>
Тел.: +38(044)451-85-71
email: radnukdz@gmail.com
Передплатний індекс 89613

Новини

ОСТАННІ НОВИНИ:

18.10.2018cal

18.10.2018

Верховна рада України сьогодні, 18 жовтня, у другому читанні прийняла Кодекс з процедур банкрутства. 


 Документ підтримали 237 народних депутатів.   

Рейтинг: 0
Коментарі: 0
Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
Читати всю статтю ...
17.10.2018cal

17.10.2018

#Поради_від_Радника


Закупівля постачання та розподілу електричної енергії. Чи потрібно встановлювати кваліфікаційні критерії?

Рейтинг: 0
Коментарі: 0
Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
Читати всю статтю ...
16.10.2018cal

16.10.2018

Підсумки семінару для замовників на тему:


 Купуємо електричну енергію по-новому: від переговорної процедури до відкритих торгів

Рейтинг: 0
Коментарі: 0
Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
Читати всю статтю ...

Роздiл • Ваші питання • 

Надаємо відповіді на запитання у сфері публічних закупівель України


Катерина
13.07.2018 16:40

Доброго дня! Задавала питання 06.07.2018 12:55 та 11.07.2018 16:30 - дякую за відповідь! Залишилось лише одне питання на цю тему Ми знаємо. що процедура закупівлі визначається за сумою очікуваних вартостей за кодом CPV. Якщо "в планах МЕРТУ і Прозорро є встановлення технічних можливостей згідно яких з одного запису в річному плані закупівель можна буде сформувати лише одну закупівлю оскільки нині діючий механізм дає можливість з одного запису створювати кілька закупівель, що не співвідноситься з вимогою ст.4 Закону про публічні закупівлі відповідно до якої закупівля здійснюється відповідно до річного плану." То допороги проведені один раз, які не відбулися, на них створюється новий пункт і допоріг (в частій частині випадків) потрапляє у відкриті торги. Наприклад Потреба: Мийні засоби для автомобілів (код 39820000-6 Органічні поверхнево активні речовини) очікувана вартість - 100 000,00 грн - допорогова закупівля 1-й раз торг не відбувся створюємо новий пункт (Мийні засоби для автомобілів (код 39820000-6 Органічні поверхнево активні речовини) очікувана вартість - 100 000,00 грн) Відповідно, відповідно очікувана вартість за кодом - 200 000, грн - процедура закупівлі Відкриті торги. Як з цим бути?

Відповідь: Доброго дня! Згідно частини 1 статті 4 Закону про публічні закупівлі, закупівля здійснюється відповідно до річного плану. Результатом допорогової закупівлі може бути, як відміна закупівлі так і укладання договору. Інформація по відміненій закупівлі зберігається в системі протягом 10 років. Отже очікувану вартість сумувати не потрібно, оскільки перший рядок додатку до річного плану показує, що процедура відмінена по результатам була відмінена, рекомендуємо в такому випадку скласти протокол або рішення про відміну. А в другому випадку знову процедура була оголошена і в результаті відбулася. Отже в результаті маємо повну відповідність: два записи в додатках до річного плану і дві процедури в системі. Детальніше статтю про «Рекомендації щодо планування. Особливості планування закупівель замовниками» — Ви можете прочитати у випуску журналу № 4 (67) за квітень 2017 року, стор. 34–37. Запрошуємо поєднати корисне з відпочинком! Навчаємось та відпочиваємо разом з редакцією журналу «Радник в сфері державних закупівель» 9-го та 10-го серпня. На Вас чекає: новий план дводенного навчання, розгляд практики, рішень Антимонопольного та судових рішень; проживання в готелі з 9 – 11 серпня; кава – перерви, смачні обіди, та сніданки; зручне розташування готелю в 10 хвилинах їзди до знаменитих Потьомкінських сходів, Оперного театру та вулиці Дерибасівській. Пляж Лузанівка знаходиться в 6 км від готелю. Детальніше http://radnuk.com.ua/Obuchenie/customer/odesa/

Тамара
12.07.2018 09:20

Просимо дати роз'яснення щодо внесення змін в тендерну документацію та подовження строку подання тендерних пропозицій. Замовником були оголошені торги на закупівлю послуг з поточного ремонту. Кінцевим терміном подання тендерних пропозицій була визначена дата 06.06.2018р. Згідно ч. 1 ст. 23 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі - Закон) Учасники звернулися через електрону систему закупівель до Замовника за роз'ясненнями щодо умов Тендерної документації. Згідно Закону Замовник повинен протягом трьох робочих днів з дня іх оприлюднення надати роз'яснення на звернення та оприлюднити його на веб-порталі Уповноваженого органу. 28.05.2018р. до Замовника надійшло 2 вимоги від Учасників щодо усунення порушень під час проведення процедури закупівлі. Термін на надання відповіді збігав 31.05.2018р. Замовник на веб-порталі Уповноваженого органу почав розміщати відповіді, але Система не сприйняла надання відповіді. На телефонне зверненням Замовника до оператора служби підтримки електронного майданчика, на якому обслуговується Замовник, було отримано відповідь, що Замовник невчасно надав відповідь, тому що за інструкціями, за якими працює електрона система Prozorro, термін на надання відповіді на звернення Учасника визначається з зазначеної години оприлюднення вимоги. Тобто, вимога надійшла 28.05.2018р. о 10:30, а Замовник відповідь розміщував 31.05.2018р. о 13:30. Згідно ч. 2. ст. 23 Закону у разі несвоєчасного надання або ненадання Замовником роз’яснення щодо змісту Тендерної документації, строк подання Тендерних пропозицій автоматично продовжується електронною системою не менше як на 7 днів. За роз’ясненням оператора служби підтримки електронного майданчика Prozorro, що така функція як автоматичне продовження подання тендерних пропозицій не менше як на 7 днів, не працює. Замовник в ручному режимі повинен продовжувати термін подання тендерних пропозицій і переносити дату розкриття з 06.06.2018р. на 07.06.2018р, таким чином, щоб до кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишалось не менше як сім днів. Але навіть за таких умов електрона система Prozorro відповіді Замовника на вимоги не сприйняла. 31.05.2018р. від одного із Учасників була подана скарга в АМКУ. 05.06.2018р. АМКУ прийняв скаргу до розгляду і повідомив Замовника, що скарга буде розглядатися 20.06.2018р, при цьому відповіді на вимоги Учасників ще не були сприйняті та оприлюднені в електронній системі Prozorro. Тому керуючись ч. 2 ст. 23 Закону, Замовником з власної ініціативи було прийнято рішення внести зміни в тендерну документації та перенести кінцеву дату подання тендерних пропозицій, щоб мати можливість дати відповідь на вимоги. Це рішення було прийнято під час розгляду скарги в АМКУ і після зазначеної дати кінцевого терміну подання тендерних пропозицій (07.07.2018р.). Після зазначеного перенесення і повторного розміщення двох відповідей на вимоги Учасників, електронна система зафіксувала відповіді Замовника, а враховуючи, що АМКУ зняв рішення про призупинення процедури торгів у зв’язку з добровільним відкликанням скарги Учасником, процедура закупівлі в електронній системі перейшла в стандартний режим для продовження торгів по стадіям, що залишились. Чи правомірні дії Замовника щодо внесення змін до тендерної документації з перенесенням кінцевого терміну подання тендерних пропозицій під час розгляду скарги в АМКУ?

Відповідь: Доброго дня. З наведеного запиту не вбачається які зміни були внесені до тендерної документації крім перенесення кінцевої дати подання тендерних пропозиції. Разом з тим в будь-якому випадку слід керуватися ч.7 ст.18 Закону України “Про публічні закупівлі” відповідно до якої замовнику забороняється вчиняти будь-які дії та приймати будь-які рішення щодо закупівлі, у тому числі укладення договору про закупівлю, крім дій, спрямованих на усунення порушень, зазначених у скарзі. У разі усунення замовником порушень, зазначених у скарзі, замовник протягом одного робочого дня з моменту усунення порушення повинен повідомити про це орган оскарження та розмістити в електронній системі підтвердження. Як вбачається з зазначеного, замовник під час оскарження, має право лише на усунення порушень зазначених в скарзі. Проте змінювати кінцеву дату подання тендерних пропозицій під час оскарження замовнику право не надано. Запрошуємо поєднати корисне з відпочинком! Навчаємось та відпочиваємо разом з редакцією журналу «Радник в сфері державних закупівель» 9-го та 10-го серпня. На Вас чекає: новий план дводенного навчання, розгляд практики, рішень Антимонопольного та судових рішень; проживання в готелі з 9 – 11 серпня; кава – перерви, смачні обіди, та сніданки; зручне розташування готелю в 10 хвилинах їзди до знаменитих Потьомкінських сходів, Оперного театру та вулиці Дерибасівській. Пляж Лузанівка знаходиться в 6 км від готелю. Детальніше http://radnuk.com.ua/Obuchenie/customer/odesa/

Марина
11.07.2018 17:29

Чи відрізняються поняття «предмет договору» і «предмет закупівлі»? Чи потрібно прописувати в договорі допорогової закупівлі назву предмета договору відповідно до Порядку визначення предмета закупівлі затвердженого Постановою Кабінету Міністрів згідно наказу Минекономрозвітку від 17.03.2016 №454 чи достатньо просто конкретної назви закупівлі?

Відповідь: Доброго дня. Відповідно до ч.4 ст.180 Господарського кодексу України умови про предмет у господарському договорі повинні визначати найменування (номенклатуру, асортимент) та кількість продукції (робіт, послуг), а також вимоги до їх якості. Вимоги щодо якості предмета договору визначаються відповідно до обов'язкових для сторін нормативних документів, зазначених у статті 15 цього Кодексу, а у разі їх відсутності - в договірному порядку, з додержанням умов, що забезпечують захист інтересів кінцевих споживачів товарів і послуг. Визначення предмету закупівлі встановлено п.18 ч.1 ст.1 Закону України “Про публічні закупівлі” відповідно до якого предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом. Аналіз даних норм дає можливість встановити відмінність понять “предмет закупівлі” і “предмет договору”. Рекомендуємо в договорі про закупівлю ( а також в договорі допорогової закупівлі) зазначати назву предмету закупівлі яка відображена в річному плані закупівель/додатку до річного плану закупівель оскільки органи казначейства при реєстрації казначейського зобов’язання і проведенні оплаті за договором співвідносять предмет закупівлі зазначений в договорі з предметом закупівлі зазначеним в річному плані закупівель/додатку до річного плану закупівель. Слід зазначити, що в договорі Ви також повинні відобразити предмет договору у відповідності з вимогами ст.180 ГКУ в частині зазначення найменування (номенклатуру, асортимент) та кількість продукції (робіт, послуг), а також вимоги до їх якості. При цьому відображення предмету договору є більш широким за предмет закупівлі, що визначається згідно Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономрозвитку від 17.03.2016 №454. Запрошуємо поєднати корисне з відпочинком! Навчаємось та відпочиваємо разом з редакцією журналу «Радник в сфері державних закупівель» 9-го та 10-го серпня. На Вас чекає: новий план дводенного навчання, розгляд практики, рішень Антимонопольного та судових рішень; проживання в готелі з 9 – 11 серпня; кава – перерви, смачні обіди, та сніданки; зручне розташування готелю в 10 хвилинах їзди до знаменитих Потьомкінських сходів, Оперного театру та вулиці Дерибасівській. Пляж Лузанівка знаходиться в 6 км від готелю. Детальніше http://radnuk.com.ua/Obuchenie/customer/odesa/

Катерина
11.07.2018 16:30

Доброго дня! Задавала питання 06.07.2018 12:55 - дякую за відповідь! хочу задати уточнення, але, на жаль, не змогла написати коментар під питанням, а саме ... Ви пишеште : "В своєму роз’ясненні (лист № 3302-06/29640-06 від 14.09.2016) щодо коригування річного плану МЕРТ рекомендує вносити зміни у існуючий запис у річному плані/додатку до річного плану до початку відповідної закупівлі." - отже, вносимо зміни в існуючий пункт Далі: "Отже, якщо закупівлю відмінено, але планується повторне проведення, перед повторним проведенням закупівлі її знову необхідно внести до річного плану/додатку до річного плану." - я так розумію, що мається на увазі створення нового пункту? Якщо так. то це суперечить розясненню Мерт, в якому зазначено, що необхідно вносити зміни в існуючий пункт. Далі: " На smarttender.biz вже така функція реалізовано і кожну закупівлю можна створити з річного плану" - ми користуємось даною функцією. Зазначу, що на Смарті можна кілька процедур створювати з одного пункту плану, це так і працюватеме?

Відповідь: Доброго дня. В наданій відповіді зазначалося про те, що у випадку, якщо Вами вже було сформовано річний план закупівель/додаток до річного плану закупівель і перед оголошенням закупівлі виникла необхідність в зміні предмету закупівлі, очікуваної вартості, орієнтовного періоду закупівлі чи іншої інформації, що визначена в формі річного плану закупівель, затвердженій наказом МЕРТУ від 22.03.2016 № 490, то замовник проводить коригування річного плану закупівель/додатку до річного плану закупівель до оголошення закупівлі. Саме про таке внесення змін (коригування) і зазначає МЕРТУ в своєму листі № 3302-06/29640-06 від 14.09.2016. Проте у випадку, якщо замовником було оголошено закупівлю, яку в подальшому було відмінено, то ми зазначаємо (рекомендуємо) про необхідність внесення нового запису про закупівлю до річного плану закупівель/додатку до річного плану закупівель, а не коригування попереднього запису. МЕРТУ не зазначає, що в даному випадку необхідно вносити зміни до попереднього запису в річному плані закупівель/додатку до річного плану закупівель оскільки він цього питання не розглядає. Зважаючи на те, що при коригуванні запису позиції закупівлі в річному плані закупівель/додатку до річного плану закупівель попередній запис безповоротньо зникає в частині скорегованого, ми і зазначаємо про необхідність внесення нового запису, так як попередній запис буде підтверджувати правомірність оголошення попередньої процедури, яка не відбулась. При цьому новий запис в річному плані закупівель/додатку до річного плану закупівель буде підтверджувати правомірність проведення нової процедури закупівлі (нової закупівлі). Також в попередній відповіді нами зазначалося про те, що в планах МЕРТУ і Прозорро є встановлення технічних можливостей згідно яких з одного запису в річному плані закупівель можна буде сформувати лише одну закупівлю оскільки нині діючий механізм дає можливість з одного запису створювати кілька закупівель, що не співвідноситься з вимогою ст.4 Закону про публічні закупівлі відповідно до якої закупівля здійснюється відповідно до річного плану. Більш детальну інформацію можна знайти на сторінках 34-37 журналу “Радник в сфері державних закупівель” №4 (67) квітень 2017р. та на сторінках 38-42 журналу “Радник в сфері державних закупівель” №10 (61) жовтень 2016р. Запрошуємо поєднати корисне з відпочинком! Навчаємось та відпочиваємо разом з редакцією журналу «Радник в сфері державних закупівель» 9-го та 10-го серпня. На Вас чекає: новий план дводенного навчання, розгляд практики, рішень Антимонопольного та судових рішень; проживання в готелі з 9 – 11 серпня; кава – перерви, смачні обіди, та сніданки; зручне розташування готелю в 10 хвилинах їзди до знаменитих Потьомкінських сходів, Оперного театру та вулиці Дерибасівській. Пляж Лузанівка знаходиться в 6 км від готелю. Детальніше http://radnuk.com.ua/Obuchenie/customer/odesa/

Віталія
11.07.2018 10:43

Замовник просить надати довідку, що містить інформацію про аналогічні договори із зазначенням суми договору. Сума договору - конфедіційна інформація і чи повинні ми її надавати?

Відповідь: Доброго дня. Відповідно до ч.2 ст.27 Закону про публічні закупівлі під час розкриття тендерних пропозицій автоматично розкривається вся інформація, зазначена в пропозиціях учасників, та формується перелік учасників у порядку від найнижчої до найвищої запропонованої ними ціни/приведеної ціни. Не підлягає розкриттю інформація, що обґрунтовано визначена учасником конфіденційною. Конфіденційною не може бути визначена інформація про запропоновану ціну, інші критерії оцінки, технічні умови, технічні специфікації та документи, що підтверджують відповідність кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 і вимогам, установленим статтею 17 цього Закону. Зважаючи на те, що вимога щодо аналогічних договорів закріплена статтею 16 Закону про публічні закупівлі і яка, відповідно, не може бути визначена конфіденційною, учасник повинен виконати умови замовника. Проте учасник не позбавлений права звернутися до замовника з проханням зміни умов тендерної документації чи звернутися зі скаргою до АМКУ на предмет оскарження дискримінаційної вимоги. Запрошуємо поєднати корисне з відпочинком! Навчаємось та відпочиваємо разом з редакцією журналу «Радник в сфері державних закупівель» 9-го та 10-го серпня. На Вас чекає: новий план дводенного навчання, розгляд практики, рішень Антимонопольного та судових рішень; проживання в готелі з 9 – 11 серпня; кава – перерви, смачні обіди, та сніданки; зручне розташування готелю в 10 хвилинах їзди до знаменитих Потьомкінських сходів, Оперного театру та вулиці Дерибасівській. Пляж Лузанівка знаходиться в 6 км від готелю. Детальніше http://radnuk.com.ua/Obuchenie/customer/odesa/

Ніна
11.07.2018 09:47

Чи потрібно організації монополісту оприлюднювати звіт про виконання договору у разі здійснення закупівель товарів без використання електронної системи закупівель, за умови, що вартість предмета закупівлді перевищує 50 тис.грн. та є меншою 1 млн.грн.І нами оприлюднюється звіт про укладені договори. Чи звіт про виконання договору оприлюднюється тільки у випадках здійснення закупівель передбачених в статті 12 Закону України "Про публічні закупівлі"?

Відповідь: Доброго дня! Відповідно до ч.2 ст.2 Закону України «Про публічні закупівлі» у разі здійснення закупівель товарів, робіт і послуг без використання електронної системи закупівель, за умови, що вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує 50 тисяч гривень та є меншою за вартість, що встановлена в абзацах другому і третьому цієї частини, замовники обов’язково оприлюднюють звіт про укладені договори в системі електронних закупівель відповідно до статті 10 цього Закону. Аналіз норм чинного законодавства з публічних закупівель дає змогу встановити, що Законом про публічні закупівлі не встановлюється вимоги щодо оприлюднення звіту про виконання договору по закупівлям за результатами яких було оприлюднено звіт про укладені договори. Так, згідно ч.1 ст.10 Закону про публічні закупівлю на замовника покладено обов’язок оприлюднення звіту про виконання договору. Слід звернути увагу на те, що в Законі не уточнюється якого договору: договору про закупівлю чи іншого договору. Разом з тим системний аналіз Закону про публічні закупівлі дає можливість встановити наступне. Відповідно до п.11 ч.1 ст.8 Закону про публічні закупівлі на Уповноважений орган (МЕРТУ) покладено функції з розроблення та затвердження зокрема звіту про виконання договору про закупівлю. На виконання вимоги Закону МЕРТУ було видано наказ від 22.03.2016 №490 згідно якого затверджено форму звіту про виконання договору про закупівлю. Зважаючи на зазначене та те, що форми звіту про виконання договорів за результатами закупівель яких оприлюднено звіт про укладений договір не передбачено, обов’язку в його оприлюдненні не виникає. Детальніше з листом МЕРТУ з цього питання можна ознайомитися в Журналі №1 (64) за січень 2017 року на стор. 31. Запрошуємо поєднати корисне з відпочинком! Навчаємось та відпочиваємо разом з редакцією журналу «Радник в сфері державних закупівель» 9-го та 10-го серпня. На Вас чекає: новий план дводенного навчання, розгляд практики, рішень Антимонопольного та судових рішень; проживання в готелі з 9 – 11 серпня; кава – перерви, смачні обіди, та сніданки; зручне розташування готелю в 10 хвилинах їзди до знаменитих Потьомкінських сходів, Оперного театру та вулиці Дерибасівській. Пляж Лузанівка знаходиться в 6 км від готелю. Детальніше http://radnuk.com.ua/Obuchenie/customer/odesa/

Катерина
10.07.2018 10:16

Доброго дня! Прошу допомогти розібратись з таким питанням. Ми купуємо послуг лабораторій для встановлення якісних показників на деякі товари. Єдиним закупівельним словником визначено код 71900000-7 Лабораторні послуги. цей код в CPV не розшифровується на клас (XXXX0000-Y). Чи можна цей код використовувати при визначенні предмету закупівлі з врахуванням Порядку визначення предмету закупівлі?

Відповідь: Доброго дня. Визначення предмету закупівлі здійснюється згідно Порядку визначення предмету закупівлі, затвердженого наказом МЕРТУ від 17.03.2016 № 454. Предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 17 і 32 частини першої статті 1 Закону та на основі національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник”, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749 (далі – Єдиний закупівельний словник), за показником четвертої цифри основного словника із зазначенням у дужках конкретної назви товару чи послуги. Отже при визначенні предмету закупівлі замовник повинен обирати предмет закупівлі за показником четвертої цифри, при цьому третя цифра використовується лише для закупівлі лікарських засобів. Як показує практика закупівель лабораторних послуг замовники визначають предмет закупівлі за третьою цифрою -71900000-7 (Лабораторні послуги). Також як приклад деякі замовники визначили лабораторні послуги за кодом 85140000-2 Послуги у сфері охорони здоров’я різні. Також як варіант замовники можуть вибрати код 99999999-9 (не відображене в інших розділах). Можливість застосування цього коду технічно реалізована в електронній системі закупівель із можливістю введення предмету закупівель вручну в текстовому полі. Дана позиція відображене в листі МЕРТУ від 07.02.2017 №3302-06/3816-06. Але у будь-якому випадку відповідальність за проведення процедури несе тендерний комітет або уповноважена особа замовника. Детальніше про пошук предмета закупівлі можна прочитати в Журналі № 4 (79) за квітень 2018 на стор. 33 – 36. Запрошуємо поєднати корисне з відпочинком! Навчаємось та відпочиваємо разом з редакцією журналу «Радник в сфері державних закупівель» 9-го та 10-го серпня. На Вас чекає: новий план дводенного навчання, розгляд практики, рішень Антимонопольного та судових рішень; проживання в готелі з 9 – 11 серпня; кава – перерви, смачні обіди, та сніданки; зручне розташування готелю в 10 хвилинах їзди до знаменитих Потьомкінських сходів, Оперного театру та вулиці Дерибасівській. Пляж Лузанівка знаходиться в 6 км від готелю. Детальніше http://radnuk.com.ua/Obuchenie/customer/odesa/

Олександр Тіхоміров
10.07.2018 09:52

Доброго Дня! В червні 2018 року було оприлюднено закупівлю (відкриті торги) щодо закупівлі твердого палива, а саме: вугілля марки ДГ 13-100 очікувана вартість якої вказана з ПДВ. В результаті аукціону учасник переможець надав лист - роз'яснення щодо не включення в тендерній пропозиції ПДВ у зв'язку із абзацом 1 пункту 45 підрозділу 2 (Особливості справляння податку на додану вартість) розділу XX ПЕРЕХІДНІ ПОЛОЖЕННЯ Податкового кодексу України. Абзацом 1 пункту 45 підрозділу 2 (Особливості справляння податку на додану вартість) розділу XX ПЕРЕХІДНІ ПОЛОЖЕННЯ Податкового кодексу України передбачено "Тимчасово, до 1 січня 2019 року, звільняються від оподаткування податком на додану вартість операції з постачання на митній території України вугілля та/або продуктів його збагачення товарних позицій 2701,2702,2703 00 00 00, 2704 00 згідно з УКТ ЗЕД". Відповідно при формуванні звіту сума буде вказана з ПДВ а в договорі ПДВ не буде, казначейство такий договір не пропустить.Що робити в даній ситуації, як зареєструвати договір в казначействі? Як в подальшому застосовувати ПДВ при закупівлях?

Відповідь: Доброго дня! Ситуація з відображенням ПДВ в звіті про результати проведення процедури закупівлі з часу впровадження електронної системи закупівель Прозорро постійно викликає питання у суб’єктів закупівель. При цьому слід відзначити що система електронних закупівель побудована таким чином, що незалежно від того чи є переможець процедури закупівель платником ПДВ, чи обкладається предмет закупівлі ПДВ, в звіті про результати процедури закупівлі завжди буде відображатися “з ПДВ”, якщо замовник при формуванні закупівлі і в оголошенні визначив предмет закупівлі з ПДВ. Зважаючи на наявність зазначеної проблеми ДП “Прозорро” направило в Державне казначейство України листа від 08.11-2016 № 206/880/10 в якому надало пояснення по даній ситуації та взяло на себе зобов’язання опрацювати можливість самостійного внесення замовником в звіті про результати проведення процедури закупівлі показника ПДВ. Після цього листа органи казначейства з розумінням почали відноситися до відображення в звіті про результати проведення процедури закупівлі ПДВ навіть якщо переможець не є платником ПДВ, або предмет закупівлі не оподатковується ПДВ, та реєструвати зобов’язання в казначействі. В подальшому рекомендуємо при визначенні очікуваної вартості предмету закупівлі враховувати норми податкового законодавства про включення/невключення ПДВ до вартості предмета закупівлі. Більш детальну інформацію можна знайти на сторінці 45 журналу “Радник в сфері державних закупівель” №12 (63) грудень 2016р. та сторінці 40 журналу “Радник в сфері державних закупівель” №11 (62) листопад 2016р. Запрошуємо поєднати корисне з відпочинком! Навчаємось та відпочиваємо разом з редакцією журналу «Радник в сфері державних закупівель» 9-го та 10-го серпня. На Вас чекає: новий план дводенного навчання, розгляд практики, рішень Антимонопольного та судових рішень; проживання в готелі з 9 – 11 серпня; кава – перерви, смачні обіди, та сніданки; зручне розташування готелю в 10 хвилинах їзди до знаменитих Потьомкінських сходів, Оперного театру та вулиці Дерибасівській. Пляж Лузанівка знаходиться в 6 км від готелю. Детальніше http://radnuk.com.ua/Obuchenie/customer/odesa/

Світлана
09.07.2018 18:23

Доброго дня! Замовником проведено відкриті торги на закупівлю послуг з поточного ремонту. Під час виконання ремонту виявилось, що в деяких приміщеннях потребується виконання додаткових робіт в рамках договору поточного ремонту (наприклад, окрім фарбування стін у зв'язку із відпаданням штукатурки необхідно додатково робити шпаклювання тощо). Також потребуватимуться додаткові матеріали. Лист Мінекономрозвитку від 25.11.2016 № 3302-01/38216-06 надає відповідь тільки щодо здійснення додаткової закупівлі РОБІТ. Оскільки поточний ремонт - це послуга, то вказаний лист не дає відповіді на питання, що виникли під час виконання договору. Тому, прошу надати консультацію з наступних питань: 1) Чи можна внести зміни до договору та змінити/доповнити види робіт (послуг), їх обсяги за договором з поточного ремонту, укладеного за результатами відкритих торгів без зміни загальної вартості договору? (Лист Мінекономрозвитку від 27.10.2016 № 3302-06/34307-06 не дає відповіді на це питання). 2) Яким чином можна здійснити закупівлю послуг, що не були передбачені при оголошенні закупівлі та укладанні договору про закупівлю послуг поточного ремонту та виникли під час виконання ремонтних робіт (послуг)?

Відповідь: Доброго дня. Жодною нормою чинного законодавства про публічні закупівлі не встановлено можливості кількісного збільшення предмету закупівлі. Отже навіть у випадку виникнення додаткової потреби в закупівлі додаткових послуг (робіт) сторони договору не можуть збільшивати обсяг закупівлі. При розгляді даного питання необхідно врахувати, що цивільним законодавствам будівельні роботи віднесено до робіт незалежно від того чи це капітальний чи поточний ремонт. В той же час законодавством про публічні закупівлі встановлено правила відповідно до яких поточний будівельний ремонт є послугою. На нашу думку, в будь якому випадку, незалежно від того чи йде закупівля капітального ремонту чи поточного ремонту з будівництва, проводиться закупівля будівельних робіт. Отже, зважаючи на те, що при виконанні договору на закупівлю послуг з поточного ремонту на виконання будівельних робіт виникла додаткова потреба в закупівлі послуг з будівельних робіт, які не були включені до укладеного договору, замовник має право здійснити закупівлю кількома шляхами в залежності від вартості додаткових послуг. У випадку, якщо вартість додаткових послуг є меншою 200 тис грн (а для замовника в окремих сферах меншою 1 млн.грн) замовник може укласти прямий договір без проведення процедури закупівлі. В тому випадку, якщо вартість послуг перевищує зазначені вартісні межі, але вартість додаткових будівельних робіт є меншою 50% вартості головного (первинного договору), то замовник має право провести переговорну процедуру закупівлі відповідно до п.6 ч.2 ст.35 Закону про публічні закупівлі. Якщо вартість додаткових будівельних робіт перевищуватиме 50% вартості головного (первинного договору) замовник повинен проводити відкриті торги. Більш детальну інформацію можна знайти на сторінках 30-38 журналу “Радник в сфері державних закупівель” №6 (69) червень 2017р., сторінках 36-37 журналу “Радник в сфері державних закупівель” №3 (66) березень 2017р. Запрошуємо поєднати корисне з відпочинком! Навчаємось та відпочиваємо разом з редакцією журналу «Радник в сфері державних закупівель» 9-го та 10-го серпня. На Вас чекає: новий план дводенного навчання, розгляд практики, рішень Антимонопольного та судових рішень; проживання в готелі з 9 – 11 серпня; кава – перерви, смачні обіди, та сніданки; зручне розташування готелю в 10 хвилинах їзди до знаменитих Потьомкінських сходів, Оперного театру та вулиці Дерибасівській. Пляж Лузанівка знаходиться в 6 км від готелю. Детальніше http://radnuk.com.ua/Obuchenie/customer/odesa/

Оксана
09.07.2018 12:07

Доброго дня!Підкажіть, будь ласка, як відхилити учасника, у якого в в експрес-аналізу є повідомлення, що він під санкціями?

Відповідь: Доброго дня! Виключні підстави для відхилення тендерної пропозиції передбачено ст. 30 Закону про публічні закупівлі. Проте Законом не передбачено можливість відхилення тендерної пропозиції учасника у зв’язку з застосуванням до нього санкцій. Тому з метою дотримання вимог законодавства замовнику, при формуванні тендерної документації, необхідно передбачити в ній вимоги щодо відповідності учасника сакційному законодавству. Лише в цьому випадку у замовника виникне можливість відхилення учасника у зв’язку з застосуванням до нього санкційного законодавства. Прошу також звернути увагу, що наявність повідомлення в експерс-аналізі не є підставою для відхилення тендерної пропозиції. У випадку наявності такого повідомлення необхідно перевірити Рішення Ради національної безпеки і оборони України від 28 квітня 2017 року «Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)» (введене в дію Указом Президента України від 15.05.2017 № 133/2017); Рішення РНБО від 2 травня 2018 року введено в дію Указом Президента України від 14.05.2018 №126/2018 «Про застосування та скасування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)» (затверджено нові санкції згідно додатків, а також продовжено попередні санкції, введені рішенням РНБО від 28.04.2017) і лише у випадку включення учасника до додатку до рішень РНБО та при наявності відповідного посилання в тендерній документації замовник матиме право відхилити такого учасника. Запрошуємо поєднати корисне з відпочинком! Навчаємось та відпочиваємо разом з редакцією журналу «Радник в сфері державних закупівель» 9-го та 10-го серпня. На Вас чекає: новий план дводенного навчання, розгляд практики, рішень Антимонопольного та судових рішень; проживання в готелі з 9 – 11 серпня; кава – перерви, смачні обіди, та сніданки; зручне розташування готелю в 10 хвилинах їзди до знаменитих Потьомкінських сходів, Оперного театру та вулиці Дерибасівській. Пляж Лузанівка знаходиться в 6 км від готелю. Детальніше http://radnuk.com.ua/Obuchenie/customer/odesa/

Театр драми і комедії на лівому березі Дніпра
07.07.2018 13:23

Доброго дня. Підскажіть будь-ласка, чи потрібно театру здійснювати закупівлю (тендер/переговорну процедуру) на надання агентських послуг, відповідно до яких Агент зобов’язувався надавати Театру послуги з розповсюдження від імені, під контролем і в інтересах Театру погоджені сторонами театральні квитки, які розміщенні в системі розповсюдження квитків "Maestro Ticket System"? Вартість послуг (агентська винагорода) складає узгоджений між сторонами відсоток від сукупної номінальної вартості квитків, та становить більше 200 тис. грн. на рік?

Відповідь: Добрий день! Замовник, який є замовником відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) проводить всі закупівлі з урахуванням вимог Закону крім випадків визначених в Законі. В ч.3 ст. 2 Закону визначені предмети закупівлі, на закупівлю яких дія Закон не розповсюджується. Проте вказана у Вашому питанні послуга у цьому переліку відсутня. Враховуючи, що очікувана вартість послуги перевищує пороги визначені в ч.1 ст. 2 Закону, її закупівлю необхідно проводити за однією з процедур, передбачених в ст. 12 Закону: відкриті торги, переговорна процедура, конкурентний діалог. Але звертаємо увагу, що застосування переговорної процедури допускається як виняток виключно у випадках, передбачених в ч.2 ст. 35 Закону. Запрошуємо поєднати корисне з відпочинком! Навчаємось та відпочиваємо разом з редакцією журналу «Радник в сферідержавних закупівель» 9-го та 10-го серпня. На Вас чекає: новий план дводенногонавчання, розгляд практики, рішень Антимонопольного та судових рішень; проживання в готелі з 9 – 11 серпня; кава – перерви, смачніобіди, та сніданки; зручнерозташуванняготелю в 10 хвилинах їзди до знаменитих Потьомкінських сходів, Оперного театру та вулиці Дерибасівській. Пляж Лузанівка знаходиться в 6 км від готелю. Детальніше http://radnuk.com.ua/Obuchenie/customer/odesa/

Борис
06.07.2018 14:13

Доброго дня! Наша організація проводить закупівлі через ЕСЗ, для цього у 2016 році були виготовлені ЕЦП для членів тендерного комітету, так як ми є органом місцевого самоврядування, то АЦСК органів юстиції ЕЦП нам виготовив безкоштовно. У цьому році термін дії ЕЦП закінчується і нам необхідно робити нові ЕЦП. В АЦСК органів юстиції нам сказали що потрібно замовляти токени та генерувати ключі за певну плату. Чи є обов'язковим наявність захищених носіїв інформації (токенів)? Чи можливо зробити ЕЦП безкоштовно для органів місцевого самоврядування?

Відповідь: Добрий день! Відповідно до вимог п. 2 Порядку застосування електронного цифрового підпису органами державної влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями державної форми власності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.04.2004 № 1452 (зі змінами) з 17.08.2017 установа застосовує електронний цифровий підпис лише за умови використання надійних засобів електронного цифрового підпису, що повинне бути підтверджено сертифікатом відповідності або позитивним експертним висновком за результатами державної експертизи у сфері криптографічного захисту інформації, отриманим на ці засоби від Адміністрації Держспецзв'язку, та наявності посилених сертифікатів відкритих ключів у своїх працівників - підписувачів. Для вчинення правочинів, надання адміністративних та інших послуг в електронній формі, здійснення інформаційного обміну з іншими юридичними особами установи використовують виключно захищені носії з урахуванням вимог, передбачених абзацом першим цього пункту. Відповідно до п.5 цього Порядку Установа отримує на договірних засадах послуги електронного цифрового підпису від акредитованих центрів сертифікації ключів. Один і той самий відкритий ключ підписувача повинен бути засвідчений лише в одному акредитованому центрі сертифікації ключів. Приписів щодо безкоштовного отримання цих послуг зазначений Порядок не містить. Запрошуємо поєднати корисне з відпочинком! Навчаємось та відпочиваємо разом з редакцією журналу «Радник в сферідержавних закупівель» 9-го та 10-го серпня. На Вас чекає: новий план дводенногонавчання, розгляд практики, рішень Антимонопольного та судових рішень; проживання в готелі з 9 – 11 серпня; кава – перерви, смачніобіди, та сніданки; зручнерозташуванняготелю в 10 хвилинах їзди до знаменитих Потьомкінських сходів, Оперного театру та вулиці Дерибасівській. Пляж Лузанівка знаходиться в 6 км від готелю. Детальніше http://radnuk.com.ua/Obuchenie/customer/odesa/

Катерина
06.07.2018 12:55

Доброго дня! Прошу Вашої допомоги з визначенням алгоритму дій при плануванні закупівель. На сайті Прозоро анонсовано розробку нової функції, а саме "Створення закупівлі з річного плану Автоматичне перенесення частини інформації з річного плану в оголошення про проведення процедури (прив’язка за допомогою ідентифікатору плану). очікується у 2-му півріччі 2018" Чи є вже розуміння як це буде працювати? а саме в разі якщо процедура, створена з пункту плану не відбудеться, то чи потрібно створювати новий пункт плану чи коректувати існуючий в частині орієнтовного початку закупівлі?

Відповідь: Добрий день! Відповідно до статті 4 Закону про публічні закупівлі, закупівля здійснюється відповідно до річного плану. Тобто кожній закупівлі, незалежно від вартості передує включення цієї закупівлі до річного плану/додатку до річного плану. Але на практиці не рідко замовники проводять закупівлі без їх включення до річного плану, що в свою чергу може мати наслідком визнання недійсним договору укладеного за результатами такої закупівлі і притягнення відповідальних осіб замовника до адміністративної відповідальності. Для унеможливлення такого порушення МЕРТ та ДП “ПРОЗОРРО” здійснюють заходи по впровадженню в електронну систему закупівель функції створення закупівлі з річного плану. Мета впровадження нової функції - запобігти порушенню Закону про публічні закупівлі в частині проведення закупівель без включення їх до річного плану. В результаті, замовник не зможе оголосити закупівлю, яка не включена до плану. Проте, поки що ця функція не впроваджена. Стосовно Вашого другого питання, знову звертаємо Вашу увагу на ст. 4 Закону: закупівля здійснюється відповідно до річного плану. Отже кожну закупівлю потрібно відображати у річному плану/додатку до річного плану. В своєму роз’ясненні (лист № 3302-06/29640-06 від 14.09.2016) щодо коригування річного плану МЕРТ рекомендує вносити зміни у існуючий запис у річному плані/додатку до річного плану до початку відповідної закупівлі. Отже, якщо закупівлю відмінено, але планується повторне проведення, перед повторним проведенням закупівлі її знову необхідно внести до річного плану/додатку до річного плану. Також щодо практичної сторони, надаємо відповідь на питання, як це буде реалізовано? Такий функціонал можна переглянути та спробувати вже таку закупівлю створити на майданчику smarttender.biz На smarttender.biz вже така функція реалізовано і кожну закупівлю можна створити з річного плану. Детальніше з цим роз’ясненням МЕРТУ можна ознайомитись у випуску журналу № 10 (61) за жовтень 2016 року на стор. 38-41, з рекомендаціями щодо планування у випуску журналу № 4 (67) за квітень 2017 року на стор. 34-37.

Олександр
06.07.2018 08:57

Після проведення процедури закупівлі заявлений в тендерній документації субпідрядник відмовився виконувати свої зобовязування, чи може виконавець підписати договір субпідряду з іншим субпідрядником? Вартість робіт субпідрядника перевищує 20% від загальної вартості закупівлі.

Відповідь: Добрий день! Відповідно до вимог п. 17 ч.2 т. 22 Закону про публічні закупівлі у разі закупівлі робіт – замовник розміщує в тендерній документації вимогу про зазначення учасником у тендерній пропозиції інформації (повне найменування та місцезнаходження) щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт як субпідрядника в обсязі не менше ніж 20 відсотків від вартості договору про закупівлю, а учасники виконують цю вимогу замовника. При цьому, Закон про публічні закупівлі не містить заборони щодо зміни під час виконання договору субпідрядника про якого було зазначено в пропозиції, або залучення додаткових субпідрядників. В ст. 838 Цивільного кодексу України зазначено, що підрядник має право, якщо інше не встановлено договором, залучити до виконання роботи інших осіб (субпідрядників), залишаючись відповідальним перед замовником за результат їхньої роботи. У цьому разі підрядник виступає перед замовником як генеральний підрядник, а перед субпідрядником - як замовник. Генеральний підрядник відповідає перед субпідрядником за невиконання або неналежне виконання замовником своїх обов'язків за договором підряду, а перед замовником - за порушення субпідрядником свого обов'язку. Замовник і субпідрядник не мають права пред'являти один одному вимоги, пов'язані з порушенням договорів, укладених кожним з них з генеральним підрядником, якщо інше не встановлено договором або законом. Таким чином, якщо це не суперечить умовам договору, генпідрядник може замінити субпідрядника. Запрошуємо поєднати корисне з відпочинком! Навчаємось та відпочиваємо разом з редакцією журналу «Радник в сферідержавних закупівель» 9-го та 10-го серпня. На Вас чекає: новий план дводенногонавчання, розгляд практики, рішень Антимонопольного та судових рішень; проживання в готелі з 9 – 11 серпня; кава – перерви, смачніобіди, та сніданки; зручнерозташуванняготелю в 10 хвилинах їзди до знаменитих Потьомкінських сходів, Оперного театру та вулиці Дерибасівській. Пляж Лузанівка знаходиться в 6 км від готелю. Детальніше http://radnuk.com.ua/Obuchenie/customer/odesa/

Богдан
05.07.2018 10:57

В роз'ясненні мінекономрозвитку від 23.03.2018 № 3304-04/12631-07 зазначено що правонаступник замовника може вчиняти дії як щодо завершення процедур закупівель, розпочатих юридичною особою, яка припиняється в результаті реорганізації, так і у випадку виконання укладеного такою юридичною особою договору про закупівлю... в кінці даного роз'яснення є цікавий абзац такого змісту: Довідково інформуємо, що відповідно до листа ДП "ПРОЗОРРО" від 16.03.2018 №206/666/06 наразі відсутня технічна реалізація продовження/завершення закупівлі та розміщення інформації відповідно до статті 10 Закону в електронній системі публічних закупівель правонаступником замовника. Отже наскільки я розумію то виконати всі дії по завершенню, продовженню, та процедур що розпочаті замовником повинен виконати правонаступник, але як він це повинен зробити як що особа вже реорганізована чи припинена ? У власному кабінеті ? У кабінеті ліквідованої (реорганізованої) юридичної особи ?. Як бути коли немає доступу до кабінету ліквідованої юридичної особи? Дякую Вам за відповідь!

Відповідь: Добрий день! Дійсно, на сьогоднішній день, в електронній системі закупівель відсутня технічна реалізація продовження/завершення закупівлі та розміщення інформації відповідно до статті 10 Закону правонаступником замовника. Про що і зазначено Уповноваженим органом в згаданому листі. Так, після початку закупівлі замовником, в системі не реалізовано можливість, у разі його припинення, перереєструвати закупівлю на його правонаступника. Якщо продовжувати розміщувати інформацію по закупівлі з кабінету ліквідованої юридичної особи, вся інформація все одно оприлюднюватиметься від її імені. Також неможливо перевести закупівлю в кабінет нового замовника. Тому при виникненні подібної ситуації, у разі якщо процедура не завершена, її доцільно відмінити і потім провести вже від імені нового замовника. Якщо мова йде про вже укладений договір, його у визначеному законодавством порядку, зможе виконувати правонаступник. Проте можливість публікації від імені правонаступника повідомлення про внесення змін або звіту про виконання договору технічно не реалізована в системі. В зв’язку з цим замовник лише може складати повідомлення про внесення змін та звіт про виконання договору про закупівлю у паперовому вигляді по формі затвердженій наказом МЕРТУ № 490 та затверджувати їх протоколом, в якому зазначати про неможливість оприлюднення цим форм в електронній системі закупівель, зокрема, посилаючись на роз’яснення МЕРТУ від 23.03.2018 № 3304-04/12631-07. Детальніше з цим роз’яснення можна ознайомитись у випуску журналу №4 (79) за квітень 2018 року.

Всього записів: 3709
Сторiнки: назад  8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17  вперед