідності до Закону України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) та основі національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749. Згідно п. 2 розділу ІІ Порядку під час закупівлі послуг з поточного ремонту предмет закупівлі визначається за кожним окремим будинком, будівлею, спорудою, лінейним обєктом інженерно-транспортної інфраструктури згідно з термінологією ДБН А.2.2-3:2014 “Склад та змість проектної документації на будівництво”, затверджених наказом Мінрегіону від 04.06.2014 року № 163, та/або галузевих будівельних норм ГБН Г.1-218-182:2011 “Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та переліки робіт”, затверджених наказом Державної служби автомобільних доріг України від 23.08.2011 № 301, із зазначенням у дужках предмета закупівлі відповідно до Єдиного закупівельного словника. Згідно розділу ІІІ Порядку визначення предмета закупівлі робіт здійснюється замовником за об'єктами будівництва з урахуванням ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва», прийнятих наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05 липня 2013 року № 293, а також галузевих будівельних норм ГБН Г.1-218-182:2011 «Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та переліки робіт», затверджених наказом Державної служби автомобільних доріг України від 23 серпня 2011 року № 301, із зазначенням у дужках предмета закупівлі відповідно до показників другої-п'ятої цифр Єдиного закупівельного словника. При цьому, роботи з реконструкції виконуються відповідно до проектної документації, яка підлягає обов'язковій державній експертизі у випадках, визначених ст. 31 ЗУ “Про регулювання містобудівної діяльності”. Таким чином, виходячи з наведеного вище, послуги з поточного ремонту та проведення робіт з реконструкції, якщо вони навіть проводяться на одному об'єкті, але у у різний період часу, будуть різними предметами закупівлі. Щодо реконструкції системи опалення, то це один предмет закупівлі оскільки реконструкція буде проводитися по одному об’єкту – будівлі. Редакція журналу «Радник в сфер державних закупівель» організовує навчаннята семінари-тренінги для учасників та замовників за новим законодавством в системіProZorro. Після проходження навчання слухачам додатково надається знижка на річну передплату журналу «Радник в сфері державних закупівель» в розмірі 30%. Навчання/семінари для замовників проводяться в Києві (щотижня), а також в Житомирі (12-13 жовтня). З детальнішою інформацією про найближчі дати навчання Ви можете ознайомитися у рубриці нашого офіційного сайту, яка має назву «Навчання/семінари» за посиланням http://radnuk.com.ua/Obuchenie, або за номером телефону (044) 451-85-71. У вартість участі включено: роздатковий матеріал, конференц-набір, бізнес-ланч, видача сертифікатів про навчання.

Тетяна
26.09.2017 10:24

Замовником за результатами відкритих торгів було укладено договір. У зв’язку зі зростанням цін була необхідність збільшити ціну за одиницю товару згідно п.2 ч.4 ст.36 ЗУ «Про публічні закупівлі» (зміни ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків). При збільшенні ціни за одиницю товару, зменшили обсяг закупівлі та уклали додаткову угоду на підставі п.1 ч.4 ст.36 ЗУ «Про публічні закупівлі» (зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника).Відповідно нової ціни товар не вибирався згідно додаткової угоди. Отримали від учасника довідку про зменшення ціни на товар , видану ТПП України, в якій було підтвердженно факт коливання ціни саме на товар, який є предметом закупівлі. Чи може Замовник при зниженні ціни на підставі п.5 част.4 ст.36 укласти додаткову угоду та вказати кількість товару, яка була вказана на момент оголошення відкритих торгів?

Відповідь: Добрий день! Відповідно до статті 180 Господарського кодексу України предмет відноситься до істотних умов договору. Умови про предмет у господарському договорі повинні визначати найменування (номенклатуру, асортимент) та кількість продукції (робіт, послуг), а також вимоги до їх якості. Відповідно до ч.4 ст. 36 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків передбачених цією частиною статті 36 Закону. Відповідно до п. 2 ч. 4 ст. 36 Закону можна внести зміни до істотних умов договору про закупівлю у випадку зміни ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку, за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі. При цьому, підстава, за якою можливо внести зміни до істотних умов договору про закупівлю в частині збільшення обсягів закупівлі в ч. 4 ст. 36 Закону відсутня, а тому збільшувати кількість закупівлі за Законом неможливо. В той же час, відповідно до п. 5 ч. 4 ст. 36 Закону можна внести зміни до істотних умов договору про закупівлю у випадку узгодженої зміни ціни в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг). На залишок коштів за даним договором, якщо Вам ще необхідно буде докупити товар і вартість не буде перевищувати пороги Закону Ви можете укласти прямий договір і добрати необхідну кількість товару за цим договором. Ви хочете пройти індивідуальне навчання? У Вас є така можливість - замовляйте індивідуальне навчання для Вашої організації за доступними цінами в редакції журналу «Радник в сфері державних закупівель». У нас Ви отримаєте індивідуальний підхід до кожного клієнта і додаткову знижку на річну передплату журналу «Радник в сфері державних закупівель» в розмірі 30 %. З детальною інформацією про найближчі дати навчання та семінари Ви можете ознайомитися у рубриці нашого офіційного сайту, яка має назву «Навчання/семінари» за посиланням http://radnuk.com.ua/Obuchenie.

Ольга
25.09.2017 15:25

За результатами відкритих торгів з переможцем укладено договір на закупівлю природного газу 06.09.2017 року. Через декілька днів після підписання договору, 18.09.2017 року, на адресу замовника надійшов лист від учасника-переможця торгів, з яким укладено договір, в якому пропонується підвищити ціну за одиницю товару на 10 %. До листа додається довідка, видана Торгово-промисловою палатою 11.09.2017 року, в якій зазначена ціна на природний газ за 1000 м³ НАК «Нафтогаз України» - 8749,20 грн і вказане джерело інформації – Прейскурант цін на природний газ із ресурсів НАК «Нафтогаз України» з 01.09.2017 року. Питання: 1.Чи можна вважати підтвердженням факту коливання ціни на ринку природного газу таку довідку Торгово-промислової палати, в якій зазначена ціна на природний газ НАК «Нафтогаз України» станом на 01.09.2017 року, а не середня ціна на ринку, і не має інформації про ціну, яка була раніше, і чи було її підвищення? 2.Якщо договір було укладено 06.09.2017 року, чи можна порівнювати ціну, вказану в довідці станом на 01.09.2017 року, тобто ту, яка склалася до моменту вчинення правочину (до моменту укладання договору), з ціною у Прейскуранті цін на природний газ із ресурсів НАК «Нафтогаз України» станом на 01.08.2017 року – 8230,80 грн, який розміщено на офіційному сайті НАК «Нафтогаз України» (ціна на природний газ НАК «Нафтогаз України» станом на 01.09.2017 року у порівнянні з ціною станом на 01.08.2017 року підвищилася на 6,3%) ? 3.Чи правильно я розумію, підвищення ціни за одиницю товару можливе в межах 10 % на відсоток підвищення ціни, підтверджений відповідними документами про коливання ціни на ринку такого товару?

Відповідь: Згідно п. 2 ч.4 ст. 36 ЗУ “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) зміна істотних умов договору про закупівлю можлива у випадку зміни ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку, за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі. Таким чином, по-перше, ця норма стосується тільки товару. По-друге, зміна ціни в розрахунку на одиницю товару не повинна впливати на загальну вартість договору про закупівлю. Тобто, при збільшенні ціни одиниці товару замовник зменшує закупівлю кількості товару таким чином, щоб загальна вартість договору про закупівлю не збільшилась. По-третьє, для внесення відповідних змін необхідно підтвердити факт коливання ціни на товар. При цьому, в Законі не регламентується питання щодо того, хто має надавати і у якому вигляді може надавати такий підтверджувальний документ. На практиці підтвердженням факту коливання ціни на товар може бути документ, наприклад - довідка, виданий відповідним органом, організацією, установою, які мають повноваження здійснювати моніторинг цін на товари, визначати зміни ціни товару на ринку. Крім Торгово-промислової палати України, таку довідку можуть надати також ДП “Держзовнішінформ”, ДП “Укрпромзовнішекспертиза” і цей перелік не є вичерпним. Для підтвердження факту коливання ціни в документі (ах), який(і) видається компетентною організація, повинно бути зазначена діюча ринкова ціна на товар і її порівняння з ринковою ціною, на дату з якої почалися змінюватися ціни на ринку (тобто відбулося коливання). Це і буде підтвердженням факту коливання ціни на товар. Необхідно за значити, що ціна може коливатись як у бік збільшення, так і у бік зменшення. З даним питанням ви можете також ознайомитись на сторінках 37-38 журналу “Радник в сфері державних закупівель” № 12 (63) за грудень 2016 року. Увага Акція на 2018 рік (Плати за один отримуй два усього за 212 грн). Передплативши журнал до 31.10.2017 на весь 2018 рік та сплативши до 1 січня 2018 року, Ви отримаєте друкований журнал та доступ до електронних версій з 2011 по 2018 рік включно.

Віталій
25.09.2017 14:15

Добрий день! Допоможіть, будь ласка, у вирішенні ситуації, яка може виникнути під час проведення процедур закупівель. Установою щорічно здійснюється закупівля вугілля кам'яного. Згідно статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» вітчизняні та іноземні учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах; замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом; замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Згідно підпункту 5 пункту 291.5 Податкового кодексу України не можуть бути платниками єдиного податку першої-третьої груп суб'єкти господарювання (юридичні особи та фізичні особи - підприємці), які здійснюють видобуток, реалізацію корисних копалин, крім реалізації корисних копалин місцевого значення. Вугілля кам'яне належить до корисних копалин державного значення. Учасник процедури закупівлі є платником єдиного податку третьої групи, про що у складі тендерної пропозиції міститься витяг з реєстру платників єдиного податку. Також цим учасником надано Статут підприємства, яким передбачено, що видами діяльності є, зокрема оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами. На якій підставі відхиляти такого учасника? Невідхилення такого учасника та укладення з ним договору про закупівлю призведе також до порушень чинного законодавства України. При допороговій закупівлі також невідомо що робити з таким учасником?

Відповідь: Добрий день! Підстава для відхилення тендерної пропозиції учасника з описаної Вами підстави не передбачена Законом України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон). Відповідно до п.п.5 п.п.291.5.1 п.291.5 ст.291 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами і доповненнями (далі – ПКУ) не можуть бути платниками єдиного податку першої - третьої груп суб’єкти господарювання (юридичні особи та фізичні особи – підприємці), які здійснюють видобуток, реалізацію корисних копалин, крім реалізації корисних копалин місцевого значення. Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 12.12.1994 № 827 вугілля кам'яне відноситься до корисних копалин загальнодержавного значення. Таким чином, якщо учасник закупівлі реалізовує вугілля кам'яне він не може перебувати на спрощеній системі оподаткування. Так, згідно з п.п.3 п.299.10 ст.299 ПКУ реєстрація платником єдиного податку може бути анульована шляхом виключення з реєстру платників єдиного податку за рішенням контролюючого органу у разі здійснення видів діяльності, які не дають права застосовувати спрощену систему оподаткування. Тобто уклавши з Вами договір на постачання вугілля кам'яного цьому суб'єкту господарювання анулюють свідоцтво платника єдиного податку та переведуть на загальну систему оподаткування. Але, у будь-якому випадку, це питання не стосується Закону, а тому не є підставою для відхилення тендерної пропозиції такого учасника, оскільки не передбачена ч.1 ст. 30 Закону, і якщо інших підстав для відхилення не має, замовник визначає учасника переможцем і укладає з ним договір про закупівлю у встановлені Законом строки. Це ж стосується і допрогових закупівель. Слід також зазначити, що відповідно до пункту 45 підрозділу 2 розділу ХХ Податкового кодексу України тимчасово, до 1 січня 2019 року, звільняються від оподаткування податком на додану вартість операції з постачання на митній території України вугілля та/або продуктів його збагачення товарних позицій 2701, 2702, 2703 00 00 00, 2704 00 згідно з УКТ ЗЕД. Таким чином, навіть якщо після укладення договору про закупівлю, Вашого постачальник переведуть на загальну систему оподаткування і він стане платником ПДВ, на Вашому з ним договорі це не як не відобразиться. Хоча, у відповідності до тогож пункту 45 підрозділу 2 розділу ХХ ПКУ, платник податку може відмовитися від використання зазначеної пільги чи зупинити її використання на один або декілька звітних (податкових) періодів шляхом подання заяви до ДФС. Редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» організовує навчання та семінари-тренінги для учасників та замовників за новим законодавством в системі ProZorro. Після проходження навчання слухачам додатково надається знижка на річну передплату журналу «Радник в сфері державних закупівель» в розмірі 30%. Навчання/семінари для замовників проводяться в Києві (щотижня), а також в Житомирі (12-13 жовтня). З детальнішою інформацією про найближчідатинавчання Ви можете ознайомитися у рубриці нашого офіційного сайту, яка має назву «Навчання/семінари» за посиланням http://radnuk.com.ua/Obuchenie, або за номером телефону (044) 451-85-71. У вартістьучасті включено: роздатковий матеріал, конференц-набір, бізнес-ланч, видача сертифікатів про навчання.

Олена
25.09.2017 11:44

Доброго дня. Підскажіть, будь-ласка, як нам діяти у такій ситуації. З 1 вересня 2017 року для нашого медичного закладу набрала чинності постанова КМУ №333 від 25 березня 2009 року "Деякі питання державного регулювання цін на лікарські засоби і вироби медичного призначення", в якій міститься Національний перелік основних лікарських засобів. МОЗ подав проект постанови КМУ, що дозволить закладам охорони здоров'я закуповувати до 1 січня 2018 року лікарські засоби, що не входять до Національного переліку.Ця постанова вже підписана, але не опублікована, тому не є чинною. В лікарні виникла потреба в придбанні лікарського засобу, який не включений до Національного переліку, при цьому не забезпечена 100% потреба в лікарських засобах, які визначені в Національному переліку. Чи маємо ми право зараз оголосити відкриті торги по даному лікарському засобу, чи повинні чекати поки проект постанови КМУ набере чинності? Дякуємо

Відповідь: Добрий день! Дійсно інофрмація про те, що Уряд прийняв постанову про внесення змін до постанови № 333 в частині відтермінування до 1 січня 2018 року введення в дію норми, згідно з якою медичні установи зобов'язані закуповувати лікарські засоби та вироби медичного призначення (ВМП) виключно з Національного переліку основних лікарських засобів публікувалась у ЗМІ. Але ця постанова не оприлюднена і не вступила в дію. Отже, на сьогоднішній день, п. 11 постанови № 333 діє в редакції змін внесених до неї постановою КМУ від 04.07.2017 № 547: а саме: з 1 вересня 2017 р. лікарські засоби, що в установленому законом порядку зареєстровані в Україні та включені до Національного переліку основних лікарських засобів, затвердженого цією постановою, підлягають закупівлі закладами і установами охорони здоров’я, що повністю або частково фінансуються з державного та місцевих бюджетів. Таким чином, Ви не маєте право оголосити закупівлю лікарського засобу, який не включено до Нацпереліку. При цьому норма щодо можливості закуповувати ліки не з Нацпереліку, у разі задоволення повної потреби у ліках з Нацпереліку, вступить в дію тільки з 01.01.2018 року. Ви хочете пройти індивідуальне навчання? У Вас є така можливість - замовляйте індивідуальне навчання для Вашої організації за доступними цінами в редакції журналу «Радник в сфері державних закупівель». У нас Ви отримаєте індивідуальний підхід до кожного клієнта і додаткову знижку на річну передплату журналу «Радник в сфері державних закупівель» в розмірі 30 %. З детальною інформацією про найближчі дати навчання та семінари Ви можете ознайомитися у рубриці нашого офіційного сайту, яка має назву «Навчання/семінари» за посиланням http://radnuk.com.ua/Obuchenie.

Юлія
25.09.2017 09:54

Доброго дня! Допоможіть будь ласка, як бути. Якщо на сесії відбувся перерозподіл коштів, про те, що не вистачає асигнувань по школах, тобто знімають з кошторисних призначень по благоустрою, і дають на школу, як це відобразити в річному плані закупівель в прозорро? дякую

Відповідь: Добрий день! В першу чергу слід зазначити, що в Законі України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) відсутня залежність процесу складання річного плану закупівель/додатку до річного плану закупівель від затвердження кошторису, плану використання бюджетних коштів, фінансовго плану. Відповідно до ст. 4 Закону закупівля здійснюється відповідно до річного плану закупівель. Річний план, додаток до річного плану та зміни до них безоплатно оприлюднюються на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель протягом п’яти днів з дня їх затвердження. Отже до річного плану закупівель включаються закупівлі, які замовник планує здійснити в поточному році. Таким чином, якщо в наслідок перерозподілу коштів сесією місцевої ради у Вас з'явилась потреба у закупівлі нового предмету закупівлі, Ви, спочатку вносити цей предмети/предмети закупівлі до річного плану закупівель/ додатку до річного плану закупівель. Якщо ж в наслідок перерозподілу коштів, відпала потреба у закупівлі певного предмету закупівлі, тоді замовник діє виходячи з того чи закупівля такого предмету вже була оголошена, чи ні. Якщо закупівля вже оголошена, тоді замовник відміняє процедуру закупівлі, але вносити якійсь корективи до річного плану не рекомендуємо. Якщо закупіля ще не оголошена замовник має право на відповідне корегування або анулювання позиції в річному плані/додатку до нього. Детальніше з цим питанням можна ознайомитись у випуску Журналу № 4 (67) за квітень 2017 року на стор. 34-37. Увага Акція на 2018 рік (Плати за один отримуй два усього за 212 грн). Передплативши журнал до 31.10.2017 на весь 2018 рік та сплативши до 1 січня 2018 року, Ви отримаєте друкований журнал та доступ до електронних версій з 2011 по 2018 рік включно.

Віталій
25.09.2017 08:38

Добрий день. Допоможіть вирішити наступне питання. Установа на початку 2017 року за тимчасовим кошторисом придбала вугілля кам'яне на суму 110 000 гривень (оприлюднено звіт про укладені договори). Кошторис на 2017 рік за КЕКВ 2275 затверджено у сумі 810 000 гривень. На різницю (700 000 гривень) проведено відкриті торги. Договір укладено на суму 697 600 гривень. За результатами проведення процедури закупівлі виникла економія у сумі 2 400 гривень. Згідно роз'яснення Мінекономрозвитку "Щодо планування закупівель" від 14.09.2016 № 3302-06/29640-06, у разі якщо замовником було здійснено закупівлі відповідно до тимчасового кошторису, після затвердження та доведення кошторису на рік (у разі якщо замовником є розпорядник бюджетних коштів) обрання і проведення процедур закупівель здійснюється без урахування обсягів закупівель, здійснених відповідно до тимчасового кошторису, керуючись вартісними межами, визначеними в частині першій статті 2 Закону. Чи може установа укласти прямий договір на суму 2 400 гривень з переможцем процедури закупівлі відкритих торгів на закупівлю вугілля кам'яного та чи необхідно оприлюднювати звіт про укладений договір? Дякую.

Відповідь: Добрий день! У листі МЕРТУ № 3302-06/29640-06 від 14.09.2017 зазначено, що Законом України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) встановлено порядок придбання товарів, робіт і послуг, здійснення закупівель замовником у разі: 1) виникнення додаткової потреби у товарах, роботах чи послугах, яку замовник не міг передбачити; 2) виділення додаткових коштів; 3) перерозподілу коштів, зекономлених внаслідок проведення процедур закупівель; 4) коштів зекономлених у разі зміни ціни договору в бік зменшення у випадках, визначених у частині четвертій статті 36 Закону; 5) розірвання договору про закупівлю та необхідності здійснення нової закупівлі; 6) інших подібних випадках, можливе після вчинення замовником дій, передбачених частиною першою статті 4 Закону, тобто внесення змін до річного плану закупівель/додатка до річного плану, керуючись вартісними межами, встановленими у частині першій статті 2 Закону, оскільки, виходячи зі змісту пункту 18 частини першої статті 1 Закону та з урахуванням Бюджетного кодексу України (у разі, якщо замовником є розпорядник бюджетних коштів або одержувач бюджетних коштів), такий предмет закупівлі у вищевказаних випадках вважатиметься новим предметом договору. Якщо очікувана вартість предмета закупівлі є меншою ніж вартісні межі, встановлені ч.1 ст. 2 Закону замовник може провести закупівлю, або із застосуванням електронної системи закупівель, або уклавши прямий договір. Разом з тим при здійсненні закупівель без проведення процедур закупівель, передбачених частиною першою статті 12 Закону, товарів, робіт і послуг, вартість яких не перевищує межі, встановлені частиною першою статті 2 Закону, замовник керується положеннями Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України, а також Бюджетного кодексу України (у разі, якщо замовником є розпорядник бюджетних коштів або одержувач бюджетних коштів), без урахування здійснених закупівель за тим же предметом у поточному році, за якими укладені відповідні договори. При цьому здійснення закупівель у вищезазначених випадках має бути обґрунтованим та документально підтвердженим. У Вашому випадку, виходячи із розяснення МЕРТУ і враховуючи, що вартість нового предмету закупівлі (2,4 тис. грн) не перевищуватиме вартісні межі, визначені у ст. 2 Закону, можна укласти прямий договір, попередньо включивши цю процедуру до додатку до річного плану закупівель. (Детальніше з цим питанням можна ознайомитись у випуску журналу № 10 (61) за жовтень 2016 року на стор. 38-42). Проте, звертаємо Вашу увагу на те, що в Законі це питання не врегульовано, а роз'яснення МЕРТУ носять рекомендаційний характер. В будь-якому випадку замовник самостійно приймає рішення щодо застосування процедури закупівлі. Редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» організовує навчання та семінари-тренінги для учасників та замовників за новим законодавством в системі ProZorro. Після проходження навчання слухачам додатково надається знижка на річну передплату журналу «Радник в сфері державних закупівель» в розмірі 30%. Навчання/семінари для замовників у вересні проводяться в Києві (щотижня), а також в Житомирі (12-13 жовтня). З детальнішою інформацією про найближчі дати навчання Ви можете ознайомитися у рубриці нашого офіційного сайту, яка має назву «Навчання/семінари» за посиланням http://radnuk.com.ua/Obuchenie, або за номером телефону (044) 451-85-71. У вартість участі включено: роздатковий матеріал, конференц-набір, бізнес-ланч, видача сертифікатів про навчання.

Віталій
24.09.2017 23:17

Установа планує закупити товари без використання електронної системи закупівель у одного постачальника за наступними кодами ДК 021:2015: 44110000-4 на суму 5000 грн.; 44160000-9 на суму 2000 грн.; 44190000-8 на суму 500 грн.; 44530000-4 на суму 15,50 грн. Чи можна укласти один договір про закупівлю з цим постачальником за зазначеними кодами?

Відповідь: Добрий день! Законодавчої заборони щодо закупівлі вказаних у запитанні товарів за одним договором у одного постачальника не має. Але слід зазначити про наступне. Відповідно до ст. 4 Закону України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) закупівля здійснюється відповідно до річного плану закупівель. Річний план, додаток до річного плану та зміни до них безоплатно оприлюднюються на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель протягом п’яти днів з дня їх затвердження. Якщо вартість предмета закупівлі є нижчою за вартісні межі встановлені у ст. 2 Закону така закупівля вноситься до додатку до річного плану закупівель, який у відповідності до п.2 Наказу Мінекономрозвитку від 22.03.2016 № 490 складається за формою річного плану закупівель. Таким чином, якщо річна потреба по кожному з предметів закупівлі, що вказані у Вашому запитанні, є нижчою ніж вартісні межі, визначені в ст. 2 Закону, Ви можете провести допорогову закупівлю без використання електронної системи закупівель, але Вам спочатку необхідно внести кожен предмет закупівлі (за кожним кодом ДК 021:2015) до додатку до річного плану. Ви хочете пройти індивідуальне навчання? У Вас є така можливість - замовляйте індивідуальне навчання для Вашої організації за доступними цінами в редакції журналу «Радник в сфері державних закупівель». У нас Ви отримаєте індивідуальний підхід до кожного клієнта і додаткову знижку на річну передплату журналу «Радник в сфері державних закупівель» в розмірі 30 %. З детальною інформацією про найближчі дати навчання та семінари Ви можете ознайомитися у рубриці нашого офіційного сайту, яка має назву «Навчання/семінари» за посиланням http://radnuk.com.ua/Obuchenie.

Ольга
22.09.2017 15:25

Скажіть будь ласка виникла необхідність у нанесенні дорожньої розмітки вулиць. Планується по КПКВ 0116650 «Утримання та розвиток інфраструктури доріг». Буде зроблений кошторис , в якому буде виділена окремо кількість і вартість нанесення дорожньої розмітки по кожній вулиці окремо. Мені правильно буде планувати нанесення дорожньої розмітки як послуги за 4-м знаком ? Якщо вартість дорожньої розмітки буде приблизно 20тис.грн. ( а по цьому коду 45230000-8 в мене вже є поточний ремонт доріг більше як на 500 тис. грн.) то чи потрібно викладати звіт про укладений договір?Дякую.

Відповідь: Доброго дня! Звертаємо увагу, у разі якщо Ви закуповуєте поточний ремонт, то згідно пукту 2 Порядку визначення предмета закупівлі під час здійснення закупівлі послуг з поточного ремонту предмет закупівлі визначається за кожним окремим будинком, будівлею, спорудою, лінійним об'єктом інженерно-транспортної інфраструктури згідно з термінологією державних будівельних норм ДБН А.2.2-3:2014 “Склад та зміст проектної документації на будівництво”, затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 04 червня 2014 року № 163, та/або галузевих будівельних норм ГБН Г.1-218-182:2011 “Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та переліки робіт”, затверджених наказом Державної служби автомобільних доріг України від 23 серпня 2011 року № 301, із зазначенням у дужках предмета закупівлі відповідно до Єдиного закупівельного словника. Отже у разі закупівлі послуг з поточного ремонту перш за усе предмет закупівлі визначається за кожним окремим будинком, будівлею, спорудою, лінійним об'єктом інженерно-транспортної інфраструктури. З прикладами визначення предмета закупівлі Ви можете ознайомитися в Журналі № 2 (65) за лютий 2017 на стор. 8 – 11. Увага Акція на 2018 рік (Плати за один отримуй два усього за 212 грн). Передплативши журнал до 31.10.2017 на весь 2018 рік та сплативши до 1 січня 2018 року, Ви отримаєте друкований журнал та доступ до електронних версій з 2011 по 2018 рік включно.

Віталій
22.09.2017 11:49

Добрий день. Установою за тимчасовим кошторисом придбано товари за кодом CPV за ДК 021:2015 – 44110000-4 – Конструкційні матеріали на суму, наприклад, 6000,00 грн. без використання електронної системи закупівель. Після доведення кошторису на рік необхідно здійснити ще закупівлю за цим кодом на суму, наприклад, 47000,00 грн. без використання електронної системи закупівель. Згідно роз'яснення Мінекономрозвитку "Щодо планування закупівель" від 14.09.2016 № 3302-06/29640-06, у разі якщо замовником було здійснено закупівлі відповідно до тимчасового кошторису, після затвердження та доведення кошторису на рік (у разі якщо замовником є розпорядник бюджетних коштів) обрання і проведення процедур закупівель здійснюється без урахування обсягів закупівель, здійснених відповідно до тимчасового кошторису, керуючись вартісними межами, визначеними в частині першій статті 2 Закону. Чи необхідно в такому разі оприлюднювати звіт про укладені договори?

Відповідь: Доброго дня! Згідно частини 1 статті 2 Закону у разі здійснення закупівель товарів, робіт і послуг без використання електронної системи закупівель, за умови, що вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує 50 тисяч гривень та є меншою за вартість, що встановлена в абзацах другому і третьому цієї частини, замовники обов’язково оприлюднюють звіт про укладені договори в системі електронних закупівель відповідно до статті 10 цього Закону. Отже в Законі чітко встановлена вимога саме до предмета закупівлі. Рекомендуємо у разі якщо вартість предмета закупівлі складає або перевищує 50 тисяч гривень та є меншою за вартість, що встановлена в абзацах другому і третьому цієї частини, оприлюднити звіт про укладений договір. Додатково звертаємо увагу, що в Листі МЕРТУ № 3302-06/21890-07 від 15.07.2016 зазначено, що замовники оприлюднюють звіт про кожний укладений договір за умови, що вартість предмета закупівлі у такому договорі дорівнює або перевищує 50 тисяч гривень (Детальніше Журнал № 8 (59) за серпень 2016 на стор. 9. Редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» організовує навчання та семінари-тренінги для учасників та замовників за новим законодавством в системі ProZorro. Після проходження навчання слухачам додатково надається знижка на річну передплату журналу «Радник в сфері державних закупівель» в розмірі 30%. Навчання/семінари для замовників у вересні проводяться в Києві (щотижня), а також в Житомирі (12-13 жовтня). З детальнішою інформацією про найближчі дати навчання Ви можете ознайомитися у рубриці нашого офіційного сайту, яка має назву «Навчання/семінари» за посиланням http://radnuk.com.ua/Obuchenie, або за номером телефону (044) 451-85-71. У вартість участі включено: роздатковий матеріал, конференц-набір, бізнес-ланч, видача сертифікатів про навчання.

Любов
21.09.2017 17:22

Доброго дня! Згідно з Порядком визначення предмета закупівлі, закупівля робіт здійснюється за об’єктами будівництва з урахуванням ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 із зазначенням в дужках предмета закупівлі відповідно до показників 2-5 цифр ДК 021:2015. Питання: відповідно до якого словника треба визначати вартість предмета закупівлі, щоб не перевищити межу 1,5 мільона грн.

Відповідь: Доброго дня! Згідно розділу 3 Порядку визначення предмета закупівлі визначення предмета закупівлі робіт здійснюється замовником згідно з пунктом 22 частини першої статті 1 Закону за об'єктами будівництва та з урахуванням ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 “Правила визначення вартості будівництва”, прийнятих наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05 липня 2013 року № 293, а також галузевих будівельних норм ГБН Г.1-218-182:2011 “Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та перелік робіт”, затверджених наказом Державної служби автомобільних доріг України від 23 серпня 2011 року № 301, із зазначенням у дужках предмета закупівлі відповідно до показників другої – п'ятої цифр Єдиного закупівельного словника. Отже вартість потрібно визначити за об’єктом будівництва. Детальнішу інформацію щодо даного питання Ви можете прочитати в Журналі № 1 (64) за січень 2017 стор. 35. З прикладами визначення предмета закупівлі Ви можете ознайомитися в Журналі № 2 (65) за лютий 2017 на стор. 8 – 11.

Ирина Ф.
21.09.2017 14:32

обрий день! Будь-ласка, надайте роз’яснення в наступній ситуації: закупівлю було розпочато у середині серпня та визначено кінцевий термін поставки товару до 30.09.2017. Але так трапилось, що в термін визначення переможця у тендерному комітеті не було кворуму, у зв’язку з чим (аргументовано) визначення переможця було перенесено на кінець вересня, що призвело до відтермінування укладання договору. Після визначення переможця перший день коли можна укладати договір - 02.09.2017, тобто після кінцевого терміну поставки. Учасник готовий поставити товар на першому тижні жовтня. Замовник планував укласти угоду відповідно до умов закупівлі, та в той же день додаткову угоду на подовження терміну поставки товару на 2 тижні, проте казначейство не дозволяє таку угоду, аргументуючи тим, що договір не може бути укладено з простроченням термінів поставки. Чи вірно це? Дякуємо!

Відповідь: Доброго дня! Це не питання казначейства. Згідно частини 2 статті 7 Закону перевірка наявності документів, визначених в абзаці другому цієї частини, проводиться підрозділом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, який здійснює обслуговування замовника, шляхом перегляду документів, розміщених в електронній системі закупівель. Отже за Законом казначейство перевіряє саме наявність а не правильність документів. 2. В Законі відсутні підстави для неукладення договору з описаних вище підстав. 3. Не можемо зрозуміти питання. Ви написали 02.09.2017 - можливо 02.10.2017? 4. Можливо підписати договір і потім додатковою угодою продовжити строк поставки (дії договору). Згідно пункту 4 частини 4 статті 36 Закону умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі або ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури. Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків: продовження строку дії договору та виконання зобов’язань щодо передання товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі. Увага Акція на 2018 рік (Плати за один отримуй два усього за 212 грн). Передплативши журнал до 31.10.2017 на весь 2018 рік та сплативши до 1 січня 2018 року, Ви отримаєте друкований журнал та доступ до електронних версій з 2011 по 2018 рік включно.

Лебединський Максим Анатолійович
20.09.2017 16:33

Доброго дня! Замовником оголошено проведення відкритих торгів із закупівлі дизельного палива у кількості 50 000л за ціною 20,00грн./л загальною вартістю 1 000 000,00грн. З моменту оголошення середня вартість дизельного палива зросла до 22,00грн./л. Тобто за 1 000 000,00грн. можливо придбати 45 455л, або 50 000л можливо придбати за 1 100 000,00грн. Питання: чи можливо внести зміни в оголошення та ТД до моменту настання кінцевого строку подання пропозицій з відповідним перенесенням строків. Якщо так, то які змини необхідно внести: зменшити кількість товару, або підвищити загальну вартість закупівлі. Чи можливо не вносити зміни в оголошення та ТД, а після укладання угоди за результатами торгів укласти додаткову угоду на підвищення ціни, отримавши відповідну інформацію в ДП «Держзовнішінформ» на дату оголошення закупівлі та на дату укладання додаткової угоди. Тобто закупівлю оголошено 01.07.2017р. ціна 20,00грн./л, на момент укладення додаткової угоди 01.08.2017р. ціна 22,00грн./л.

Відповідь: Добрий день! Виходячи з роз'яснення МЕРТУ (лист № 3302-06/29640-06 від 14.09.2016) замовник може періодично вносити зміни до річного плану закупівель/додатку до річного плану закупівель (зміна очікуваної вартості закупівлі, предмет закупівлі, орієнтовний початок процедури закупівлі) до здійснення відповідної процедури. Тобто внесення змін до вартості предмета закупівлі можливе до моменту оголошення закупівлі. У разі якщо потреба змінити очікувану вартість закупівлі виникла вже після опублікування на веб-порталі Уповноваженого органу замовник може відмінити процедру закупівлі потім внести зміни до річного плану закупівель та розпочати нову процедуру закупівлі. Детальніше про це у Журналі № 4 (67) за квітень 2017 року на стор. 34-37. В той же час, відповідно до п. 2 ч. 4 ст. 36 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) зміна істотних умов договору про закупівлю можлива у випадку зміни ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку, за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі. Таким чином, по-перше, ця норма стосується тільки товару. По-друге, зміна ціни в розрахунку на одиницю товару не повинна впивавати на загальну вартість договору про закупівлю. Тобто, при збільшенні ціни одиниці товару замовник зменшує закупівлю кількості товару таким чином, щоб загальна вартість договору про закупівлю не збільшилась. По-третьє, для внесення відповідних змін необхідно підтвердити факт коливання ціни на товар. Підтвердженням факту коливання ціни на товар може бути документ, виданий відповідним органом, організацією, установою, які мають повноваження здійснювати моніторинг цін на товари, визначати зміни ціни товару на ринку. Крім Торгово-промислової палати України, таку довідку можуть надати також ДП “Держзовнішінформ”, ДП “Укрпромзовнішекспертиза” і цей перелік не є вичерпним. Для підтвердження факту коливання ціни в документі (ах), який(і) видається компетентною організація, повинно бути зазначена діюча ринкова ціна на товар і її порівняння з ринковою ціною, на дату з якої почалися зінюватися ціни на ринку (тобто відбулося коливання). Це і буде підтвердженням факту коливання ціни на товар. Необхідно зазначити, що ціна може коливатись як у бік збільшення, так і у бік зменшення. З даним питанням ви можете також ознайомитись на сторінках 37-38 журналу “Радник в сфері державних закупівель” № 12 (63) за грудень 2016 року. Редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» організовує навчання та семінари-тренінги для учасників та замовників за новим законодавством в системі ProZorro. Після проходження навчання слухачам додатково надається знижка на річну передплату журналу «Радник в сфері державних закупівель» в розмірі 30%. Навчання/семінари для замовників у вересні проводяться в Києві (щотижня), а також в Житомирі (12-13 жовтня). З детальнішою інформацією про найближчі дати навчання Ви можете ознайомитися у рубриці нашого офіційного сайту, яка має назву «Навчання/семінари» за посиланням http://radnuk.com.ua/Obuchenie, або за номером телефону (044) 451-85-71. У вартість участі включено: роздатковий матеріал, конференц-набір, бізнес-ланч, видача сертифікатів про навчання.

Всього записів: 3244
Сторiнки: назад  8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17  вперед